Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:30

Gefeliciteerd beiden, veel plezier gewenst met jullie aankoop.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:41

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aankopen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:45

Gefeliciteerd met de aankopen!

myk_en_shant schreef:
Even jullie advies gevraagd, er is mij een paard aangeboden.
Die is helaas door de vorige eigenaar totaal verreden.
De verkopende partij heeft dit paard net een week in haar bezit, overgekocht van een stalgenoot, normaal doet ze alleen verkoopbemiddeling en koopt ze niet aan.
Maar door omstandigheden heeft ze nu dit wel gedaan.

Nu zit ik te dubben, paard zit best veel werkpunten aan, loopt zo stijf als een plank, loopt totaal niet in balans, alle knopjes moeten weer bevestigd worden.
Maar hij is ontzettend lief en vergevingsgezind.

Is iemand die mee wil kijken met de filmpjes die ik heb, mijn vrees is dat dit zodanig opknap project wordt, wat best veel tijd en geld gaat kosten.
En daarnaast de vrees, hoever het lichaam te lijden heeft gehad van de rijstijl vorige eigenaar.

In hoeverre het veel geld gaat kosten en hoever het lichaam te lijden heeft gehad, dat is een kwestie van goed laten keuren.
Maar verreden paarden gaan hoe dan ook veel tijd kosten. Vertrouwen moet volledig opnieuw opgebouwd worden en daarna kun je beginnen het paard weer soepel en goed in de bespiering te krijgen. Vaak kost een verreden paard weer goed krijgen meer tijd als een groene in 1 keer goed alles aanleren en opbouwen. Dat moet je dus liggen. Als je nu al vreest voor dat het veel tijd gaat kosten, dan zou ik zeggen dat dit niet jouw project is.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:19

oji schreef:
Gefeliciteerd met de aankopen!

myk_en_shant schreef:
Even jullie advies gevraagd, er is mij een paard aangeboden.
Die is helaas door de vorige eigenaar totaal verreden.
De verkopende partij heeft dit paard net een week in haar bezit, overgekocht van een stalgenoot, normaal doet ze alleen verkoopbemiddeling en koopt ze niet aan.
Maar door omstandigheden heeft ze nu dit wel gedaan.

Nu zit ik te dubben, paard zit best veel werkpunten aan, loopt zo stijf als een plank, loopt totaal niet in balans, alle knopjes moeten weer bevestigd worden.
Maar hij is ontzettend lief en vergevingsgezind.

Is iemand die mee wil kijken met de filmpjes die ik heb, mijn vrees is dat dit zodanig opknap project wordt, wat best veel tijd en geld gaat kosten.
En daarnaast de vrees, hoever het lichaam te lijden heeft gehad van de rijstijl vorige eigenaar.

In hoeverre het veel geld gaat kosten en hoever het lichaam te lijden heeft gehad, dat is een kwestie van goed laten keuren.
Maar verreden paarden gaan hoe dan ook veel tijd kosten. Vertrouwen moet volledig opnieuw opgebouwd worden en daarna kun je beginnen het paard weer soepel en goed in de bespiering te krijgen. Vaak kost een verreden paard weer goed krijgen meer tijd als een groene in 1 keer goed alles aanleren en opbouwen. Dat moet je dus liggen. Als je nu al vreest voor dat het veel tijd gaat kosten, dan zou ik zeggen dat dit niet jouw project is.

Dat is dus mijn dilemma, heb ik de tijd en geld ervoor over. De kundigheid is er op zich wel en onder begeleiding van mijn instructrice, gaat het wel goed komen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:27

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:40

Gefeliciteerd met de nieuwe paarden!

Ik heb Evamarie haar bericht getemd. Dus voor de andere bokkers: besteed er aub geen aandacht meer aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:59

Romeo2007 schreef:
Ik heb Evamarie haar bericht getemd. Dus voor de andere bokkers: besteed er aub geen aandacht meer aan.

En dat vind ik dus mega onzin, er is niks mis met haar laatste bericht.
Ik weet dat het klopt wat ze zegt namelijk. In ieder geval dat ze haar nieuwste aankoop helaas heeft moeten verkopen door de reden die ze geeft.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:02

Romeo2007 schreef:
Gefeliciteerd met de nieuwe paarden!

Was dat nou echt nodig. Besteed er dan zelf geen aandacht aan inplaats van zo'n "kijk mij eens rechtschapen zijn" berichtje

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 21:09

Ineke2 schreef:
Romeo2007 schreef:

Ik weet dat het klopt wat ze zegt namelijk. In ieder geval dat ze haar nieuwste aankoop helaas heeft moeten verkopen door de reden die ze geeft.

Dat kan, maar ze komt in haar eerste bericht na haar ban direct terug op het paard bespreken waar ze eerder voor geband is.

Ik had gehoopt dat ze ervan geleerd had, een weekje boktpauze, lijkt toch niet zo te zijn helaas.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:12

Als iets de waarheid is, is er niks mee om dit te melden op bokt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:12

Heb ondertussen een besluit gemaakt en ervoor gekozen om verder te gaan zoeken. Dit gaat mij te veel tijd en geld kosten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 21:25

Ineke2 schreef:
Als iets de waarheid is, is er niks mee om dit te melden op bokt.

Bijzonder als ze de paint niet heeft laten keuren.

Maargoed, ik heb geen zin om er verder op in te gaan. Ik hoop dat het topic rustig blijft.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:33

Ineke2 schreef:
Romeo2007 schreef:

Maar ze zegt dat ze dáárom geen foto wilde delen, en dat was onzin.
Bovendien, een paard doorverkopen dat ziek en gevaarlijk is? Niet netjex.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:34

Zullen we er meteen geen aandacht aan geven aub

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:54

Lieser schreef:
Ineke2 schreef:

Maar ze zegt dat ze dáárom geen foto wilde delen, en dat was onzin.
Bovendien, een paard doorverkopen dat ziek en gevaarlijk is? Niet netjex.

Waarom niet? De koper weet dat gewoon.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:10

Zullen we het gewoon over de zoektochten hebben naar een paard?
Anders is het topic zo weer dicht. ;)

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:06

Earth schreef:
Onze zoektocht is voorbij, er staat een hele leuke bonte op stal :D

Gefeliciteerd :D
En uiteraard ook voor de andere geslaagde.
Ik ga morgen bellen om keuring te plannen :+

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 06:34

Kimberly_83 schreef:
Earth schreef:
Onze zoektocht is voorbij, er staat een hele leuke bonte op stal :D

Gefeliciteerd :D
En uiteraard ook voor de andere geslaagde.
Ik ga morgen bellen om keuring te plannen :+

Leuk! Heb je een andere gevonden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:19

Evamarie schreef:
Gefeliciteerd met jullie aankopen!

De reden dat ik geen info over het nieuwe paard wilde delen is omdat ik vrij snel een nieuwe eigenaar heb gevonden. Paard bleek medisch en mentaal niet geschikt om alleen mee naar buiten te gaan, ik werd gewaarschuwd dat hij gevaarlijk en ziek is door een vroegere eigenaar.

De paint waar ik daarvoor was gevallen blijkt Spat te hebben en stond ook op internet aangeboden ten tijde van het leuke berichtje hier op bokt 'dat ze er zo blij mee zijn.' ;)

Er wordt veel gerommeld dus ik wens iedereen succes.
En mocht bokt mij bannen wens ik ze ook veel succes.

Ik spreek de waarheid en dat zouden meer mensen moeten doen. :Y)

Wat naar Evamarie. Ik zou zeggen: Neem even een pauze, spaar wat door en ga dan op zoek samen met iemand die wat meer kennis en kunde heeft. Mensen die vaker paarden kopen, kunnen vaak al beter zien of een paard wel of niet goed loopt en kunnen je zo keuringskosten besparen. Ze weten ook de valkuilen die er zijn in het hele (ver)kooptraject. Je gaat vast wel een keer slagen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:54

Ik dacht dat het momenteel zo is dat je lange garantie hebt op een pas aangekocht paard. Als zou blijken dat er iets mis mee is dan zou je hem niet zelf hoeven door te verkopen maar zou de verkoper hem moeten terugnemen. Of denk ik dat verkeerd?

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:06

Als het particulier is niet denk ik. Plus sommige handelaars willen het paard dan wel terugnemen maar voor minder, of enkel tegen inruil. Als ze dan verder ook enkel prut hebben staan... Daarbij kan je hem misschien wel een eerlijker en beter leven geven door zelf een plekje te zoeken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:13

Kiwiaa schreef:
Als het particulier is niet denk ik. Plus sommige handelaars willen het paard dan wel terugnemen maar voor minder, of enkel tegen inruil. Als ze dan verder ook enkel prut hebben staan... Daarbij kan je hem misschien wel een eerlijker en beter leven geven door zelf een plekje te zoeken.

Maar dan verlies je er toch flink wat geld op? Je koopt hem als gezond geschikt paard, en verkoopt hem als ziek en gevaarlijk ... Waarom zou je dat doen?

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:16

Omdat je iets om dat paard geeft? Ik weet niet.. ik zie mijzelf nog wel zo gek zijn -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:42

anjali schreef:
Ik dacht dat het momenteel zo is dat je lange garantie hebt op een pas aangekocht paard. Als zou blijken dat er iets mis mee is dan zou je hem niet zelf hoeven door te verkopen maar zou de verkoper hem moeten terugnemen. Of denk ik dat verkeerd?

Dat is alleen maar als je een paard bij een handelaar hebt gekocht.

Wettelijk gezien heeft de handelaar ook het recht om een ander vergelijkbaar paard te leveren.
Pas als hij dat niet kan, dan moet hij de aankoopsom terug geven.
Wil hij dat niet doen, dan moet je de rechter om een uitspraak vragen.

Het is dan ook echt wel belangrijk dat je voor rechtsbijstand verzekerd bent voordat je op zoektocht gaat naar een paard.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:44

Kiwiaa schreef:
Omdat je iets om dat paard geeft? Ik weet niet.. ik zie mijzelf nog wel zo gek zijn -O-

Dit dus, of ik zou hem laten hemelen.