Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieser schreef:De afspraak die ik voor woensdag heb staan is net met een half uur verzet, omdat er vlak daarvoor nog iemand komt. Ik weet niet of ik daar blij mee ben. Dan heeft het paard dus al gelopen en zo voor wij er zijn ...
anjali schreef:Moet je er erg ver voor rijden dan? Dit is wel een handige zet van de verkoper want die zegt dan natuurlijk tegen de vorige bezichtiger dat er zo nog iemand komt kijken. Zodoende wordt die persoon onder druk gezet om het paard meteen mee te nemen.Dit heb ik als koper al vaak meegemaakt en bij mij werkt het .Als ik het paard dan leuk vind neem ik hem meteen.Of je krijgt dat mensen gaan overbieden of ongezien gaan kopen.
Lieser schreef:SteffiiY schreef:Nouja als je morgen na je bezoek haar wilt kun je dat aangeven en dat je haar op de foto wilt hebben toch?
Ik ben pas woensdag aan de beurt ... Eerder zit de verkoper al vol, appte hij.
upendo schreef:Ik zou sowieso al afhaken op 'tot je eigen afspraak zit ik vol'. Hoeveel mensen hebben er dan al op dat dier gezeten? Als er vandaag al mensen komen kijken en woensdag is hij er nog en er worden meerdere mensen op een dag gepland..?
Lieser schreef:Hebben jullie nou ook dat je in de zoektocht je wensen steeds verder verlaagd? Van 'tussen de 10 en de 14 jaar' zijn we nu al naar 5-jarigen gegaan. Van 'rond de 10k, maar als er een zadel en zo bij zitten is max 15k mogelijk' naar een vraagprijs van 15k met niks erbij ...
Charmaine schreef:Ja dat herken ik. Budget omhoog en concessies gedaan op mijn wensen/eisen van t paard. Doe ik nu dus ook niet meer...Dan maar geen paard...
anjali schreef:Charmaine schreef:Ja dat herken ik. Budget omhoog en concessies gedaan op mijn wensen/eisen van t paard. Doe ik nu dus ook niet meer...Dan maar geen paard...
Als de coronabeperkingen voorbij zijn kan de markt weer veranderen. Dat mensen weer liever op vakantie gaan dan een paard (of hond) te kopen.En dat er daarom weer meer dieren op de markt komen en voor normale prijzen.
cheybinky schreef:ruitje schreef:Gefeliciteerd, wat een mooie dieren!
Ik zou nooit als verkoper een paard voor het eerst longeren etc op een keuring, kans is groot dat je een vrij onrealistisch beeld krijgt
@cheybinkie, wat voor kleur en type zoek je? Onze Tinkermerrie is ook drachtig namelijk
Merrieveulen, kleur niet van belang, minimaal 142 groot worden
anjali schreef:Charmaine schreef:Ja dat herken ik. Budget omhoog en concessies gedaan op mijn wensen/eisen van t paard. Doe ik nu dus ook niet meer...Dan maar geen paard...
Als de coronabeperkingen voorbij zijn kan de markt weer veranderen. Dat mensen weer liever op vakantie gaan dan een paard (of hond) te kopen.En dat er daarom weer meer dieren op de markt komen en voor normale prijzen.
BopjeBo schreef:Lees al een poosje mee in dit topic, maar sta hier geregeld te kijken wat jullie meemaken![]()
Zeker het feit dat tegenwoordig de keuringskosten ook voor koper zijn na negatief advies, bizar dat was voorheen niet gebruikelijk. Daar loop je op leeg. Laatste 2 paarden waren nog veulens bij aankoop, die kon ik niet keuren, maar enkel gezondheidscheck door DA, meer kun je er niet van zeggen op dat moment. Mocht ik ooit wat verkopen dan zou ik het paard sowieso zelf eerst laten keuren (klinisch en röndgen) bij gerenommeerde DA en daar dan een vraagprijs op baseren, zodat je geen verrassingen hebt mocht een potentiele koper nogmaals willen keuren. Scheelt een hoop gedoe en je weet hoe het paard ervoor staat qua gezondheid.
StalNollie schreef:Corona prijzen is echt onzin. De corona heeft het versneld maar de prijzen waren al aan het stijgen.
En met al dat wat de particulieren allemaal willen gaan ze echt niet zakken die prijzen.