Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:11

Succes met je examen! Ik heb het ook de tweede keer gehaald, niks mis mee :D
Longeerfotos zien er al beter uit! Went ze al wat aan het bit?

GimmeJoy ziet er goed uit!! fijn als ze van zichzelf al mooi laag lopen

Deempje : spannend! dan kun je zelf aan de slag!

Lina doet nog steeds niks. Nog een maandje voordat ze op de ''beval veilig grens'' zit.
Veulen beweegt veel en lina heeft eigenlijk nergens zin in :')
Maar wel nieuw hoofdstel voor de dames, die stond lina ook mooi
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:24

Ik heb bij mijn eerste examen geen voorrang gegeven aan rechts, dat bleek een belangrijk detail :') Dus ook van de tweede keer :D

Netjes GJ!

Bling is niet zo mijn ding maar het hoofdstel past wel netjes :j

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:25

Ja ze loopt steeds fijner aan de longe. Op dit bit loopt ze wel fijner dan de bustrens. Heb er nu een enkelgebroken watertrens in hangen. Wil nog wel een dubbelgebroken aanschaffen en misschien nog een D trensje. Ze loopt nog wel steeds met mond open. Ben bang dat dat gewoon blijft.

Merk ook wel dat ze weinig balans heeft aan de longe als ze bijgezet wordt. Zonder bijzet loopt ze netjes op eigen poten. Dus even doorzetten, ze moet het toch leren.

Afbeelding
Wel een heel groot verschil met dit, zal maart, aprik vorig jaar geweest zijn denk ik. Hier echt nog spanning, vooral in de rug en nek/hals. Dat is nu echt flink verbeterd.

Oefening baart kunst! Niet alleen voor Fflur maar ook voor mij. Op mijn werk longeer ik vooral, en die ervaring neem ik weer mee naar Fflur.

Granoek

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:26

Als ze beter loopt zonder bijzet, hoezo moet ze het dan leren?
Gewone vraag, ik heb er totaal geen verstand van zoals ik hierboven al ergens zei :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:30

Op de bijzet loopt ze met minder balans. Wil haar toch graag bijzetten omdat ze 'los' geen moeite doet. Om een beetje uitdaging te geven, en bepaalde delen te trainen, loopt ze met bijzet. Alleen vindt ze dat moeilijker waardoor ze uit balans raakt. Dát moet ze even door krijgen in haar uppie, want daar kan ik haar niet bij helpen.

Het gaat al beter, maar kleine stapjes.

En natuurlijk loopt ze niet altijd op bijzet :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:36

Oh ik ben niet voor of tegen hoor, ken er te weinig van om een mening te vormen haha. Maar ik maakte de vergelijking met Dexter en oogkleppen, die ging prima in de koets zonder en ik kreeg alsnog de vraag waarom ik hem niet met oogkleppen leerde. En dan dacht ik ‘als het lukt hoe ik het nu doe, waarom dan veranderen’ :+
Maar dat is misschien ook primitief van mij whahahaha

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 20:45

Het zal wel even wennen zijn inderdaad KD. Ik vind het lastig om inderdaad de goede balans te vinden tussen wanneer is het teveel en wanneer genoeg.

Succes Granoek! Ik heb een hekel aan rij-examens. Maar zal ooit ook wel voor mijn BE willen.

Hahaa Isabel_K :') dat is niet discriminerend hoor :+ Ik merk het ook. Ze willen vooral vlakke gangen. Maar dat wordt vaak vertaald in gewoon niet door het lijf lopen. Joy heeft daar geen last van. Hoor ook van iedereen dat ik met haar de dressuur in moet... :\ :=

Vandaag weer even aan allebei de kanten over haar heen gehangen. Links ging super, maar rechts draaide ze steeds met haar achterhand van het krukje weg. En ze sprong met 4 benen de lucht in toen ik tegen het krukje schopte... Aap :P

Maar even doorgezet en toen uiteindelijk rechts ook gelukt. Ze geeft geen krimp *\o/*

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:56

Ik heb geen rij-examen meer voorlopig hoor, ik gok dat je KD bedoelt haha. BE heb ik, ooit misschien voor vrachtwagen maar dat kost me nu even te veel :')

Ik durf nog niet te gaan hangen, begin te denken dat ik het nooit ga durven :')
Niet omdat ik denk dat ie iets gaat doen, maar ik denk nog steeds dat hij door zijn beentjes gaat zakken als ik er over hang.. hij is pas 6 maanden! Oh wacht... nee... nee dat is hij niet meer :/ In mijn hoofd dus wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:57

Vanavond weer even gelongeerd. Wat is het toch een clown. We doen eigenlijk nooit wat in het donker dus de onze schaduw bij het baklicht waren natuurlijk reuze spannend. Daar moet je over heen springen. Als de weervoorspellingen uit komen hoop ik er van de week toch echt weer een keer op te stappen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 20:58

Granoek schreef:
Ik heb geen rij-examen meer voorlopig hoor, ik gok dat je KD bedoelt haha. BE heb ik, ooit misschien voor vrachtwagen maar dat kost me nu even te veel :')

Ik durf nog niet te gaan hangen, begin te denken dat ik het nooit ga durven :')
Niet omdat ik denk dat ie iets gaat doen, maar ik denk nog steeds dat hij door zijn beentjes gaat zakken als ik er over hang.. hij is pas 6 maanden! Oh wacht... nee... nee dat is hij niet meer :/ In mijn hoofd dus wel :+

_O-

Ik kan niet meer ontkennen dat Joy inmiddels tot één van de grootste quarters op het westenlijk halfrond behoort...

Haha whoops, dan heb ik erover heen gelezen. KD succes! +:)+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:10

Ja het is ook niet zozeer zijn grootte die me tegen houdt, hij is groot zat, maar ik besef het denk ik nog niet helemaal :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:14

Haha thanks. Moet wel lukken hoop ik :D

Gaat snel he, dat opgroeien. Volgens mij had ik gisteren nog gewoon een veulentje op stal staan :+

Dat hangen.. ik heb zó de neiging dat bij Fflur te doen := Maar met mijn gewicht icm A pony lijkt me dat zéker niet verstandig :+
Heb wel een klasgenoot gevraagd of ze op Fflur zou willen rijden. Die rijd namelijk ook kleine ponies in. Dus van de zomer misschien Fflur onder het zadel :)) Zou haar nl wel graag in een springconcourtje zien. Met een ruitertje. Moet ze wel braaf zijn :')

Ooit komt er een rijpaardje voor mezelf. Ik mis het rijden. Ben een jaar geleden gestopt en (bijna) wekelijk zit ik op een paard op mijn werk. Maar dat is nu 1 maal per week, revalidatie paardje.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 23:12

Ja ik snap dat je daar een beetje terughoudend in bent KD. :=

Ik ga trouwens woensdag een dubbengebroken kneveltrens proberen. Dat is toch een wat vriendelijekr bit dan een enkelgebroken D. In de western is het gebruikelijk daarmwe te beleren (eerst bitloos meg bosal oid). Maar aangezien we het roch iets anders gaan doen (eerst lange lijnen ed) wil ik het meest vriendelijke bitje gebruiken wat kan.

Dus maar even kijken hoe ze daarop reageert

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:22

Ik kan écht genieten van een mooie jumpy gang _O- Maar het mooiste is een paard met een correcte gang die gewoon goed door het lijf loopt.

Bij Joep zie ik dat gelukkig steeds meer. :J

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 23:29

Haha wat bedoel je met jumpy? Geen idee of Joy jumpy loopt hoor :+

Ik wil je wel even een pb met een link naar fb filmpjes sturen! Dat zijn de filmpjes van afgelopen weekend.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:32

Vrijdag mag ze naar huis joehoeee *\%/*

Kennen jullie de bb lastic? Ik zit er over na te denken om er eentje aan te schaffen. Het is veel makkelijker te bevestigen + ook tijdens het rijden te gebruiken.
Het lijkt mij veel handiger dan een pessoa, vooral met bevestigen etc. En dat het tijdens het rijden te gebruiken is. Wat denken jullie?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:10

Wat leuk! En gefeliciteerd met je verjaardag :))

Ik zat ook na te denken aan een BB-lastic, maar ik durf er toch niet mee aan het werk te gaan. Ik kan het ook zelf.

Afbeelding
Kijk hem nou staan met zijn eigen hoofdstel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:18

Staat mooi Isabel_k!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:37

Hoe bedoel je isabel?
Sommigen doen het ook met een bandage enz, maar dat lijkt me zo’n gedoe.
Die bblastic lijkt me makkelijk te bevestigen, hup eraan en je kan beginnen

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:44

Ik vind het een beetje eng dat je wel kracht op een spier zet, maar dat je als leek niet precies weet hoe en waar. Ik vind dat toch een beetje eng. :n Het werkt vast, maar niet voor mij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:59

Heb even gegoogeld op Bblastic maar dat is de dure variant van een bandage aan je longeersingel geknoopt? Waarom zou je daar 35 euro aan uitgeven?

Bandage aan de longeersingel deed ik 15 jaar geleden al. Werkt wel goed om de achterhandvte activeren zonder er echt druk op te hebben. Bandage moet zo strak dat hij niet te ver naar beneden zakt.
Bevestigen is ook makkelijk aan de ene kant vast met klittenband aan de andere kant doe je er gewoon een snel los te trekken knoop in.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 00:01

Isabel_k schreef:
Ik vind het een beetje eng dat je wel kracht op een spier zet, maar dat je als leek niet precies weet hoe en waar. Ik vind dat toch een beetje eng. :n Het werkt vast, maar niet voor mij.

Echt veel kracht komt er niet op de spieren, als het goed is rekt het mee. :)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 22:32

fransje23 schreef:
Heb even gegoogeld op Bblastic maar dat is de dure variant van een bandage aan je longeersingel geknoopt? Waarom zou je daar 35 euro aan uitgeven?

Bandage aan de longeersingel deed ik 15 jaar geleden al. Werkt wel goed om de achterhandvte activeren zonder er echt druk op te hebben. Bandage moet zo strak dat hij niet te ver naar beneden zakt.
Bevestigen is ook makkelijk aan de ene kant vast met klittenband aan de andere kant doe je er gewoon een snel los te trekken knoop in.

Klopt, ik vind het gewoon fijner om iets te gebruiken wat er voor bedoelt is en wat je makkelijk kan verstellen en bevestigen. Heb het wel is met bandage gedaan maar of het zakte te ver naar beneden enz of het zat weer te strak :?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:26

Isabel_k schreef:

Je moet idd wel weten precies waar, anders doet het de verkeerde dingen, en als ie het zonder ook goed doet, is het prima toch?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:20

Avalanche81 schreef:
Isabel_k schreef:

Je moet idd wel weten precies waar, anders doet het de verkeerde dingen, en als ie het zonder ook goed doet, is het prima toch?

Het is elastisch en met een beetje gezond verstand komt er echt niet veel druk op een spier. In de praktijk niet meer dan bijvoorbeeld het randje van een sok. Heel veel druk heeft ook totaal geen toegevoegde waarde.