Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mellow schreef:Wat het nare bijsmaakje voor mij een beetje geeft is dat een boer in hun ogen geen liefde voor de beestjes kan hebben omdat ze uiteindelijk naar de slacht gaan.
Dat een boer geen liefde heeft voor zijn beestjes en het alleen voor geld doet.
Dat het niet samen kan in hun ogen.
journee schreef:Vooral die laatste regel, "we moeten kijken of het houden van schapen überhaupt nog wel wenselijk is nu de wolf in Nederland terug is." Dit is zo slecht dat het bijna grappig is.
Tja, als we dan toch bezig zijn, laten we dan het houden van dieren maar helemaal afschaffen. Dieren horen allemaal los in de natuur. Onze verwende huisdieren redden zichzelf vast prima.
Popstra schreef:journee schreef:Vooral die laatste regel, "we moeten kijken of het houden van schapen überhaupt nog wel wenselijk is nu de wolf in Nederland terug is." Dit is zo slecht dat het bijna grappig is.
Tja, als we dan toch bezig zijn, laten we dan het houden van dieren maar helemaal afschaffen. Dieren horen allemaal los in de natuur. Onze verwende huisdieren redden zichzelf vast prima.
Je zou bijna gaan denken het ze daar toch echt om te doen is.
pillow schreef:Dat stuk is echt heel smerig, wat een klootzak.
Vandaag in Kallenkote weer 15 !!! dode schapen 8 dood en 7 geeuthaniseerd "omdat die eigenaar het voor het geld wilde".
tienus63 schreef:Wolven kunnen trippen.
Chemisch drugsafval gedumpt in het Drents-Friese Wold, bodem en natuur aangetast https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157898 ... -aangetast #rtvdrenthe
tienus63 schreef:Wolven kunnen trippen.
Chemisch drugsafval gedumpt in het Drents-Friese Wold, bodem en natuur aangetast https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157898 ... -aangetast #rtvdrenthe
knollentuin schreef:Vannacht heb ik gehuil gehoord , we zijn op vakantie in Italië en Itten in een bb midden op een berg in de bossen, alle honden uit t dorp deden mee , kippenvel. Vanmorgen sprak ik de gastvrouw en die bevestigde dat er wolven leven in het gebied waar we zijn. Maar dat ze niet gezien worden , heel soms op wildcameras maar dat is t . Toen ik vertelde over Nederland en beelden liet zien schrok ze heel erg en vertelde dat dat echt een no go was .
Sanet schreef:Wat is “gevangen”? In een kooi van 2x1m of in een berenopvang met een buitenverblijf?
In een kooi vind ik ook niets, dat is ook geen leven voor een beer. Zet hem ergens uit waar hij vrij kan zijn of semi-vrij kan zijn of einde beer.
journee schreef:Sanet schreef:Wat is “gevangen”? In een kooi van 2x1m of in een berenopvang met een buitenverblijf?
In een kooi vind ik ook niets, dat is ook geen leven voor een beer. Zet hem ergens uit waar hij vrij kan zijn of semi-vrij kan zijn of einde beer.
Mee eens, maar dat stond er niet bij vermeld. Volgens mij was de overheid er zelf ook nog niet helemaal over uit wat ze met de situatie aan moesten...