[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 09:44

Leuk dat er via dit topic zulke acties kunnen ontstaan!

We brachten vanmorgen de pony's naar het weiland. Ik denk ik spring even zz op Prisca met alleen Callas dan als handpaard en Erwin had de kleine pony's. Ging heerlijk, het is maar 7 minuten of zo, maar lief dat het mag en lekker. Stap ik af, hele natte kont! Het heeft geregend vannacht en ondanks dat de schuilstal vol met mest lag, zijn ze kennelijk toch buiten geweest. Maar iedereen was droog. Ik stond voor een raadsel. Ook Prisca was droog. Maar ze heeft als rug een bijzettafel en dat is hol! En daar blijft dus kennelijk water op staan...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:57

Wat een tegenvaller met Erwin zijn voet! Maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is.. nu even door de zure appel heen bijten en dan hopelijk een voorspoedig herstel!

Dat is toch heerlijk als je even zo mag meeliften op haar rug! <3 Die natte broek droogt wel weer ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 10:11

-Namiro- schreef:
Wat een tegenvaller met Erwin zijn voet! Maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is.. nu even door de zure appel heen bijten en dan hopelijk een voorspoedig herstel!

Dat is toch heerlijk als je even zo mag meeliften op haar rug! <3 Die natte broek droogt wel weer ;)

Hi Namiro, eigenlijk zijn we wel blij dat er nu wel wat gedaan gaat worden. Idd het hele gedoe met de operatie zal wel zenuwslopend zijn, maar daarna op naar betere voettijden ;-)

De natte broek en ook onderbroek was het meer dan waard.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:27

Hoi Mo wat jammer dat Erwin bijna 1 jaar zo heeft moeten rond lopen.
Gelukkig word hij in Sept. (ook best laat) dan eindelijk geopereerd.
En wat een heerlijke kudde paardjes/pony's heb je nu in je tuin lopen.
Ik geniet trouwens heel erg van je filmpjes.
En wat een mooi werk hebben jullie al verzet in het huis.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 22:57

joey2010 schreef:
Hoi Mo wat jammer dat Erwin bijna 1 jaar zo heeft moeten rond lopen.
Gelukkig word hij in Sept. (ook best laat) dan eindelijk geopereerd.
En wat een heerlijke kudde paardjes/pony's heb je nu in je tuin lopen.
Ik geniet trouwens heel erg van je filmpjes.
En wat een mooi werk hebben jullie al verzet in het huis.

NOU! Dat is ook toevallig! ik heb van de week mijn bokt privé berichten allemaal zitten sorteren naar mensen die ik weer eens wilde mailen en nu sta je hier! Hoe kan dat en hoe is het met jou?

Wat leuk dat je de filmpjes nog volgt.

Dan heb ik er voor deze week weer eentje: https://www.youtube.com/watch?v=4uraftOfgTk

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:03

Dat is inderdaad toevallig Mo.
Ik ben een hele tijd niet meer "actief" geweest op bokt.
Wel die tijd jullie nog gevolgd.
Ik stuur je een deze dagen een pb.

Oei hoe de tractor zo scheef in de greppel staat, gelukkig is het goed gekomen.
Maar wauw een klavertje 5?

En de paardjes totaal niet bang van Pelle.
Ik moest wel een beetje lachen om Prisca hoe nieuwsgierig ze is en het goed in de gaten houd met wat Erwin daar aan het doen is met het installeren van de waterbak.

Leuk filmpje weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 10:06

joey2010 schreef:
Dat is inderdaad toevallig Mo.
Ik ben een hele tijd niet meer "actief" geweest op bokt.
Wel die tijd jullie nog gevolgd.
Ik stuur je een deze dagen een pb.

Oei hoe de tractor zo scheef in de greppel staat, gelukkig is het goed gekomen.
Maar wauw een klavertje 5?

En de paardjes totaal niet bang van Pelle.
Ik moest wel een beetje lachen om Prisca hoe nieuwsgierig ze is en het goed in de gaten houd met wat Erwin daar aan het doen is met het installeren van de waterbak.

Leuk filmpje weer.

Wat leuk dat je ons bent blijven volgen. Ja echt bizar, ik denk nog vaak aan je. Vandaar. Ik kijk uit naar je pb.

En ja klavertjes 5 vind ik ook geregeld, nu een stuk of 6 hier in dit huis. Minder vaak, maar toch. Maar die vind ik liever niet. Toen ik er 2 jaar geleden eentje vond, kwam erna de uitslag dat Callas niet meer beter zou worden. Dus als ik ze zie laat ik ze staan meest.

Prisca was ervan overtuigd dat Erwin iets lekkers bij zich had.

En ik had "klachten" gekregen dat we de paardjes niet in beeld hadden gehad de laatste filmpjes, dus dat heb ik maar gauw ff goed gemaakt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:46

Zo, jullie zijn weer druk aan de slag geweest.

Eerst en vooral Erwin zijn voet-verdict - Het is allemaal een beetje dubbel natuurlijk, dat de operatie nu toch wat complexer is geworden dan gehoopt.. Maar als de uiteindelijke prognose zo goed is en hij straks dan weer veel mobieler is, zou dat wel weer super fijn zijn. Ook zoals iemand eerder aanhaalde al hier ergens ook handig dat het pas in september is zodat de revalidatie in de wat guurdere maanden valt. Ik hoop dat Erwin zijn nieuwe steunverband dan ook effectief draagt en het hem kan helpen de komende tijd te overbruggen zonder brokken ;)

Ik heb genoten van het filmpje - hoe de paarden zooo chill zijn met Pelle, geweldig. En jij eindelijk weer op je knol! Je gezicht spreekt boekdelen. Heerlijk paardje, die Prisca. Ondanks haar kwaaltjes is het toch echt een goede keus geweest dat je haar meegenomen hebt.

Ik moest ook lachen met de paarden die speelden in de waterbak. Ik zie Callas er al zo inklimmen om haar sokken erin te doppen. :D Tinky speelt ook altijd duikboot, met de hele neus onder water. Ik denk echter dat het bij haar komt om het stof en de pollen uit haar neusgaten te krijgen.

Als je normaal de klavertjes 5 laat staan ivm potentieel ongeluk, waarom had je de drang dan dit keer om het wel te plukken? Ben ik wel nieuwsgierig naar. :o Je hebt de laatste tijd natuurlijk wel absurd veel klavertjes 4 gehad dus ik denk dat die sowieso dat ene klavertje 5 wel counteren.

Mooi ook zo het einde van het filmpje met Erwin's solo op de nieuwe piano en de mooie beelden van bij jullie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 17:30

Kaatastrof schreef:
Zo, jullie zijn weer druk aan de slag geweest.

Eerst en vooral Erwin zijn voet-verdict - Het is allemaal een beetje dubbel natuurlijk, dat de operatie nu toch wat complexer is geworden dan gehoopt.. Maar als de uiteindelijke prognose zo goed is en hij straks dan weer veel mobieler is, zou dat wel weer super fijn zijn. Ook zoals iemand eerder aanhaalde al hier ergens ook handig dat het pas in september is zodat de revalidatie in de wat guurdere maanden valt. Ik hoop dat Erwin zijn nieuwe steunverband dan ook effectief draagt en het hem kan helpen de komende tijd te overbruggen zonder brokken ;)

Ik heb genoten van het filmpje - hoe de paarden zooo chill zijn met Pelle, geweldig. En jij eindelijk weer op je knol! Je gezicht spreekt boekdelen. Heerlijk paardje, die Prisca. Ondanks haar kwaaltjes is het toch echt een goede keus geweest dat je haar meegenomen hebt.

Ik moest ook lachen met de paarden die speelden in de waterbak. Ik zie Callas er al zo inklimmen om haar sokken erin te doppen. :D Tinky speelt ook altijd duikboot, met de hele neus onder water. Ik denk echter dat het bij haar komt om het stof en de pollen uit haar neusgaten te krijgen.

Als je normaal de klavertjes 5 laat staan ivm potentieel ongeluk, waarom had je de drang dan dit keer om het wel te plukken? Ben ik wel nieuwsgierig naar. :o Je hebt de laatste tijd natuurlijk wel absurd veel klavertjes 4 gehad dus ik denk dat die sowieso dat ene klavertje 5 wel counteren.

Mooi ook zo het einde van het filmpje met Erwin's solo op de nieuwe piano en de mooie beelden van bij jullie.

Tjee dank voor al je complimenten Kaat! Prisca ben ik nog steeds blij mee. Ze is heel cool, vindt alles wel best, is ook lief in de zin van dat ze dan maar doet wat haar gevraagd wordt ook al heeft ze soms geen zin en ik doe mijn best het in erg kleine stukjes voor haar te houden zodat het haar gezondheid niet dwars zit. En ik geniet al van die kleine beetjes, iets met wie het kleine niet eert ...

Callas blijft een heerlijk gek paard. Ik heb ook nog een stukje waar ze precies haar neusgat bij de straal houdt als de bak aan het vullen is. Idd net of ze haar neusgaten uitspoelt.

Waarom ik deze dan wel plukte. Omdat ik me vergiste. Ik dacht dat het een k4 was, maar het bleek een K5. Hij is in die zin wel bijzonder omdat het 5e blaadje boven op staat en dat is eigenlijk nooit zo.

Erwins voet. Lastig hoor, hij heeft het er erg moeilijk mee op dit moment. Hij heeft iets van 20 A4-tjes gekregen met wat er allemaal niet mag en wel moet van te voren. Dan krijgen we 1 week dagelijks een zuster aan huis om hem te verzorgen. Dan mag hij een maand niet dit, niet dat, dan moet hij een maand wel dit en wel dat. Voor de fysio hebben we ook een stapel bladen meegekregen wat ze wel en niet moet doen, precies het traject. Dan nog een lijst met medicatie die we moeten halen. Erwin ziet het nu al niet meer zitten.

Daarbij maakt hij zich enorm zorgen over lekkages, maaien, en nog een lijst van tig dingen in zijn hoofd die nog moeten gebeuren voor de operatie omdat hij pas in november weer op de been zal zijn en dan nog niet aan de slag zal kunnen.

Ik probeer continu te relativeren en ik wil graag dat hij een lijst maakt met prioriteiten van dingen die echt per se moeten zoals de lekkage. De rest is niet belangrijk vind ik. Maar daar denkt hij dan weer anders over, omdat als je het nu niet doet, het na november niet meer bij te benen is (qua snoeien en maaien) Hij maakt zich ook zorgen over de houtvoorraad omdat we dit seizoen nog zo laat gestookt hebben. Dus er zijn tientallen zorgen. Ik probeer mee te gaan en te sturen en vind dat we best betaalde hulp in kunnen schakelen. Maar dat wil Erwin per se niet en dus zijn er enorm veel beren ineens op de weg. En als Erwin veel beren heeft, dan komt hij daar soms niet meer uit. Dat is nu mijn vrees.

Ik loop op mijn tenen om te relativeren, optimistisch te zijn en meegaand te sturen. Maar ook ik heb een klus van een paar duizend euro op me genomen die in september af moet zijn, dat is ook een race tegen de tijd. Dus ook ik loop een beetje over.

Poeh.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:21

Gaat hij in het gips na de operatie?
Ik kan me voorstellen dat hij er tegenop ziet. Zeker als je iemand bent die niet stil kan zitten, en bij jullie is er altijd wel wat te doen.

Ik vind Callas echt ontzettend mooi met die ruige manen <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 18:33

TinkerTreas schreef:
Gaat hij in het gips na de operatie?
Ik kan me voorstellen dat hij er tegenop ziet. Zeker als je iemand bent die niet stil kan zitten, en bij jullie is er altijd wel wat te doen.

Ik vind Callas echt ontzettend mooi met die ruige manen <3

Dank je over Callas. Ze heeft helaas net als Prisca een grote pluk afgeschuurd. Maar ze blijft (imo) een beauty.

Nee geen gips. Wat wij begrepen hebben is dat er een verpleegster dagelijks verband komt wisselen en dat hij gedurende een bepaalde tijd geen gewicht mag plaatsen erop, dan een loopschoen en fysio.

Maar eerst moeten we morgen met de verzekering contact opnemen, want die moeten schriftelijk toestemming geven. We moeten 450 euro zelf voorschieten. Gedoe. Dan naar de huisarts want die moet officieel de hele procedure aan ons uitleggen. Dan naar een zusterspost om hen al vast te leggen voor die week eind september. Als we daar allemaal doorheen zijn, waarschijnlijk halverwege deze week, dan komt er meer lucht en is de officiële toestand afgehandeld.

Dan hier thuis nog...

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 20:53

Klager meldt zich! :D
Weer helemaal tevreden met al die leuke beelden van de paarden. Heerlijk hoe Callas met het water speelt! Ik dacht even dat ze zo reageerde omdat jij met Prisca weg reed.. maar daarna hoorde ik dat Erwin vertelde dat het door de camera kwam.

Hopelijk krijgt Erwin een beetje rust en vertrouwen in de hele operatie (letterlijk en figuurlijk..). Het zal niet meevallen zo!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 21:05

Hi Namiro, ja zeker zag je dat goed, ze begonnen te klieren omdat ik wegging en Quarbonne nam daarvoor als excuus zgn schrikken van het zoomen van de camera. Dus ja, kliertjes waren het ;-) Maar wel leuk hoe ze speelden met de nieuwe waterbak. Ik dacht zelfs even dat Callas erin ging liggen!

We zijn dingen aan het aftikken. Lijsten aan het maken met wat moet. We kunnen veel afspraken online maken via een bookingssite docto lib, dus we hebben net met de anesthesist een afspraak kunnen booken, die moet je van tevoren spreken omdat hij alles moet uitleggen. Dat is in Frankrijk een hele procedure. Maar goed, aftikken maar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:08

In Nederland moet je ook eerst naar de anesthesioloog en nog langs de apotheek en verpleging. Is een hele ochtend met afspraken altijd.
Het wordt dus met krukken lopen voor hem in het begin.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 21:12

Tinka schreef:
In Nederland moet je ook eerst naar de anesthesioloog en nog langs de apotheek en verpleging. Is een hele ochtend met afspraken altijd.
Het wordt dus met krukken lopen voor hem in het begin.

O, dat kan ik me van NL niet meer herinneren dat dat ook zo moest. De krukken hebben we gelukkig nog. Dat vind ik dan weer zo raar van Frankrijk, Erwin zei duidelijk dat we die nog hebben, maar de chirurg haalde zijn schouders op, en zei, ik schrijf het toch op want je hebt er recht op. Dat vind ik zo'n verspilling! En het is ook niet zo dat je ze terug kunt brengen naar de apotheek. Rolstoelen wel, die huur je, maar looprekjes, krukken etc die worden je eigendom.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:20

Een operatie is altijd een hele operatie ;)

Mijn grootste, misschien niet voor de hand liggende tip, is om te zorgen voor makkelijk eten voor een paar weken, dat je bij wijze van spreken alleen maar even snel hoeft op te warmen. Dat heeft mij al vaak gered. Met alle hectiek ga je niet nog uitgebreid koken, althans, ik niet. Makkelijkste is om een paar keer dat je nu kookt, dubbel te koken en dat in porties in de vriezer te doen.

Succes met de lijstjes en prio's...
Laat er ook een te verwachten tijdsbesteding bij zetten en welke externe materialen er voor nodig zijn. En wat de consequenties zijn als het niet gebeurt. Obv daarvan is het misschien makkelijker beslissen om iets uit te besteden of niet te doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 09:09

Prairy schreef:
Een operatie is altijd een hele operatie ;)

Mijn grootste, misschien niet voor de hand liggende tip, is om te zorgen voor makkelijk eten voor een paar weken, dat je bij wijze van spreken alleen maar even snel hoeft op te warmen. Dat heeft mij al vaak gered. Met alle hectiek ga je niet nog uitgebreid koken, althans, ik niet. Makkelijkste is om een paar keer dat je nu kookt, dubbel te koken en dat in porties in de vriezer te doen.

Succes met de lijstjes en prio's...
Laat er ook een te verwachten tijdsbesteding bij zetten en welke externe materialen er voor nodig zijn. En wat de consequenties zijn als het niet gebeurt. Obv daarvan is het misschien makkelijker beslissen om iets uit te besteden of niet te doen.

Ha ja slimme tips dank je. Makkelijk eten ga ik ook in onze lijst zetten, en idd we willen nog een vloer maken voor september dus moeten we idd eigenlijk nu al materialen bestellen. Goeie reminders, ik zet het in de lijst. Dank

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 09:16

O en wat ik ook in de lijst heb opgenomen, is veel uitjes yay. Want na september kan hij 2 maanden niet autorijden zelf dus dan gaan we niet meer op vakantie met de camper. Dus ik heb in de lijst een paar camperuitjes gepland, dat doen we normaal gesproken 1x pm maar omdat er geen lucht in Erwins kop nu zit, had hij dat meteen al afgeschreven terwijl we nog 3 maanden hebben en ik heb een paar bootuitjes opgenomen, dezelfde reden en anders heeft hij maar 1x gevaren dit jaar met zijn nieuwe bootje door het slechte weer, dus ook dat staat ingepland. De grootste zorg op dit moment is van Erwin, of de verzekering het goedkeurt. Eigenlijk wil hij de hele dag achter zijn pc zitten om te kijken of er positief bericht komt. Dus ik heb hem net naar buiten geschopt om te maaien ;-)

Verder drukke dag, we eten nooit warm tussendemiddag maar als de smid komt mee-eten wel dus aan het koken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:31

Lijkt mij zeker slim om de spanning er wat af te halen met nog enkele leuke uitjes als dat kan. :j

Doe de groetjes aan de smid. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:13

Goed plan, de uitjes er in zetten. Verdeel de planning ook over de tijd en niet vergeten wat vrije dagen in te plannen ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 13:21

Prairy schreef:
Goed plan, de uitjes er in zetten. Verdeel de planning ook over de tijd en niet vergeten wat vrije dagen in te plannen ;)

Zekers, iedere zondag is een vrije dag! Niet vanwege de religie maar omdat we 1 dag in de week vrij willen en er dan altijd leuke dingen te bezoeken zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 19:23

En vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de boerbuurman gevraagd of hij hooi wil ruilen. We hadden 25 balen gehouden van de bijna 40 die we hadden. Daarvan heb ik er nog 14 over. Dus ik heb er 11 gebruikt in een heel jaar tijd. Dat is 2200 kilo. Boerbuurman zou mij dit jaar 5000 kilo verkopen. Maar dat heb ik bij lange na dus niet nodig. Dus hem gebeld of hij wat wij nu nog hebben liggen dus die 14 balen wil ruilen tegen nieuwe van hem. En dat vond hij geen probleem. Ik ga dan de helft ervan van 2023 krijgen en de helft 2024. Omdat 2024 nog te vers is. Die leg ik dan onderop en daar kom ik dan volgend jaar zomer aan toen. Dus ik ben wel blij!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 23:11

Dat is fijn. Hier zal hooi wel heel duur worden (en van mindere kwaliteit), gezien het vele slechte weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 23:24

O dat is jammer. Bij ons zijn de prijzen superlaag dit jaar omdat we zoveel regen en nu het perfecte hooiweer hebben. Het gras groeit de pan uit. Een 3e snit wordt al voorspeld. Dus kun je beter je hooi uit Frankrijk halen ;-)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 06:27

senna21 schreef:
Dat is fijn. Hier zal hooi wel heel duur worden (en van mindere kwaliteit), gezien het vele slechte weer.

Idd onze hooiboer kwam langs een paar dagen terug om te zeggen dat hij geen hooi meer voor ons heeft en we dus zuinig moeten zijn.. We hebben zelf veel gras maar met een metabolische pony is het niet echt een optie om ze toch overdag de hele dag te laten grazen. Echt lastig.

Maaaarrr vanaf dit weekend zou het moeten beteren. Dus hopelijk kunnen ze volgende week hooien. := Te vers, maar iets is beter dan niets..