Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rocymax schreef:Wat een verhaal Monique. Idd, jammer dat het dan toch een jaar later moet gebeuren en heeft Erwin een jaar lang extra pijn geleden.
Maar gelukkig dat er nu wel een oplossing is.
Tinka schreef:Klinkt toch heftig die operatie, maar als het werkt. Hopelijk is ie dan van zijn pijn af, zal dan een tijd lang rustig aan doen zijn erna.
Jet schreef:Pff, eindelijk erkenning! Begin september duurt nog wel even, maar in elk geval de zomer nog zonder revalidatie zeg maar. Ik hoop in elk geval dat het niet steeds beroerder wordt, dat jullie toch wat kunnen doen van jullie plannen en dat dit dan niet in de weg staat. En dan! Dan gaat het hoe dan ook beter worden, zowel voor Erwin als voor jou natuurlijk. Het is een lange weg, maar er komt dan weer een groot stuk verbetering.
Die scan die ik voor ogen had was wel een stukje simpeler dan degene die hij uiteindelijk heeft gehad, maar dit heeft tenminste wel het goede zicht op het probleem gegeven.
Sterkte voor de komende tijd hoor!
Jet schreef:Goed dat je er zo naar kijkt hoor! Is er geen mogelijkheid met goed passende hoge schoenen/laarzen of zelfs een soort van spalk om het zwikken tot die tijd te beperken?
Jet schreef:Misschien wil hij nu bekend is dat hij gelijk heeft qua schade, wel aan de spalk, wie weet. Lastig dat hij smalle voeten heeft, wat voor maat schoen heeft hij normaal? En die spalk, al draagt hij hem maar als hij lastig "werk" doet, dat scheelt toch, hij moet zijn schade tot 20 september niet verergeren!
Jet schreef:Je weet het niet, misschien draait hij nu bij?
En wat voor maat schoen heeft hij normaal gezien?
Tinka schreef:Ik had een soort elastische kous nadat ik uit het gips ging na mijn gebroken enkel. Je heb ook steun dingen die niet ze beperken, bij de pharmacie, de action en AliExpress.
[ [url=m/2DJUSl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets dus, heel veel keuze bij Ali, maar ook bij de action dus. Milko en ik hebben het voor ons knie.
balance schreef:Hoe kwam het dat die arthroscan werd ingezet? Hebben ze uiteindelijk toch naar jullie geluisterd of heeft iemand met extra power een belletje gedaan? Hebben ze zich nog verontschuldigd? Da’s toch wel het minste.
Nog even volhoudenvoor Erwin.
TinkerTreas schreef:Hoge stevige schoenen dragen. En inderdaad een brace die je gewoon via internet kan kopen (geen idee waar je die in Frankrijk in een gewone winkel kunt kopen, maar hier hebben ze die ook bij de Kruidvat).
Hier helaas ook ervaring met veel verzwikken. En iedere keer verzwikken richt ook schade aan in het enkel gewricht.
Ik ben afgelopen december geopereerd omdat ik artrose en een cyste in mijn enkel had, veroorzaakt door veel verzwikken doordat mijn banden uitgerekt zijn en de stand van mijn voet niet goed was.
Veel sterkte voor Erwin. En zeg maar tegen hem dat hij niet eigenwijs moet zijn de komende tijd![]()
Fleuribelle schreef:Super fijn voor Erwin dat en nu eindelijk duidelijkheid is en dat er wat aan gedaan gaat worden. Nog even een paar maandjes afzien voor Erwin en dan kan het herstel traject gaan beginnen.
JudithO schreef:Dat is mooi nieuws voor Erwin!
Kun je niet gewoon zo'n steunsok achtig ding voor hem regelen? Dat droegen wij vroeger een week lang als we door de enkel waren gegaan. Het ondersteunt behoorlijk. Ik gok dat die ook wel bij de Action te krijgen zijn. Een brace is er in heel veel varianten, er moet er toch wel 1 zijn waar hij mee kan leven
Afanaisa91 schreef:Ha Mo, mijn suggestie zou zijn om die enkel enkelzijdig te tapen, tegen de verzwikrichting in. Dit bevordert doorbloeding en houdt de andere enkelspieren in conditie.
Het nadeel van lang en veel fixeren is dat alle enkelspieren dan geneigd zijn lui te worden. En dat is nou juist wat er vaak al niet goed gaat bij verzwikkingen.
Kort fixeren (bv bij hoogrisico verzwikdingen) kan prima, maar ik zou juist de komende weken prioriteit geven aan spieropbouw. Juist de stabiliserende spieren moet na de OK recidief gaan voorkomen.
Hebben jullie nog of alweer contact met de fysio? Die kunnen hierin het best advies geven, mogelijk ook aanwijzingen/oefeningen voor prehabilitatie.
Tinka schreef:Jammer dat ze niet in Frankrijk zit, wij hebben bij de Cranenbroek werkschoenen gekocht, je hebt daar echt heel veel keuze, wel 30 verschillende. En heel goedkoop ook nog.
Prairy schreef:In Best zit Bata, daar hebben ze ook onwijs veel goede veiligheidsschoenen. Zij zijn de fabriek geloof ik. Vegan weet ik niet, maar Olaf heeft daar wel eens stoere schoenen gekocht. Ik heb zelf nu ook veiligheidsschoenen daarvan. Hij wisselt tussen Cranenbroek (Cratex is hun merk) en Bata.
Als je iets van Cranenbroek moet hebben laat maar weten, ik woon in het dorp van de Original Van Cranenbroek
En wat ontzettend knap van Erwin dat hij die spuiten heeft laten zetten! En het onder plaatselijke verdoving laat doen. Narcose is een naar iets vind ik (heb er genoeg gehad). Wat fijn dat er nu eindelijk geluisterd is zeg.
Verder zijn er al veel tips gegeven, misschien dat het laten lezen met impact heeft als proberen banketstaaf als Burgman?
TinkerTreas schreef:Wel goed opletten dat de schoenen niet te breed zijn, omdat je ook zegt dat hij vrij smalle voeten heeft.
Bij mij heeft de operatie zeker voor veel verbetering gezorgd, ik ben nog niet helemaal pijnvrij maar het totale herstel kan wel tot een jaar duren. Maar ik heb sinds de operatie niet meer zoveel pijn gehad als ervoor. Mijn operatie is natuurlijk ook niet te vergelijken met wat ze bij Erwin gaan doen.
Ik ben ook niet onder narcose geweest, maar ik kon wel om een roesje vragen. Dan wordt je suf en krijg je er niet heel veel van mee. Misschien kan dat ook wel, als hij dat fijner vindt.
De littekens van mijn kijkoperatie zijn in ieder geval heel mooi kleine puntjes.
Maar bij mij hebben ze meerdere dingen tegelijk gedaan, dus ik heb ook nog grotere littekens op de buitenkant van mijn enkel en op mijn kuit.