Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charmaine schreef:Phonix wat jij beschrijft is juridisch feitelijk niet mogelijk. Overeenkomst en prijs was reeds afgesproken, gekeurd etc dus verkocht. Dan kan de prijs niet ineens verhoogd worden....
Phonix schreef:Een vriendin van mij had de prijs afgesproken, en ook nog eens de paard gekeurd. Kwam de eigenaar en zei dat ze ging er niet met akkoord en wilde de btw boven op. Terwijl er was afgesproken zonder btw.
Echt een rotstreek en paard staat nog steeds te koop.
anjali schreef:Als de would-be koper al een keuring heeft laten doen (en die zelf betaald) dan kan de vraagprijs niet meer verhoogd worden denk ik.Want het paard is dan toch verkocht op voorbehoud van goedkeuring lijkt me.Als er nog met niemand wat was afgesproken en er alleen nog bezichtigingen waren dan kan het wel als zou blijken dat er overboden wordt.Logisch toch dat de verkoper hem dan verkoopt aan de hoogste bieder.Bij huizen gaat het ook zo.
c_alsemgeest schreef:Hoeft niet hoor...
Toen ik Jam liet keuren 4jr terug was de afspraak gewoon afkeuren hun kosten, goedkeuren mijn kosten.
Jam was al wel vlak er voor helemaal gekeurd, dus ook weinig risico voor hun. Maar als nog netjes, vond het sowieso echt een hele fijne dressuur/handelsstal in alles qua afspraken, afhandeling en het proefrijden.
BopjeBo schreef:Lees al een poosje mee in dit topic, maar sta hier geregeld te kijken wat jullie meemaken![]()
Zeker het feit dat tegenwoordig de keuringskosten ook voor koper zijn na negatief advies, bizar dat was voorheen niet gebruikelijk. Daar loop je op leeg. Laatste 2 paarden waren nog veulens bij aankoop, die kon ik niet keuren, maar enkel gezondheidscheck door DA, meer kun je er niet van zeggen op dat moment. Mocht ik ooit wat verkopen dan zou ik het paard sowieso zelf eerst laten keuren (klinisch en röndgen) bij gerenommeerde DA en daar dan een vraagprijs op baseren, zodat je geen verrassingen hebt mocht een potentiele koper nogmaals willen keuren. Scheelt een hoop gedoe en je weet hoe het paard ervoor staat qua gezondheid.