Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wintu schreef:Als ze nog niet in de buurt zijn, zou ik nog geen investering doen. Ik zou echter wel in de gaten blijven houden waar ze zitten. Mochten er vaker zichtmeldingen zijn of aanvallen zijn in een omtrek van 20 km van mijn huis, dan zou ik ze zekers in de nachten binnen halen, wanneer de mogelijkheid er is, wanneer in pension, zou ik mijn licht gaan opsteken hoe de pensioneigenaar er in staat. Of ik een investering zou doen gelijk, ik denk het niet, als ik het met opstallen voor de nacht het zou redden, zou ik dat doen.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Ja nu kan dat nog. Maar straks is het donker als ik naar mijn werk ga en donker als ik thuis kom. Wanneer moeten ze dan naar buiten?
Geen idee, heb je zelf misschien wel ideeën over? Ik ken je persoonlijke situatie niet.
DuoPenotti schreef:Wintu schreef:Als ze nog niet in de buurt zijn, zou ik nog geen investering doen. Ik zou echter wel in de gaten blijven houden waar ze zitten. Mochten er vaker zichtmeldingen zijn of aanvallen zijn in een omtrek van 20 km van mijn huis, dan zou ik ze zekers in de nachten binnen halen, wanneer de mogelijkheid er is, wanneer in pension, zou ik mijn licht gaan opsteken hoe de pensioneigenaar er in staat. Of ik een investering zou doen gelijk, ik denk het niet, als ik het met opstallen voor de nacht het zou redden, zou ik dat doen.
Raar advies imo. Beesten lopen 80 km.
Want dan staan de dieren achter 2 draden. Want ergens in een omgeving is er altijd 1 de eerste.
En dan kan er weer gewezen worden: 2 draadjes eigen schuld.
Raar zo niet consequent.
DuoPenotti schreef:Raar advies imo. Beesten lopen 80 km.
Want dan staan de dieren achter 2 draden. Want ergens in een omgeving is er altijd 1 de eerste.
En dan kan er weer gewezen worden: 2 draadjes eigen schuld.
Raar zo niet consequent.
Wintu schreef:pillow schreef:Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje flauw van jou reacties. Ik deel hier een lijst van Bij12 met het aantal aangevallen dieren. Maar het moet eerst weer bewezen zijn en het moet bewezen zijn achter wat voor omheining ze lopen. Wat doet dat er toe. Als we op die uitslagen moeten wachten zijn we 3 maand verde. Begin zo langzamerhand te denken dat jij steeds de schuld bij de eigenaren wilt leggen.
Dan kunnen we elkaar de hand schuddenZet me gerust onder foei, dan heb je er ook geen last van.
Ik leg in zoverre schuld bij eigenaren, dat sommigen heel goed in staat zijn hun dier veilig te zetten, het enkel niet doen en ja dat vind ik nalatig.
Verder heb ik altijd uitgedragen dat ik goed begrijp dat schapenboeren die land van derden begrazen, prima begrijp dat dat niet te doen is om wolfwerend te omheinen.
Ook heb ik al vaak genoeg genoemd, dat wanneer je doet wat je kunt wat binnen je mogelijkheden ligt, dat prima is.
Ik heb enkel moeite met mensen die wel de mogelijkheden hebben om hun dieren veilig te zetten en dat dan na laten.
Dat jij er wat anders in leest, is werkelijk je eigen probleem.
pillow schreef:Nu dram je weer door over de omheiningen. Terwijl ik doel op het lijstje wat ik heb gedeeld en waar jij dan op reageerd dat het eerst bewezen moet zijn. Dan hoeven we hier nooit een aanval weer te delen, want dat het bewezen is duurt 3 maand. Daar lees jij kennelijk gewoon overheen. Dus wie leest hier wat anders.
Wintu schreef:Als ze nog niet in de buurt zijn, zou ik nog geen investering doen. Ik zou echter wel in de gaten blijven houden waar ze zitten. Mochten er vaker zichtmeldingen zijn of aanvallen zijn in een omtrek van 20 km van mijn huis, dan zou ik ze zekers in de nachten binnen halen, wanneer de mogelijkheid er is, wanneer in pension, zou ik mijn licht gaan opsteken hoe de pensioneigenaar er in staat. Of ik een investering zou doen gelijk, ik denk het niet, als ik het met opstallen voor de nacht het zou redden, zou ik dat doen.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Happinez, in dat laatste geval geef ik je gelijk. Maar de aanvallen gebeuren ook overdag en ik verdom het toch echt om ze 24/7 op te sluiten.
Hoeveel aanvallen zijn er overdag gebeurd. Hier gaan ze ook niet altijd op stal, het is schipperen tussen veilig houden en welzijn. De aanvallen overdag zijn verwaarloosbaar bij die van in de nacht, dus daar handel je dan maar naar en gaan ze overdag naar buiten.
Wintu schreef:pillow schreef:Nu dram je weer door over de omheiningen. Terwijl ik doel op het lijstje wat ik heb gedeeld en waar jij dan op reageerd dat het eerst bewezen moet zijn. Dan hoeven we hier nooit een aanval weer te delen, want dat het bewezen is duurt 3 maand. Daar lees jij kennelijk gewoon overheen. Dus wie leest hier wat anders.
Je hebt het over reacties (meervoud), dus dan ga ik er maar vanuit dat je ook op eerdere reacties doelt. Verder noem je dat ik steeds de schuld bij eigenaren wil leggen. Dus ik voelde me geroepen, me voor de zoveelste maal weer nader te verklaren en dat wordt dan weer drammen genoemd. Het is ook niet gauw goed he. Maar joh, zet me onder de foei, dan heb je er geen last van
Dreamboy schreef:Happinez, in dat laatste geval geef ik je gelijk. Maar de aanvallen gebeuren ook overdag en ik verdom het toch echt om ze 24/7 op te sluiten.
pillow schreef:Onali schreef:Het is ook belachelijk dat je niet preventief hulp kan krijgen bij een omheining.
Nee eerst moet er een wolf zitten en moet hij meerdere keren aangevallen hebben.
Dan pas mag je geld aanvragen.
Wees dan eerlijk en bied ver voor dit gezeik aan om veehouders te helpen.
Dat is niet waar. Advies kun je aanvragen dan komt er iemand om je voor te lichten dhr Mekel bijvoorbeeld. En subsidie dus geld kun je bij de provincie aanvragen. Je hoeft niet een aanval gehad te hebben, maar moet wel in risico gebied wonen. Zo is het hier in Friesland en Drenthe in ieder geval.
Rizette schreef:Veel te veel om te denken dat ze overdag niet aanvallen, Dagelijks zijn er ook zichtmeldingen op klaarlichte dag. Of ben jij nog in de veronderstelling dat ze de hele dag slapen en s nachts alleen aanvallen?
Sanet schreef:Maar wel in de vroege ochtend (hoe laat was dat bij die man in Wapse? 6.30?). En ik ben benieuwd of dat straks inderdaad naar achteren schuift als het later licht wordt of dat de tijden gelijk blijven.