Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:08

Ladygiroc schreef:
Dat hadden ze bij ons vorig jaar ook gebruikt, kruiwagens. Daar werden de zadels ingegeooid en naar de weg gebracht

Ze hadden bij ons zelfs heel vakkundig de dekjes er onderuit gehaald en halverwege het pad in de berm gegooid! Dan moesten ze toch eerst de singels e.d. losmaken... Die moeite hebben ze dan wel weer genomen!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:34

Liesbeth55 schreef:
Ik sta met mijn paard (Angel) op dezelfde stal (Heeze) als mijn voorgangster. Het verhaal over de kruiwagens is ook bij ons van toepassing geloof ik, er is een ware ravage achter gelaten. Bij mij zijn twee zadels gestolen, een australian western stock saddle (handmade), met een zwart bontje, een schapenvachtje en alles wat er verder bij een zadel hoort, en een wintec australian veelzijdigheidszadel met toebehoren behalve de singel. Het is heel akelig, vooral omdat het westernzadel speciaal voor mijn handicap aangeschaft is. Ik heb een slecht been, en dat zadel was voor mij gewoon perfect. Maar ook voor de staleigenaren is het echt vervelend, omdat er zoveel kapot is gemaakt om bij de zadels te komen. Bijna alle zadels zijn gestolen, op een enkeling na. Heel jammer, en ik hoop oprecht dat ze degene vinden die dit heeft gedaan.........
Het gaat me niet alleen om de zadels, maar ook om het gevoel dat iemand vindt dat hij het recht heeft om andersmans spullen te vernielen om er vervolgens met weer andermans spullen vandoor te gaan, terwijl andere mensen zo sparen voor die spullen, en er zo zorgvuldig mee omgaan. Ik kan dat maar niet begrijpen, hoe hard ik er ook over nadenk.......

Ben het er ook helemaal mee eens!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:07

Je hoort wel heel vaak dat ze de kruiwagens gebruiken om de zadels te vervoeren.
Bij ons op stal hadden ze de dekjes losgesneden van de zadels. Gewoon dat onderste bandje waar je singel door moet, tjakka met een mes kapot en dekjes bleven achter.

@Leedebee: waarom keert de verzekeing niks uit? Is er misschien een mogelijkheid om de kleine regeltjes te omzeilen? In eerste instantie keerde onze verzekering ook niks uit toen mijn zadel gestolen was. Het viel wel onder de inboedelverzekering maar het mocht niet langer dan 3 maanden buitenshuis zijn. Ik heb toen een verklaring moeten ondertekenen dat ik mijn zadel elke 6 weken mee naar huis nam voor een grote poets- en invetbeurt. Toen kregen we wel het zadel vergoed. Gelukkig maar.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:11

sheela schreef:
@Leedebee: waarom keert de verzekeing niks uit? Is er misschien een mogelijkheid om de kleine regeltjes te omzeilen? In eerste instantie keerde onze verzekering ook niks uit toen mijn zadel gestolen was. Het viel wel onder de inboedelverzekering maar het mocht niet langer dan 3 maanden buitenshuis zijn. Ik heb toen een verklaring moeten ondertekenen dat ik mijn zadel elke 6 weken mee naar huis nam voor een grote poets- en invetbeurt. Toen kregen we wel het zadel vergoed. Gelukkig maar.

Er was geen braakschade. Wij hadden 1 centrale kast waarvan het sleuteltjes "ergens" aan een spijkertje hing, dus ja....

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: [centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:31

@Leedebee: tja dan houdt het op. Dat is goed balen. Kun je de staleigenaar niet aansprakelijk stellen? Wie hangt de sleutel van een zadelkast er nu naast aan een spijker? Dat is bijna een briefje erbij hangen: neem mee!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:40

sheela schreef:
@Leedebee: tja dan houdt het op. Dat is goed balen. Kun je de staleigenaar niet aansprakelijk stellen? Wie hangt de sleutel van een zadelkast er nu naast aan een spijker? Dat is bijna een briefje erbij hangen: neem mee!

De staleigenaar kon hier niks aan doen, we zijn zelf verantwoordelijk voor de paarden en alles er omheen. (we staan gewoon bij een boerderij, geen pensionstal of zo) en hij heeft het zelfs nog via zijn verzekering geprobeerd...
Het sleuteltje hing er niet "naast" hoor :+ , maar goed... niks meer aan te doen.

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:09

Leedebee schreef:
sheela schreef:

De staleigenaar kon hier niks aan doen, we zijn zelf verantwoordelijk voor de paarden en alles er omheen. (we staan gewoon bij een boerderij, geen pensionstal of zo) en hij heeft het zelfs nog via zijn verzekering geprobeerd...
Het sleuteltje hing er niet "naast" hoor :+ , maar goed... niks meer aan te doen.

Dan zou je denken dat het een bekende moet zijn, als ze het sleuteltje hebben gebruikt dat daar ergens hing! Neem aan dat hij niet compleet in het zicht hing..?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:45

Hoeft niet, ze doen vaak al veel vooronderzoek. Kijken waar alles ligt, hoe er te komen, hoe weg te komen, etc. Als ze het goed hebben geobserveerd zullen ze vast wel een keer iemand het sleuteltje hebben zien pakken.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:58

Er lagen lege flesjes bier in het land, dus de Polen werden gelijk als verdachten gezien. ;) Ze zijn in ieder geval achterlangs via de weilanden alle adressen afgegaan en als ze dan iets hadden werd dit naar de weg gebracht.

We hebben al zoveel "theorieën" bedacht, maar ga het maar eens bewijzen...

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:40

Dit komt nu allemaal dicht bij al deze diefstallen. wow! Ik schrik hier iegenlijk wel een beetje van. Mijn zadel is gelukkig nog niet gestolen. Alleen zullen ze zo gek zijn om eerst te gaan zwemmen heen en dan mijn zadel jatten en danweer terug zwemmen? Ik hoop het niet..

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:31

Wat een onzin allemaal. Kreeg mijn zadels niet vergoed omdat ik daar niet voor verzekerd was. Nu voor 7,5,- p/m ben ik verzekerd voor alles (ook andere spullen) tot 7500,- Zelfs voor verlies. (Ga zo buitenrijden en stel je voor dat ik mijn zadel verlies. _O- ) Maar als mijn zadel gestolen wordt moet er braakschade zijn. Beetje dubbel.

Unicyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:24

Falona schreef:
Hoeft niet, ze doen vaak al veel vooronderzoek. Kijken waar alles ligt, hoe er te komen, hoe weg te komen, etc. Als ze het goed hebben geobserveerd zullen ze vast wel een keer iemand het sleuteltje hebben zien pakken.

Ik weet ook niet hoe groot de stal is :) als er bij ons een vreemde rond loopt, valt het gelijk op, aangezien er maar 4 paarden staan.. maar kan idd, dat ze het ook hebben gezien. Mooi balen iig!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:43

Afgelopen weekend hebben zadeldieven weer toegeslagen... Dit keer in de omgeving van Vaassen. In dit geval is er duidelijk goed van te voren door de dieven verkend. Alleen zadels, ongeacht merk of leeftijd zijn meegenomen, andere waardevolle spullen zijn achter gelaten.

http://www.destentor.nl/regio/epevaasse ... onstal.ece

Liesbeth55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:51

Getsie.... -:(- ...Ik hoop dat ze deze mensen uiteindelijk pakken, en misschien enkele van onze zadels terug vinden :(
Ze hebben geen idee wat ze anderen hiermee aandoen.
Zo te lezen in het artikeltje lijkt het precies op hoe ze bij ons te werk zijn gegaan......

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:55

Ik denk dat de zadels al lang over de grens zijn. Inmiddels heb ik de hoop op het terug vinden al opgegeven en hoop ik maar dat n een of ander (van niets wetend) penny meisje nu heel blij is met haar "nieuwe" zadel ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:55

Liesbeth55 schreef:
Ze hebben geen idee wat ze anderen hiermee aandoen.

inderdaad... Het is niet alleen financieel een probleem, je hebt ook niet morgen gelijk weer een passend zadel voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:51

Oei da's dichtbij! Gets...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:37

Ik lees dit topic al een tijd mee.. veel sterkte voor diegene die hun zadels kwijt zijn. ik hoop dat mensen hun zadels terug krijgen..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:27

18-7 zijn mijn zadels en een zadel van een vriendin ook gestolen in Linne, omgeving roermond (Limburg)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:35

De zadeldieven zijn weer op pad!!

Dit maal in Belgie, oostvlaanderen:
melsele, zwijndrecht en beveren

Bij verschillende mensen is het zadel gepikt,
en er is een witte oude engelse camionet gezien, met engelsmannen en ladders bovenop

Ze kwamen hier op de oprit om te vragen voor het dak te repareren ( is nieuw huis)

spreken geen nederlands,

1 donkere man, ook 1 ros achtige man

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:34

Hoi,

aangezien ik dit zo ver mogelijk wil verspreiden zet ik het hier even:

De nacht van maandag op dinsdag zijn op onze weide te Melsele zadels, singels, kaptomen, hoofdstellen etc gestolen.
Ook de inhoud van de poetskoffer is weg, maar de poetskoffer zelf staat er nog.
Ze hebben een Stubben Maestoso Wide boom gestolen, enkele Wintecs Isabella Werth oud model en nog een oud zadel onbekend merk.
De andere zadels hebben ze laten liggen (goede kwaliteit en niet goedkoop?).

Ze hebben ook zadels gestolen op manege Impens te Kruibeke en zijn her en der gespot in een witte bestelwagen.
De verdachten zijn 2 engelstaligen die 'op zoek zijn naar werk'.

Mensen in de buurt van Melsele: neem jullie zadels tijdelijk weg van jullie stalling, of plaats een extra slot!!!

Wie ergens een Stubben Maestoso Wide of Wintec Isabella Werth oud model ziet opduiken, gelieve dit even te melden aan ons.
Vooral het eerste zadel komt niet vaak voor! De is speciaal voor héééééle brede paarden!

Indien iemand iets weet of gezien heeft, gelieve te mailen naar saskia_de_clercq@hotmail.com

Bij mij is er persoonlijk niets gestolen, maar ik zou het fijn vinden mochten mijn weidegenoten die wél bestolen zijn, een kans maken om hun spullen terug te vinden...

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:17

Afgelopen nacht zijn er bij ons thuis in Epse (omgeving Deventer) 4 zadels gestolen, dit zijn 2 zwarte dressuurzadels (daaleman en kn symphonie) en 2 bruine springzadels (chamberlain en Casimira) . Inmiddels heb ik een mail naar de vereniging gestuurd zodat iedereen kan worden gewaarschuwd en er wordt vandaag een melding gemaakt bij de politie. Hopelijk wordt de dief gepakt, maar de kans is natuurlijk klein.. we gaan iniedergeval marktplaats in de gaten houden en proberen nog wat geld terug te krijgen bij de verzekering. Of er meerdere zadels in de buurt zijn gestolen weet ik niet, maar van deze diefstal wilde ik iniedergeval graag zoveel mogelijk mensen op de hoogte stellen zodat iedereen op hun hoede is!

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:05

In de nacht van vrijdag op zaterdag is op de boerderij waar onze paarden gestald staan in Zeewolde de zadelkamer leeg gestolen. Alle zadels, hoofdstellen, mentuigen en zelfs halsters zijn meegenomen. Ook hebben de dieven slijptollen, kettingzaag en ander gereedschap meegenomen uit de naastgelegen kapschuur.

Ze zijn via het weiland langs de weg het erf op gekomen, waardoor de waakhond ze waarschijnlijk niet gehoord heeft. Met de aanwezige kruiwagen hebben ze al het tuig naar de weg vervoerd. (mest wat nog in de kruiwagen zat is op het erf gestort)

Als klap op de vuurpijl zijn die nacht ook nog 11 paarden uit het weiland ontsnapt die vervolgens richting de provinviale weg zijn gegaan. waarschijnlijk is dit bewust gedaan om een afleiding te creëren. Gelukkig zijn de paarden ongedeerd gebleven, maar dit is natuurlijk wel een heel lage actie!!

Liesbeth55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:43

Jeetje, wat gewetenloos -:(-
Ik heb hier echt geen woorden voor........

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:25

wat erg voor diegene waar het gestolen is .
mag ik vragen of er bij de plekken waar gestolen is, ook mensen wonen?