Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StalNollie schreef:Ze kunnen dus wel aan nieuwe ponys komen maar ze willen het er niet voor betalen dst is wat anders.
Maar er is minder gefokt mensen hebben meer eisen en alles word duurder ook voor de fokkerij
esje01 schreef:Ik weet niet goed meer wat iedereen nu zoekt.
Maar heb de afgelopen week een aantal leuke paarden voorbij zien komen en aangeboden gekregen, worden niet geadverteerd maar mogen weg.
Dus mocht iemand wat zoeken stuur me ff een berichtje.
Ik heb de stallen vol anders waren ze nu vol.
Echt leuke dieren.
myk_en_shant schreef:esje01 schreef:Ik weet niet goed meer wat iedereen nu zoekt.
Maar heb de afgelopen week een aantal leuke paarden voorbij zien komen en aangeboden gekregen, worden niet geadverteerd maar mogen weg.
Dus mocht iemand wat zoeken stuur me ff een berichtje.
Ik heb de stallen vol anders waren ze nu vol.
Echt leuke dieren.
Over welke prijsklasse praat je dan?
Emzel12 schreef:Heel voorzichtig wil ik eens gaan kijken voor een gezinspony. Ik wil (nog) niet proactief op Marktplaats berichten reageren omdat ik juist op zoek ben naar iemand die mee wil denken.
We hebben nu twee jaar een leasepony. Deze mag niet verplaatst worden en ook kun je daar geen buitenritten maken en ikzelf kan niet op hem rijden. We hebben de tijd en voordat ik de pony kan kopen wil ik eerst een goede plek hebben (heb al wat voorwerk gedaan). Ik hoop dat ik iemand kan vinden die net zo sentimenteel is met dieren als ik en graag goed wil uitzoeken of de pony bij ons past en wij bij de pony passen. Wie weet lukt het zo!
Ik zoek een pony 15+, wel in fitte staat maar iets ouder vind ik geen enkel probleem, vindt een sprongetje leuk, rijdt leuk in de bak, houdt van relaxte buitenritten zonder anderen, niet te groot maar wel stevig gebouwd zodat ik er ook op kan (vanaf 1m30 tot 1m50), merrie of ruin, en houdt van heel veel liefde en aandacht van mij en mijn drie kinderen (leeftijd 10, 10 & 12 jaar). Omdat de kinderen er ook mee overweg moeten kunnen is het belangrijk dat de pony ook voor hun te hanteren is aan het touw en ik ben onzeker dus ik heb een stevige rots in de branding nodig. Budget is niet megagroot (zeg tot 5.000 euro maar liever rond de 3.000-3.500 euro).
Wat bieden wij? Ik heb de mogelijkheid waarschijnlijk om de pony op een 24/7 stal te zetten, anders op een stal met zoveel mogelijk weidegang. Daarnaast zal de pony niets tekort komen aan liefde en aandacht en de nodige zorg.
We rijden bitloos, met bit, met barebackpad, met zadel, willen ons graag verder ontwikkelen in grondwerk en mijn oudste dochter zou graag wel blijven springen (is nog niet heel ver daarin).
Sorry voor de lap tekst!
Phonix schreef:Waar bent je gewest?
Maar inderdaad, als je rustgevende pasta heb gegeven kan ze niet klinisch kijken omdat het een vertekende beeld geeft. Dan heb ze ineens een paard goedgekeurd die normaal niet goed loopt.
MariekeS_ schreef:Dat had ie dan ook kunnen zeggen toen je de afspraak maakte toch?
Ik vind het een vreemd verhaal...
Ik neem dan even aan dat je toen ergens wel de leeftijd hebt genoemd. Als hij het niet ook weten is een iets ander verhaal.
Vreselijk jammer en balen, snap goed dat je er een vervelend gevoel bij hebt.
Wist je dat het paard verdoving zou krijgen voor de trailerrit?
Ik snap wel dat ze geen klinische keuring uitvoeren met verdoving erin, al is het pasta.
xRivaldo schreef:Herstel mag ik afwachten voordat ik haar koop. De eigenaresse was ook ontzettend lief en zei direct dat de keuring dan voor haar rekening kwam en dat ze de operatie wilden laten uit voeren (ook voor eigen rekening).
De DA wist dus dat ze 2 was. Wat ze kende en niet had ik verteld tijdens het maken van de afspraak. Dat ze niet kon longeren was geen probleem. Zoiets weet ik als koper ook en neem ik voor lief.
Charmaine schreef:Slechte kliniek zeg....Snap om te beginnen het hele advies al niet om meteen gesedeerd te vervoeren....Dat doe je alleen in uiterste noodgevallen...En dan de rest ook zo beroerd, ik zou er denk ik wel een klacht aan wagen.
Maar verder, de uitkomst is dus ook nog eens een lastige qua aankoop. Als je herstel af kan wachten voor je tot koop overgaat, zou ik dat doen.
PSvanLot schreef:Een tweejarige klinisch keuren is vaak wat beperkt. Buigproeven en longeren op het harde zijn bijna niet te doen als het thuis niet geoefend is. Je wilt natuurlijk je paard en de veearts heel houden. vraag me ook af hoe relevant de buigproeven zijn voor een tweejarige.
Overige tests kunnen wel uitgevoerd worden en ogen, hart, longen vind ik ook zeker belangrijk om te bekijken.