[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 12:03

JudithO schreef:
Lambrisering is echt mooi spul ja! Staat goed en is makkelijk te plaatsen. Die pvc varianten zijn ook gewoon met lijmkit vast te plakken, dat werkt zo ideaal!
Wij denken er ook over om het ergens ooit eens toe te gaan passen. Maar zover zijn we nog lang niet :D

Bij jullie staat het in elk geval super! Het randje erboven komt zo ook echt veel beter tot zijn recht.

Dank je Juud, ik denk dat wij aandelen in dit bedrijf gaan nemen, hahaha, we zijn zo blij met dat spul! Ik kan het je van harte aanraden.

Overigens wij zijn op weg naar de piano halen. E het stortgiet. Dus gewapend met zeilen, plastic etc, brrr. Ik vind het maar niets.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:16

Jammer dat het wild de liksteen niet kon waarderen! Maar je hebt het geprobeerd!

Oeps.. succes met de piano! Hopelijk wordt het nog droog!

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 13:26

We zijn er bijna nog 20 minuten en het klaart al iets meer op. Ik heb in de bing challenge hier op bokt van vandaag dan ook toepasselijke woorden gegeven. Piano, stortregen, verhit ;-)
laura1987 @ [SK] De Bing AI Challenge!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:59

Hoe is het gegaan met de piano. Is Erwin er blij mee?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 15:51

HI Fleuribelle, wat lief dat je daar naar vraagt. Het is een erg rare week geweest. Qua piano wilde Erwin hem graag stemmen. Hij had iets universeels gekocht, maar dat bleek niet te passen. Hij heeft nu iets anders besteld.

We waren wel weer aan het werk gegaan aan de gang, maar toen schoot er spit in mijn rug. We wilden al langere tijd weer eens weg met de camper, alweer een half jaar terug, maar geen straaltje zon. De camper is lek dus we willen niet met regen weg. Ineens zag Erwin dat het 4 dagen droog zou blijven en nu zitten we dus in Frans Baskenland tot en met morgen. De oppas kon gelukkig heel snel geregeld worden.

Wel lekker want mijn rug kan zo bijkomen. Maar toen verloor ik tijdens het kauwen op een toffee mijn kroon! Gelukkig geen pijn wel erg onhandig en scherp. Dus het eerste dat ik terecht kon was as dinsdag en dat komt mooi uit, want morgen zijn we weer thuis.

Dus rare week, we zijn nog niet veel verder met het huis verbouwen of piano. Maar wel weer erg mooie ervaringen erbij. Die zal ik wel weer in een filmpje gieten, maar of dat vandaag is, weet ik niet. We hebben niet altijd goede verbinding en vanmiddag gaan we nog een kasteel bezoeken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:45

Oh Mo, een dubbele week dus inderdaad. Ik hoop dat jullie de batterijtjes toch weer wat kunnen opladen daar in het Frans Baskenland, sowieso leuk dat jullie nog eens met de camper wegkonden. :j

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:56

Balen van je rug maar nu lekker even bijkomen. Gelukkig ook geen kiespijn van je kroon. Geniet er maar lekker van allebei.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 17:46

Kaatastrof schreef:
Oh Mo, een dubbele week dus inderdaad. Ik hoop dat jullie de batterijtjes toch weer wat kunnen opladen daar in het Frans Baskenland, sowieso leuk dat jullie nog eens met de camper wegkonden. :j

Fleuribelle schreef:
Balen van je rug maar nu lekker even bijkomen. Gelukkig ook geen kiespijn van je kroon. Geniet er maar lekker van allebei.

Het reisje was heel fijn toch, ondanks de heftige regen de helft van de tijd en ondanks mijn kies die eruit viel. Maar die is weer teruggeplakt met heel vies smakende lijm, gisteren bij de tandarts. jakkes. Maar dat was maar een seconde en nu is het weer fijn. Maar toffees zijn een no go.

Verder ben ik doorgegaan met het gele sint kruidje uit te roeien. pff. veel. Zeker voor de spitrug die gelukkig wel bijna weer helemaal goed is.

Ik heb het gevoel dat de paarden het niet naar hun zin hebben. Ze haten de vliegen en komen erg vaak helemaal naar boven om op het platform te staan. Daar is wel hooi, maar echt dat boeit ze niet zo. En dan lijken ze zo depri.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:34

Oh die jacobskruiskruid is echt een verschrikking, in Nederland hadden we er heel veel last van. In ons huidige huis niets. Bij het nieuwe huis heeft Milko er al een stuk of 10 uit getrokken, lijkt mee te vallen.
Mijn paarden staan met dit weer ook veel op stal vanwege de vliegen. Wel handig, vreten ze wat minder gras, de dikzakken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 12:34

Tinka schreef:
Oh die jacobskruiskruid is echt een verschrikking, in Nederland hadden we er heel veel last van. In ons huidige huis niets. Bij het nieuwe huis heeft Milko er al een stuk of 10 uit getrokken, lijkt mee te vallen.
Mijn paarden staan met dit weer ook veel op stal vanwege de vliegen. Wel handig, vreten ze wat minder gras, de dikzakken.

Ja het weer heeft zijn voor en nadelen. We hebben nu de kleine aanhanger al vol met st jacobskruid, dat is zeg maar 4 kruiwagens vol. Dan ook nog iets van 4 vuilniszakken toen met Kaat gedaan. En we zijn nu op 2/3 van dat land van 3 hectare. De andere weilanden hebben minder, maar die gaan we ook doen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:16

Wow! Goed werk! Een vriendin van mij gooide er zout op om het kapot te krijgen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 17:26

balance schreef:
Wow! Goed werk! Een vriendin van mij gooide er zout op om het kapot te krijgen.

Niet het beste idee ooit als je wil dat er daarna nog wat gaat groeien :+

Jkk heeft bij mij de 'buurman' een jaar heel veel uitgetrokken en dat heeft echt gescheeld. Daarna bijhouden was erg lastig voor ons maar nog steeds staat er minder als dat we hier kwamen wonen.

Lastige is dat het zaad ervan zo ontzettend lang kiemkracht houdt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-24 20:22

Good day girls, Zout gebruik ik thuis voor onkruid in het grind. Erg goed, maar idd er groeit nooit meer wat. En JKK groeit juist op kale plekken het best. Je kunt het ook met Azijn doen, doe ik ook in de tuin of zure wijn, hahaha, maar ook dat levert kale plekken op. Minder erg dan zout. We hebben nu 3 dagen gewerkt op naar blijkt slechts 1,5 hectare ... pfff. Nog 5 to go.

Afijn, hier is weer een filmpje voor Frankrijk en natuur liefhebbers we hebben pottockpaardjes gezien in het wild. https://www.youtube.com/watch?v=Fn13ywDbTfU

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:08

Wow wat magnifiek jullie tripje! Dat ritje met het treintje naar de top van de berg, geweldig. Ik was overigens niet bekend met Baskisch rood, erg mooie kleur is het wel en het vormt een mooi geheel zo op alle luikjes van de huizen in het Baskenland. Trouwens, ik moest wel lachen om de vlieg die parmantig meelift in het filmpje op 13:32 minuten ongeveer ;)

Tof ook dat Neanderthaler park, konden jullie dingen die jullie daar zagen koppelen aan de serie die jullie beginnen kijken waren toen ik er was hieromtrent? :D

Het bezoekje aan het kasteel van Mauvezin zag er ook geslaagd uit.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 00:42

Kaatastrof schreef:
Wow wat magnifiek jullie tripje! Dat ritje met het treintje naar de top van de berg, geweldig. Ik was overigens niet bekend met Baskisch rood, erg mooie kleur is het wel en het vormt een mooi geheel zo op alle luikjes van de huizen in het Baskenland. Trouwens, ik moest wel lachen om de vlieg die parmantig meelift in het filmpje op 13:32 minuten ongeveer ;)

Tof ook dat Neanderthaler park, konden jullie dingen die jullie daar zagen koppelen aan de serie die jullie beginnen kijken waren toen ik er was hieromtrent? :D

Het bezoekje aan het kasteel van Mauvezin zag er ook geslaagd uit.

Dank je, Kaat! Goed waargenomen! Ja die vlieg zag ik pas later, ik vond hem te grappig om te deleten. Baskenland is erg bijzonder. Bijzondere mensen heel andere cultuur, mensen willen ook echt Bask zijn en niet Frans of Spaans. Het schijnt dat ze nooit met Romeinen in contact zijn gekomen en dat het een geïsoleerd deel was. En dat ze dus daarom een heel eigen cultuur en taal hebben ontwikkeld. De taal is écht koeterwaals. Heeft niets met Frans of Spaans te maken. Heel bizar.

Het Neanderthalerparkje voegde niet zo heel veel toe aan onze kennis van de Neanderthalers, maar de grot wel. Bijv dat de holenberen er in de winter overwinterden met winterslaap, maar de mensen niet omdat die in de winter naar de warmere kust bij Bayonne trokken. En in de zomer trokken de beren naar hoger in de bergen en woonden de mensen in deze grotten. Er zijn van beide overblijfselen gevonden, maar nooit hebben ze tegelijk daar gewoond. Soort wissel. En zo waren er nog meer wetenswaardigheden die interessant waren.

Het treintje wilde ik graag doen om die pottockkuddes te zien. Het is nu veulentijd en idd alle merries liepen wel met een veulen. ik heb veel meer filmpjes ervan, maar het idee was wel duidelijk. Harde paardjes. Helaas voor vlees.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 00:53

leuk filmpje weer..maarre zag iets in jullie camper..
Wat is dat voor Porsche postertje die jullie daar hebben hangen? :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 01:25

vopo914 schreef:
leuk filmpje weer..maarre zag iets in jullie camper..
Wat is dat voor Porsche postertje die jullie daar hebben hangen? :D

Ha! Leuk dat je weer intuned. Goed gezien, wel logisch natuurlijk dat je blik daarop valt ;-) Dat is een nepvintage metalen bord van Porsche. De hele camper hing vol met vintage bordjes van van alles en nog wat. Ooit gescoord in een gezellig winkeltje in Carcasson. Allemaal nep maar leuk voor het sfeertje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 08:44

Hi all, we hebben baby zwijntjes en bambi's! Zo schattig, we proberen het te monitoren met de wildcam en af en toe hebben we ze in beeld, zie filmpje. https://youtu.be/_P4XcgwZe9o

En we hadden nog een vijverdrama. En ik heb meer dan 30 klav4 tegelijk gevonden! Ik zet even de tekst van de vid hier, dan zijn jullie weer helemaal bij.

En o ja, ook de piano. Maar dat is voor Erwin een grote teleurstelling. We gingen dus in de stortgietregen en het stadje waarin we moesten zijn had een pinksterfestival, het grootste van de omgeving. Dat wisten we niet, en we wisten ook niet dat het pinksteren was. Iets met hermieten die met pensioen zijn. We raken verstrikt in allerlei omleidingen in de hoosregen. Of hij als piano wat gaat worden is nog onzeker. Het blijkt dat piano's gemaakt voor 1930 niet de huidige herz-normen hadden en dus de 440Hrz niet kunnen halen. Dat betekent dat hij wel gestemd kan worden, maar dat je niet met andere muziekinstrumenten kunt samenspelen. Dat is een tegenvaller.

Verder is het na de langdurige regen nu droog. We hebben door de regen geen terreinonderhoud kunnen doen en nu staat het onkruid een meter hoog. We gaan verder met het St.Jacobskruiskruid te wieden en Erwin is 24/7 bezig met maaien om de achterstand in te halen.

We zijn ook nog wezen varen met het nieuwe bootje. We oefenen in de tuin met de zeilen en de bimini (dektent) en Yoda krijgt haar zwemvest aan. We gaan naar Cazères naar het natuurgebied bij de jachthaven. We gaan eerst op de benzinemotor testen, een andere keer gaan we zeilen. Er staat een belachelijke speedboot met 2 manshoge motoren. We denken dat hij wat te compenseren heeft ... Wij hebben een geweldig mooi uitje en we spotten zwanen met hun baby's en een aalscholver.
Mo spot wéér 3 klavertjes 4. Na afloop spotten we een vreemd pictogram op de wc-deur van de haven.
We werken nog wat verder aan de tegeltjes van de gang, to be continued.

Mo vindt 30 klavertjes 4, het is ernstig bizar. Dan hebben we een draadalgdrama in de vijver. Erwin moet in de vijver om enorm dikke dekens alg eruit te kunnen trekken. We halen een kruiwagen vol eruit.

Ondertussen vindt Mo nog weer 3 klavertjes en de stand is daarmee op zo'n 80. Er zit per 5000 klavers 1 klav 4 in. Maar meneer Martin in Alaska heeft meer dan 110.000 klavertjes 4 gevonden, dus nog even doorwerken Mo.

Erwin heeft een nieuwe kantenmaaier waarbij hij de motor op zijn rug kan dragen. Dat scheelt veel in het gewicht en in vermoeidheid.

Verder vangt de camera ook, hoe muisjes ons te slim af zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:27

Die muisjes zijn echt hilarisch _O- :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 09:31

TinkerTreas schreef:
Die muisjes zijn echt hilarisch _O- :D

Hey TinkerTreas, jou heb ik denk ik nog niet vaak gezien hier, leuk! Ja, die muisjes zijn zoooo schattig en zo slim! Je buit naar buiten gooien en dan eruit komen en meenemen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:33

Ik ben een stille meelezer :o :D
Maar ik geniet enorm van je verhalen en je filmpjes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 09:35

TinkerTreas schreef:
Ik ben een stille meelezer :o :D
Maar ik geniet enorm van je verhalen en je filmpjes.

Nou wat gezellig dan dat je onder de meeleessteen uitkomt! Welkom. Leuk dat je geniet, ik hoop idd altijd dat mensen de filmpjes leuk vinden, stop er zo veel mogelijk variatie in. Blijf genieten van Frankrijk!

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:40

Prachtig weer je filmpje. Vooral die bubbelgeluidjes bij het te water laten..
Yoda blijkt gemaakt te zijn als boothond.
Én zovéél alg in 1 vijver ..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 11:44

manja39 schreef:
Prachtig weer je filmpje. Vooral die bubbelgeluidjes bij het te water laten..
Yoda blijkt gemaakt te zijn als boothond.
Én zovéél alg in 1 vijver ..

Dank je Manja, gelukkig is Yoda meer boothond, dan jachthond, want gelukkig vindt ze niets van de zwijntjes. En ja, die alg was bizar, hij vindt zoveel alg als ik klav4, hahaha. En grappig dat die bubbelgeluidjes je opvielen, ze waren echt!!! Het is óf de uitlaat onderwater, of het frame van de trailer dat vol loopt, wat overigens hoort anders zou het frame gaan drijven en de boot niet te water kunnen, maar ik vond het ook supergrappig dat geluidje. Erwin dacht zelfs dat ik het erin gemixed had, had ook humor geweest!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:30

Vreselijk die algen, wij hebben het ook in ons vijvertje, al een paar keer eruit gehaald.
Die nieuwe bosmaaier lijkt mij wel handig, zal het aan Milko laten zien.