Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinka schreef:We kopen nu nog 150 baaltjes bij, dan hebben we ruim genoeg. Denk niet dat we wat mee verhuizen, kost erg veel benzine.
Monique1963 schreef:O jeetje, Kaat, ook al. Ik durf zelf niet zo vers hooi te geven, ik laat het een paar maanden liggen.
Wat vervelend voor alle BE en NL paardenhouders dan dat het zo'n problematisch hooiseizoen is. De eerste snit is hier al een maand geleden gedaan. Door vele regen was het gras overal op half mei al klaar. De tweede snit zou bij wijze van spreken nu al kunnen, maar ik verwacht dat ze dat in juli doen en ze spraken al van een derde snit eind aug. Dus er zal wel veel hooi vanuit Frankrijk naar jullie komen vermoed ik.
bribro schreef:Wij hebben een paar weken geleden de gok genomen om te gaan hooien (voorspelling was 4 dagen droog weer, maar niet heel warm). Hadden eerlijk gezegd niet veel keuze, want het stond op sommige plekken al anderhalve meter hoog en we waren bang dat het plat zou gaan liggen door de buien. We hebben heel erg geluk gehad met het weer, het bleef inderdaad droog, gelukkig af en toe toch vol de zon erop en een lekker windje. We hebben hier trouwens ook het geluk dat we op hoge zandgrond zitten en de machines het land op konden. Een dorp verder is dat al een heel ander verhaal.
We hadden een mega opbrengst, maar heb nog nooit zoveels stress gehad of de pers er wel op tijd zou zijn. En toen had ie ook nog problemen, dus het persen duurde lang en dus ook de spanningHet is wel voordroog, dus in plastic, dat doen we altijd omdat we het anders niet op kunnen slaan voor een heel jaar. We laten het normaal wel altijd zo droog worden als gewone balen. Zo droog is het nu niet, maar het scheelt gelukkig niet veel. Het is veel beter gedroogd dan we verwacht hadden. Nu moet ik zeggen dat manlief op dag 3 de hele boel ook 3 keer geschudt heeft. Ik ben heel blij dat we de buit binnen hebben. Wij hebben sowieso voor een jaar ruim genoeg. En een vriendin hebben we ook nog kunnen voorzien van een voorraad voor ongeveer een half jaar. Het is alweer lekker aan het groeien, dus hopelijk ook nog een mooie tweede snee.
bribro schreef:Wij doen het deels zelf, het maaien en balen laten we doen de rest doen we zelf. En inderdaad het geeft stress maar het geeft ook heel veel voldoening. En ik ben eigenlijk iedere dag blij dat ik mijn eigen hooi kan geven aan m'n paarden, dat voelt heel fijn.
Maar ik snap ook heel goed de keuze om niet zelf te hooien, als je de keuze al heb natuurlijk. Maar wat ik nu om me heen hoor en op op Bokt lees, hebben dit jaar echt veel mensen problemen om het hooi goed van het land af te krijgen.
-Namiro- schreef:Toch het weekend kunnen afsluiten met de wekelijkse dosis Frankrijk![]()
Wat was dat nu over de tegels in de gang? Is het een soort verf?
Moet je dat er tegel voor tegel afpoetsen??![]()
Leuk om Yoda en Rocket te zien spelen! Ik wist niet dat Yoda ook los mocht!
Bambi’s blijven zo snoezig..
assebassie schreef:Mooi geschreven Monique, geweldig zo’n 5 sterren paard. Ze hebben bij jou een leven zoals alle paarden zouden moeten hebben!!!
Jammer van Callas, maar ook die is zo vast heel gelukkig.
JudithO schreef:Fijn! Zulke momenten zijn goud waard.