joey2010 schreef:Aaaa wat mooi . Jij hebt een prachtig 5 sterren paardje.
Deze zijn goud waard. Ik kan uit ervaring erover mee praten.
Ondanks dat Callas niet 100% goed loopt lijkt ze wel echt haar plekje daar gevonden te hebben.
Ik heb het idee dat ze op jullie nieuwe plek veel minder schrik momenten heeft.
En wat meer op haar gemak is.
Wat schrijf je toch altijd leuk...
Dank je, Sandra. Wat denk ik voor Callas heel erg helpt, is dat zij de beslissingen niet meer hoeft te nemen. Ik heb het gevoel dat in de oude kudde, dus met 3 oudjes Bubbles, Shadow en Poupette, zij het gevoel had als 3 jarige merrie het voertouw te moeten nemen en leider te moeten zijn. Ze is in feite een heel onzeker paard en dat is wel erg veel gevraagd.
Dus nu is er een enorm duidelijke leider, Prisca, en daar valt niet over te twijfelen, dat staat als een ... Prisca! Dus Callas' hoofd is nu leeg. Ze hoeft geen moeilijke beslissingen meer te nemen, dat wordt allemaal voor haar gedaan. Dus dat vindt ze denk ik heel erg fijn. Ik denk dat het ook enorm scheelt dat ze niet meer gereden wordt. Dat was altijd stress voor haar en dat is nu weg.
Wat ook opvalt is dat ze haar laatste koliekaanval nu precies 3 jaar geleden gehad heeft. Dat was haar 10e aanval in de 5,5 jaar, meen ik, dat ik haar toen had. Dus ik vraag me ook af of de koliek ook te maken heeft gehad met stress op haar darmen.
Ik denk dat er paarden zijn die gewoon niet bedoeld zijn om op te rijden en ik denk dat Callas er eentje van is. Ik denk dat een beetje spelend bezig zijn met koekjes en de andere in de buurt geen probleem is, maar serieus buitenritten maken is het gewoon niet voor haar. En ik denk dat ik dat dan ook niet meer moet willen, maar wat ik zei een beetje spelend rijden daar hoop ik stiekem toch op ...