Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
-Namiro- schreef:Wat een werk die gang Mo!! Het wordt wel heel mooi, maar ik geloof dat ik er gewoon zwarte verf overheen gekieperd had!![]()
Prachtig meer! En dan Erwin op de gitaar.. heerlijk!! Zou zo stukje mee willen varen hoor!
Kaatastrof schreef:Oh ik dacht al dat het meer me bekend voorkwam - heerlijk nu jullie er zelf heen konden met jullie stille bootje. Het is zo'n fijne plek daar. Ik zou net als Erwin dat vuil niet kunnen laten liggen, ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen doen. Iets op de grond gooien doet me werkelijk haast fysiek pijn.
Wat een ellende met de tegeltjes. Ik vind dat je het toch mooi hebt kunnen redden met verven. Ik vroeg me idd al af of dat wel zin had als jullie het terug gingen opvullen en dan weer moeten afvegen, maar lees dat jullie nu wel voegmiddel gaan gebruiken. Hoe gaan jullie het plekje dan fixen waar het al opgevuld was?
Prisca is een toppertje hoe ze zo rustig achter de rest wandelt.
balance schreef:Leuk filmpje weer, ‘even’ de motor vervangen van het bootje is nog een behoorlijke klus.
Dat stuwmeer ziet er heerlijk uit, lekker rustig genieten. Wat jammer nou toch dat daar afval wordt achtergelaten. Is er wel een vuilnisbak?
Lelijke prik heeft Erwin daar opgelopen zeg! Had je nou toverhazelaar voor dit soort gevallen?
De tegels in de gang zijn mooi rood geworden.
Waratje schreef:Die blauwe plek is waarschijnlijk een bloeding die niet naar buiten kwam, geen allergische reactie. Wel iets om in de gaten te houden, maar waarschijnlijk trekt het vanzelf weg.
Maar ik neem ook aan dat jullie meteen na die stekel het wondje ontsmet hebben?
joey2010 schreef:Wat heerlijk met de boot op het water dobberen. En ik begrijp ook nooit waarom mensen hun rommel niet mee terug nemen , je " vervoert" het toch ook ergens in mee naar je bestemming dan kun je t toch ook weer mee terug naar huis "vervoeren".
En Jeetje wat een werk met de tegeltjes , maar het ziet er prachtig uit al .
Ach wat een boeffies zijn de paardjes soms ook..
En wat leuk dat Erwin de snaren probeert te maken .ik ben benieuwd of het qua klank gaat lukken.
Ik heb weer genoten van jullie filmpje
Monique1963 schreef:Of zouden jullie denken van, oké, ik weet dus dat je liegt, dat houd ik in mijn achterhoofd en beperk de verdere omgang tot alleen oppassen.
Want ze is zo ongeveer de enige die ik kan laten oppassen hier.
senna21 schreef:Lastig. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Ik zou wel laten blijken dat ik het een vaag verhaal vind, maar niet confronteren.
Muga schreef:Vooral oppervlakkig houden zou ik denken. Is er evt iemand die kan checken als zij jou tijdens een oppasmoment iets zorgelijks meldt? Zodat je weet of ze overdrijft of niet?
Ik zou denk ik stiekem polsen of ze niet een mooi plekje voor die ontzettend drukke klimmende kitten zoekt... maar de leugens verder naast me neerleggen. Je hebt pathologische leugenaars, die geloven zichzelf.
Tinka schreef:Lastig, sommige mensen zijn gewoon pathologische leugenaars. Ik denk alleen oppervlakkig mee om gaan, een goede oppas is wel handig.
Ik denk trouwens dat ze ook graag overdrijft.
tamary schreef:Monique1963 schreef:Of zouden jullie denken van, oké, ik weet dus dat je liegt, dat houd ik in mijn achterhoofd en beperk de verdere omgang tot alleen oppassen.
Want ze is zo ongeveer de enige die ik kan laten oppassen hier.
Dat dus en inderdaad omdat je anders zonder oppas zit.
Er zal wel een etiket voor zijn, maar je hebt gezien de situatie meer aan een praktische handleiding en die is voornamelijk beperk contact en neem claims met flinke schep zout qua waarheid. Dan is het wel handig om foto/filmpje te vragen mocht zij denken dat er wat is met je dieren, zodat je beter kan inschatten hoe erg het echt is.
Prairy schreef:Ik zou de omgang beperken of indien mogelijk af kappen. Ik kan niet tegen dat soort mensen.
Er zijn allerlei huis oppas sites, kun je daar niet eens op kijken?
Is er niet iets als Pawshake in Frankrijk, dus huisdier oppassers, betaald?
Sintara schreef:Oh wauw, er is weer een hoop gebeurd! Jullie maken wel wat mee![]()
Ik zou eerlijk gezegd ook niet de confrontatie opzoeken met de oppas. Ik denk dat ze misschien aandacht wilt ofzoiets en wellicht wat egoïstisch is, maar als je haar erop aanspreekt voelt ze zich vast onzeker en dan heb je haar tegen je. Niet handig als je haar nog je dieren wilt toevertrouwen..
joey2010 schreef:Ik zou het ook meer zakelijk gaan houden.
Dus wel laten oppassen en als ze iets zegt over je dieren als je weg bent dan kun je vragen of ze er even een foto van maakt met de mobiel en het je doorstuurt. Zoals bv met het haarverlies onder de kin. Dan zeg je gewoon van: "o ja, kun je me er even een foto van maken ? Dan kan ik meteen beoordelen of het een behandeling nodig heeft. En bedankt voor je oplettendheid". Zo iets in die trant..
Fleuribelle schreef:Hoi Monique, ik zou ook het contact beperken. Ook om bij jou de ergernis te voorkomen van het liegen van haar. Zoals ik begreep is zij tot nu toe een goede oppas geweest voor de paarden. Ik zou zolang je nog geen alternatief hebt, hier gebruik van blijven maken.
Toch blijft het lastig omdat je nu alles wat zij verteld, in twijfel trekt.
joey2010 schreef:Haha dat is inderdaad zeer bijzonder.
Letterlijk een geluk bij een ongeluk.
balance schreef:Nou ja zeg. Ik ging tijdens het lezen al mee met de reacties die zeiden gewoon oppervlakkig contact te houden met de vorige oppas. Kom je zomaar een penny meisje tegen.
Ik gun jullie een fijn contact, misschien wel vriendschapal jullie dat allebei leuk vinden.