Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 22:55

tienus63 schreef:
Teveel tekst, maar paarden boven de € 10.000,- worden niet zo snel gegrepen door een wolf.

[ Afbeelding ]

Uit WOO verzoek door Annemieke van Straaten aan provincie Gelderland.

Bron; Annemieke van Straaten.
https://www.facebook.com/share/p/FpoDVv ... tid=WC7FNe

Manmanman, het wordt ook met de dag belachelijker. Meneer weet schijnbaar ook niet dat het een vrij gangbare prijs is voor een paard.
Maar als je toch eens kijkt wat voor mensen de dienst uitmaken, nou laat ik zeggen dat ik niet hoop dat er een oorlog uitbreekt.

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 23:15

Zichtmelding Leusden-Zuid
Citaat:
Leusden-zuid, Utrecht
27-8-2024
21.00

Zichtmelding wolf
wolf het mais in zien lopen in de richting van huis De Boom. Leusden-Zuid.

meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/BviNSx ... tid=WC7FNe

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 23:45

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 06:40

Popstra schreef:
Mist schreef:
Dit filmpje wordt gedeeld op de knuffelaarsgroep als "paarden verjagen wolf uit weide" https://youtu.be/hcNFs6gsNSQ?si=lHLsJkwVB8K2Xypx

Wel een mooi filmpje. Wolf kiest eieren voor zn geld. Slim.

Ja en dat kan weer als je geen wolfwerend hekwerk hebt. Heb je dat wel dan kan wolfje er ineens niet meer uit. En met meerdere wolven is het risico op aanvallen ook groter ipv weglopen.

Maar dat werd er vast niet bij genoemd.

Mijn Lusitano hengsten zullen ook opjagen. Maar ik vind zo’n beet in de bil of de borst al ernstig genoeg. En ik heb er natuurlijk maar twee, geen dertig om nog wat meer indruk te maken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 06:54

tienus63 schreef:
Misschien is hier al wel gemeld.

Wolvengegehuil gisteravond 23 uur Marknesse

Filmpje met duidelijk geluid in link.
Citaat:
Marknesse Noordoostpolder Flevoland
26-08-2024
23.00 uur

Gisteravond is er wolvengehuil gehoord op de vollenhoverweg in Marknesse

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/agKvHB ... tid=WC7FNe
[ Afbeelding ]

Wat ik zo vreemd vind, die paarden staan echt super super rustig. Die kijken niet op of om…

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:04

Nou die paarden van Wendela op de Valouwe waren wel heel wat meer waard dan 10 k is mijn gok. Maar daar is geen wolf uit gekomen bij Bij12.

Ik vond het verhaal van Wijs met Wolven gisteren heel sterk. Feitelijk, en niet met modder gegooid zoals dhr Koffeman.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:04

@sanet, ik heb tot twee keer toe nu Wolvengehuil bij mij thuis waargenomen.
Volgende ochtend bleek dan dat er aanvallen en of zichtmeldingen hemelsbreed km of 8 à 10 zijn geweest.
Onze katten reageren er sterk op, die vluchten de schuur in, onze hond reageerde er niet op.
Het geluid was zwak te horen, alsof je dacht hoor ik wat en ik zag de katten enorm schrikken en de schuur in vluchten.
Toen dacht ik dat was geen verbeelding.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:19

tienus63 schreef:
Teveel tekst, maar paarden boven de € 10.000,- worden niet zo snel gegrepen door een wolf.

[ Afbeelding ]

Uit WOO verzoek door Annemieke van Straaten aan provincie Gelderland.

Bron; Annemieke van Straaten.
https://www.facebook.com/share/p/FpoDVv ... tid=WC7FNe

Ik vermoed dat men ervan uitgaat dat "dure" paarden veelal op stal gehouden worden en niet ,zeker niet 24\7, op de wei lopen. Vaak is dat ook zo, zeker sportpaarden in training. Langzaam kwam het begrip dat alle paarden zo veel mogelijk weidegang zouden moeten krijgen en nu wordt dat door die wolven weer onmogelijk gemaakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:52

Tienus63 mijn hond reageerde er ook niet op. Hond die middenin het bos woont en altijd aanslaat als ik passeer werd meteen stil. Terwijl wij nog in het zicht waren. Bij Dwingeloo heb ik ook wolven gehoord. Geen gehuil, meer een soort gesprek. Mijn nekharen stonden meteen overeind toen ik besefte dat het er meer dan 1 was, en dat het geen honden konden zijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 12:56

Onze hond reageert ook niet als ik het geluid afspeel, ze kijkt hooguit op.
De katten duiken dan ook meteen weg en kijken met HELE grote ogen en kromme rug.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 13:48

Resten van ree gevonden Soest
Citaat:
Soest Utrecht
28-08-2024

De resten van een ree gevonden in de buurt van landgoed de paltz.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/Fpe6kc ... tid=K35XfP

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:05

Stille meelezer hier, maar dit wordt interessant, als de locatie op het kaartje precies klopt dan is dit tegen het terrein van De Paardenkamp aan. Kwetsbare oude paarden, die op dit moment nog met heel veel 24/7 buiten staan...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:46

martinev schreef:
Stille meelezer hier, maar dit wordt interessant, als de locatie op het kaartje precies klopt dan is dit tegen het terrein van De Paardenkamp aan. Kwetsbare oude paarden, die op dit moment nog met heel veel 24/7 buiten staan...

Aai dat is ook naar…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:01

martinev schreef:

O je meen je dat???? Ik ben lid van de Paardenkamp en als er met mij iets gebeurt dan zou de mijne daar ook heengaan. Ik dacht altijd dat ze daar superveilig zouden staan, tot nu toe was dat ook zo!!! Overigens, gepensioneerde politiepaarden en zelfs oude paarden van het Koninklijk Huis staan daar ook. Ik hoop dat die invloedrijke ex-eigenaren iets aan de steeds toenemende wolvendreiging gaan doen!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:12

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:18

Ik denk dat een stichting zoals de Paardenkamp geen gebrek heeft aan vrijwilligers voor het aanleggen en onderhouden van een zo’n goed mogelijke omheining als zij een oproep plaatsen.
Tevens zullen de donaties binnen stromen.

Begrijp me goed, beide volkomen terecht en voorstelbaar. Maar helaas hebben veel dierhouders deze back up niet.

Maar ik heb het hier weleens genoemd als dieren bij de Paardenkamp het slachtoffer worden, wordt het opeens echt voor vele mensen.
Net zoals je nu merkt nu er kinderen en honden gedreigd zijn door een wolf, gewond geraakt of zelfs verdwenen zijn.
Mensen worden iets wakkerder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:46

Er zijn toch al eerder dieren in hun stal aangevallen/gedood? Het ligt er maar net aan hoe open of dicht de stalling is. Bij bijv. een koeienstal waar de zijkanten bestaan uit een halfhoge muur met daarboven winddoek is het voor een wolf geen moeite om daar in te komen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:59

Helemaal mee eens.
Maar het open stal concept is daarmee niet meer te realiseren voor boeren in wolvengebied.
Hun koeien lopen net zoveel of zelfs meer gevaar in een frisse stal dan wanneer ze op de weide lopen.
En windbreekgaas heeft m.i. weinig nu als barrière, 1x tanden erin en de wolf verscheurt het.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:03

Als er achter het windbreekgaas een rij tralies zit kan een boer toch het gaas blijven gebruiken om de wind uit de stal te houden en toch ook bij warm weer een veilige stal hebben.
Maar helaas dat kost wel weer het nodige.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 17:16

Dat is idd een goede oplossing.

Morgen publiceert RTVUtrecht waarschijnlijk een bericht omtrent de wolf…

Kww!

Citaat:
HOU HET IN DE GATEN!

Wij hebben vernomen dat er morgenochtend een bericht op RTV Utrecht wordt gepubliceerd waarin mogelijk bepaalde belangrijke onthullingen worden gedaan! Hou het in de gaten!

Bron stichting wijs met wolven
https://www.facebook.com/share/p/z6psjY ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:32

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:49

anjali schreef:
martinev schreef:

O je meen je dat???? Ik ben lid van de Paardenkamp en als er met mij iets gebeurt dan zou de mijne daar ook heengaan. Ik dacht altijd dat ze daar superveilig zouden staan, tot nu toe was dat ook zo!!! Overigens, gepensioneerde politiepaarden en zelfs oude paarden van het Koninklijk Huis staan daar ook. Ik hoop dat die invloedrijke ex-eigenaren iets aan de steeds toenemende wolvendreiging gaan doen!

Ja, Soest is hemelsbreed echt maar een heel klein stukje van Zeist en Leusden, er ligt een snelweg tussen, en dat heeft de wolven een tijdje tegengehouden, maar ze worden nu helaas ook wat vaker hier in de omgeving gezien.

@tienus, de landerijen van De Paardenkamp zijn echt enorm groot, dat allemaal wolfwerend gaan omheinen gaat niet te doen zijn. De paarden leven in echt grote groepen, van rustig 30 paarden, op enorme weilanden, en worden heel regelmatig omgeweid. Ik zou niet willen gokken hoeveel hectare ze hebben, maar dat moet echt om vele tientallen gaan.

Ik hoop inderdaad ook dat De Paardenkamp er zelf wat ruchtbaarheid aan gaat geven, en hun zorgen gaat uitspreken, dat zou zeker goed zijn voor de publieke opinie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:59

Landgoed Den Treek gaat weer open mic komende maandag.

Inleidende tekst artikel AD
Citaat:
Landgoed dat na wolvenaanvallen gesloten werd, gaat weer open: dit is er veranderd
Het landgoed Den Treek, dat in juli sloot vanwege een incident met een wolf, gaat komende maandag weer open. De gemeente Leusden, die het noodbevel uitvaardigde, zegt dat de afsluiting niet meer nodig is omdat het gedrag van de wolf verandert.

Steven de Groot 28-08-24, 18:13, AD

https://www.facebook.com/share/p/aXHAAt ... tid=WC7FNe
Bron geen wolfc

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 20:04

Wat luisteren ze goed, heel goed te trainen.
Bracve Bram, brave wolvin en brave wolf.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 20:11

tienus63 schreef:
Landgoed Den Treek gaat weer open mic komende maandag.

Inleidende tekst artikel AD
Citaat:
Landgoed dat na wolvenaanvallen gesloten werd, gaat weer open: dit is er veranderd
Het landgoed Den Treek, dat in juli sloot vanwege een incident met een wolf, gaat komende maandag weer open. De gemeente Leusden, die het noodbevel uitvaardigde, zegt dat de afsluiting niet meer nodig is omdat het gedrag van de wolf verandert.

Steven de Groot 28-08-24, 18:13, AD

https://www.facebook.com/share/p/aXHAAt ... tid=WC7FNe
Bron geen wolfc

Kan het helaas niet lezen, betaalmuur