Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:31

Oh nee nu nog scannen en ik zou zwaar teleurgesteld zijn. Mijn hele tijdverdrijf in 1 klap over :+

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 20:54

Hahaha ja alleen daarom al is scannen geen optie Melzazu, dan is de hele verrassing eraf :+

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:29

Nee scannen is geen optie meer hoor, al zou je het willen hahaha _O-

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 21:34

Nee dat kan echt niet, dat verpest het hele topic :')
Maar als het zo doorgaat krijgen jullie wel om de beurt nachtwacht dienst hoor :+ Ik wil ook wel weer eens een nachtje doorslapen :Z Al ben ik bang dat dat niet gaat werken, ben niet zo'n door slaper en heb ook wat moeite met loslaten (was vast nog niet opgevallen :') )

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:34

Zeker niet scannen. Dit topic is mijn dagelijks hoogtepuntje.

Doet ie (ze) het of doet ie het niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:36

Nog steeds team hooi, maar ik kijk ook elke ochtend als eerste even in het topic in de hoop dat ik ongelijk heb!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 21:45

Hahaha Storm dat is iets waarover ik dagelijks verschillende keren van mening verander :') Al hoop ik nog steeds dat ze het wel doet natuurlijk :D

Wat leuk lies, ik hoop ook dat je ongelijk hebt maar die kans wordt wel steeds kleiner... We zullen zien, qua data kunnen we nog even blijven twijfelen/hopen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:54

Hier in de kliniek zijn ze ook niet voor sedatie bij een drachtige merrie hoor. Kijk soms kan het niet anders, maar als het even niet hoeft doen ze het niet.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:55

Swift schreef:
Nee dat kan echt niet, dat verpest het hele topic :')
Maar als het zo doorgaat krijgen jullie wel om de beurt nachtwacht dienst hoor :+ Ik wil ook wel weer eens een nachtje doorslapen :Z Al ben ik bang dat dat niet gaat werken, ben niet zo'n door slaper en heb ook wat moeite met loslaten (was vast nog niet opgevallen :') )

Ja dat snap ik, waarschijnlijk als je een keer doorslaapt... Ligt er in de ochtend zomaar een klein frummeltje naast haar hahaha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:07

Druif_01 schreef:
corinadrenth schreef:
Ja dat snap ik maar als je gewoon verdoofd kan het geen kwaad

Het gaat niet over het kwaad kunnen, het gaat over de traumatische ervaringen van Skyla, die wordt niet minder als je haar verdoofd. Vreemde reactie dit.

Nou, inderdaad...het verbaast me ten zeerste dat deze reactie komt van iemand met ervaring op dit gebied.
Die zou toch moeten weten dat zowel stress als eventuele sedatie een negatieve invloed kan hebben op de merrie en haar ongeboren veulen?

Niets van aantrekken, hoor Swift, we wachten gewoon lekker samen met jou en Skyla af en ik ben met alle liefde bereid een paar nachtjes van je over te nemen, geen enkel probleem!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 22:13

Nee precies kiki1976 als je sedatie kunt vermijden is dat wel zo veilig denk ik.

Ja daar ben ik dus ook bang voor Artimes :') Wat dat betreft zou ik maar eens een nachtje door moeten slapen, wie weet helpt dat :D

Misschien dat sommige mensen/dierenartsen een andere visie hebben maar voor mij voelt het inderdaad ook niet als een reëele/veilige optie.
Lief van je Shirley! Misschien stuur ik je er nog een berichtje over als Skyla het nog lang volhoudt met haar dubbele signalen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:26

Dat mag altijd!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:42

Anders een helderziende inschakelen om te 'kijken en voelen' of er een veulen komt? :D

Robbert van den Broeke ofzo

of misschien zit er wel een UFO in...

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 22:47

Ik hou het in gedachten Shirley!

Hahaha ja dat kan ook nog Storm :D Zijn er hier geen mensen met helderziende gaven? :D Ik heb zelf normaal gesproken wel een goed ontwikkelde intuïtie maar ik krijg het zelf in iedergeval niet helderder :')
Er is ook al eens een alien voorbij gekomen dus een UFO kan er ook nog wel bij :+
Laatst bijgewerkt door Swift op 24-01-24 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:50

Je kan zo een mini ook uitwendig scannen hoor ;)
En als ze ‘zo ver in de dracht’ zitten, is even opvoelen ook zo gedaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:53

Misschien een paardentolk eens laten praten met Skyla en eventueel veulen? :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:53

O wat grappig, ik zie net dat je nog geen kilometer van mij vandaan woont! Nou kom op Skyla, haal me uit team hooi, dan kom ik persoonlijk met een babykadootje langs <3

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:54

Ik denk dat EVEN op.voelen bij skyla niet EVEN is haha.

Daarbij over een maand of 2 weet ze zeker hou of.wat, waarom risico willen lopen?

Tolk of thermogragie zou nog kunnen maar verder...... gewoon lekker afwachten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:06

Het is alleen maar een reactie op degenen die zeggen dat scannen geen optie is. Er is wel een optie. Bovendien was ze gekneusd na het dekken, maar weet je niet of ze effectief een trauma heeft opgelopen waardoor ze geen hand in de buurt wil laten komen.
Swift moet zelf weten wat ze doet. Maar zeggen dat er geen opties zijn vind ik een beetje te kort door de bocht. En al helemaal als een ervaren fokker er dan op zo een manier op wordt aangesproken.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:15

Achterom schreef:

Ts haar dochter had al alle antwoorden, toch? Alleen laat ze niets los. :+

Qua uitwendig scannen: ik denk dat een wichelroede vrij non-invasief zou kunnen zijn? :Y)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:20

Ponytante schreef:
Achterom schreef:

Ts haar dochter had al alle antwoorden, toch? Alleen laat ze niets los. :+

Qua uitwendig scannen: ik denk dat een wichelroede vrij non-invasief zou kunnen zijn? :Y)

Of een lecher antenne :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 23:34

Uitwendig scannen werd hier helaas niet als optie gezien door de dierenarts Knolselder... 'Even' opvoelen vind ik voor Skyla geen geschikte optie, jij kijkt daar als doorgewinterde fokker vast heel anders tegenaan en dat snap ik ook heel goed. Maar ik volg hierin toch graag mijn eigen gevoel. Ik ben me ervan bewust dat heel veel mensen hierin een andere keus zouden maken en daar heb ik ook alle respect voor. Ik hoop dat dat de andere kant op ook zo kan zijn.
Mensen hebben aangeven dit topic als leuk en gezellig te ervaren. Ik ervaar dat ook zo en wil daar graag aan bijdragen door regelmatig updates te posten over Skyla. Ik snap dat het met jouw ervaren oog heel onzinnig voelt om een hele heisa te maken rondom een pony die in jouw ogen zeer waarschijnlijk leeg is. Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt, die kans acht ik zelfs zeer groot met jouw ervaring. Maar met zijn allen stiekem toch nog een beetje op een wonder hopen en het daar ondertussen heel gezellig bij te hebben is ook niet veel mis mee.
Ik heb al steeds aangegeven dat zodra de gezondheid van Skyla in het geding komt ik mijn keuzes zeker zal heroverwegen. Ik ken haar goed en hou haar heel erg goed in de gaten. Als het niet goed gaat met mijn paarden heb ik dat tot nu toe steeds goed en snel door en staat de dierenarts meteen op de stoep. Er zijn natuurlijk wel wat dingetjes die raadselachtig zijn als Skyla niet drachtig blijkt te zijn maar tot nu toe niet concreet genoeg voor onze nuchtere Friese dierenarts (die al verbaasd is als je met een Shetlander naar de kliniek wil want dat is toch veel te veel geld voor een Shetlander) om wat mee te kunnen. Want er staat verder gewoon een gezonde, fitte en over het algemeen vrolijke pony.

Ik sta zelf wat sceptisch tegenover zo'n paardentolk (hadden jullie vast niet verwacht van zo'n zweefteef :') ). Ik geloof best dat er mooie/kloppende dingen uit kunnen komen maar de keer dat ik het heb laten doen voelde het voor mij een beetje onzinnig/gezocht... Maar dat is ook maar één ervaring natuurlijk.

Hahaha ja we hebben elkaar volgens mij ooit een keer gezien op een honden fotomeeting in Beetsterzwaag Anna79, jij hebt die zwarte poedel toch? Wij waren met de Toller (toen nog pup), de Roemeense blonde corgi look-a-like en drie dochters :D
Altijd welkom al ben ik wel bang dat je met team hooi best goed zit...

Precies JenniferU, we wachten nog wel even af. Dat maandje kan er ook nog wel bij! Ik vind het op dit moment ook niet nodig om verder onderzoek te doen, mocht ik twijfels krijgen over de gezondheid van Skyla veranderd dat de zaak natuurlijk maar dat is nu gelukkig (nog) niet zo.

Onze jongste dochter kan soms wel heel gevoelig zijn voor dat soort dingen Ponytante, maar zij heeft een hele duidelijke wens dus dat kleurt de waarneming wel :')

Vroeger deden we iets met een ketting die dan ging draaien of heen en weer ging, misschien dat eens proberen :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:39

En dan haal je een tolk erbij, zegt skyla, "nee! Dit is mijn geheimpje!"

Waarom zie ik zon pony nou dat wel doen :') hahaah!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 23:48

Hahaha dat is helemaal Skyla inderdaad maralyn :')

lgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 00:29

Oh, ik vind dit zon leuk, positief, gezellig topic. Ik vind ts ook steeds prettig, duidelijk en met engelengeduld elke x uitleggen hoe en wat ( als dezelfde vraag voorbij komt).

Op de valreep, team veulen, 6 februari. Zwart veulen, hengst, maar zou ook ruin kunnen zijn.

Ik volg verder in stilte