In Belgie hebben ze die nummers ook, maar die doen er gewoon een naampje bij.
Simba gooit scar ook naar beneden
En dat happy end, dat hoop ik hier ook, de weidedieren leefde nog lang en gelukkig
nee de re-wilders doen eigenlijk alleen maar aan veel leed.
Goede geschreven stuk door een bioloog:
Citaat:
Jaap Slurink
13 juni
Wil de wolf zelf wel hier in het dichtbevolkte westen leven?
Hoe kijkt een echte wolvenliefhebber tegen al deze wolf-ellende aan? Laten we het hele rewilders- en pro-wolf-gedoe eens vanuit de wolf zelf bezien: Zo’n 1/3 van deze dieren wordt doodgereden (in Duitsland al zo'n 600 volgens film WOLF), en een deel raakt door aanrijdingen zwaar verwond en crepeert dan ergens in eenzaamheid. Een deel komt niet aan voldoende voedsel en verhongert, anderen lijden aan schurft, raken mank, lopen overal tegen hekken aan, krijgen zware stroomstoten soms, en met een beetje pech verdwalen ze ergens in een woonwijk of tuin en dan worden ze verdoofd en afgevoerd naar een plek waar ze hun zoektocht naar wolvengeluk weer helemaal opnieuw moeten beginnen.
Sommigen worden door KBH-honden doodgebeten, wat er uiterst bloederig aan toe gaat. Andere wolven worden gewoon direct doodgeschoten en dan soms opgehangen zoals dat in Spanje ook gebeurde. Als wolf zelf zou ik heel graag een enkeltje Siberië of Noord-Canada ontvangen.
Wanneer je dit een mede-mens zou aandoen, dan noem je dat martelen, doelgericht kwellen, treiteren, sarren, .... , maar pro-wolfers noemen dit natuurherstel en gebruiken de wolf daarvoor en hebben compleet lak aan wat die wolven zelf meemaken.
Dit is geen dierenliefde maar zou moeten vallen onder misdaad tegen het dierenwelzijn, net als het crepeerbeleid in Oostvaardersplassen waar duizenden dieren (o.a. in de winter van 2018 op 2019) moedwillig moesten creperen van de honger en kou "omdat het wilde dieren in de vrije natuur" zouden zijn. Ook daar stelde niemand de vraag of die uitgezette en gefokte dieren zelf wel wilde dieren in die oernatuur willen zijn, of toch zouden kiezen voor een lekkere baal hooi en een warme stal.
Rewilders zijn niet alleen min of krankzinnig, maar vooral ook wreed en onmenselijk. Het ontbreekt hen compleet aan empathie, en hun mentale dromerij heeft onacceptabele effecten. Het zijn mentale mensen zonder gevoel, en zij bedenken dit zonder verder iets daarbij te voelen.
Ik maak even geen vergelijkingen, maar beperk mij tot de triest-makende waarneming dat deze mentale gevoel- en empathieloze denkershouding ons al heel veel ellende heeft bezorgd in de afgelopen 150 jaar.
Hoe stoppen we deze rewilders- en pro-wolfers waanzin? Boos en verdrietig zijn is niet genoeg en het ons in afgedwongen machteloosheid gevangen houden door wetgevers en hun knuppelaars en geldafpersers moet afgelopen zijn. Maar hoe ???