Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:04

Ik steek mijn neus ook weer even om de hoek in dit topic :-)
Het moment dat ik mij wil gaan aanmelden komt steeds dichterbij. Ik heb inmiddels contact gehad met mijn intructrice en zij blijkt groot fan te zijn van Rien. Nu had ik al zo'n donkerbruin vermoeden, maar de bevestiging is voor mij wel een extra stimulans. Dit mede om een goede samenvoeging te kunnen bewerkstelligen met de combinatie van haar lessen en de online training. En natuurlijk zit hier in dit topic ook nog de nodige kennis als ik er even niet uitkom en mijn les (vanwege mijn onregelmatig werken) nog even op zich laat wachten.
Echter heb ik nog een paar vragen waar mss één van jullie mij antwoord op zou kunnen geven.
Als ik mij aanmeld kan ik de training volgen op tablet, pc, mobieltje, maar kan dat maar op 1 apparaat? Of kan ik en op mijn tablet, en op mijn pc, en op mijn mobiel de online training bekijken?
Ik las ook ergens iets over een kortingscode? Zo ja, waar verkrijg ik die? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:07

Promisse schreef:
even mijn wanhoop en frustratie van me afschrijven hoor. Want verdorie wat is paardrijden toch moeilijk. Vandaag deed ik zo'n beetje alles verkeerd. Het tempo lag te hoog, ze liep te weinig over de rug, mijn handen neigen weer te hoog te gaan, alle overgangen waren te strak en ik probeerde er niets aan te doen, ik heb geen hoek goed ingereden, ik was te druk in mijn hoofd dus ook in mijn lichaam wat haar alleen maar heter en strakker maakt etc etc etc.
Ze heeft geen makkelijk lichaam. Vooral dat het stuk achter het zadel lang is en ze met een hoog kruis loopt, maakt het moeilijk voor haar om haar bekken goed te kantelen. Ik dacht daar een tijdje goed mee bezig te zijn maar nu lijkt het alsof ik weer helemaal terug bij af ben.
Ik geloof dat ik heel moeilijk dingen vast kan houden. Ik neem me dingen voor en die doe ik dan. Als het na een paar sessies goed en makkelijker gaat, dan begin ik dat weer te versloffen en verlies ik weer waar ik aan gewerkt heb. En waarom? Omdat ik mijn aandacht dan weer op iets anders richt. En dan verlies ik dus de focus op eerdere dingen. Ik kan dan niet het gewonnenen vasthouden en er iets aan toe voegen. Ik verwissel het ene voor het andere. Dus eindig ik steeds met bijna niets. Zo kom ik geen stap verder. Echt zooo balen!

Zoooo herkenbaar dit :(

mirjamalvaro

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:27

Je kunt gewoon overal de cursus bekijken. Zolang je maar internet hebt. De ene keer kijk ik op mobiel, andere keer op laptop of pc.
Kortingscode heb ik wel voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:37

Ahá! Dankjewel Mirjam! **\O/**

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:58

miss_lizje schreef:
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ga er rustig naar kijken en informeren. Ook eens met fysio overleggen wat het beste kan werken. Maar laten we voorop stellen dat ik niet een paard heb om alleen anderen er op te laten rijden. Het is wel de bedoeling dat ik zelf hem goed aan het lopen krijg.

Maar voorlopig alleen maar stappen. Is het niet een kreupel paard dan is het wel een autoaanrijding die roet in het eten gooit. (Blikschade en flinke spierpijn, er is er 1 vanochtend bij mij achterop geklapt).

Beterschap en kijk je beetje uit, niet te gek doen? Ik dacht paar jaar geleden nadat ze bij mij met 80 achterop waren geklapt ook ach, ben zo vaak van paard gevallen, gewoon doorgaan dit gaat ook wel weer over (gaat ook vaak gewoon over als je van je paard bent wezen vliegen of onder je paard hebt gelegen, dus tja, waarom niet met aanrijding), dat ik nu nog met de gebakken peren zit.... (weet trouwens niet of het verschil had gemaakt in uitkomst, maar achteraf is het stom stom stom stom {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:( )
Dag na het ongeluk omdat er inemand meekon ook heel stoer met de fiets de leenauto gaan halen }> , onderweg bijna 3 x onderuit gegaan en maar ergens in het gras gaan zitten (was hartje zomer dus niet zo'n heel raar gezicht).

Gisteren maar weer eens bedacht hoe blij ik moet zijn met zwartje die eigenlijk met minimale training het helemaal niet slecht doet. Ipv me eraan te ergeren dat ik niet kan trainen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:26

@mislizje: ai, let goed op jezelf. Sjolvir en ik zijn beide ervaringsdeskundige en beide zijn we verre van eind goed, al goed -O-
De reden waarom ik nu mn paard niet kan rijden en wat probeer aan te klungelen vanaf de grond.
En als je dan al die filmpjes ziet, dan wil je zelf gewoon ook zo graag _-:(

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:29

Ook last van, dat ik heeeel graag weer in het zadel stap.
Zit mij af te vragen het gewoon maar eens te gaan doen. O:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:19

Ik heb gereden. **\O/**
Op mijn lieve brave Zorro hihi

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:24

Ik denk ook dat het wel kan helpen om je paard even in training te zetten, zolang die trainer je dan ook verder begeleid en je leert hoe je zelf aan de slag kan gaan.
Zelf krijg ik ook vaak zulke combinaties in training en dat geeft vaak verrassend goede resultaten! :)
De enige slechte ervaringen heb ik met ruiters die gewoon niet willen luisteren en op alles antwoorden "Nee, want" en "ja, maar". Zorg dus dat je tips aanneemt als je ervoor kiest je paard te laten trainen! :j
Vaak kijken ze dan toch met nieuwe inzichten naar je paard zodat je uit vastgeroeste gewoontes komt.

Haha Mirjamalvaro! Jij bent iig vrolijk na je ritje! :D

Hier deze week maar 1 keer met Reynir gereden :o Echt veel te weinig tijd gehad.
De trainingspaarden doen het wel allemaal heel fijn en eentje krijgt echt elke dag een wat betere aanleuning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:29

Sneu genoeg te lezen dat een aantal van jullie in de lappenmand zitten :( Zijn jullie al lang uit de roulatie?

Het aanmelden ging gepaard met wat obstakels, maar eind goed, al goed. De aanmelding is een feit en kan ik mij sinds gisteravond officieel lid noemen van de online training van Rien! *\o/*
Wat ik tot nu toe gezien heb viel mij niet tegen. Een paar herkenbare probleempjes gezien waar ik nu ook een antwoord op heb. Maar niet alleen herkenning mbt dingen die mis gaan, eveneens een aantal herkenbare rijtechnische zaken welke wij wel goed opgepakt hebben. Dus leuk! En smaakt naar meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:29

mirjamalvaro schreef:
Ik heb gereden. **\O/**

Haha dus toch? Ging het wat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:42

@inxs: ik zit sinds aug 2015 volledig in de kreukels en ben daar sindsdien niet uitgekomen.
Fijn dat de aanmelding gelukt is. Veel plezier!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:23

Raveniris, was alweer een tijdje geleden dat ik gereden had. Dus ikke blij ja. :P 17december was zo'n beetje laatste keer te paard.

Inxs fijn dat het toch gelukt is! En ja het ging best. Eerste rondjes goed duizelig maar toen accepteerde mijn hoofd de beweging. Eerst lekker lang gestapt en toen drafje geprobeerd, ging ook goed. En zelfs wat rondjes galop gedaan. Zorro super braaf. :D

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:40

Na mijn dipje gaat het weer lekker. Ik heb mezelf heel hard toegesproken, weet nu precies waar ik steken laat vallen. En ik heb heel fijn les op het moment. Ik zal eens vragen van wie zij les heeft ( gehad ) want het zou me niets verbazen als ze bij Rien heeft gelest. Ik herken best regelmatig uitspraken die Rien ook doet. Dus dat is top.
Verder kijk ik weer af en toe een oud filmpje terug van de cursus en echt grappig maar dat blijft heel nuttig. Zie en hoor je net weer iets anders dan de eerste keren dat ik er naar keek.

Wat vreselijk dat hier een aantal mensen zo in de lappenmand zitten zeg!!! Heel naar en frustrerend lijkt me dat. Sterkte!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:45

Hallo allemaal! Heb me al eens gemeld hier maar wegens emigratie lag de training een lange tijd stil. Ik hoop dat ik weer mee mag kletsen.
Ik moet dringend de training weer gaan oppakken. Ik heb geen mogelijkheid voor instructie hier helaas. Ik zal het dus met Rien online moeten doen. Ik heb een 4 jarige, dus ik rij niet elke dag.

Ik ben blijven steken bij module 1, de contactteugel. Ik ben er voor mijn gevoel bijna, meneer is alleen af en toe weer afgeleid en dan moet ik hem weer bij de les krijgen met extra gas en ophouding maken. En de aanleuning valt nog weg in de linkergalop, dat vindt hij nog heel moeilijk. We zijn dus nog bezig met de basis. Het kriebelt wel om een zijgang mee te gaan nemen, Wat denken jullie: overgaan op module 2?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:22

@zuchini: zou ik wel doen. Maar mijn paard gaat altijd beter zn best doen als het moeilijker wordt :+ En als het niet goed gaat, kan je altijd weer een stapje terug doen.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:39

Hoe meer mensen hier, hoe leuker :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:56

mirjamalvaro schreef:
Ik heb gereden. **\O/**

Super dat je weer even hebt kunnen rijden, zo fijn soms, brave paarden, waar je gewoon weer op kunt stappen <3

Jotoma schreef:
@zuchini: zou ik wel doen. Maar mijn paard gaat altijd beter zn best doen als het moeilijker wordt :+ En als het niet goed gaat, kan je altijd weer een stapje terug doen.

Had Sjol vooral last van, als je dan gewoon bak doortuft verveelde die zich stierlijk en liep dan ongemotiveerd in de rondte, maar ging je dingen aan haar vragen dan had ze zoiets van, heee!! da's best leuk! En wat nu?
Heeft haar dochter ook, maar die heeft ook de wtf stand zo van, ja ehhh, dat kan je wel vragen, maar dat snap ik nog niet hoor (en dat is dan meestal ook echt zo, vergeet wel eens dat ze nog maar piepkuiken is qua opleiding, omdat ze zo haar best doet)

RavenIris schreef:
Ik denk ook dat het wel kan helpen om je paard even in training te zetten, zolang die trainer je dan ook verder begeleid en je leert hoe je zelf aan de slag kan gaan.
Zelf krijg ik ook vaak zulke combinaties in training en dat geeft vaak verrassend goede resultaten! :)
De enige slechte ervaringen heb ik met ruiters die gewoon niet willen luisteren en op alles antwoorden "Nee, want" en "ja, maar". Zorg dus dat je tips aanneemt als je ervoor kiest je paard te laten trainen! :j
Vaak kijken ze dan toch met nieuwe inzichten naar je paard zodat je uit vastgeroeste gewoontes komt.

Haha Mirjamalvaro! Jij bent iig vrolijk na je ritje! :D

Hier deze week maar 1 keer met Reynir gereden :o Echt veel te weinig tijd gehad.
De trainingspaarden doen het wel allemaal heel fijn en eentje krijgt echt elke dag een wat betere aanleuning!

Toobs ooit laten beleren voor de wagen, daar is het ook zo, dat als je komt je meteen op de wagen wordt gezet, was bij Heps ook zo (al had ik die graag zelf gedaan, wist dat dit super adres was en nood breekt wet), aangezien je inderdaad na de training paard mee naar huis moet nemen en er dan wel het gewenste mee moet kunnen.

Zuchini schreef:
Hallo allemaal! Heb me al eens gemeld hier maar wegens emigratie lag de training een lange tijd stil. Ik hoop dat ik weer mee mag kletsen.
Ik moet dringend de training weer gaan oppakken. Ik heb geen mogelijkheid voor instructie hier helaas. Ik zal het dus met Rien online moeten doen. Ik heb een 4 jarige, dus ik rij niet elke dag.

Ik ben blijven steken bij module 1, de contactteugel. Ik ben er voor mijn gevoel bijna, meneer is alleen af en toe weer afgeleid en dan moet ik hem weer bij de les krijgen met extra gas en ophouding maken. En de aanleuning valt nog weg in de linkergalop, dat vindt hij nog heel moeilijk. We zijn dus nog bezig met de basis. Het kriebelt wel om een zijgang mee te gaan nemen, Wat denken jullie: overgaan op module 2?

Zijgangen als in wijken etc. sv of sb zou ik zeker gewoon gaan inplakken, want is altijd handig als je die in kan zetten en leuk gymnastiserend en activerend.

Ik ga morgen gewoon weer genieten van mijn powns, alles uitbesteed :Y) :+ *\o/* nieuwe blijrijdster doet het zo leuk met Heps is zo leuk om te zien!

Heps is van de week achter broek aangezeten... die is nog niet M2 klaar en instructie weet dat ik nog 1 punt moet in de M2 voor haar sport prestatie, dus die wordt fanatiek (Ik niet.... kan er toch geen 2 rijden voor wedstrijden, maar deze keer kleine mee genomen naar les ipv zwarte) moet meer buigen in de oefeningen (en ik moet dat dus vragen :+ ), iets meer oprichting moet ik gaan vragen en meer loslaten (ehh, ja, weet ik, maar dat is heel lasting als je soort van probeert te overleven op paard) hakken lager, niet scheef zitten, meer overgangen, kijken in de richting waar je heen gaat (zit nogal vast), nog maar een keer los laten dan, en weer benen lang, niet jagen enzovoort enzovoort, kortom, geloof dat ik het nooit ga leren :') . En toch is Heps echt zo leuk!!! Geniaal klein brutal nest, moet van de week even de buitenbak in, volgende week wil ik haar starten en uche, vorige keer had ik een skippybal in de buitenbak (had toen echt al wel eens daar gereden, maar het blijft een blij ei) vinden andere ruiters op wedstrijd niet leuk en ik ook niet. Hoop puntje te rijden, dan kan Heps weer luiwammessen met de bijrijders en ik tevreden instorten 8-) {:} :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:22

Ik heb vandaag mij ook kunnen uitleven. Uiteraard met de dingen welke ik tegen kwam in module 1. Dat ging zo gek nog niet geloof ik :D En ja, ik heb het gefilmd. Dus voor diegene welke nu rete-nieuwsgierig zijn en graag opbouwende kritiek geven :')
(Ik zet het alleen niet openbaar op Bokt hoor)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:31

Inxs schreef:
Ik heb vandaag mij ook kunnen uitleven. Uiteraard met de dingen welke ik tegen kwam in module 1. Dat ging zo gek nog niet geloof ik :D En ja, ik heb het gefilmd. Dus voor diegene welke nu rete-nieuwsgierig zijn en graag opbouwende kritiek geven :')
(Ik zet het alleen niet openbaar op Bokt hoor)

Je mag hem doorsturen, maar kijken wordt op zijn voergst moregn vrees ik.

Oh bewijs dat Toobs heel har dgwerkt heeft van de week (en het was heel warm), juf heeft besloten ons weer uitte daegn en moeten nu in galop meer sluiten in zelfde ritme bla bla bla en het was best warm.
En die van op stal zijn van na een uur na het rijden.. Dan ben ik dus uitgebreid uitgestapt en naar stal gereden. oeps.. en ja, hij is al 2 x geschoren.... En nee, inderdaad, hij werd die avond niet meer droog nee...
En nee, het is geen bloed bij zijn mond, maar ik heb rode paardensnoepjes, even aan denken die niet te voeren op wedstrijd :+ :Y) :D dan even de groene of beige pakken. :') 8-)
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:44

Je mag filmpje opsturen. Je kunt ook even openbaar zetten en daarna op prive?

Volgens FB staat er trouwens nieuwe les op. Morgen even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:16

Ik heb het filmpje met een link naar Youtube, ik stuur per pb wel door. Op en aanmerkingen mogen wat mij betreft wel in het topic, daar zit ik niet zo mee eigenlijk. Maar mag ook via pb natuurlijk.
Verwacht geen wereldruiter, ik rij nu 4 jaar en heb, als bijna leek, mijn merrie zo uit het land op 2,5 leeftijd gekocht. We zijn beide groen gestart :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:22

Zo dan Sjolvir! Die is knap bezweet zeg!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:34

Netjes inxs.
Zelf zou ik denk ik wat meer grote voltes rijden om hem te helpen zakken. Hij steekt zijn neus lekker naar voren. Denk dat je hem daarin meer mag begrenzen (niet terugwerken maar euhmn beletten zijn neus zo ver vooruit te steken) zodat hij meer gaat dalen en meer over de rug komt.
In stap heb ik het idee dat je te snel, gehaast wilt. Lijkt alsof hij bijna in telgang zit. Iets rustiger is denk ik beter voor zijn gangenwerk.
Galop zou ik juist weer wat vlotter willen zijn. Lijkt zijn sprong niet af te maken. Tenminsts iets klopt er niet helemaal in mijn ogen.

Jij zit er netjes op, maar misschien iets te voorzichtig? Je mag wel begrenzen en hem op de volte wat laten zakken. :)

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:08

Ik ben ook wel benieuwd inxs! Je mag het filmpje naar mij ook duursturen!

Zo die heeft goed gewerkt, sjolvir :D dat van die rode snoepjes is herkenbaar, Haha!