Kaja schreef:Echter zien jullie zelf niet dat jullie je hakken in het zand zetten? Ik begrijp jullie volkomen, 100%! Met het oog op dierenwelzijn, huisvesting, regels etc. Maar het gaat je niets brengen op dit moment! Door sarcastisch en dramatisch te blijven doen, brengt je niets! Niemand kent de uitkomst. Ik durf te zeggen dat ik de op één na hoogste rekening heb betaald door de komst van de wolf, ik heb ervoor gezorgd dat ze niet opgevreten is. Maar ik ben haar wel kwijt…. Dus als je denkt dat ik mij stilletjes teruggetrokken heb uit deze strijd, dan heb je het mis. Maar rond blijven draaien in dezelfde cirkel werkt niet. Ga de barricades op, blijf rammelen bij de juiste instanties. Zelfs de instanties die er indirect mee te maken hebben. Maar blijf niet enkel afzetten tegen de komst van de wolf. Bescherm je dieren op een zo goed mogelijke manier en blijf anderen daar ook op wijzen. Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie dat al niet doen, maar er zijn nog altijd mensen die meelezen en denken dat het zo’n vaart niet loopt. Geloof me… de tijd van remmen is voorbij!
Ik ben het met je eens hoor, maar schijnbaar mag je dat niet zeggen hier, want dan hoor je gelijk bij de lobby.
Hectares wolfproof omheinen is niet te doen en voor boeren met kuddes die altijd grazen in land van derden ook niet. Dat snap ik prima. Maar zo als in het geval van het ponietje van vorige week. Dat dier stond gewoon in zijn uppie buiten, zonder ook maar iets van bescherming, dat ze dat diertje in de nachten niet even binnenhalen, onbegrijpelijk.
Ik heb altijd geleerd dat kan niet op het kerkhof ligt en wil niet ligt er naast.