Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:34

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:39

:r

Ik wens een heel potje karma aan deze lui toe en hoop dat ze alle binnen korte tijd een flike aanvaring hebben met hun knuffelbeestje zodat ze naar zichzelf kunnen wijzen, bah bah bah.
Vooral ook dat stukje over euthanasie, wat ben je dan een misbaksel als je dat schrijft...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 14:59

Nou dat, alsof men gezonde dieren afspuit voor de centen.

Ik maak me ook zorgen dat een groot deel van Nederland ook zo denkt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:17

Wat het nare bijsmaakje voor mij een beetje geeft is dat een boer in hun ogen geen liefde voor de beestjes kan hebben omdat ze uiteindelijk naar de slacht gaan.

Dat een boer geen liefde heeft voor zijn beestjes en het alleen voor geld doet.

Dat het niet samen kan in hun ogen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:00

Mellow schreef:
Wat het nare bijsmaakje voor mij een beetje geeft is dat een boer in hun ogen geen liefde voor de beestjes kan hebben omdat ze uiteindelijk naar de slacht gaan.

Dat een boer geen liefde heeft voor zijn beestjes en het alleen voor geld doet.

Dat het niet samen kan in hun ogen.

Ik vind het veelal ook hypocriet, want als de vraag naar vlees niet zo enorm hoog was....... etc etc

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:24

Vooral die laatste regel, "we moeten kijken of het houden van schapen überhaupt nog wel wenselijk is nu de wolf in Nederland terug is." Dit is zo slecht dat het bijna grappig is.

Tja, als we dan toch bezig zijn, laten we dan het houden van dieren maar helemaal afschaffen. Dieren horen allemaal los in de natuur. Onze verwende huisdieren redden zichzelf vast prima. :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:33

Dat stuk is echt heel smerig, wat een klootzak.
Vandaag in Kallenkote weer 15 !!! dode schapen 8 dood en 7 geeuthaniseerd "omdat die eigenaar het voor het geld wilde".

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:19

journee schreef:
Vooral die laatste regel, "we moeten kijken of het houden van schapen überhaupt nog wel wenselijk is nu de wolf in Nederland terug is." Dit is zo slecht dat het bijna grappig is.

Tja, als we dan toch bezig zijn, laten we dan het houden van dieren maar helemaal afschaffen. Dieren horen allemaal los in de natuur. Onze verwende huisdieren redden zichzelf vast prima. :+

Je zou bijna gaan denken het ze daar toch echt om te doen is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:22

@popstra, dat is idd precies wat PVdd wil, geen gehouden dieren meer, incl honden en katten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:26

Popstra schreef:
journee schreef:

Je zou bijna gaan denken het ze daar toch echt om te doen is.

En het dan hebben over biodiversiteit! Juist veel zeldzame, van oudsher bestaande schapenrassen dreigen nu uit te sterven omdat hobbyboeren er massaal mee stoppen.

journee, dat is inderdaad wat de PVDD wil. Dat we met alle dieren, ook onze honden en katten stoppen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:53

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:36

pillow schreef:
Vandaag in Kallenkote weer 15 !!! dode schapen 8 dood en 7 geeuthaniseerd "omdat die eigenaar het voor het geld wilde".

Dat was de aanval van gisteren.

tienus63 schreef:
Wolven kunnen trippen.
Chemisch drugsafval gedumpt in het Drents-Friese Wold, bodem en natuur aangetast https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157898 ... -aangetast #rtvdrenthe

:=

Zonde van de natuur maar moest wel even lachen om jou uitspraak.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:17

Happinez schreef:
pillow schreef:

Dat was de aanval van gisteren.

Stond dat hier al dan?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:28

Jep :j
Happinez schreef:
Eezherwoldpad, valt onder kallenkote
Daar zijn schapen aangevallen.

Mellow, jazeker die gaan altijd naar binnen snachts.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:36

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:37

Happinez schreef:
Jep :j
Happinez schreef:
Eezherwoldpad, valt onder kallenkote
Daar zijn schapen aangevallen.

Mellow, jazeker die gaan altijd naar binnen snachts.

Ja dat was een heel vaag bericht.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:07

Vannacht heb ik gehuil gehoord , we zijn op vakantie in Italië en Itten in een bb midden op een berg in de bossen, alle honden uit t dorp deden mee , kippenvel. Vanmorgen sprak ik de gastvrouw en die bevestigde dat er wolven leven in het gebied waar we zijn. Maar dat ze niet gezien worden , heel soms op wildcameras maar dat is t . Toen ik vertelde over Nederland en beelden liet zien schrok ze heel erg en vertelde dat dat echt een no go was .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:37

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:31

knollentuin schreef:
Vannacht heb ik gehuil gehoord , we zijn op vakantie in Italië en Itten in een bb midden op een berg in de bossen, alle honden uit t dorp deden mee , kippenvel. Vanmorgen sprak ik de gastvrouw en die bevestigde dat er wolven leven in het gebied waar we zijn. Maar dat ze niet gezien worden , heel soms op wildcameras maar dat is t . Toen ik vertelde over Nederland en beelden liet zien schrok ze heel erg en vertelde dat dat echt een no go was .

Wat interessant om te horen. Dus als ik het goed begrijp zijn de wolven daar nog wel schuw en komen dus niet het dorp in? En taferelen zoals hier komen daar dus niet voor en zou door de bewoners daar ook niet geaccepteerd worden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:23

Nouja, in het deel waar ik nu ben dan, hoe het voor de rest van italie is weet ik niet, ik zit nu aan de kust links van genua onder turijn daar ligt een groot berg deel vol met bossen en kleine dorpjes Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 20:24

Er zijn in Italië wel dorpen waar ze overdag ook door de straten lopen hoor. Beren net zo goed. Maar zal ook wel per plek verschillen.

Het artikel is helaas niet te lezen voor niet abbonnees. Wat staat er ongeveer in?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:42

Net even opgezocht of er in Italië een beheer plan is, en dat schijnt er wel te zijn. Hoewel er daar ook mensen tegen afschot zijn, zie je ook dat de mensen daar het recht in eigen hand nemen als de wolven niet beheert worden. Mij lijkt beheer dan voor alle partijen beter, dan worden voornamelijk de problemen gevallen verwijderd.
Overigens las ik ook dat een beer in mei dit jaar een jogger in Italië heeft aangevallen en gedood. De beer zit nu gevangen, maar de plaatselijke dierenactivisten eisen dat "die arme beer" weer wordt losgelaten... :n Ik hoop echt dat ons dit in Nederland bespaart blijft.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:51

Wat is “gevangen”? In een kooi van 2x1m of in een berenopvang met een buitenverblijf?
In een kooi vind ik ook niets, dat is ook geen leven voor een beer. Zet hem ergens uit waar hij vrij kan zijn of semi-vrij kan zijn of einde beer.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:25

Sanet schreef:
Wat is “gevangen”? In een kooi van 2x1m of in een berenopvang met een buitenverblijf?
In een kooi vind ik ook niets, dat is ook geen leven voor een beer. Zet hem ergens uit waar hij vrij kan zijn of semi-vrij kan zijn of einde beer.

Mee eens, maar dat stond er niet bij vermeld. Volgens mij was de overheid er zelf ook nog niet helemaal over uit wat ze met de situatie aan moesten...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:32

journee schreef:
Sanet schreef:

Mee eens, maar dat stond er niet bij vermeld. Volgens mij was de overheid er zelf ook nog niet helemaal over uit wat ze met de situatie aan moesten...

https://www.demorgen.be/snelnieuws/beer ... google.nl/ . Zij zit in een omheind gebied. Dit eigenlijk door toedoen van de activisten die in twijfel trekken dat het deze berin was die de man gedood heeft. Zij stellen dat de verwondingen door een mannetjesbeer gedaan moesten zijn... Als het aan de autoriteiten ter plaatste had gelegen was deze beer al dood. Voor het dier sowieso beter, in wat voor opvang is het zeker niet beter af als die al zo lang ( 17 jaar) in het wild heeft geleefd...