[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:03

Robijntjah schreef:
Was mij ook al opgevallen en dat in combinatie met de aantekening bolspat zou voor mij betekenen dat ik de keuze zou maken daar in ieder geval een foto van te laten maken. Om de stand van zaken te weten en van daaruit ook je plannen op aan te kunnen passen ipv eerst doen en dan onderzoeken.

Bolspat (als hij dat eventueel zou hebben) zou toch meestal niet echt ernstig zijn en ook nog te behandelen?

MarjanB

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:07

Ik zie hem vooral erg recht blijven in z’n kruis. Bekken/si gebied. Vind hem ook niet heel jofel lopen. Met de staart er op is eigenlijk ook geen maatstaf voor of een paard goed loopt of niet

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 14:09

MarjanB schreef:
Ik zie hem vooral erg recht blijven in z’n kruis. Bekken/si gebied. Vind hem ook niet heel jofel lopen. Met de staart er op is eigenlijk ook geen maatstaf voor of een paard goed loopt of niet

Heb nog anderen zonder staart er op. :)
Dit was voor de osteopaat dus kan maar vind hem alsnog prima lopen. Het hoeft geen ZZ te lopen natuurlijk.

DA heeft er ook naar gekeken (klinisch) en alles was in orde.

Foto's zijn (nog) niet gemaakt.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 14:11

Anyway! Na woensdag volgt weer een update :)

We zijn allemaal geen DA en ik laat het aan de professionals over.

Bedankt voor alle goede zorgen, tips, trick e.d.

Tot snel.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:11

Wat een dierenarts zitten er hier toch.

Weet dat er momenteel veel paarden verkouden zijn met hoesten en snot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:13

anjali schreef:
Robijntjah schreef:
Was mij ook al opgevallen en dat in combinatie met de aantekening bolspat zou voor mij betekenen dat ik de keuze zou maken daar in ieder geval een foto van te laten maken. Om de stand van zaken te weten en van daaruit ook je plannen op aan te kunnen passen ipv eerst doen en dan onderzoeken.

Bolspat (als hij dat eventueel zou hebben) zou toch meestal niet echt ernstig zijn en ook nog te behandelen?

Ligt er net aan. Maar daar kom je dus alleen achter dmv foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:13

StalNollie schreef:
Wat een dierenarts zitten er hier toch.

Weet dat er momenteel veel paarden verkouden zijn met hoesten en snot.

Hoesten en snot is toch net even wat anders dan een astma aanval met mega benauwd zijn.

Hier posten vooral ervaringsdeskundigen die ook door schade en schande wijzer geworden zijn dat een verkoudheidje iets heel anders is dan dan zwaar benauwd zijn.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:49

anjali schreef:
Jildau schreef:
Ik vind het alleen maar nog achterlijker dat je een ziek paard los laat. En ik vind het vreemd dat niemand het paard herkent. Als ik de mijne los laat in de natuur had allang een stalgenoot / vriendin / familielid / iemand van vorige stal gezegd van die lijkt op het paard van Jildau. En dan heb ik een ‘gewone’ zwarte.

Ja dat is dus wat ik ook niet snap. Dat de (ex)eigenaar niet opduikt om hem moverende redenen, dat snap ik nog. Maar dat geen enkele bekende van het paard lijkt te bestaan ,dat is vrij vreemd van een paard wat al 13 jaar op deze aarde vertoeft en zo opvallend gekleurd is. Ik las in het begin toen hij nog zo mager was, een bericht van iemand die dacht dat het een Akhal Teke (schrijf je dat zo?) was!

Moeder is kwpn
Vader palomino[/quote]

Vader kan dus van alles zijn want palomino is een kleur en geen ras.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 14:52

Dreamboy schreef:

Ja precies. Kan dus van alles zijn, ja. :+ Ik heb niet meer info. Met die fokker kom je nergens.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:03

LadyDii schreef:
Dreamboy schreef:

Ja precies. Kan dus van alles zijn, ja. :+ Ik heb niet meer info. Met die fokker kom je nergens.

Heb je ook geen naam van de vader?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 15:09

Dreamboy schreef:

Ja precies. Kan dus van alles zijn, ja. :+ Ik heb niet meer info. Met die fokker kom je nergens.[/quote]

Heb je ook geen naam van de vader?[/quote]

Jawel en ook een foto. Is wel al overleden gaf ze aan. Vanille Ice zou hij geheten hebben.

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:23

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 15:30

Odysseus schreef:
Wat was de naam van de moeder?

Ik kende de hengst niet, kwam met Googlen uit op dit artikel. Merrie uit stamboekloze moeder met Vanilla Ice als vader. Als twee druppels water bijna!

https://www.bitmagazine.nl/actueel/geen ... t2KZhOtik0

Dit is een VOLLE zus.
En de fokker heeft dus GELOGEN.

Verhaal was dat 3 veulens,2 merries 1 hengst hiervan beide merries waren OVERLEDEN meteen en de ander 1 jaar later
Alleen de hengst (misterio dus) zou nog leven... in dit artikel is een van de merries al 6 en dus NIET dood.

Wtf!!!!!!!!!!! Ik wil erachter komen of Diva nog leeft en wie de eigenaren zijn. Misschien komen we dan ergens?!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:44

Eigenaar staat in het artikel genoemd, met een beetje googlen vind je deze mensen op Facebook. Zie dat er in 2018 een post is geplaatst waarin staat dat Diva is ingeslapen.

Paard lijkt eind 2017 aangeschaft te zijn en eind 2018 ingeslapen. Wellicht helpt het in je zoektocht.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 15:55

Heb contact met beide vorige eigenaren van Diva. inderdaad ingeslapen, artrose linker voorkogel en liep op 3 benen van de pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:00

En de vader ook al vroeg overleden? Dan is er helaas wel een kans dat er erfelijke componenten inzitten. Wanneer je dit paard als rijpaard wil gebruiken zou ik die helemaal op de foto zetten. Dat voorkomt jou een hoop kosten en verdriet. Zeker met het verhaald dat de ruin ook spat zou hebben? Dat hij niet helemaal regelmatig loopt achter een afwijkende beenstand heeft.

Ik heb zelf een paard gehad die ook uit een lijntje met veel problemen kwam. Dat is vooral heel erg verdrietig.. En heeft wel doen besluiten ik ze altijd op de foto zet.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 16:04

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:47

Dat krijg je dus als mensen vermeerderen en alleen een leuk kleurtje het doel is..hartstikke triest. Ik zou ook denken dat dit dier daarom ook niet helemaal gezond is maar vanaf een foto kan ik dat niet beoordelen en TS kan daar ook niets aan doen.

Ik ben benieuwd wat er uit het DA onderzoek komt, als ze ergens allergisch voor zijn kunnen ze ook ineens benauwd staan. En het kan ook voortkomen uit hartproblemen die niet altijd opgemerkt worden bij een klinische keuring.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:10

Elisa2 schreef:
Dat krijg je dus als mensen vermeerderen en alleen een leuk kleurtje het doel is..hartstikke triest. Ik zou ook denken dat dit dier daarom ook niet helemaal gezond is maar vanaf een foto kan ik dat niet beoordelen en TS kan daar ook niets aan doen.

Ik ben benieuwd wat er uit het DA onderzoek komt, als ze ergens allergisch voor zijn kunnen ze ook ineens benauwd staan. En het kan ook voortkomen uit hartproblemen die niet altijd opgemerkt worden bij een klinische keuring.

Er zijn anders genoeg paarden met uitstekende papieren die toch al dan niet aangeboren afwijkingen hebben. Net zoals er zat papierloze zijn die super gezond zijn en heel oud worden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:01

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 18:02

YvonneV schreef:
Belgisch warmbloed als in RBP? https://www.royalbelgianpalomino.org/

op de foto denk ik eerder dat hij cremello of perlino is palomino heeft een donkere huid

Hij stond idd bij RBP.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:53

Vader is idd cremello, hij is aan koliek overleden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:02

Het valt me op dat veel bokkers eigenlijk TS onder druk zetten om toch maar dit of dat na te laten kijken. Je moet dit doen, je moet dat doen.. Ze moet helemaal niks, alleen doen wat zij het beste acht.
Vind t een beetje belachelijk dat er continue verantwoording wordt gevraagd aan TS. Het is geen algemeen Bokt paard het is, zolang de eigenaar zich niet meldt, haar paard.
Hoe zouden jullie het vinden als half bokt zich met jullie paard bemoeit?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:10

Yavanna schreef:
Het valt me op dat veel bokkers eigenlijk TS onder druk zetten om toch maar dit of dat na te laten kijken. Je moet dit doen, je moet dat doen.. Ze moet helemaal niks, alleen doen wat zij het beste acht.
Vind t een beetje belachelijk dat er continue verantwoording wordt gevraagd aan TS. Het is geen algemeen Bokt paard het is, zolang de eigenaar zich niet meldt, haar paard.

Volgens mij zegt niemand dat ze moet. Ze geven aan hoe zij het zouden doen als men in haar schoenen stond. Verder krijgt ze vooral tips van ervaringsdeskundigen. Het is aan TS wat ze ermee doet. Verantwoording hoeft ze al helemaal niet af te leggen maar men leeft met haar en het paard mee en heeft daar vragen over. TS kiest er zelf voor om hierop te antwoorden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:37

Dreamboy schreef:
Yavanna schreef:

Volgens mij zegt niemand dat ze moet. Ze geven aan hoe zij het zouden doen als men in haar schoenen stond. Verder krijgt ze vooral tips van ervaringsdeskundigen. Het is aan TS wat ze ermee doet. Verantwoording hoeft ze al helemaal niet af te leggen maar men leeft met haar en het paard mee en heeft daar vragen over. TS kiest er zelf voor om hierop te antwoorden.

Heb je alle 47 pagina’s doorgelezen? Ik vind bij een aantal medebokkers persoonlijk wel een vorm van “ ik wil dat Ts het zo doet” achter zitten.