Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:51

Klopt, ik had eerdere bericht over het hoofd gezien.

Libera

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 19:59

Ook als A.D niet de whistle blower is, dan klinkt het alsof ze zelf in Australie ook genoeg op haar kerfstok heeft… onder een andere naam uiteraard

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:14

Oh ik denk dat een aantal concurrenten dit wel prachtig vinden hoor, niet iedereen is even sportief.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:17

Die AD zegt wel ; Our business relationship ended after this lesson. Dus ze was wel aanwezig?

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:23

imaudy schreef:
Het lijkt mij heel moeilijk voor CD om terug te komen. Ze zet de ruitersport in zo'n negatief daglicht. Het filmpje is heel duidelijk, was het een schimmig vaag filmpje dan was het iets anders geweest. Het grootste probleem is dat ze doorslaat. Letterlijk en figuurlijk.

Dat denk ik ook. Naast de mishandeling is ook het punt dat ze zich altijd heeft geprofileerd als grote voorvechter van dierenwelzijn. Nu blijkt dat helemaal niet zo te zijn. Heel het imago dat zorgvuldig is opgebouwd valt in duigen. Ze valt van shivering heights in een heel diepe put. Iedereen is zo teleurgesteld in haar, het sprookje bleek toch niet zo mooi.

Stel dat een kinderverzorger of een leraar op de lagere school een kind blijkt te hebben verkracht. Wordt er dan gezegd je mag terug beginnen als je het niet meer doet? Als de sport verbeterd moet worden, moet er dan ook geen voorbeeld gesteld worden en haar niet meer toe te laten in de paardensport? Net zoals mensen die dieren mishandelen ook een verbod krijgen om ooit nog dieren te houden?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:25

Ja maar dat ze aanwezig was was al wel duidelijk geloof ik. Dus daar kon ze ook moeilijk omheen.

En helemaal eens met hierboven. Ik zal wel ongevoelig of gemeen zijn maar ik heb ook nog geen moment gedacht aan het mens Charlotte. Ik denk aan het arme paard op het filmpje en wie weet misschien wel meer paarden? Dat vind ik pas echt zielig. En uiteraard is dit allemaal veel in 1x wat Charlotte op zich af krijgt, maar de enige schuldige is ze wel zelf.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:27

nevica schreef:
Ja maar dat ze aanwezig was was al wel duidelijk geloof ik. Dus daar kon ze ook moeilijk omheen.

En helemaal eens met hierboven. Ik zal wel ongevoelig of gemeen zijn maar ik heb ook nog geen moment gedacht aan het mens Charlotte. Ik denk aan het arme paard op het filmpje en wie weet misschien wel meer paarden? Dat vind ik pas echt zielig. En uiteraard is dit allemaal veel in 1x wat Charlotte op zich af krijgt, maar de enige schuldige is ze wel zelf.

Precies.

Wat dat betreft helemaal eens met deze column (helaas premium artikel...) https://www.tubantia.nl/deventer/als-di ... ~abf2d669/

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:30

Misschien is wel de enige oplossing voor zulke praktijken dit: een FEI regel dat mocht er beeldmateriaal met paardenmishandeling van je naar buitenkomen: een levenslange ban.

En dan van materiaal vanaf de datum 25/7/2024 (voorbeelddatum)

Dan kan je niet meer "gepakt" worden op oude beelden.. maar flik je zoiets vanaf de ingangsdatum, dan weet je de consequenties.

Daarnaast een verbod op training achter gesloten deuren.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:34

Cer schreef:
Nou ja ik bedoel meer voor Charlotte.. als die zich gedeisd houdt dan waait t wel over denk. De reacties van de sponsoren zijn netjes, maar misschien wat hypocriet

Eens. Ik denk dat de reacties eerder voortkomen uit de enorme(negatieve) media-aandacht. Wat ik overigens goed kan begrijpen. Op dit moment kun je niet anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:34

Tango1979 schreef:
Misschien is wel de enige oplossing voor zulke praktijken dit: een FEI regel dat mocht er beeldmateriaal met paardenmishandeling van je naar buitenkomen: een levenslange ban.

Dan kan je niet meer "gepakt" worden op oude beelden.. maar flik je zoiets vanaf de ingangsdatum, dan weet je de consequenties.

Dan stopt de paardensport vanzelf. Voor die vijf ruiters wat nooit een fout maken gaan ze geen wedstrijden organiseren. :+ er zitten er wel een aantal in het topic die dan kunnen schitteren.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:36

Libera schreef:
Ook als A.D niet de whistle blower is, dan klinkt het alsof ze zelf in Australie ook genoeg op haar kerfstok heeft… onder een andere naam uiteraard

Vertel

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:37

Ik heb het niet over een fout maken, ik heb het over paardenmishandeling. Ik heb nog niet elke GP ruiter paarden zien mishandelen

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:39

Terwijl een Carl heel veel les geeft wat ook gewoon gefilmd en gedeeld wordt en mag worden op zijn terrein.[/quote]

Dit is niet waar. Ik ben 5 jaar geleden uitgenodigd om met een groep juryleden (ik was toen ook jury) bij hem en Charlotte een dag op stal te komen. Ik kon er toen niet bij zijn. Op de uitnodiging stond heel nadrukkelijk dat er geen foto's genomen mochten worden en niet gefilmd. Vond dat toen eigenaardig, net zoals ik het eigenaardig vond om een groep jury's uit te nodigen. Maar het past allemaal bij de marketing machine Carl Hester.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:39

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:43

Madiba schreef:
Terwijl een Carl heel veel les geeft wat ook gewoon gefilmd en gedeeld wordt en mag worden op zijn terrein.

Dit is niet waar. Ik ben 5 jaar geleden uitgenodigd om met een groep juryleden (ik was toen ook jury) bij hem en Charlotte een dag op stal te komen. Ik kon er toen niet bij zijn. Op de uitnodiging stond heel nadrukkelijk dat er geen foto's genomen mochten worden en niet gefilmd. Vond dat toen eigenaardig, net zoals ik het eigenaardig vond om een groep jury's uit te nodigen. Maar het past allemaal bij de marketing machine Carl Hester.

Ik heb vorig jaar een clinic bijgewoond met CH en daar werd ook gevraagd on geen foto’s/video’s te maken, maar dat was meer omdat ze niet wilden dat de ruiters die deelnamen in de clinic ongevraagd op social media geplaatst zouden worden. En dat snap ik best. Had er verder weinig mee te maken dat er dingen gebeurden die niet door de beugel zouden kunnen want was echt een fantastische clinic, super leerzaam

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:53

Ayasha schreef:
Dan stopt de paardensport vanzelf. Voor die vijf ruiters wat nooit een fout maken gaan ze geen wedstrijden organiseren. :+ er zitten er wel een aantal in het topic die dan kunnen schitteren.

Nou, win-win … :j

:+ Win.. ja dat kan dan dus niet meer :')

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:53

Er is een verschil tussen ergens filmen en die filmpjes openbaar maken.
Ik denk dat het goed is als er meer controle komt en dat je die niet mag weigeren.
Maar het kan nooit de bedoeling zijn dat dat materiaal openbaar wordt gemaakt.
Als ik bv ergens een paard in training zet, hoef ik die niet terug te zien op FB zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:55

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:57

mce schreef:
Cer schreef:
Nou ja ik bedoel meer voor Charlotte.. als die zich gedeisd houdt dan waait t wel over denk. De reacties van de sponsoren zijn netjes, maar misschien wat hypocriet

Charlotte als mens is beschadigd,
voor mij blijft ze een goede ruiter en dat is door dit flmpje niet ineens anders, fout maar leer ervan en zorg dat het niet weer gebeurdt,

staat zij aan het begin van een omwenteling in de paardensport, wens ik haar toe

Ja, ze is als mens beschadigd, maar ze is wel door zichzelf beschadigd. Je moet de verantwoording leggen waar die hoort te liggen en die ligt in dit geval duidelijk bij haar. Dit maakt het niet gemakkelijker voor haar, maar laten we ook ophouden te doen alsof ze zielig is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:00

Voor een leek is het nieuws over deze amazone een stormpje die weer over waait en verder vergeten word.

Onder het paardenvolk blijft dit hangen. Die blijven vaak enkel het slechte van een ruiter zien. Kijk maar naar de rollkur van Anky. Daar word nu nog over gezaagd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:01

“Gezaagd” :+

Maar, maakt Anky zich daar nog druk om?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:04

Kendra schreef:
Er is een verschil tussen ergens filmen en die filmpjes openbaar maken.
Ik denk dat het goed is als er meer controle komt en dat je die niet mag weigeren.
Maar het kan nooit de bedoeling zijn dat dat materiaal openbaar wordt gemaakt.
Als ik bv ergens een paard in training zet, hoef ik die niet terug te zien op FB zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven....

Exact dit. En als je toestemming krijgt om te filmen, dan is het wel zo beschaafd om dan niet later toch de wereld in te flikkeren.

Tango1979 schreef:

Dit wordt wel lastig in tijden van AI en toenemende handigheid van mensen in het manipuleren en aanpassen van beelden. Bovendien klinkt het als het vergoelijken van een heksenjacht, ik weet niet op we die kant op moeten.
Bij Helgstrand waren er ook problemen om het ruwe materiaal boven water te krijgen, je weet dus nooit wat er allemaal in aangepast wordt. En we weten inmiddels ook dat er mensen zijn die op wedstrijden met opzet bezig zijn om lelijke beelden te schieten. Van het meest geweldige paard kun je lelijke beelden maken, daar heb je geen speciaal talent voor nodig. Maar dat er mensen zijn die met dat doel met een camera voor hun snufferd zitten, vind ik kwalijk.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:17

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 21:41

De Trouw leest mijn vader, dus dat artikel lees ik morgen.
Maar de titel zegt inderdaad al genoeg, precies waar het om draait.
Ook al vergeten niet-paarden mensen haar naam.
Deze mishandeling wordt zo groots overal opgepakt dat dit niet vergeten wordt.
Net als een rollende sneeuwbal, dat effect heeft dit hele gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-24 21:48

mika11 schreef:
De Trouw leest mijn vader, dus dat artikel lees ik morgen.
Maar de titel zegt inderdaad al genoeg, precies waar het om draait.
Ook al vergeten niet-paarden mensen haar naam.
Deze mishandeling wordt zo groots overal opgepakt dat dit niet vergeten wordt.
Net als een rollende sneeuwbal, dat effect heeft dit hele gebeuren.

Dat is het. Ik zei al eerder, koren op de molen van de anti-paardensport beweging.

Het is ook vooral het WIE, dit is niet een of andere semi-prof om de hoek. Dit is één van DE beste amazones ter wereld, met dierenwelzijn als belangrijkste trademark. Als die al van dergelijke praktijken gebruik maakt, hoe zit het dan met de rest?

In een Duits artikel werd dit soort gedrag als t faillissement van de paardensport genoemd, en ik vind t wel treffend :o.