Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:09

Het is te triest voor woorden ,als deze reactie niet zo triest was zou hij lachwekkend geweest zijn, ik heb geen x maar had er graag een reactie op gegeven
Zou prettig zijn als een van hen binnenkort een beetje aangevreten wordt

BrankaZ

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:24

Het laat het niveau van de Faunabescherming wel zien. Erg laag als het niet in hun straatje past.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:38

Nou wat een idioten zeg! Dit gaat over een meisje van 5 jaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:42

Anne_GTI schreef:
Je moet wel verdomde lang blijven staan om beslopen te worden door een braamstruik.

:D

Geeft precies hun niveau en kunde aan.

Ze hebben geen weerwoord dat in hun straatje past. Want dat bestaat er niet.
Niet het fatsoen sorry te zeggen.
Tja dan blijft er niet veel meer over dan dit.
Kat in het nauw.. Wolfje gaat zwaarder wegen binnenkort

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:52

Als ze in een bramenstruik was gevallen, dan wisten ze dat toch, dan had die vader dat ook kunnen vertellen. Heel kinderachtig om eromheen te draaien, het kind is gewoon gebeten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 18:54

Dan is ze zeker in haar blootje in de bramen gevallen. Wat een walgelijke club…

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:38

Rivendell schreef:
tienus63 schreef:
Een vogel krijgt geen schok op stroomdraad.

Toch wel als de bovenste draad apart geaard is? Want het doel van zo'n draad is dat een wolf die z'n poten van de grond heeft, alsnog een schok krijgt

Dat lijkt mij ook idd vandaar mijn opmerking

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:39

En hoe komt dat dna van die wolf dan aan haar kleding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:40

Dat is eerder hetzelfde systeem als op volieres tegen katten. + & - draden dicht bij elkaar, zodat dier er 2 moet raken en dus stroomkring sluit zonder de grond te hoeven raken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:40

Tinka schreef:

Zat aan die braamstruik :j

Logisch toch >;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 19:52

Macs schreef:
Wat is een TG houder?

Ik heb nog geen antwoord, maar ik denk dat het de functie boswachter/jachtopziener/beheerder van terreinen en parken is die onder het eigendom van rijksvastgoedbedrijf bedrijf vallen.

Denk dat de functie Toezicht Groen heet, en klaarblijkelijk hebben sommige van deze TG-houders ook een jachtakte en mogen ze overschot aan wild en wild dat voor gevaarlijke situaties op bepaalde plekken, zoals defensie terreinen en nationale parken, dieren schieten.
En die geschoten dieren worden als valwild achter gelaten voor de wolf.

Als dit klopt, is het niet meer dan logisch dat de wolf zijn schuwheid verliest, ze zijn gewend aan menselijke activiteit. Horen auto’s en andere materieel in hun territorium.
Pang betekent, vers vlees.
En dit is dan meteen hoe het verhaal van ze worden gevoerd, geen broodje aap is!

Hebben jullie je nog nooit afgevraagd waarom de eerste wolven zich vestigden’ op militaire domeinen en terreinen of er graag in de buurt zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:01

Dat klinkt logisch inderdaad.

Dat gebeurt ook met de zwijnen (ik ken het van een prive opengesteld landgoed.)
Als de auto van de boswachter er aan komt dan zijn ze er als de kippen bij, ze worden nml gevoerd.
Als wandelaar, fietser of zelfs te paard zijn ze een stuk schuwer. Maar de boswachter loopt gewoon tussen de rotte met zn bakje granen te strooien :+

Dus nee, het verbaast me niks. Dieren zijn een kei in ontdekken van routines

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:10

dierenfan schreef:
Rivendell schreef:

Toch wel als de bovenste draad apart geaard is? Want het doel van zo'n draad is dat een wolf die z'n poten van de grond heeft, alsnog een schok krijgt

Dat lijkt mij ook idd vandaar mijn opmerking

Volgens mij is dat ook de bedoeling inderdaad. :j Dus helaas voor de vogeltjes en alle andere beestjes. :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:51

Macs dat is bijzonder want ook voor de boswachter/jachtopziener is wild voeren verboden. Je mag hooguit wat lokvoer gebruiken om wildtellingen te houden. Maar goed, wild schieten en achterlaten is feitelijk ook wild voeren. De grens is heel dun.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:54

En zelfs al zou het van braamstruiken komen. Kind is en blijft gebeten -> handeling van de wolf én dna gevonden.

Mij lijkt dat het kind dan ook op andere plekken schrammen zou moeten hebben. Handjes, gezicht.

Degoutante empathieloze reactie. Ik zou als ouder woest zijn om die reactie.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:57

BrankaZ schreef:
Het laat het niveau van de Faunabescherming wel zien. Erg laag als het niet in hun straatje past.

Nou echt, ik heb het idee dat daar mensen zonder hersenen en met een iq van 10 zitten. Of 3 jarigen, wat een kinderachtige reacties :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:58

Er staat ook duidelijk in dat WOO document dat er niemand anders dan een TG-houder toegang heeft en dat het onder geen beding is toegestaan derden mee te nemen.

En ze kunnen zich verschuilen achter afschot wegens overtal en of dat het gevaarlijke situaties op levert.

Vrij bijzonder dat laatste, een hert of ree of ander wild die ergens lopen waar die niet gewenst is om te lopen mag volgens het document neergelegd worden middels afschot. Dit mag zelfs tijdens de bronst als de situatie daarom vraagt.
Maar een wolf op die zelfde plek moet uitdrukkelijk met rust gelaten te worden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 20:59

SusanH schreef:
Macs dat is bijzonder want ook voor de boswachter/jachtopziener is wild voeren verboden. Je mag hooguit wat lokvoer gebruiken om wildtellingen te houden. Maar goed, wild schieten en achterlaten is feitelijk ook wild voeren. De grens is heel dun.

Ik heb het met eigen ogen gezien haha! Reed er langs met mijn paard, die wist ook niet wat ze zag ;)
Er gebeurt vast meer wat niet mag.
En wie weet was hij gewoon aan het tellen, en hebben de dieren het goed onthouden van vorige keren. Ik heb niet gevraagd wat de boswachter/jachtopziener/beheerder? aan het doen was.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:00

Woelige wolven zomer krijgt politiek staartje:
“Provincie Utrecht is geen wildlife park.”

Provincie Utrecht - Politieke partijen in de Provinciale Staten zijn kritisch op de in hun ogen 'reactieve' aanpak van de provincie Utrecht op de wolvenincidenten deze zomer. Ook vinden sommige Statenleden dat de provincie te weinig informatie gaf. En of landgoed Den Treek volgende week weer open kan? Daarover lopen de meningen uiteen.

Verdere info van dit artikel;
Bron rtvutrecht.nl
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377617 ... dlife-park

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:48

DuoPenotti schreef:
Tinka schreef:

Zat aan die braamstruik :j

Logisch toch >;)

Nee het was een vegetarische wolf, had net van de bramenstruik gegeten.
Daarna wilde die spelen met roodkapje het slachtoffer meisje en het meisje schrok en viel in de bramenstruik waar wolven-dna op zat.
Zoiets?

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:54

Die wolf kan wel op die bramenstruik geplast hebben, dus dat kan. Maar de dokter waar de vader zijn dochter naartoe had gebracht was bezorgd over nierschade. Ik heb schrammen genoeg gehad tijdens bramen plukken maar ik heb nooit op zo’n manier vast gezeten dat ik daar druk van op mijn nieren kreeg.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:58

Lanoca schreef:
Die wolf kan wel op die bramenstruik geplast hebben, dus dat kan. Maar de dokter waar de vader zijn dochter naartoe had gebracht was bezorgd over nierschade. Ik heb schrammen genoeg gehad tijdens bramen plukken maar ik heb nooit op zo’n manier vast gezeten dat ik daar druk van op mijn nieren kreeg.

Als je de foto van het "plaats delict" kijkt, is daar echter geen bramenstruik te zien.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 21:59

Er stond ook iets over hoog gras waar het meisje stond, niets over bramen struiken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:03

Vind het echt vreselijke lui van dat faunabeheer groepje. Gatverdamme..
Wat voelen die mensen zich beter zeg!
Tij zal nog wel een keer keren. Kijken of ze dan nog zo bijdehand blijven doen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 22:06

In Staverden/Ermelo weet de wolf ook precies wanneer het valwild wordt gebracht. Ik heb dat al eerder gezegd. Ze voeren hem zelf en wolf wacht ze op bij de bushalte.