Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imaudy schreef:Het lijkt mij heel moeilijk voor CD om terug te komen. Ze zet de ruitersport in zo'n negatief daglicht. Het filmpje is heel duidelijk, was het een schimmig vaag filmpje dan was het iets anders geweest. Het grootste probleem is dat ze doorslaat. Letterlijk en figuurlijk.
nevica schreef:Ja maar dat ze aanwezig was was al wel duidelijk geloof ik. Dus daar kon ze ook moeilijk omheen.
En helemaal eens met hierboven. Ik zal wel ongevoelig of gemeen zijn maar ik heb ook nog geen moment gedacht aan het mens Charlotte. Ik denk aan het arme paard op het filmpje en wie weet misschien wel meer paarden? Dat vind ik pas echt zielig. En uiteraard is dit allemaal veel in 1x wat Charlotte op zich af krijgt, maar de enige schuldige is ze wel zelf.
Cer schreef:Nou ja ik bedoel meer voor Charlotte.. als die zich gedeisd houdt dan waait t wel over denk. De reacties van de sponsoren zijn netjes, maar misschien wat hypocriet
Tango1979 schreef:Misschien is wel de enige oplossing voor zulke praktijken dit: een FEI regel dat mocht er beeldmateriaal met paardenmishandeling van je naar buitenkomen: een levenslange ban.
En dan van materiaal vanaf de datum 25/7/2024 (voorbeelddatum)
Dan kan je niet meer "gepakt" worden op oude beelden.. maar flik je zoiets vanaf de ingangsdatum, dan weet je de consequenties.
Daarnaast een verbod op training achter gesloten deuren.
sasja0705 schreef:Libera schreef:Ook als A.D niet de whistle blower is, dan klinkt het alsof ze zelf in Australie ook genoeg op haar kerfstok heeft… onder een andere naam uiteraard
Vertel
Madiba schreef:Terwijl een Carl heel veel les geeft wat ook gewoon gefilmd en gedeeld wordt en mag worden op zijn terrein.
Dit is niet waar. Ik ben 5 jaar geleden uitgenodigd om met een groep juryleden (ik was toen ook jury) bij hem en Charlotte een dag op stal te komen. Ik kon er toen niet bij zijn. Op de uitnodiging stond heel nadrukkelijk dat er geen foto's genomen mochten worden en niet gefilmd. Vond dat toen eigenaardig, net zoals ik het eigenaardig vond om een groep jury's uit te nodigen. Maar het past allemaal bij de marketing machine Carl Hester.
mce schreef:Cer schreef:Nou ja ik bedoel meer voor Charlotte.. als die zich gedeisd houdt dan waait t wel over denk. De reacties van de sponsoren zijn netjes, maar misschien wat hypocriet
Charlotte als mens is beschadigd,
voor mij blijft ze een goede ruiter en dat is door dit flmpje niet ineens anders, fout maar leer ervan en zorg dat het niet weer gebeurdt,
staat zij aan het begin van een omwenteling in de paardensport, wens ik haar toe
Kendra schreef:Er is een verschil tussen ergens filmen en die filmpjes openbaar maken.
Ik denk dat het goed is als er meer controle komt en dat je die niet mag weigeren.
Maar het kan nooit de bedoeling zijn dat dat materiaal openbaar wordt gemaakt.
Als ik bv ergens een paard in training zet, hoef ik die niet terug te zien op FB zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven....
Tango1979 schreef:Misschien is wel de enige oplossing voor zulke praktijken dit: een FEI regel dat mocht er beeldmateriaal met paardenmishandeling van je naar buitenkomen: een levenslange ban.
En dan van materiaal vanaf de datum 25/7/2024 (voorbeelddatum)
Dan kan je niet meer "gepakt" worden op oude beelden.. maar flik je zoiets vanaf de ingangsdatum, dan weet je de consequenties.
Daarnaast een verbod op training achter gesloten deuren.
mika11 schreef:De Trouw leest mijn vader, dus dat artikel lees ik morgen.
Maar de titel zegt inderdaad al genoeg, precies waar het om draait.
Ook al vergeten niet-paarden mensen haar naam.
Deze mishandeling wordt zo groots overal opgepakt dat dit niet vergeten wordt.
Net als een rollende sneeuwbal, dat effect heeft dit hele gebeuren.