Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 17:30

pien_2010 schreef:
En titel verandert. Ik had bijna ontstipt denkende dit volg ik niet _O-

Tsk tsk!
Dit is precies wat we hier elke dat proberen, _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:25

pien_2010 schreef:

Ik dacht precies hetzelfde!

En als je wilt pben mag dat altijd. Er zit bij mij alleen altijd zo'n stemmetje in m'n hoofd dat zegt dat een ander vast beter advies kan geven dan ik....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:40

Ik pijnigde mijn hersens ook al; heb ik dit ooit aangeklikt?

Ayasha
Blogger

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 18:44

}:)
Ik moet jullie toch wakker houden? :))

Muga: Ik wil het je gerust pb'en maar het is wel in het engels, is dat een probleem?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:45

pien_2010 schreef:

Ik had ook al zoiets van huh, welk topic is dat? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 18:48

Ik zéi toch dat ik de titel ging veranderen. _O-

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:50

Muga schreef:
pien_2010 schreef:

Ik dacht precies hetzelfde!

En als je wilt pben mag dat altijd. Er zit bij mij alleen altijd zo'n stemmetje in m'n hoofd dat zegt dat een ander vast beter advies kan geven dan ik....

En ik dus ook! Helemaal in de war! :')

Mijn PB-box staat ook open, heb inderdaad alleen ook altijd het gevoel dat veel mensen het altijd veel beter weten. Engels is geen probleem overigens :j

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:29

whahaha, Kath heeft iedereen tuk.. ook ik had zoiets van huh, harmonie in de chaos, waar heb ik nu weer geantwoord.. in Joy z'n topic dus... :') _/-\o_

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:03

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die zoiets had van “huh welk topic is dát ?”. :')

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:07

Kon hier ook niet meer volgen.
Ja, gelezen dat de titel ging veranderen, maar niet gedacht dat Joy zijn naam gewoon weg ging zijn, hehe

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:53

Ayasha schreef:
}:)
Ik moet jullie toch wakker houden? :))

Muga: Ik wil het je gerust pb'en maar het is wel in het engels, is dat een probleem?

Geen probleem! Ik ga er even rustig voor zitten. Zit nu in de lappenmand met een flinke keelontsteking en alle bijbehorende klachten, helaas.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:29

Euhm deze meelezer was ook even in de war hoor, gelukkig valt het mee en is het alleen een titel wijziging;-)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:36

Zeg... in het vervolg eerst even iedereen een pb doen hè... we waren hier met zijn allen onze Joy kwijt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 01:40

Neon schreef:
Zeg... in het vervolg eerst even iedereen een pb doen hè... we waren hier met zijn allen onze Joy kwijt...

Hier, voor het trauma wat herhalingsfoto’s;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik blijf zo verliefd op deze foto <3

Zal morgen eens een borstel mee naar de weide nemen en hem wat toonbaar maken. Misschien wil hij dan wel poseren. :D
Zo’n borstel om losse haren te verwijderen doet niks aan het huidvet toch?

Ondanks milde ziekte (paracetamol for the win!) toch beide paarden kunnen trainen. Mijn moeder was helemaal verbaasd over hoe goed Sam uit zag (het senior voer doet hem goed.) en hoe mooi hij liep (de muscle boost ook, ik heb echt voor het eerst het gevoel dat ik goed zit kwa voer nu. Heb hun supplementen zelfs afgebouwd.) dus hopelijk toont dat ook op de foto’s. :+ (ze heeft hem al een tijdje niet meer zien lopen.)

Ze vond Rêve een veel lievere oogopslag hebben (moeder worden doet wat met een paard <3) en zei op een gegeven moment ‘zij danst echt!’

Sam en Rêve zijn puur kwa basis kwaliteit niet te vergelijken. Als Sam Rêve haar lijf had en zijn karakter kon ie perfect nationaal mee.. Ik voel dan altijd meteen de nood om Sam te verdedigen... Rêve heeft zoveel kracht en souplesse van zichzelf. Ze moet alleen leren doseren, Sam moet voor alles werken en dóet dat ook met alles wat hij heeft. :+:

Niks ten nadele van Rêve want als ik één keer de reactie krijg die ik wil en beloon dan snapt ze het en doet ze het, maar haar lijf werkt gewoon veel meer mee. En ze is ondanks de ‘vreemde combinatie’ echt een enorme vooruitgang op haar moeder... Pretty had kracht en ruime gangen maar weinig souplesse en vrij vlak... om nog maar te zwijgen over werkwilligheid maar Rêve heb ik ook zelf kunnen opleiden. Dat verschil voel ik ook tov Sam... ondanks dat Sam ook amper door gereden was toen hij kwam.

En als hij evolueert zoals hij toonde hier dan is Joy kwalitatief beter dan Rêve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 07:48

Wat fijn dat het voer ze duidelijk goed doet en dat je moeder ze mooi vond lopen. Goed werk! En leuk om die oudere foto's van Joy weer eens te zien. Ben benieuwd hoe hij er straks in zijn zomervacht uitziet!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 09:19

Fit verzacht wel wat ja :P en nu poetsen en nieuwe foto's :P

Zo een verhaarborstel kun je prima gebruiken joh :) dat huidvet zit goed op de huid en heb je niet na 1 keer borstelen eruit :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:15

Voorjaar is leuk, zeker nu het langer licht is en de temperaturen overdag meestal aangenamer zijn. Toch de afgelopen dagen maar dat verharen is toch wel de mindere kant. Zeker als ze niet geschoren zijn. Ik heb juist mijn oudste geborsteld (wordt 1x per week gedaan) en ik zat weeral van onder tot boven onder de haren. Zal ze zodadelijk afwassen in de douche.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:43

Hier gaat zo'n dikkont voor mijn neus staan als ze zonder dek is en ik de stal aan het doen ben. Raggen met de mestvork is hemels volgens haar....

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:44

Was ‘t een fijn bezoek, van je moeder ?

Veel borstelplezier. Kans groot dat je een kussen gaat kunnen vullen met wat er af komt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:31

In sommige gevallen een bed.
Denk aan die dure Hästens bedden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 12:37

jokari schreef:
Was ‘t een fijn bezoek, van je moeder ?

Veel borstelplezier. Kans groot dat je een kussen gaat kunnen vullen met wat er af komt. :D

Ze was mee met mijn stiefvader (die de foto's maakt) en heeft buiten een paar opmerkingen vooral op haar gsm gezeten eigenlijk. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:41

Ik vind bij palomino altijd bruin en blauw (en ook wel wijnrood) het mooiste, dat blijft ook mooi staan als het een palomino-toverbal is die van diepgoudkleurig naar bijna wit naar appeltjes enzo gaat :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 13:07

We hebben een babyblauw dekje dat haar wel oke staat maar dat is vuil voor het er op ligt. Donkerpaars staat haar enorm goed. Rêve lijkt enkel donkerder te worden. Ze heeft idd een wijnrood (bordeaux) halster dat haar goed staat dus een dekje zal ook mooi zijn. Het koperen dat ze nu op had vond ik ook wel leuk bij haar. :j :+:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:50

Ik had voor de fjord toentertijd een rookgrijs, een babyblauw (met donkerblauw&goud gevlochten bies) en een knalrood dek welke haar erg mooi stonden. :)
De eigenaar had oa dat klassieke donkergroen en barbie roze, wat ook mooi kon. :j
Andere Fjord had bordeaux rood, Haflinger van een kennis had appeltjes groen en een andere Haf had camouflage print.
Je kunt dus nog best veel kanten op, gewoon kijken wat jijzelf mooi vindt. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 13:59

even iets helemaal anders maar Is er iemand van jullie die weet waar je nu een kür kan laten maken die zeg maar niet 13 in een dozijn is?

Eigenlijk zou ik dit jaar een kür willen voor Sam, ik vermoed dat het ons laatste "echte wedstrijd jaar" gaat zijn dus ik zou eigenlijk wel kampioenschappen willen mee rijden maar dan heb ik een kür nodig..