[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:05

Wat een verhaal Monique. Idd, jammer dat het dan toch een jaar later moet gebeuren en heeft Erwin een jaar lang extra pijn geleden.
Maar gelukkig dat er nu wel een oplossing is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:07

Klinkt toch heftig die operatie, maar als het werkt. Hopelijk is ie dan van zijn pijn af, zal dan een tijd lang rustig aan doen zijn erna.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:43

Pff, eindelijk erkenning! Begin september duurt nog wel even, maar in elk geval de zomer nog zonder revalidatie zeg maar. Ik hoop in elk geval dat het niet steeds beroerder wordt, dat jullie toch wat kunnen doen van jullie plannen en dat dit dan niet in de weg staat. En dan! Dan gaat het hoe dan ook beter worden, zowel voor Erwin als voor jou natuurlijk. Het is een lange weg, maar er komt dan weer een groot stuk verbetering.
Die scan die ik voor ogen had was wel een stukje simpeler dan degene die hij uiteindelijk heeft gehad, maar dit heeft tenminste wel het goede zicht op het probleem gegeven.
Sterkte voor de komende tijd hoor!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 22:09

rocymax schreef:
Wat een verhaal Monique. Idd, jammer dat het dan toch een jaar later moet gebeuren en heeft Erwin een jaar lang extra pijn geleden.
Maar gelukkig dat er nu wel een oplossing is.

Dank je, Astrid, ik moest vandaag nog aan jou denken en vroeg me af of het jou ook zou kunnen helpen met je voet.

Tinka schreef:
Klinkt toch heftig die operatie, maar als het werkt. Hopelijk is ie dan van zijn pijn af, zal dan een tijd lang rustig aan doen zijn erna.

Hi Tinka, ze deden het overkomen alsof ze het tussen de koffie door doen, gewoon ff een stuk ergens uit je lijf halen en het elders inbouwen. Ze vonden het niets bijzonders, dus maar hopen dat het idd zo standaard is.

Jet schreef:
Pff, eindelijk erkenning! Begin september duurt nog wel even, maar in elk geval de zomer nog zonder revalidatie zeg maar. Ik hoop in elk geval dat het niet steeds beroerder wordt, dat jullie toch wat kunnen doen van jullie plannen en dat dit dan niet in de weg staat. En dan! Dan gaat het hoe dan ook beter worden, zowel voor Erwin als voor jou natuurlijk. Het is een lange weg, maar er komt dan weer een groot stuk verbetering.
Die scan die ik voor ogen had was wel een stukje simpeler dan degene die hij uiteindelijk heeft gehad, maar dit heeft tenminste wel het goede zicht op het probleem gegeven.
Sterkte voor de komende tijd hoor!

Ja, erkenning is erg belangrijk, Jet, zeker voor Erwin. Hij werd toch weggezet als je moet er maar mee leven en het komt wel goed. Dat komt het ook wel, maar niet zonder hulp dus. Als hij zich niet verzwikt komt hij de zomer wel door. Helaas verzwikt hij zich ernstig regelmatig, ook niet zo gek natuurlijk want er zitten bijna dus geen elastiekjes meer aan die kant. Na iedere verzwikking is het weer superdik en pijnlijk, dus tja, voorzichtig doen, maar ja, dat is ernstig moeilijk als je zoveel wilt doen als wij. Voor nu de komende weken is er gelukkig erg veel machinewerk, dus veel maaien op de tractor, wat graafwerk met Pelle en dat is dan fijner voor het poot.

De laatste scan was ook ingewikkelder dan wij gedacht hadden. Het bestond uit twee fasen en er waren toch naalden en twee soorten vloeistoffen, maar gelukkig is dat allemaal goed gegaan en had Erwin zoveel adrenaline kennelijk dat hij niet is flauwgevallen. Ook weer een overwinning.

We gaan het zien wat de tijd gaat brengen. In ieder geval wordt hij 60 op de 18 september en de 20e dan de operatie. Daarna 6 weken uit de running minstens, veel tijd om muziek te doen denk ik dan maar ;-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:41

Goed dat je er zo naar kijkt hoor! Is er geen mogelijkheid met goed passende hoge schoenen/laarzen of zelfs een soort van spalk om het zwikken tot die tijd te beperken?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 22:45

Jet schreef:
Goed dat je er zo naar kijkt hoor! Is er geen mogelijkheid met goed passende hoge schoenen/laarzen of zelfs een soort van spalk om het zwikken tot die tijd te beperken?

Hij heeft nog steeds die eerste aangemeten spalk die hij zou kunnen dragen, maar hij wil eigenlijk daar niets in, omdat het hem verder zo enorm beperkt. Ik heb wel al gekeken of we geen werkschoenen kunnen vinden met heel brede zolen, dat helpt ook tegen verzwikken. Hij heeft ook nog eens heel smalle voeten, dus veel grip heeft hij niet. We ploeteren even verder in het denkproces ;-)

Suggesties blijven welkom.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 23:00

Misschien wil hij nu bekend is dat hij gelijk heeft qua schade, wel aan de spalk, wie weet. Lastig dat hij smalle voeten heeft, wat voor maat schoen heeft hij normaal? En die spalk, al draagt hij hem maar als hij lastig "werk" doet, dat scheelt toch, hij moet zijn schade tot 20 september niet verergeren!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 23:03

Jet schreef:
Misschien wil hij nu bekend is dat hij gelijk heeft qua schade, wel aan de spalk, wie weet. Lastig dat hij smalle voeten heeft, wat voor maat schoen heeft hij normaal? En die spalk, al draagt hij hem maar als hij lastig "werk" doet, dat scheelt toch, hij moet zijn schade tot 20 september niet verergeren!

Grinnik, 100% eens, maar dat is l*llen tegen een bierkaai, of zoiets ;-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 23:08

Je weet het niet, misschien draait hij nu bij?

En wat voor maat schoen heeft hij normaal gezien?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 23:09

Ik had een soort elastische kous nadat ik uit het gips ging na mijn gebroken enkel. Je heb ook steun dingen die niet ze beperken, bij de pharmacie, de action en AliExpress.
Afbeelding
Zoiets dus, heel veel keuze bij Ali, maar ook bij de action dus. Milko en ik hebben het voor ons knie.

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 23:40

Hoe kwam het dat die arthroscan werd ingezet? Hebben ze uiteindelijk toch naar jullie geluisterd of heeft iemand met extra power een belletje gedaan? Hebben ze zich nog verontschuldigd? Da’s toch wel het minste.
Nog even volhouden :(:) voor Erwin.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:34

Hoge stevige schoenen dragen. En inderdaad een brace die je gewoon via internet kan kopen (geen idee waar je die in Frankrijk in een gewone winkel kunt kopen, maar hier hebben ze die ook bij de Kruidvat).
Hier helaas ook ervaring met veel verzwikken. En iedere keer verzwikken richt ook schade aan in het enkel gewricht.
Ik ben afgelopen december geopereerd omdat ik artrose en een cyste in mijn enkel had, veroorzaakt door veel verzwikken doordat mijn banden uitgerekt zijn en de stand van mijn voet niet goed was.

Veel sterkte voor Erwin. En zeg maar tegen hem dat hij niet eigenwijs moet zijn de komende tijd ;) :D

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:39

Super fijn voor Erwin dat en nu eindelijk duidelijkheid is en dat er wat aan gedaan gaat worden. Nog even een paar maandjes afzien voor Erwin en dan kan het herstel traject gaan beginnen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:42

Dat is mooi nieuws voor Erwin!
Kun je niet gewoon zo'n steunsok achtig ding voor hem regelen? Dat droegen wij vroeger een week lang als we door de enkel waren gegaan. Het ondersteunt behoorlijk. Ik gok dat die ook wel bij de Action te krijgen zijn. Een brace is er in heel veel varianten, er moet er toch wel 1 zijn waar hij mee kan leven ;)

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:20

Ha Mo, mijn suggestie zou zijn om die enkel enkelzijdig te tapen, tegen de verzwikrichting in. Dit bevordert doorbloeding en houdt de andere enkelspieren in conditie.
Het nadeel van lang en veel fixeren is dat alle enkelspieren dan geneigd zijn lui te worden. En dat is nou juist wat er vaak al niet goed gaat bij verzwikkingen.

Kort fixeren (bv bij hoogrisico verzwikdingen) kan prima, maar ik zou juist de komende weken prioriteit geven aan spieropbouw. Juist de stabiliserende spieren moet na de OK recidief gaan voorkomen.

Hebben jullie nog of alweer contact met de fysio? Die kunnen hierin het best advies geven, mogelijk ook aanwijzingen/oefeningen voor prehabilitatie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 11:29

Jet schreef:
Je weet het niet, misschien draait hij nu bij?

En wat voor maat schoen heeft hij normaal gezien?

Hi Jet, normaal 43. Ik ben op zoek op internet naar veiligheidsschoenen (vegan) met brede zolen. Heb wel al wat gevonden van HKS in NL. Kijken of Erwin daar wat in ziet.

Tinka schreef:
Ik had een soort elastische kous nadat ik uit het gips ging na mijn gebroken enkel. Je heb ook steun dingen die niet ze beperken, bij de pharmacie, de action en AliExpress.
[ [url=m/2DJUSl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zoiets dus, heel veel keuze bij Ali, maar ook bij de action dus. Milko en ik hebben het voor ons knie.

Hi Odette, ziet er heerlijk comfi uit. Ik dacht wel dat hij die ook al had, maar dat hij dat toen aan de zijkant heeft geflikkerd omdat het te zeer deed. Ik zal hem er weer eens aan herinneren, misschien dat hij het nu beter kan verdragen.

balance schreef:
Hoe kwam het dat die arthroscan werd ingezet? Hebben ze uiteindelijk toch naar jullie geluisterd of heeft iemand met extra power een belletje gedaan? Hebben ze zich nog verontschuldigd? Da’s toch wel het minste.
Nog even volhouden :(:) voor Erwin.

Hi Balance, het kwam omdat hij een aantal maanden geleden het zat was en gewoon zelf weer een afspraak bij de chirurg had gemaakt en zo is het balletje weer gaan rollen. Wat ik erg jammer vind is dat de chirurg het advies van de huisarts, dus daags na de val van de kade, dus zijnde opereren, in de wind heeft geslagen. En ook vind ik het jammer dat Erwin te bescheiden is om een 2nd opinion te hebben durven aanvragen. Hij ging toen dat traject in van fysio en toen concentreerde alle hoop zich daarop op genezing. Toen dat niet hielp heeft hij injecties laten zetten die vrijwel meteen hielpen, maar waardoor hij zich zo vrij weer voelde dat hij in jan 3x zijn voet weer erg heftig verzwikte. Daarna zijn we het traject van afspraken maken bij de chirurg weer ingegaan. En bij het vorige gesprek zo'n 2 maanden terug, stelde de chirurg dan toch die operatie voor, en moesten we om te bepalen welke operatie dan al die onderzoeken van gisteren laten doen en zodoende zijn we nu waar we zijn ;-)

TinkerTreas schreef:
Hoge stevige schoenen dragen. En inderdaad een brace die je gewoon via internet kan kopen (geen idee waar je die in Frankrijk in een gewone winkel kunt kopen, maar hier hebben ze die ook bij de Kruidvat).
Hier helaas ook ervaring met veel verzwikken. En iedere keer verzwikken richt ook schade aan in het enkel gewricht.
Ik ben afgelopen december geopereerd omdat ik artrose en een cyste in mijn enkel had, veroorzaakt door veel verzwikken doordat mijn banden uitgerekt zijn en de stand van mijn voet niet goed was.

Veel sterkte voor Erwin. En zeg maar tegen hem dat hij niet eigenwijs moet zijn de komende tijd ;) :D

Hey TinkerTreas, leuk jou ook in het topic te zien! hahaha, dat hij niet eigenwijs moet zijn, dat is onmogelijk. Ik kan l*llen als Brugman, maar heb dat al lang geleden maar gelaten, want hij trekt zijn eigen plan en wil alles zelf doen.
Rot dat jij ook een beroerde enkel hebt. Heeft de operatie geholpen?

Fleuribelle schreef:
Super fijn voor Erwin dat en nu eindelijk duidelijkheid is en dat er wat aan gedaan gaat worden. Nog even een paar maandjes afzien voor Erwin en dan kan het herstel traject gaan beginnen.

Dank je Fleuribelle, ja wel fijn dat er erkenning is vooral en hopen dat het gaat helpen.

JudithO schreef:
Dat is mooi nieuws voor Erwin!
Kun je niet gewoon zo'n steunsok achtig ding voor hem regelen? Dat droegen wij vroeger een week lang als we door de enkel waren gegaan. Het ondersteunt behoorlijk. Ik gok dat die ook wel bij de Action te krijgen zijn. Een brace is er in heel veel varianten, er moet er toch wel 1 zijn waar hij mee kan leven ;)

Hi Juud, nav jouw opmerking en de andere suggesties zal ik het toch nog eens bij hem vragen of hij die dingen niet weer van zolder wil halen. Mochten ze mysterieus verdwenen zijn, zijn ze ook zo bij de pharmacie weer te koop.

Afanaisa91 schreef:
Ha Mo, mijn suggestie zou zijn om die enkel enkelzijdig te tapen, tegen de verzwikrichting in. Dit bevordert doorbloeding en houdt de andere enkelspieren in conditie.
Het nadeel van lang en veel fixeren is dat alle enkelspieren dan geneigd zijn lui te worden. En dat is nou juist wat er vaak al niet goed gaat bij verzwikkingen.

Kort fixeren (bv bij hoogrisico verzwikdingen) kan prima, maar ik zou juist de komende weken prioriteit geven aan spieropbouw. Juist de stabiliserende spieren moet na de OK recidief gaan voorkomen.

Hebben jullie nog of alweer contact met de fysio? Die kunnen hierin het best advies geven, mogelijk ook aanwijzingen/oefeningen voor prehabilitatie.

Hi Afanaisa, dat tapen klinkt ook fijn, dat zouden we dan bij de fysio kunnen laten doen. Ik had nog niet gehoord van prehabilitatie, maar dat klinkt ook wel goed. Ook bedenk ik me nu nav je opmerking dat ik nu eigenlijk al bij de Fysio moet gaan inplannen in haar agenda.

Dank iedereen voor tips en meelevingen!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:56

Jammer dat ze niet in Frankrijk zit, wij hebben bij de Cranenbroek werkschoenen gekocht, je hebt daar echt heel veel keuze, wel 30 verschillende. En heel goedkoop ook nog.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 12:09

Tinka schreef:
Jammer dat ze niet in Frankrijk zit, wij hebben bij de Cranenbroek werkschoenen gekocht, je hebt daar echt heel veel keuze, wel 30 verschillende. En heel goedkoop ook nog.

Dank voor die naam, je weet maar nooit. We kunnen altijd in NL bestellen en het op laten sturen. Het is ook niet dat er in Frankrijk geen werkschoenen te koop zijn, maar wij willen vegan werkschoen en dát is wel iets meer zoeken in Frankrijk. We hebben nu altijd van die goedkope dingen van 25 euro die na een paar maanden al op zijn. Die zijn ook zonder leer, maar flutdingen die zweten en geen steun geven en geen brede zool hebben. En hij kan dus op die voet niet echt hoge schoenen verdragen. Ik ben nu dus op zoek voor hem naar:

-vegan
-beschermneus
-beschermzool
-lage schoen
-brede zool

ik kwam uit bij deze twee https://www.werkschoengigant.nl/no-risk ... 3-esd.html en https://www.werkschoengigant.nl/hks-tar ... 3-src.html

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:38

In Best zit Bata, daar hebben ze ook onwijs veel goede veiligheidsschoenen. Zij zijn de fabriek geloof ik. Vegan weet ik niet, maar Olaf heeft daar wel eens stoere schoenen gekocht. Ik heb zelf nu ook veiligheidsschoenen daarvan. Hij wisselt tussen Cranenbroek (Cratex is hun merk) en Bata.

Als je iets van Cranenbroek moet hebben laat maar weten, ik woon in het dorp van de Original Van Cranenbroek ;)

En wat ontzettend knap van Erwin dat hij die spuiten heeft laten zetten! En het onder plaatselijke verdoving laat doen. Narcose is een naar iets vind ik (heb er genoeg gehad). Wat fijn dat er nu eindelijk geluisterd is zeg.

Verder zijn er al veel tips gegeven, misschien dat het laten lezen met impact heeft als proberen banketstaaf als Burgman?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 12:45

Prairy schreef:
In Best zit Bata, daar hebben ze ook onwijs veel goede veiligheidsschoenen. Zij zijn de fabriek geloof ik. Vegan weet ik niet, maar Olaf heeft daar wel eens stoere schoenen gekocht. Ik heb zelf nu ook veiligheidsschoenen daarvan. Hij wisselt tussen Cranenbroek (Cratex is hun merk) en Bata.

Als je iets van Cranenbroek moet hebben laat maar weten, ik woon in het dorp van de Original Van Cranenbroek ;)

En wat ontzettend knap van Erwin dat hij die spuiten heeft laten zetten! En het onder plaatselijke verdoving laat doen. Narcose is een naar iets vind ik (heb er genoeg gehad). Wat fijn dat er nu eindelijk geluisterd is zeg.

Verder zijn er al veel tips gegeven, misschien dat het laten lezen met impact heeft als proberen banketstaaf als Burgman?

Dat kan ik ook nog laten doen ja het laten lezen. Leuk dat jij ook het merk Cranenbroek kent. Ik kan, als deze suggesties die ik hem nu heb gedaan qua goed passende vega schoenen niet werken, hem daar nog eens laten bladeren.

Ik denk ook dat de schoenen die hij nu heeft te flubberig zijn, flutkwaliteit. Dat helpt ook niet met steun geven.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:24

Wel goed opletten dat de schoenen niet te breed zijn, omdat je ook zegt dat hij vrij smalle voeten heeft.

Bij mij heeft de operatie zeker voor veel verbetering gezorgd, ik ben nog niet helemaal pijnvrij maar het totale herstel kan wel tot een jaar duren. Maar ik heb sinds de operatie niet meer zoveel pijn gehad als ervoor. Mijn operatie is natuurlijk ook niet te vergelijken met wat ze bij Erwin gaan doen.
Ik ben ook niet onder narcose geweest, maar ik kon wel om een roesje vragen. Dan wordt je suf en krijg je er niet heel veel van mee. Misschien kan dat ook wel, als hij dat fijner vindt.
De littekens van mijn kijkoperatie zijn in ieder geval heel mooi kleine puntjes.

Maar bij mij hebben ze meerdere dingen tegelijk gedaan, dus ik heb ook nog grotere littekens op de buitenkant van mijn enkel en op mijn kuit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 13:40

TinkerTreas schreef:
Wel goed opletten dat de schoenen niet te breed zijn, omdat je ook zegt dat hij vrij smalle voeten heeft.

Bij mij heeft de operatie zeker voor veel verbetering gezorgd, ik ben nog niet helemaal pijnvrij maar het totale herstel kan wel tot een jaar duren. Maar ik heb sinds de operatie niet meer zoveel pijn gehad als ervoor. Mijn operatie is natuurlijk ook niet te vergelijken met wat ze bij Erwin gaan doen.
Ik ben ook niet onder narcose geweest, maar ik kon wel om een roesje vragen. Dan wordt je suf en krijg je er niet heel veel van mee. Misschien kan dat ook wel, als hij dat fijner vindt.
De littekens van mijn kijkoperatie zijn in ieder geval heel mooi kleine puntjes.

Maar bij mij hebben ze meerdere dingen tegelijk gedaan, dus ik heb ook nog grotere littekens op de buitenkant van mijn enkel en op mijn kuit.

Aha dat is hoopvol dat jij minder pijn hebt. Littekens zijn voor een man niet zo erg. Ik zal het roesje nog aan hem doorgeven.

Ondertussen is er een wonder gebeurd, zojuist bij Amazon heeft hij zo'n steunding bestelt dat Tinka in het plaatje liet zien. Waar bokt niet goed voor is.

Thanks girls (and guys)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:28

Bij Cranenbroek hebben ze veel keuze in Werkschoenen, denk ook genoeg vega. Ze hebben geen webshop, volgens mij staan de modellen wel oo de website. Ze hebben ook fijne, voordelige werkbroeken trouwens. Opsturen met mondial relay is niet zo duur, rond de 10 euro.
Ps Prairy mocht je iets naar Mo op gaan sturen van Cranenbroek, zou je er dan iets voor mij bij kunnen doen? Mijn man vind het extra dikke maaidraad van daar erg fijn, uiteraard betaal ik het.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:28

Ja dat kan, als ik precies weet wat ik moet halen :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:30

Prairy schreef:
Ja dat kan, als ik precies weet wat ik moet halen :)

Dat zal ik dan wel vragen aan hem, weet niet of ie nog iets over heeft.