linda_arnold schreef:Nieuwe stal voor paarden en pony’s ouder dan 10 is bij mij nog gewoon actief
Gek, bij mij niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kalea schreef:Koekie73 schreef:Ik ga meelezen. Wij gaan deze zomer 1 van onze 2 New Forest pony's verkopen. Ik ga hem vreselijk missen, maar mijn dochter wordt echt te groot. We hikken er allebei erg tegenaan, zo'n fijn dier. We gaan dus dan op zoek naar een paard. Maar vind maar weer eens zo'n fijne.
Springpaard, liefst net zadelmak. Of nog onbeleerd, dan laten we hem zelf zadelmak maken. Ik wil me dus al wel wat in karakters van bepaalde lijn verdiepen want ik wil graag een type dat koel in het hoofd is, makkelijk in de hand. Wel lekker voorwaarts. Gewoon een fijn paard voor de basis springsport. Hoeft noet persé een paard te zijn voor de hogere/internationale sport oid.
Ik overweeg evt te kopen via een veiling, maar dat vind ik toch ook wel spannend. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik weet niet hoe oud je dochter is maar qua veiling zou ik zelf terughoudend zijn.. Je kan ze op voorhand wel eens bekijken maar is toch moeilijker inschatten welk karakter je in huis haalt denk ik.. Welk voordeel zie je zelf in een veiling?
mrie schreef:Ik durf nog haast niet blij te zijn, maar ik ben klaar met zoeken. Ik heb gekocht waar in niet naar zocht. Een franse draver, veel te mager en mottig. Er zit nog geen dressuur basis in, maar hij is goed te rijden en doodlief. Wat zal er weer geroddeld worden op stal. Ik verheug me op de weg naar een fit paard. Met de Osteopaat, de smid, paardenmeel, gras, rechtrichten, wandelen, veendrab, bokashi en veel leren....
Mloes schreef:mrie schreef:Ja ik vertel hier natuurlijk niet alles. Hij's 12
Een voskleurige, die op MP stond? Als die het is, heb ik ook over gemaild. Klonk als een heel leuk dier!