Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:59

ik ben ook altijd aan het kletsen, volgens mij gaat dat automatisch

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:04

Ik hang altijd hele verhalen op tegen mijn paard, vooral als ze gespannen is.
Of ik ga zingen :Y)

En ik zeg het bijvoorbeeld ook als ze braaf is, of stout, bijv; hou op joh, of goedzo, braaf hoor.

Anoniem

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:36

Ik tok ook altijd wel een eind weg op m'n paard, en als de radio aanstaat bler ik allemaal liedjes mee :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:38

ik praat, verluister en communiseer met mijn paardje,
of ze het snapt is een 2e :)

doggenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:30

_Bitje_ schreef:
ik praat, verluister en communiseer met mijn paardje,
of ze het snapt is een 2e :)

ja inderdaad hahaha wat zullen ze soms wel niet denken.... pfff snap er geen zak van wat
ze zegt maar ja stem is vriendelijk dus zal wel goed zijn :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:35

ja haha, of ze denken: ja zo kan het wel weer met dat gebabbel.
mag ik nu eindelijk een snoepje?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:01

Ik praat ook altijd tegen de paardjes op de manege!
Ook als ik aan het rijden ben.
Als ze dingen eng vinden, kan je ze weer rustig maken dmv je stem zegmaar.
En als ze iets goed doen, met je stem belonen zodat ze weten dat je iets goed doen. Natuurlijk ook een schouderklopje erbij =P

xx

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:16

Ik praat ook tegen de paarden...en de katten!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:05

natuurlijk de katten!!!!
als ik haar naam roep dan is het miauw miauw..
en ik roep weer haar naam...hoor je weer miauw miauw..
en ga zo maar een uur door :D

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:58

Ik praat altijd tegen paarden. Ik heb nou niet echt het idee dat ze daar onrustig van worden ofzo.

xShoeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:14

Ik praat altijd wel tegen m'n paard. Bv. als er een tractor passeert, is ze daar sowieso bang voor. Dan praat ik tegen haar, en meestal wordt ze dan wat rustiger. Ze is ook bang voor koeien (vooral als ze gaan lopen) nadat een koe op haar afgestormd was, dus dan praat ik ook tegen haar. Maar als ik bijvoorbeeld haar aan het poetsen ben, "klets" ik ook gewoon met haar :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:17

Ik vertel alles tegen mijn paard, zij weet alles van mij. Haar buurpaard trouwens ook, die luisterd altijd mee.

Schimmelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:11

Tuurlijk praat ik tegen mijn paard. En volgens mij doet iedereen dat. Als er iemand is die niet tegen zijn paard praat dan klopt er iets niet.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:37

ik praat altijd tegen me 2 shetjes
en ze begrijpen me ook echt hoor want ze worden er ook heel rustig van en dat merk ik aan ze...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:40

Ik vind het enig om gekke dingen tegen de paarden te zeggen en dan op een heel lief toontje 'he stinkpaarden, hebben jullie weer lekker gekakt, ja baasje heeft toch niks beter te doen, het wordt tijd dat jullie eens de worst ingaan'

dat soort dingen

en dan kijken ze je aan 'ja ja aandacht ja baasje lief!'

:D

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:02

JaneJansen schreef:
Ik praat ook tegen de paarden...en de katten!

haha, die ook idd! heb altijd hele gesprekken met onze katten, en de ene praat nog terug ook :+ :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:04

Arabesk schreef:
Ik vind het enig om gekke dingen tegen de paarden te zeggen en dan op een heel lief toontje 'he stinkpaarden, hebben jullie weer lekker gekakt, ja baasje heeft toch niks beter te doen, het wordt tijd dat jullie eens de worst ingaan'

dat soort dingen

_O-

ik l*l me ook suf ja. de meest duffe dingen ook. ben blij dat [***] er nu is, dat scheelt me kosten qua therapeute :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:23

Arabesk schreef:

dat soort dingen

omg zo banketstaaf ik dus idd ook tegen mn paarden, en ik maar denken dat ik de enige gestoorde ben HAHAHA zo praat ik ook tegen mn honden trouwens en gaan ze lopen kwisepelen enzo :P

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:02

ik sta op een manege en mijn paard is nu 4,5 dus als ze wat goed doet ben ik altijd helemaal uitbundig enzo en dat ze braaf is. En dan zie je die manegekindertjes kijken van "ehm tja volgens mij spoort zij niet"

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:04

Arabesk schreef:

dat soort dingen

oooooohw dat ken ik gi9ster liep ik op stal en allemaal schattige manege kinderen en Risse was tegen de stal deur aan het schoppen omdat ik langskwam. Dus ik zat al tegen der"Hallo idiootje gaat het vrouwtje jou zo weer lekker mishandelen, Gaan we gezellig rijden. Maar dan moet vrouwtje eerst jouw poepie poepie opruimen he."

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:08

ik weet wel, wanneer de paarden gaan praten, dat er 2 per direct afgemaakt moeten worden. Die weten mijn diepste geheimen. :o Of zouden ze niks doorvertellen 8-)
Conclusie, ja ik praat tegen paarden.

Mijn verzorgpaard Palma vond altijd dat ik vreselijk fluite, dan legde ze de oren in de nek, platter dan plat hahaha. En ik ging fluiten als ik het naar me zin had, arm paard ..........

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 09:11

wat leuk ik ken palma nog van toen ik klein was :P die kent ook wat geheimpjes van me hahaha

popskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:50

ik praat ook wel tegen me paard, hij wordt er rustiger van!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:01

ja ik praat, :D

als er iets engs is, dan zeg ik niks maar als het voorbij is dan beloon ik hem, meestal doet ie rustig bij een tractor ofzo
en voor+na het rijden praat ik tegen hem tijdens het poetsen :+, en dat ie het wel lekker vind als ik hem poets op zn favo plekje

en natuurlijk bij het hoeven krabben voor+na want hij wil nog wel eens gaan draaien

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:32

WolinLotte schreef:
Ik heb me weer blauw gelachen om Wolin :)) .
Ik had Wo al twee dagen opgestrooid omdat ik weinig tijd had ivm nieuwe afdeling en ik wilde haar vandaag echt even goed uitmesten. En de box tegenover haar is leeg op het moment, dus hup ... Wo in de grote oversteek :P . Beetje restbiksjes gesnoept, ik had een klein plukje kuil neergegooid zodat ze wat kan knabbelen.. En ik dus mesten en de kruiwagen wegbrengen. Kom ik wat later terug en ik ga de stal opstrooien en gooi wat extra kuilhooi in de box. Vanaf het moment dat ze me zag aankomen was ze een soort van aan het ouwehoeren, dat lage gebrom, dan weer een toontje hoger en weer wat lager... Dus ik terugkletsen "Ohjah joh, goh nou.. " "Nou zeg.. echt waar? Dat is me toch ook wat" _O- (Mijn buurvrouw die haar paard aan het poetsen was snapte er de ballen van, die dacht dat ik een oortje in had en dat ik aan het telefoneren was. "Ik vond het al zo'n vaag gesprek" :') ), Wo bleef maar terug 'kletsen', het kwam erop neer dat ze het niet zo tof vond in die box geloof ik. Want toen ze het zat was trapte ze zo met haar voorbeen de deur los en mepte ze er een paar planken uit richting de buurvrouw, en als ik riep dat ze moest stoppen deed ze het nog een keer, het liefst twee keer zo hard ~~}> . Draaaaaaak }> !!
Ben nog even met mevrouw naar buiten geweest, was leuk :+: .

Vandeweek... Heerlijk zo'n goed gesprek met je paard :))