Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Even jullie advies gevraagd, er is mij een paard aangeboden.
Die is helaas door de vorige eigenaar totaal verreden.
De verkopende partij heeft dit paard net een week in haar bezit, overgekocht van een stalgenoot, normaal doet ze alleen verkoopbemiddeling en koopt ze niet aan.
Maar door omstandigheden heeft ze nu dit wel gedaan.
Nu zit ik te dubben, paard zit best veel werkpunten aan, loopt zo stijf als een plank, loopt totaal niet in balans, alle knopjes moeten weer bevestigd worden.
Maar hij is ontzettend lief en vergevingsgezind.
Is iemand die mee wil kijken met de filmpjes die ik heb, mijn vrees is dat dit zodanig opknap project wordt, wat best veel tijd en geld gaat kosten.
En daarnaast de vrees, hoever het lichaam te lijden heeft gehad van de rijstijl vorige eigenaar.
oji schreef:Gefeliciteerd met de aankopen!myk_en_shant schreef:Even jullie advies gevraagd, er is mij een paard aangeboden.
Die is helaas door de vorige eigenaar totaal verreden.
De verkopende partij heeft dit paard net een week in haar bezit, overgekocht van een stalgenoot, normaal doet ze alleen verkoopbemiddeling en koopt ze niet aan.
Maar door omstandigheden heeft ze nu dit wel gedaan.
Nu zit ik te dubben, paard zit best veel werkpunten aan, loopt zo stijf als een plank, loopt totaal niet in balans, alle knopjes moeten weer bevestigd worden.
Maar hij is ontzettend lief en vergevingsgezind.
Is iemand die mee wil kijken met de filmpjes die ik heb, mijn vrees is dat dit zodanig opknap project wordt, wat best veel tijd en geld gaat kosten.
En daarnaast de vrees, hoever het lichaam te lijden heeft gehad van de rijstijl vorige eigenaar.
In hoeverre het veel geld gaat kosten en hoever het lichaam te lijden heeft gehad, dat is een kwestie van goed laten keuren.
Maar verreden paarden gaan hoe dan ook veel tijd kosten. Vertrouwen moet volledig opnieuw opgebouwd worden en daarna kun je beginnen het paard weer soepel en goed in de bespiering te krijgen. Vaak kost een verreden paard weer goed krijgen meer tijd als een groene in 1 keer goed alles aanleren en opbouwen. Dat moet je dus liggen. Als je nu al vreest voor dat het veel tijd gaat kosten, dan zou ik zeggen dat dit niet jouw project is.
Romeo2007 schreef:Ik heb Evamarie haar bericht getemd. Dus voor de andere bokkers: besteed er aub geen aandacht meer aan.
Ineke2 schreef:Romeo2007 schreef:Ik heb Evamarie haar bericht getemd. Dus voor de andere bokkers: besteed er aub geen aandacht meer aan.
En dat vind ik dus mega onzin, er is niks mis met haar laatste bericht.
Ik weet dat het klopt wat ze zegt namelijk. In ieder geval dat ze haar nieuwste aankoop helaas heeft moeten verkopen door de reden die ze geeft.
Ineke2 schreef:Romeo2007 schreef:Ik heb Evamarie haar bericht getemd. Dus voor de andere bokkers: besteed er aub geen aandacht meer aan.
En dat vind ik dus mega onzin, er is niks mis met haar laatste bericht.
Ik weet dat het klopt wat ze zegt namelijk. In ieder geval dat ze haar nieuwste aankoop helaas heeft moeten verkopen door de reden die ze geeft.
Lieser schreef:Ineke2 schreef:En dat vind ik dus mega onzin, er is niks mis met haar laatste bericht.
Maar ze zegt dat ze dáárom geen foto wilde delen, en dat was onzin.
Bovendien, een paard doorverkopen dat ziek en gevaarlijk is? Niet netjex.
Evamarie schreef:Gefeliciteerd met jullie aankopen!
De reden dat ik geen info over het nieuwe paard wilde delen is omdat ik vrij snel een nieuwe eigenaar heb gevonden. Paard bleek medisch en mentaal niet geschikt om alleen mee naar buiten te gaan, ik werd gewaarschuwd dat hij gevaarlijk en ziek is door een vroegere eigenaar.
De paint waar ik daarvoor was gevallen blijkt Spat te hebben en stond ook op internet aangeboden ten tijde van het leuke berichtje hier op bokt 'dat ze er zo blij mee zijn.'![]()
Er wordt veel gerommeld dus ik wens iedereen succes.
En mocht bokt mij bannen wens ik ze ook veel succes.
Ik spreek de waarheid en dat zouden meer mensen moeten doen.
Kiwiaa schreef:Als het particulier is niet denk ik. Plus sommige handelaars willen het paard dan wel terugnemen maar voor minder, of enkel tegen inruil. Als ze dan verder ook enkel prut hebben staan... Daarbij kan je hem misschien wel een eerlijker en beter leven geven door zelf een plekje te zoeken.
anjali schreef:Ik dacht dat het momenteel zo is dat je lange garantie hebt op een pas aangekocht paard. Als zou blijken dat er iets mis mee is dan zou je hem niet zelf hoeven door te verkopen maar zou de verkoper hem moeten terugnemen. Of denk ik dat verkeerd?