Jet schreef:Monique, ik denk dat ze met scannen een echo van de plek bedoelen, net als dat je pezen van paarden kunt echoën/scannen. En ja, een MRI, dat weet je waarschijnlijk wel. Je ziet dan waarschijnlijk toch verschillende structuren met de ene of de andere methode.
En wel logisch dat het weer verlammend werkt voor Erwin, hij houdt nu eenmaal niet van gedoe en dan al zeker niet aan zijn lijf.
Weer genoten van je filmpje hoor!
En wat heftig toen van Shadow met jullie hangbuikzwijn, mij is ook wel altijd geleerd afstand te houden van wilde zwijnen. Ooit toen de MKZ net weer voorbij was, was ik met Lou naar de camping in Vierhouten, waar je zo het bos in kon rijden. Ik werd al gewaarschuwd, maar jeetje wat heb ik toen veel wilde zwijnen gezien, ook kleintjes. Lou vond het vreselijk spannend en blies zich iedere keer op als ze ze maar rook, briesen als een hengst, terwijl ze een merrie was. Die zwijnen waren minder schuw geworden doordat er maandenlang geen mensen op de camping en in het bos waren geweest, of in elk geval stukken minder dan daarvoor.
Hi Jet, dank je, dat zou idd goed kunnen dat ze met scannen een echo bedoelen. Het is in ieder geval niet eng, dat scheelt en het hoeft ook niet verdoofd te worden of zo, dus geen enge naalden, maar het is wel veel spanning al. We maken er weer een dagje uit van naar Toulouse, met een heerlijke lunch bij een favoriete bakker/café. Want er zit tussen de eerste afspraak en de tweede een uur of vier meen ik. Afijn, eerst vandaag kijken of de Kangoo door de keuring komt ook al zenuwslopend voor hem.
Ja dat van Shadow was heel erg eng. Het stuk vlees dat aan zijn huid naar buiten hing was bevroren, heel erg akelig en dat was meer dan een vuist groot. We werkten toen nog allebei en het was dus gebeurd toen we werkten. Toen ik ze voor de nacht binnen wilde halen, wilde Shadow niet komen en dat was dus omdat hij niet kon lopen van de pijn. So sielig. Je maakte toen nog niet overal foto's van en al helemaal niet in panieksituaties, dus ik heb er niets meer van. Hij heeft wel altijd een gek bultje gehouden op zijn boeg, dat was als een soort enorme teek zeg maar. En een kuil. Ach, ik mis die pony soms nog zo. Het was zo'n lief speels beestje. Die wond was dus ook gekomen omdat hij speelde met ons hangbuikzwijn en dat ging heel goed en erg leuk, maar ja een zwijn speelt happend en een pony ook, maar dat heeft wel gevolgen.
En ja, paarden vinden varkensgeur helemaal niet prettig, dus ik snap dat jouw merrie daar helemaal op reageerde. En logisch dat inderdaad als de zwijnen lang geen mensen hebben gezien ze minder schuw worden en dus meer terrein innemen. Ik denk dat een paard gelukkig altijd sneller is dan een zwijn, dus mochten ze je hebben aangevallen dan had je ze er wel uit gegaloppeerd denk ik, maar toch ...