Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:21

Ik wil mijn nieuwe paard ook weer gaan verzekeren. Zoveel stomme onvoorziene dingen, dat wil ik echt niet meer. En wat Oji zegt in de laatste alinea ben ik het ook mee eens.

Mijn lieve merrie zou voor de verkoop naar mijn instructeur gaan, heeft op transport van DK naar NL zich geblesseerd en is nu zo goed als afgeschreven voor de sport. Gelukkig iemand kunnen vinden die er wel mee wil fokken en er niet mee hoeft te rijden. Maar dan zie je maar weer hoe knullig het kan gaan...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:23

Hippo was vroeger AMEV toch? Hippo heb ik geen ervaringen mee maar heb wel hele slechte verhalen gehoord over in de tijd dat ze nog onder AMEV vielen. Is wel al zo’n 20 jaar geleden dus kan veel veranderd zijn maar ik ben zeer tevreden over EFO ga daar ook niet weg.

Padoertje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:27

Bij Equipe ook prima ervaring.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:27

paljaslaura schreef:
Mijn lieve merrie zou voor de verkoop naar mijn instructeur gaan, heeft op transport van DK naar NL zich geblesseerd en is nu zo goed als afgeschreven voor de sport. Gelukkig iemand kunnen vinden die er wel mee wil fokken en er niet mee hoeft te rijden. Maar dan zie je maar weer hoe knullig het kan gaan...

Oh dat is ook veel pech en verdrietig. Fijn dat ze nog een goed plekje heeft. Op zo’n moment ben je blij als het een merrie is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:33

oji schreef:
Hippo was vroeger AMEV toch? Hippo heb ik geen ervaringen mee maar heb wel hele slechte verhalen gehoord over in de tijd dat ze nog onder AMEV vielen. Is wel al zo’n 20 jaar geleden dus kan veel veranderd zijn maar ik ben zeer tevreden over EFO ga daar ook niet weg.

Wij zaten daar altijd bij, terecht gekomen door werk van mijn vader en juist enorm goede ervaringen. De 1e was al minimaal 25 jaar geleden of nog langer.

Ik weet niet meer precies welke de laatste was. Zou ik na moeten kijken

paljaslaura wat heftig en naar zeg.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:35

Ik zit bij hippo. Neem aan dat er verschil in zit welke bedrag en welke ziekteverzekering ze hebben.

Soms is het ook dat de klant zelf niet duidelijk is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:26

Ja tussen de dekkingen zit ook een verschil, wij hadden altijd vrij uitgebreid of de uitgebreidste.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:31

Phonix schreef:
Ik zit bij hippo. Neem aan dat er verschil in zit welke bedrag en welke ziekteverzekering ze hebben.

Soms is het ook dat de klant zelf niet duidelijk is.

Klopt, de vorige was vrij uitgebreid verzekerd bij hippo, hoge levensverzekering en maximale ziektekosten. Maar zoals ik ook zei nooit gedoe mee gehad. Met alle behandelingen van hem niet (trigeminal headshaking en pollen allergie) maar ook na overlijden ging het soepel.
Daarvoor bij een ander gezeten met Uni, dat was ook goed, alleen veel gedoe gehad na overlijden. Uiteindelijk wel goed gekomen.

Deze heb ik qua "dagwaarde" :+ lager zitten, en ziektekosten redelijk basis, omdat ik nu zelf meer geld achter de hand heb.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:04

Oud stalgenoot paard vol artrose, pijn en al langere tijd onder behandeling. Verzekeraar zei doodleuk, ja we gaan dit en dit nog proberen.. terwijl paard echt hoopje ellende was. Ze heeft uiteindelijk zelf de beslissing genomen om paard in te laten slapen. Geen geld gehad, verder modderen was goedkoper dan uitkeren.

En qua liefde voor je paard, kaat was m’n alles, veel onderzoeken en geld in gestoken. Toch ging het gewoon niet, dan kies ik voor het paard en niet voor mezelf. Hoeveel pijn het ook doet.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 14:09

Een vriendin van me heeft vroeger ook zoiets met de verzekering meegemaakt. Zij wilde haar paard laten inslapen omwille van ongeneeslijk en veel pijn maar voor de verzekering moest het paard blijven leven want zij eisten verder onderzoek.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 15:33

Beide gevallen hoger verzekerd bedrag en uitgebreide ziektekostenverzekering. Vandaar dat ik het idee heb dat ze maar wat doen bij dat bedrijf.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:01

Zouden jullie een 18 jarig paard kopen of niet? Ik ken dit paard nu al een jaar of 2 (bijrijdpaardje) echter vraag ik mij af mocht ik haar willen kopen Hoelang ze nog mee gaat. Ze heeft de afgelopen 10 jaar (bij huidige eigenaar) nooit iets gemankeerd, heeft wel beetje Franse stand en als jaarling haar schoft gebroken gehad maar ook geen blijvende schade van. Ze ziet er nog goed uit en hele goede conditie paard is nooit moe te krijgen Hahah . Oh en nooit mee gefokt wel goede afstamming. Heeft nooit echt wedstrijden gelopen is nu puur recreatie zou ook mijn doel zijn gewoon lekker naar buiten beetje dressuur en mocht haar lichaam het toelaten sprongetje (doen we nu niet huidige eigenaar durft dat niet Ivm Franse stand)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:09

Zoiets zou ik wel aandurven :)

Succes Kirsten vandaag met keuren, hoe laat gaat het gebeuren?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:18

Ja je kent het paard al langere tijd en hebt er een klik mee. Waarom niet, is prima geschikt gebleken al voor wat jij wilt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:29

Wel (klinisch) laten keuren. Om er zeker van te zijn dat ze goed loopt. (Soms heeft men niet heel goed in de gaten dat een paard niet helemaal goed loopt; een veearts kan dat beter beoordelen) 10 jaar en nooit iets gemankeerd zou de uitzondering op de regel zijn. Zijn er ooit foto's gemaakt van de gebroken schoft?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:46

Leuke aanwinsten balou en zusje! Veel plezier met jullie mooie paardjes.
Hoop dat de keuring vanochtend goed is gegaan kirstenhorse!

Wat een 18 jarig paard kopen betreft. Eentje die ik al langere tijd ken en waar ik een goede indruk bij heb qua gezondheid, zou ik met jou doelen zeker durven kopen hoor. Hoe lang ze nog berijdbaar meegaat is altijd een gok. De een loopt nog makkelijk 10 jaar ongecompliceerd door en de ander is binnen 5 jaar wel klaar voor pensioen. Het enige waar ik wel vooraf over na zou denken is wat je met het paard wil als deze niet meer bereden kan worden. Want de kans dat ze bij jou ergens een keer met pensioen zal gaan is vrij groot. Heb je zin en de mogelijkheid om er eventueel jaren voor (te laten) zorgen als ze te oud wordt voor het werk?
Ik heb zelf een hele ouwe (tot rond de 35) gehad die niet stuk te krijgen was en nooit echt met pensioen is gegaan. Maar dat is meer uitzondering dan regel.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:08

Babootje schreef:
Wel (klinisch) laten keuren. Om er zeker van te zijn dat ze goed loopt. (Soms heeft men niet heel goed in de gaten dat een paard niet helemaal goed loopt; een veearts kan dat beter beoordelen) 10 jaar en nooit iets gemankeerd zou de uitzondering op de regel zijn. Zijn er ooit foto's gemaakt van de gebroken schoft?

Durf ik zo niet te zeggen of er ooit foto’s van zijn gemaakt. Keuren zou ik sowieso doen, niks is nog zeker hoor maar ik de eigenaar rijd 1x per week als het goed weer is op haar en verder nooit. Ik train haar dressuurmatig 2x in de week en soms nog een 3e keer als de eigenaar niet kan. Maar merk wel dat ik er overna zit te denken mocht hij haar inderdaad willen verkopen. Mocht ze bij hem blijven ik kan haar lekker blijven bijrijden ben ik daar ook heel happy mee :o Mogelijk dat ik dan volgend jaar is mijn zoektocht ga opstarten maar dat zien we dan wel

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:10

Mocht ze over een x aantal jaar met pensioen gaan dan kan ze bij de boerderij van mijn schoonouders staan in de weide en de kans is groot dat wij er dan zelf al wonen. Dus dat is geen enkel probleem zelfs als mijn schoonouders er nog wonen kan ze er lekker oud worden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:10

Als je het paard al een tijd rijdt en ze bevalt goed, zou ik niet twijfelen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:19

Dat zou ik ook aandurven , vooral als ze daarna bij je schoonouders kan staan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:23

Gezien je het paard al langer kent en pensioen geen probleem voor je is zou ik er zeker open voor staan. Maar zolang de eigenaar niet aangeeft te willen verkopen zou ik er zelf niet over beginnen als je nu tevreden bent. Je hebt nu wel de lusten en weinig lasten zo te lezen, geen risico op hoge dierenartskosten. Dat is ook heel wat waard.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:27

Ik heb een paard! <3 Mijn eerste eigen paard helemaal van mij :D Helemaal goed door de klinische keuring en de bemerking is ook goed gevonden. Hij komt eind deze maand naar mij toe.

Afbeelding
Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:31

Gefeliciteerd Kirsten, wat een lieve uitstraling heeft ie <3

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:38

Gefeliciteerd! Wat een lieve uitstraling heeft je paard!

J30d, in dat geval zou ik het helemaal aandurven. Maar wat al zegd is, zolang je lekker kan bijrijden met zoveel vrijheid, is het makkelijker om op die manier van het paard te blijven genieten. Als de huidige eigenaar haar niet per se weg wil doen, kan jij beter doorsparen en op zoek gaan naar een jonger paard dat ook bij je doelen past.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:43

Kirsten gefeliciteerd!! Wat een leuke uitstraling!

Jaa absoluut idealiter blijf ik (gratis) bijrijden. Heb ik alleen maar plezier en 0 lasten en spaar ik lekker door. Dat zou ideaal zijn en kan ik idd een iets jonger paard kopen. Ik wacht het rustig af mocht de eigenaar er binnenkort over beginnen kunnen we altijd het gesprek aangaan en zo niet zo niet dan ben ik blij met haar lekker rijden zoals nu :o