Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sitaa schreef:Ik moet er niet aandenken me lieveling bij iemand anders op een broodje!
Dan liever nog een mooie begrafenis of crematie of whatever, iets waarmee je afscheid kan nemen
Knal , boem , dood vind ik te erg
Sitaa schreef:Ik moet er niet aandenken me lieveling bij iemand anders op een broodje!
Dan liever nog een mooie begrafenis of crematie of whatever, iets waarmee je afscheid kan nemen
Knal , boem , dood vind ik te erg
Halina schreef:Whiz schreef:Rustig? Nou ik denk dat dat per paard verschilt. Het zou voor mijn paard absoluut geen fijne dood zijn. Mijne staat al 10 jaar in de zelfde stal op en zelfde erf en heeft nooit meer dan een week ergens anders gestaan. Ze is onwijs eenkennig. Ik weet zeker dat als ik haar niet thuis zou laten inslapen en haar bijvoorbeeld naar een slachthuis zou brengen zij absoluut in paniek zou raken.
Het hangt ook zeker per paard er van af.
Mijn paard was ontzettend rustig, vond trailerrijden, vreemde mensen en vreemde omgevingen leuk, maar als ik een paard had gehad die er angstig voor was zou ik voor het spuitje gekozen hebben.
_rosita_ schreef:ellen_b schreef:lees ik het goed,dat je het gefilmd hebt?
ja, je leest het goed.... ik ben met een groepje meiden van bokt op excursie geweest naar het slachthuis van mr. van veen in nijkerk.
Like_peres schreef:ik zou in laten slapen.
Maar ooit ghoord ( niet boos worden als niet waar is weet het niet zeker)
Als ze ziek zijn dat ze niet worden gebruikt voor de verkoop van vlees ookal laat je ze wel inslapen ??
En dan zou ik het nog in laten slapen.
ellen_b schreef:ik zie dat ik het niet helemaal goed gepost heb,hoop dat het niet te verwarrend is dat 2e stukje is van rosita
Lielle schreef:nog maar weer eens:
- je kunt aangeven dat je paard niet voor menselijke consumptie is bedoeld
- vechten tegen een spuitje gebeurt normaal gesproken niet
Lielle schreef:denk je? Ik ben bang van niet
Nimmedor schreef:Ik doe de opleinding paardenhouderij, en daar moeten we een cursus hoefbekappen doen.
En raad eens op welke hoeven? Juist, die van dode paarden. Is echt heel goor werk, de hoef is afgehakt boven de kogel, en als die dingen gaan ondooien beginnen ze toch te bloeden
_rosita_ schreef:ellen_b schreef:ik zie dat ik het niet helemaal goed gepost heb,hoop dat het niet te verwarrend is dat 2e stukje is van rosita
ik snap 'm nog:)
ik moet eerlijk zeggen dat het er op film erger uitzag dan terr plekke daarzo...
Suus schreef:Dat een paard er 2 uur over doet voordat ie dood is als ie ingeslapen wordt, is de grootste flauwekul. Persoonlijk vind ik inslapen de beste optie. Gewoon in de vertrouwde omgeving een spuitje geven. Als je naar de slacht gaat dan ruikt het paard echt wel de lucht daar en zal sowieso gestresst zijn van de vreemde omgeving etc. Ik wil mijn geliefde dier dat in elk geval niet aan doen in zijn laatste uurtjes. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard achter laat in het slachthuis. Vreselijk gewoon.