Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:13

Het is maar een klein kinderlijfje he!? Een wolf zet zo zn bek om dat flankje. En ze had nog kleertjes aan ook

Vind die lelieveld ook respectloos, echt op een hele nare manier.

Wintu

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:35

Ik vind de ouders enorm dapper.
Snap ook niet dat de patholoog zegt dat ie geen verwonding aan de rug heeft gevonden, zie toch duidelijk een wond daar.

Stuitend hoe overheidsinstanties en deskundigen hebben gereageerd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:36

Ik ga toch echt hopen dat de media en provincies deze zelfbenoemde experts nu gaat boycotten.
Zal helaas wel niet, maar echt die zijn toch niet serieus te nemen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:27

Nou idd.

Ik had pas ook gereageerd op een bericht waarin de lynx expert van ARK rewilding aangeeft dat hij zelf nog nooit een lynx heeft gezien. Volgens eigen zeggen omdat ze heel erg schuw zijn. Ik ben vanaf nu mammoet expert. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien maar het is een enorme aanwinst voor de bio diversiteit hier. Dus ik vind dat ze terug moeten komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:31

En ze zijn heel 'aaibaar' , dus moeten ze wel goed vallen bij iedereen...
Op naar het ultieme Watotowatembo effect 8-)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:53

Ik krijg volgende week een bedrijf op locatie voor een adviesgesprek en offerte voor het aanpassen van mijn omheiningen. Ik heb een houten Schuurman omheining, al 20 jaar, dus heb hen benaderd. Ik ben benieuwd. Er komen waarschijnlijk overal 5 draden aan de buitenkant. Nieuwe poorten. En nog een extra verhoging op de al 130cm bestaande omheining met een aardedraad zodat je ook stroom krijgt zonder dat je met je voetjes op de grond staat.

Waan ik mijn dieren dan veilig? Nee zeker niet, maar ik hoop het de wolf hiermee wat moeilijker te maken om binnen te komen. Ik baal er ook wel van. Het ziet er niet uit, kost nog best wat en vraagt ook de nodige onderhoud. Daarbij vind ik het nog steeds rot voor mijn hond en katten die hier ook rondlopen. Maar goed… ik wil wel wat doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:27

Jessix schreef:
Ik krijg volgende week een bedrijf op locatie voor een adviesgesprek en offerte voor het aanpassen van mijn omheiningen. Ik heb een houten Schuurman omheining, al 20 jaar, dus heb hen benaderd. Ik ben benieuwd. Er komen waarschijnlijk overal 5 draden aan de buitenkant. Nieuwe poorten. En nog een extra verhoging op de al 130cm bestaande omheining met een aardedraad zodat je ook stroom krijgt zonder dat je met je voetjes op de grond staat.

Waan ik mijn dieren dan veilig? Nee zeker niet, maar ik hoop het de wolf hiermee wat moeilijker te maken om binnen te komen. Ik baal er ook wel van. Het ziet er niet uit, kost nog best wat en vraagt ook de nodige onderhoud. Daarbij vind ik het nog steeds rot voor mijn hond en katten die hier ook rondlopen. Maar goed… ik wil wel wat doen.

Plus alle vogels die normaal gerust op de omheining kunnen zitten...die krijgen nu allemaal ook een opdonder. Wij hebben ontzettend veel kleinere vogeltjes die regelmatig op de draden zitten ook diverse zwaluw soorten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:30

Een vogel krijgt geen schok op stroomdraad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:38

Geloof me, ik zou het liever niet doen. Maar ik woon met mijn dieren midden in het bos. Ik hok ze ‘s nachts al op en kan gelukkig met mijn ouders regelen dat er altijd iemand thuis is, maar dan nog kunnen de wolven hier natuurlijk zo de omheining in lopen. Wat moet ik dan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:54

Inwoners van Drenthe worden uitgenodigd om zitting te nemen in een panel.
Citaat:
Hier is een mogelijkheid om buiten deze groep onze zorgen, angsten en belevenissen met wolven naar buiten te brengen en ik hoop dat men massaal hier op gaat reageren.

In Drenthe zijn nl. Jetta Klijnsma Commissaris van de Koning en Roos Jelier directeur van Trendbureau Drenthe opzoek naar mensen die in het Drents Panel willen gaan zitten.
De bedoeling is dat je je menig en zorgen kunt delen bij het maken van nieuwe plannen voor Drenthe.

Mail, info@trendbureaudrenthe.nl

of bellen naar 050-5770101

Afbeelding

Bron trendbureau Drenthe.

Persoonlijke noot; ik denk dat dit voor veel Drenten toch een drempel is.
Vele zullen denken, we hebben onze zorgen en ongenoegen toch al lang en breed laten blijken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:30

Geen wonder dat wolven in Nederland mensen en auto’s associëren met vreten. Dit was al ver voor frikandel wolf aan de hand, nl ‘21.

Met dank aan Van Straaten Research
Citaat:
‼️‼️‼️‼️‼️‼️UPDATE‼️‼️‼️‼️‼️‼️
Ik wist dit al heel lang, maar eindelijk heb ik het dan nu ook zwart op wit! Een belangrijk Woo-document van 21 september 2021 van Rijksvastgoedbedrijf:

Een tijdje geleden had jij het er over dat er een wolf of wolven zijn die zich soms agressief
gedragen richting onze TG-houders als ze bij een geschoten stuk wild staan. Dat het in die
gevallen soms nodig is om de wolven te verjagen om te zorgen dat de wolven niet aan mensen
gaan wennen. Ik weet niet of het inmiddels al is voorgekomen dat een TG-houder een wolf daadwerkelijk heeft moeten verjagen door bv lawaai te maken oid. Maar ik stel voor dat we in het vervolg in zo'n geval het geschoten stuk aan de wolf laten en dat de TG-houders zich niet laten zien aan de wolf en zich terugtrekken zodat de wolf in alle rust bij het geschoten stuk kan gaan doen wat hij/zij daar wil doen, zonder dat er een relatie met mensen wordt opgebouwd. Als een TG-houder onverhoopt toch wordt aangevallen of zich ernstig bedreigd voelt door een wolf is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat spreekt voor zich. Tijdens de bronst wordt er in de verschillende terreinen geen afschot gepleegd. Maar ook in die periode is alleen voor het faunabeheer noodzakelijke toegang tot de gebieden gewenst. Dus voor de TG-houders geen ritjes door het terrein anders dan noodzakelijk voor het beheer. Ook is het niet toegestaan om derden mee te nemen tijdens de ritten of tijdens de uitvoering van het faunabeheer. Het is wellicht overbodig om dat te melden, want als het goed is is iedereen daar van op de hoogte, maar het is goed om zo nu en dan de bepalingen nog eens onder de aandacht te brengen. #gelderland #wolf #veluwe #rijksvastgoedbedrijf #woo

Afbeelding
Bron Van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/tyywr2 ... tid=WC7FNe

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:33

Wat is een TG houder?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:48

Dan leer je de wolf dus dat agressie naar mensen iets oplevert, en dat terwijl je als je bij een geschoten stuk wild staat je een geschikt wapen in handen hebt om zo'n wolf schuw te maken of af te schieten om daarop te selecteren. Beest jaagt nota bene jouw van je eten af.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:49

tienus63 schreef:

Toch wel als de bovenste draad apart geaard is? Want het doel van zo'n draad is dat een wolf die z'n poten van de grond heeft, alsnog een schok krijgt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:55

Rivendell schreef:
tienus63 schreef:

Toch wel als de bovenste draad apart geaard is? Want het doel van zo'n draad is dat een wolf die z'n poten van de grond heeft, alsnog een schok krijgt

Dat is wel de bedoeling ja.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:56

Ik ben heel benieuwd naar de tips die je gaat krijgen :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:02

Net op de radio dat Boa’s tientallen boetes uitgedeeld hebben aan mensen die toch aan het wandelen zijn in dat afgesloten stuk bos…?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:21

Macs schreef:
Wat is een TG houder?

Dat wilde ik ook vragen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:26

https://www.facebook.com/share/p/JcZJhih1UPCXzwAT/

Citaat:
p 6 juli 2024 communiceerde ik dat er een dwergpoedel door 2 wolven was gegrepen. Ik heb toen Politie Midden - Nederland gevraagd of dit klopte en mijn verhaal werd door een Politie medewerkster bevestigd. In de melding van het Woo-document ( mutatierapport) van Politie Midden- Nederland staat: Melder wandelt met haar hond in bos. Ze zag 2 wolven. De wolven hebben de hond van melder opgegeten. In de toelichting staat dat het zwarte dwergpoedel Louie met een rood tuigje door een grote volwassen wolf is gepakt.

en hier het verslag van de gegrepen poedel
Waar ook het baasje alle verwijten kreeg van die extremisten en niet de wolf

Echt verschrikkelijk, je zult het zo meemaken

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:32

SusanH schreef:
Macs schreef:
Wat is een TG houder?

Dat wilde ik ook vragen.

Vraag gesteld aan de Rijksoverheid, wacht op antwoord.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:34

Sanet schreef:
Net op de radio dat Boa’s tientallen boetes uitgedeeld hebben aan mensen die toch aan het wandelen zijn in dat afgesloten stuk bos…?

Ook een manier van de gemeente kas spekken.
En laat ze de dat nu pas als nieuws brengen, als noodbevel ten einde loopt.

Citaat:
29 augustus 2024/Den Treek/Utrecht
Tientallen boetes voor betreden afgesloten ’wolvengebied’ Leusden: ’Groepje diehards trekt zich nergens wat van aan’
LEUSDEN - Boa’s hebben de afgelopen weken tientallen bekeuringen uitgedeeld aan mensen die toch het afgesloten deel van landgoed Den Treek in Leusden hebben betreden. Sinds 18 juli geldt een noodbevel voor dit recreatie- en natuurgebied in de provincie Utrecht, na twee incidenten met wolven. Hoewel een deel van Den Treek met hekken en linten is afgezet, zijn er volgens de beheerder van het landgoed toch fietsers en wandelaars die het afgesloten deel ingaan.
„Een groepje diehards trekt zich nergens wat van aan”, aldus de beheerder. „Zij worden geverbaliseerd. Onze boa’s hebben enkele tientallen bekeuringen uitgeschreven. Je merkt de laatste tijd dat mensen ongeduldig worden. We zien nu wat vaker dat hekken aan de kant zijn gesmeten en linten zijn doorgeknipt.” De boete is ruim 100 euro.
Deskundigen vermoeden dat beschermend optreden van een wolvenpaar met welpen de reden was voor enkele incidenten op Den Treek. Eerst werd een hondje gebeten en meegenomen, later werd een meisje gebeten. Ze liep daarbij lichte verwondingen op. De gemeente Leusden vaardigde een noodbevel uit dat in eerste instantie tot 15 augustus gold, maar later werd verlengd tot en met zondag 1 september.
’Noodbevel vervalt’

„Het noodbevel vervalt van rechtswege op 2 september”, zegt een woordvoerster van de gemeente. „Als het ook de komende dagen rustig blijft en er geen dringende adviezen worden gedaan door de provincie Utrecht, verwachten we dat het afgesloten gebied vanaf 2 september weer opengaat.” De welpen zijn nu ongeveer vier maanden oud en dus wat zelfstandiger. Deskundigen verwachten dat het wolvenpaar zich dan minder beschermend zal gedragen.

Volgens de beheerder van het landgoed wil het opheffen van het noodbevel niet zeggen dat het gebied veilig is. „De welpen worden groter en hebben meer voedsel nodig. Ik krijg steeds meer meldingen dat ze in open gebied worden gezien, richting de bebouwing. Het is wachten op een calamiteit. De politiek moet een besluit nemen: is dit een gebied voor wolven of voor recreatie?”

’Gaat om serieus geld’

Het landgoed, dat voor de afsluiting en de handhaving moest zorgen, wil dat de kosten hiervan gecompenseerd worden. Ook ondernemers in het afgesloten gebied verlangen compensatie voor misgelopen inkomsten. „Het gaat om serieus geld. En de rekening moet betaald worden door de gemeente”, zegt de beheerder van Den Treek, die een juridische procedure aanspant om dat indien nodig af te dwingen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1866029 ... at-van-aan

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/UzLn7idtXwQzBtSr/?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:25

Afbeelding
Reactie Faunabescherming op X

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:48

Tekst is niet helemaal leesbaar via Google, gevonden.

Een kwalitatief uitermate teleurstellende reacties is zachts gezegd een understatement.
Wat een laag volk.

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:52

Je moet wel verdomde lang blijven staan om beslopen te worden door een braamstruik.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:53

tienus63 schreef:
Tekst is niet helemaal leesbaar via Google, gevonden.

Een kwalitatief uitermate teleurstellende reacties is zachts gezegd een understatement.
Wat een laag volk.

[ Afbeelding ]

Wat een misselijke lui zeg :r :r :r het zal je kind maar wezen :(