Sanet schreef:@Dreamboy, wij hebben nu 2x achter elkaar een halve hectare omheind. Maar allemachtig dat is echt knetter veel werk. Er stond helemaal niets, dus het enige wat ik had was slootkant en hoog gras.
Dus eerst al maaien waar de palen moesten komen te staan. Dan beginnen met meten, hoekpalen naar het land brengen, gaten graven voor de hoekpalen en de hoekpalen de grond in slaan. Touw tussen de hoekpalen spannen, wiskundige berekeningen doen, gaten uitmeten. Alle palen naar het weiland toe brengen (kan kan sinds dit jaar met mijn karretje achter de zitmaaier, maar eerder ging dat 1 of 2 per stuk.. en dus tig keer heen en weer lopen), gaten dieper graven (wiskundige berekeningen voor hoe hoog of hoe laag het dan moet), palen de grond in slaan (10x controleren op hij op de juist hoogte staat, weiland is geen biljartlaken), dan de bovenste rij isolatoren op de palen, dan het lint spannen, nog wat isolatoren verplaatsen zodra die op het oog recht is. Vervolgens kon de 2e rij isolatoren voor het lint erop, lint spannen. Dan de ringisolatoren bovenop, draad er doorheen en als laatste de onderste rij ring isolatoren op het oog tussen de onderste lintisolator en de bodem. En weer draad er tussen. Niet vergeten alle handgrepen en speciale hoekisolatoren met plaatjes en openingen etc. En het geheel natuurlijk voorzien van stroom. Ik denk serieus dat we al met al wel bijna een werkweek bezig geweest zijn.
Je hoeft mij niet te overtuigen dat het veel werk is. Daar weet ik alles van. Ik vind alleen geen tijd een slechte smoes. Als je bij wijze van spreken alle dagen een uurtje aan de slag gaat, duurt het langer maar kom je er ook wel. En zeker als er wel al een omheining staat en deze enkel aan gepast moet worden.