Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rebeltje schreef:Ik denk dat er weinig mensen zijn die voor 1 miljoen hun paard niet weg doen. Wat er nu ook geschreven wordt..
eefangel schreef:In ieder geval voor de mensen die beweren dat hier mensen zijn die hun paarden als gebruiksvoorwerp zien/behandelen...
Daar verwachtte ik nog wat quotes van...
Maar met die criteria die Baxter net toevoegde vrees ik alweer waar dit naartoe gaat.
Namelijk iedereen die de sport als een belangrijk onderdeel van het paardenhouden ziet,
ziet zijn paard als gebruiksvoorwerp..
En waarbij voor het gemak maar even weggelaten wordt dat deze mensen net zo goed elke dag knuffelen,
tutten en troetelen,
en bovenal veel van hun paard houden!
DaniPlonk schreef:Het gaat hier alleen om de sport, niet meer om het dier..
(dat is wat ik ook al 4.000 x heb gezegt)
Baxter schreef:en dan verkopen omdat hij/zij niet naar behoren voldoet of presteert...
Net als een auto... Oh hij doet niet meer wat ik wil ik verkoop em en koop maar een nieuwe...
KarinvdM schreef:En omdat jij dat niet zo doet is dat verkeerd? Als de combinatie niet klikt, moet je dan gewoon door blijven gaan? Wie is daarmee gediend? Het paard? Dat denk ik niet.
Nadya schreef:KarinvdM schreef:En omdat jij dat niet zo doet is dat verkeerd? Als de combinatie niet klikt, moet je dan gewoon door blijven gaan? Wie is daarmee gediend? Het paard? Dat denk ik niet.
Maar dan heb je dus ook geen band met dat paard. Dat lijkt me dan wel duidelijk.
En als je die klik niet hebt, is het idd wel beter als je een beter tehuisje voor hem/haar gaat zoeken.
Nadya schreef:Als ik denk aan een combinatie die klikt, denk ik ook aan het hebben van een band samen.
Kan je een band hebben met een paard waarmee het niet klikt? Het lijkt mij van niet of denk ik dan raar, volgens jou? Zo zie ik het, hoor, maar jij blijkbaar anders dus......
KarinvdM schreef:Nadya schreef:Als ik denk aan een combinatie die klikt, denk ik ook aan het hebben van een band samen.
Kan je een band hebben met een paard waarmee het niet klikt? Het lijkt mij van niet of denk ik dan raar, volgens jou? Zo zie ik het, hoor, maar jij blijkbaar anders dus......
Je kan prima een band hebben samen, maar dat wil niet zeggen dat het met het rijden ook klikt.
Venetia schreef:Hoe leuk je een paard aan de hand ook vindt, hoe diep je band ook gaat, soms kun je er gewoon niet mee wegrijden. Als je graag rijdt is dat echt een probleem en op den duur komt het ook de band niet ten goede.
Dan kun je er idd beter snel afscheid van nemen zoals Karin heeft gedaan. Dat is voor alle partijen het beste.
Verongelukken met een paard omdat je er per se mee door wilde gaan omdat je er zo'n 'band' mee hebt en je niet wil verkopen, lijkt me toch erger dan gewoon verkopen aan iemand die er wel wat mee kan.
Nadya schreef:Nou, gelukkig maak ik me geen zorgen over of het straks qua rijden ook zo gaat klikken met mijn Sam.
En hoef ik dat soort beslissingen dus ook niet te nemen.
Venetia schreef:Hoe leuk je een paard aan de hand ook vindt, hoe diep je band ook gaat, soms kun je er gewoon niet mee wegrijden. Als je graag rijdt is dat echt een probleem en op den duur komt het ook de band niet ten goede.
Dan kun je er idd beter snel afscheid van nemen zoals Karin heeft gedaan. Dat is voor alle partijen het beste.
.
Venetia schreef:Nadya schreef:Nou, gelukkig maak ik me geen zorgen over of het straks qua rijden ook zo gaat klikken met mijn Sam.
En hoef ik dat soort beslissingen dus ook niet te nemen.
Jij bent wel erg overtuigd. Laten we dat maar op onervarenheid met paarden gooien. Want iedereen die langer met paarden omgaat (en met meer dan één) weet dat het zo simpel gewoon niet is.