[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:03

Ohh wat super! Ben benieuwd..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:05

Marus schreef:
En Melanie is als het goed is voorzien, hangt nog ff van de keuring af geloof ik.

@nicole; de meeste hengsten die daar wroden aangeboden zullen vast en zeker boven mijn budget zitten..... |(

Nee ik wacht alleen nog even totdat ik haar kan ophalen :D

fokfanaat

Had ze voor exterieur wel genoeg punten Seven? Dan is ze met z2 plus 1 direct ster( sport).

Nicole

Marus schreef:
Dat is zeker waar, maar het begint donderdag overdag en dan zijn het de hengsten die door gaan naar d 2e bezichtiging en daarbij ik moet werken.....

Er heerst een griepepidemie <<) *kuch kuch* ben ziek..

haha grapje :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:09

Wil je eigenlijk nog naar Den Bosch nu je voorzien bent Nicole?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:09

Ze is bij thuis keuring opgenomen in het stamboom en had daar helaas maar 60 pnt dus die moeten eerst omhoog :j
Daarom komt de inspecteur eens kijken wat hij van haar vind en of we een kans hebben dat op te waarderen.

We gaan sowieso voor het sport predicaat :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:10

Laurie schreef:
Wil je eigenlijk nog naar Den Bosch nu je voorzien bent Nicole?

Ik ben altijd in voor dat soort dingen :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:12

Seven schreef:
Ze is bij thuis keuring opgenomen in het stamboom en had daar helaas maar 60 pnt dus die moeten eerst omhoog :j
Daarom komt de inspecteur eens kijken wat hij van haar vind en of we een kans hebben dat op te waarderen.

Je kan bij het Kwpn het scoreformulier opvragen, kun je zien waar het hem inzit.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:12

Gaat vast helemaal goed komen Seven, vind echt dat je een leuk dier hebt gekocht! Ik ben vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor de 2e tussentijdse controle, heb nu ook nog scoliose er bij dankzij nalatigheid van het ziekenhuis. Zit er best mee, moest het even kwijt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:16

Ik kom even binnenvallen. Mijn vriend en ik hebben besloten dat we tegen de zomer gaan kijken voor een leuk paardje voor mij. Maar, sinds ik moeder ben durf ik niet meer op de grote paarden. Personlijk heb ik een zwak voor arabieren en fjorden, maar met mijn 1,78m is dat misschien niet de beste combinatie.
Omdat ik mezelf een lastig geval vind, begin ik nu al met rondkijken wat er zoal op de markt is.
Ik ben 1,78m en weeg 62 kilo, lange benen in vergelijking met mijn lijf.
Waar moet het paard aan voldoen?
Liefst een ruin, merrie mag ook, niet groter dan 1,63, puur recreatief en heel misschien later eens een wedstrijdje en moet natuurlijk vrij zijn van gebreken.
Heeft iemand een idee wat voor paard/pony er geschikt zou zijn voor mij, want ik zie door de bomen het bos niet meer?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:17

fokfanaat schreef:
Seven schreef:

Je kan bij het Kwpn het scoreformulier opvragen, kun je zien waar het hem inzit.

Ik had het kwpn al gebeld maar die willen deze gegeven niet zo af geven dat moet de vorige eigenaar doen dus die heb ik ook even gevraagd :D Ben wel benieuwd waar het aan ligt inderdaad

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:17

Nynke1 schreef:
Gaat vast helemaal goed komen Seven, vind echt dat je een leuk dier hebt gekocht! Ik ben vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest voor de 2e tussentijdse controle, heb nu ook nog scoliose er bij dankzij nalatigheid van het ziekenhuis. Zit er best mee, moest het even kwijt.

Meen je niet :oo
Wat balen nynke en nu?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:23

Seven schreef:
Ik had het kwpn al gebeld maar die willen deze gegeven niet zo af geven dat moet de vorige eigenaar doen dus die heb ik ook even gevraagd :D Ben wel benieuwd waar het aan ligt inderdaad

Als je gewoon een mailtje naar info@kwpn.nl stuurt met het verzoek om de fokgegevens van de merrie, met nummer,dan stellen ze geen vragen en heb je het met een dag of 2 op de mail.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:25

Goede tip :j Aan de tel geven ze geen gegevens door :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:29

Heb het altijd zo gekregen, ook leuk om even de nakomelingenoverzichtwn an moeder en oma op te vragen, vaak klopt pf niet helemaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:30

Seven schreef:
Had met het kwpn al eens gebeld voor de uphill of er een inspecteur kan kijken naar dr en kreeg nu net tel terug met de gegevens van een inspecteur die hier om de hoek woont eens kijken of die wil komen kijken en zowel bloem als up wil beoordelen :j

Edit: hij komt binnenkort even kijken ben benieuwd

Dat is een taak van je regio inspekteur inderdaad. Goed dat je hem hebt gevraagd!

Seven schreef:

Bij een thuiskeuring krijgen ze geen punten voor de bewegingen, enkel stap en draf.
Ze is op een SK geweest.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:33

Klopt ze is later op de merriekeuring aangeboden, daar is ze niet opgewaardeerd kwa bew, en ex.

Ga een poging doen FF bedankt

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:38

@Nynke: oh wat een klote situatie! Sterkte ermee.
@melanie: woehhhh goedgekeurd????SPANNEND!
@Nicole: ohhh ZWARE griep ik voel het nu al aankomen.... :+

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:39

@Poetser: een knappe fjord zou geen probleem zijn denk ik..Wel eens aan een fries gedacht?Ik heb gister een mooie merrie gezien van 1.57 een echt ronde , en daar reed iemand op van 1.79 en ik denk ook ong. rond de 60 kg..Stond echt heel mooi en totaal neit storend

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:42

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:44

:D @melanieL: Dus je was er wel weg van??Bedankt voor de tip! Ik ga eerst hier in friesland ff buurten voordat ik ver weg ga voor een fries

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:45

Marus schreef:
@Nynke: oh wat een klote situatie! Sterkte ermee.
@melanie: woehhhh goedgekeurd????SPANNEND!
@Nicole: ohhh ZWARE griep ik voel het nu al aankomen.... :+

Idd :Y) hahaha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:45

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:47

Marus schreef:
:D @melanieL: Dus je was er wel weg van??Bedankt voor de tip! Ik ga eerst hier in friesland ff buurten voordat ik ver weg ga voor een fries

Ja ik was er zeker weg van!! Maar voor mij gewoon echt te klein.... :( Is nog jong, maar is wel al lekker getraind! :j Kon er zo mee weg rijden ondanks dat een fries voor mij helemaal nieuw was/is en ook nog eens op een dressuurzadel! := Echt een super leuk, fijn te rijden en braaf beestje! http://www.youtube.com/watch?v=s-cz5ZbQ ... e=youtu.be
Laatst bijgewerkt door Melanie_B op 09-01-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:48

@Seven: Echt serieus die laat ik elke keer weer aan mezelf zien :o en baal zo knetterhard dat ze zover weg staat!!
Ik wil gewoon niet zo ver rijden, omdat ik iedere keer als ik ver weg ben egweest weer zo baal dat het niet is zoals het mij is verteld.

Dus nu besloten eerst de friezen in friesland eens te bezichtigen en dat zijn er natuurlijk Heel veel :D