Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:14

Goed begin van het schooljaar. Maar nu gaan we vast eerst bussen inzetten in plaats van dat beest aanpakken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:20

DuoPenotti schreef:
:)ddd Begin de dag met een dansje
Begin de dag met een lach
Want wie vrolijk kijkt in de morgen
Die lacht de hele dag
Die lacht de hele dag!

Nou de ochtend goed beginnen met de mop van de dag. Altijd leuk dat satirische clubje _O-

[ Afbeelding ]

Nou ja, ergens zit daar natuurlijk ook wel een kern van waarheid in. Die Ermelose 'speelse' wolf kreeg hamburgers en ander spul gevoerd, fotografen die de dieren te dichtbij benaderen en daarmee de wolven tammer maken dan goed voor ze is. Dus ja, er zit wel een kern van waarheid in.

Maar dat is uiteraard niet de reden van het gedrag bij alle probleem wolven; het vee vangen gebeurd ook zonder dat mensen ze tam maakt, en het tam maken gebeurd ook vanzelf doordat er gewoon overal en nergens contact is met (nietsvermoedende en ook niet voerende) mensen omdat de wolf te weinig ruimte hier in NL heeft en continu in contact komt met de mens. De mens kan je niet opvoeden (voeren mag niet, doen we toch), of weghouden uit hun eigen leefgebied. En dan zal je de mens dus tegen zichzelf moeten beschermen. Jammer voor de wolf, maar dat is nu wel hoe het moet gaan denk ik. Ipv te wachten tot het echt een keer fout gaat met een nietsvermoedend kindje....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:26

Er zit niet alleen een kern van waarheid in, het is gewoon waar. Klip en klaar. Maar Nederland is te klein, dat moet je er meteen achteraan vermelden.
"Je hebt geen last van wolven als je ze met rust laat. Maar dat kan niet in NL, wolven kunnen op een postzegel mensen niet ontlopen. Bovendien zoeken mensen ze op om te fotograferen. Dus in NL kan het niet." DAT moet er staan. Anders klopt het niet, is het onvolledig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:27

Dat er poffertjes zijn die voeren klopt.
Dat valwild ook voeren is vergeten ze.
En veel wolven zoeken ook de mensen op zonder voeren. Dus niet de mens de wolf.
Ze zoeken ook het vee op, niet het vee de wolf.
Dus de kern van gelijk is heel wat minder dan wel gelijk

rien10 schreef:
Er zit niet alleen een kern van waarheid in, het is gewoon waar. Klip en klaar. Maar Nederland is te klein, dat moet je er meteen achteraan vermelden.
"Je hebt geen last van wolven als je ze met rust laat. Maar dat kan niet in NL, wolven kunnen op een postzegel mensen niet ontlopen. Bovendien zoeken mensen ze op om te fotograferen. Dus in NL kan het niet." DAT moet er staan. Anders klopt het niet, is het onvolledig.

Niet mee eens
Een heleboel mensen zoeken geen wolf op, de wolf wel de mens

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:28

Dat schrijf ik letterlijk. Wolven kunnen op een postzegel mensen niet ontlopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:30

Dat kunnen ze prima, maar waarom zouden ze?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:31

Ik denk dat de wolf ook wel voor problemen zou zorgen wanneer er niet gevoerd en gefotografeerd zou worden. NL is inderdaad gewoon te klein en te dichtbevolkt om de wolf schuw en op afstand te houden. Als ze genoeg mensen en drukte om zich heen blijven zien wennen ze er vanzelf wel aan. Zeker wanneer er bij die mensen vee te pakken valt.

Maar in een groot land met veel natuur werkt dat natuurlijk wel. Al worden ze daar ook wel afgeschoten wanneer ze toch te dicht onder bewoonde wereld afkomen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:38

Jessix schreef:
Goed begin van het schooljaar. Maar nu gaan we vast eerst bussen inzetten in plaats van dat beest aanpakken.

Dood eng toch? Mijn zoon moet vanaf volgende week een stuk door het bos fietsen en dan langs weides waar de wolf al herhaaldelijk heeft aangevallen, om 6.10 in de ochtend. Hij kan omfietsen, maar dan is het gelijk een stuk verder, ik vind het ook maar niets.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:41

Plaatje klopt inderdaad niet.

Vanuit de provincie en gemeente is er hier al wel protocol gestart voor fietsende kinderen. Onder de 10 jaar sowieso niet en daarboven alleen in groepjes.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:42

En als je geen groepje hebt, niet ter beschikking hebt, uitgesloten bent, alleen jij gaat naar die ene school? Dan moeten pa en ma maar een scooter voor je kopen als je 16 bent? Of je moet worden gebracht? Of scooter ontheffing vanaf 12 jaar? Hoe moet ik dat voor me zien dan?
Nou, gewoon niet. Het is onwerkbaar. Sukkels.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:52

rien10 schreef:
En als je geen groepje hebt, niet ter beschikking hebt, uitgesloten bent, alleen jij gaat naar die ene school? Dan moeten pa en ma maar een scooter voor je kopen als je 16 bent? Of je moet worden gebracht? Of scooter ontheffing vanaf 12 jaar? Hoe moet ik dat voor me zien dan?

Zolang die wolf nog niet gevangen is zullen ze toch iets moeten doen. Wetgeving is er niet zo maar even.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:58

Wintu schreef:
Jessix schreef:

Dood eng toch? Mijn zoon moet vanaf volgende week een stuk door het bos fietsen en dan langs weides waar de wolf al herhaaldelijk heeft aangevallen, om 6.10 in de ochtend. Hij kan omfietsen, maar dan is het gelijk een stuk verder, ik vind het ook maar niets.

Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw zoon er van vindt? Hoe oud is hij?
Nu krijgen kinderen uit de omgeving het ook goed mee lijkt me, maar kan me voorstellen dat een puber al snel denkt "dikke doei ik ga niet om fietsen"

Ik vind het sowieso al heel knap dat (jonge) kinderen in het donker door het bos fietsen. :+ Ook toen nog zonder wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:59

Zichtmelding Leroy L
Citaat:
Lerop Limburg
27-08-2024
08.30 uur

Wolf gezien in Lerop, liep richting de roer.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/efAJB4 ... tid=WC7FNe

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:02

Mijn dochter gaat met de bus naar school, of ik breng haar. Ze moet, meestal in haar eentje, bijna 20 kilometer fietsen naar school waaronder een stuk bos. Daar vlakbij is gisteren nog een schaap gegrepen en er wordt op regelmatige basis een wolvin met welpen gezien. Ik heb daar gelukkig meestal de tijd voor maar het is natuurlijk van de zotte dat je niet eens meer veilig naar school kunt fietsen ‘s ochtends vroeg.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:04

Ook dat plaatje klopt niet, want Emmeloord en Marknesse liggen niet in Limburg. Informatievoorziening vanuit geen wolf begint wel een beetje een zooitje te worden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:04

Benzz schreef:
rien10 schreef:

Zolang die wolf nog niet gevangen is zullen ze toch iets moeten doen. Wetgeving is er niet zo maar even.

"ze" als in de ouders van de betreffende kinderen.
Benzine rekening naar de gemeente sturen!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:07

rien10 schreef:

Ik vind helemaal niet dat er een kern van waarheid in zit, totaal niet zelfs. In andere, veel grotere, landen hebben ze ook last van de wolf.
In 1800 was ons land verre van vol, leek het geenszins op een postzegel en werd de wolf ook verdreven omdat hij dood en verderf zaait.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:45

In 1800 was NL ook te klein. Wolven passen niet in Nederland. Ja, in de ijstijd misschien. Niet in de moderne tijd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:16

Nyaleti schreef:
Ik ben nieuwsgierig naar wat jouw zoon er van vindt? Hoe oud is hij?
Nu krijgen kinderen uit de omgeving het ook goed mee lijkt me, maar kan me voorstellen dat een puber al snel denkt "dikke doei ik ga niet om fietsen"

Ik vind het sowieso al heel knap dat (jonge) kinderen in het donker door het bos fietsen. :+ Ook toen nog zonder wolf.

Ik heb geen kleine zoon meer hoor, hij is 18, maar wel alleen en met 18 wolven in de buurt, ik vind het niks. Hij is wel alert, maar stapt prima op de fiets. Is een van de weinigen die met schemer nog langs de bosranden banjert. En idd, hij gaat niet om fietsen.

We wonen in een gehucht, dus je ontkomt er ook niet aan om door een vorm van natuur te fietsen en die wolven blijven ook niet in het bos helaas.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 14:28

Over het wel/ geen voeren/ benaderen.

Aangezien wij geen grote roofdieren gewend zijn denk ik dat er te weinig informatie was.
Reeën en herten zijn schijterds, zwijnen zijn wat brutaler. Maar omdat het beide prooidieren zijn gaan ze in principe om ons heen.
Wolven zijn roofdieren dus zullen uiteindelijk altijd onderzoeken of wij te eten zijn of voor eten kunnen zorgen.

Beetje problematisch dat dit nooit door kenners bedacht is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:46

Hetgeen m.i. bewijst dat de kenners te weinig kennis hebben.
En die dieren mensen zullen ook wel “natuur” mensen zijn. Hoe zien die dan de extra belasting voor het milieu van het autoverkeer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:52

Benzz schreef:
Ook dat plaatje klopt niet, want Emmeloord en Marknesse liggen niet in Limburg. Informatievoorziening vanuit geen wolf begint wel een beetje een zooitje te worden.

Op hun eigen Facebook en in de app staat het goed. Ik vermoed dat er met het hier plaatsen iets misloopt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:57

rien10 schreef:
In 1800 was NL ook te klein. Wolven passen niet in Nederland. Ja, in de ijstijd misschien. Niet in de moderne tijd.

Nederland was niet te klein, wolven kwamen het vee van de inwoners wegroven met hier en daar een kind of volwassene erbij. Dat heeft niets met te klein te maken, maar alles met de brutaliteit van wolven. Waar mensen zijn, is eten.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:23

Benzz schreef:

Info via geen wolf klopt wel, ik denk dat het een kopieer-plak foutje is hier 8-)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:32

Benzz schreef:

nee jij wilt gewoon elke gelegenheid aanpakken om lelijk over geen wolf te praten :')
Had je zelf ook kunnen zien natuurlijk

Kaartje dat bij Lerop hoort is deze https://www.facebook.com/photo/?fbid=77 ... 4610132377