Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:02

Ilayla schreef:
Knappe lusitano! Hoe heet hij nu en hoe ga je hem noemen?

Rosie kun je ook altijd Ros noemen als ze uit haar naam groeit :P

Zijn naam is Levisto, vind ik persoonlijk wel een leuke naam. Vindt Visto als roepnaam ook nog eens leuk :)
Dus ik denk dat ik het zo laat. Namen verzinnen is erg moeilijk!

Ilayla

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:16

Prachtig, zou ik ook zo houden!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 21:17

Ilayla schreef:
Rosie kun je ook altijd Ros noemen als ze uit haar naam groeit :P

:D

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:29

Net nog even naar me vriendje geweest, hij is zo verschrikkelijk lief! <3
Enigste; meneer is nog steeds niet officieel mannelijk :(:)

Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:16

Zag een mooie lusitano voorbij komen! Leuk mijn cruzado heeft mogelijk een Lusitano-vader, moeder is PRE.

biancalaylo schreef:

Veel te koud om ze te laten hangen :D

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:31

fransje23 schreef:
Zag een mooie lusitano voorbij komen! Leuk mijn cruzado heeft mogelijk een Lusitano-vader, moeder is PRE.

biancalaylo schreef:

Veel te koud om ze te laten hangen :D

Dat is waar! Hahaha ik maakte met een vriendin nog een grapje; oh de baas komt eraan! *plop weer naar binnen* :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:20

Wat een leukerd kel_tje! Ik ben benieuwd hoe hij uit groeit :)

Biancalaylo, die van mij is al 2 maanden geleden gecastreerd, dus die heeft niet eens de kans gehad om ze 'lekker te laten hangen' :')

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:41

Annikoe schreef:

Biancalaylo, die van mij is al 2 maanden geleden gecastreerd, dus die heeft niet eens de kans gehad om ze 'lekker te laten hangen' :')

Ja ik heb altijd gezegt dat die ze mag houden tot dat die er zelf last van krijgt of kwa stalling het niet meer haalbaar is om voor hem een fijne stal te vinden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:47

Bij mij was hij al gecastreerd toen ik hem voor het eerst tegenkwam, dus ik had helaas geen keus :+

Zijn er nog meer mensen voor wie hun jaarling hun eerste paard is?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:50

Jaa voor mij en het bevalt me tot nog toe heel goed. Mijne was net 1 jaar oud en nog hengst. Helaas moest ik wel snel de keuze maken om te castreren want hij vond een merrie al veel te interessant.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:52

Ja hier Annikoe.
En direct een jong paard Haha..
Dat is de reden dat ik niet zelf met hem aan de slag ga maar onder begeleiding.
En ja de investering zal wel groter zijn maar voor mij is het heel bijzonder een paard van begin tot (hopelijk) einde te mogen hebben. En altijd te weten wat er in zijn leven is gebeurt. En de fouten mijn fouten zijn die ik zelf moet oplossen.
Het is een gok en wellicht een groot risico maarja we zullen het wel zien. Ik vind het in ieder geval een heel bijzonder avontuur op deze manier.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:54

Niet direct eerste paard maar wel mijn eerste waar ik alles over te zeggen heb.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:02

voor mij niet mijn eerste eigen.
hiervoor een kwpn gehad, die kende ik overigens wel van veulen af aan.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:04

biancalaylo schreef:
Annikoe schreef:

Ja ik heb altijd gezegt dat die ze mag houden tot dat die er zelf last van krijgt of kwa stalling het niet meer haalbaar is om voor hem een fijne stal te vinden.

Zo denk ik er ook over!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:14

Puzzle was toen ik hem ontmoeten al meteen een mannetje.
Gezien hij samen met Olivia zou komen staan was het hakkie takkie weg is zakkie gauw geregeld. ~~}>
Misschien dat hij daarom soms zo wantrouwend is. _O-

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:18

Voor mij is het ook mijn eerste paard, ondanks dat heel veel bokkers gelijk begonnen te stijgeren (woordgrapje :') ) met 'groen op groen, niet doen!'
Ik rij al vanaf mijn 8e op dezelfde manege, rij en beleer daar ook al een aantal jaar de jonge paarden. Het is natuurlijk niet hetzelfde als jouw eigen paard beleren en inrijden en ik ga er ook zeker begeleiding bij vragen. Maar het heeft mij zeer zeker wel geholpen bij het maken van deze keuze. En ik heb er tot nu toe nog zeer zeker geen spijt van! Al ben ik soms wel een beetje zenuwachtig 'als ik het maar goed doe', omdat ik gewoon graag het beste wil voor mijn paardje.

Citaat:
hakkie takkie weg is zakkie

_O- _O-

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:46

Annikoe schreef:
Voor mij is het ook mijn eerste paard, ondanks dat heel veel bokkers gelijk begonnen te stijgeren (woordgrapje :') ) met 'groen op groen, niet doen!'
Ik rij al vanaf mijn 8e op dezelfde manege, rij en beleer daar ook al een aantal jaar de jonge paarden. Het is natuurlijk niet hetzelfde als jouw eigen paard beleren en inrijden en ik ga er ook zeker begeleiding bij vragen. Maar het heeft mij zeer zeker wel geholpen bij het maken van deze keuze. En ik heb er tot nu toe nog zeer zeker geen spijt van! Al ben ik soms wel een beetje zenuwachtig 'als ik het maar goed doe', omdat ik gewoon graag het beste wil voor mijn paardje.

Aan de ene kant snap ik het wel dat dat geadviseerd wordt, want het kan fout gaan en dat zou heel jammer zijn. Maar het kan ook prima goed gaan zeker met goede begeleiding. Je hoort toch vaak meer verhalen waarin het niet goed gaat dan waar het wel goed gaat. Ik denk wel dat je (mensen in het algemeen) heel realistisch moet zijn over je eigen capaciteiten. Als iemand heel angstig aangelegd is, zou ik niet aanraden om met een jong paard te beginnen bijvoorbeeld.

'Als ik het maar goed doe' dat herken ik ook heel erg. Vooral in het begin toen hij nog bij elk beetje spanning op twee benen stond.. Toen was ik wel heel even bang dat ik hem dat niet goed zou afleren en werd ik een beetje onzeker of ik het wel goed zou doen. Maar als ik zie hoe snel hij kipmak werd heb ik er alle vertrouwen in we het samen wel gaan redden.
Laatst bijgewerkt door Ilayla op 04-11-16 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:46

Ik ben ook geen voorstander van een groene combinatie.
Maar dit komt voort uit eigen ervaring. :)
Zelf als groene ruiter op een groen paard begonnen.
Uiteindelijk zijn we samen wel tot het Z1 gekomen.
Maar het was bloed zweet en tranen soms.
Dit was overigens met mijn vorige paard. :)
Begonnen met rijden toen hij nog van zijn fokker was, en dus zelf van zadelmak naar het Z gereden.
Maar zoals ik zei, ook met flink wat tegenslagen en het is zeker niet altijd even gemakkelijk geweest.
Ik zal nooit meer kiezen voor een groene combinatie. :n

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:52

Annikoe schreef:
Bij mij was hij al gecastreerd toen ik hem voor het eerst tegenkwam, dus ik had helaas geen keus :+

Zijn er nog meer mensen voor wie hun jaarling hun eerste paard is?

Nope, eerste paardje was met me zus samen, helaas verkocht zij der van 1 op de andere dag.. en 4jaar geleden me helemaal eigen merrie gekocht. En toen een veulen van haar gefokt en dat is kofu! En sinds een jaar ook nog een mini merrie erbij van 7jaar. Die ik al ken vanaf dat ze 2jaar is.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:55

Dit is bij mij de tweede keer dat ik een shet als veulen kocht. Alex heb ik ook alweer 9 jaar nu en die is dit jaar 9 geworden. Dus ik weet al precies hoe ik het niet wil gaan doen. Jorie gaat volgend voorjaar gecastreerd worden en ik ga hem volledig zelfstandig beleren.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:51

Gelukkig heb ik er heel goed overna gedacht voordat ik er aan begon en ik begrijp heel goed dat veel mensen het niet aanraden :j
Ik denk dat het ook al een hele hoop scheelt dat Jack zo ontzettend koel in zijn hoofd is, en dat ik geen spring- of dressuurgefokt warmbloedpaard heb die naast mij staat te ontploffen. Daarnaast sta ik (in de buurt van een paard) altijd stevig in mijn schoenen en weet ik goed consequent te zijn. Ik hou niet van fratsen en er moet heel wat gebeuren wil ik zomaar bang worden voor een paard. :+ (ik blijf overigens wel altijd fair tegenover het paard hoor :) )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:02

Het lastigste vond ik het rijden.
Ik moest mijn paard dingen leren die ik zelf ook nog moest leren. :+
Stap, draf, galop was prima.
maar alle oefeningen die erna kwamen. :))

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:08

Dan heb je er goed over nagedacht Annikoe.

Ik heb het idee dat iedereen hier in het topic wel goed heeft nagedacht over waarom ze aan zo'n avontuur beginnen. Vind de warmbloed paarden hier overigens best wel rustig ogen, wat je niet echt verwacht van jaarlingen of houden jullie de foto's met hun capriolen voor je? :P

Kan me goed voorstellen dat dat het lastigste is Renske, maar ik ga ervan uit dat het met voldoende lessen lessen wel goed moet komen. Denk dat ik volgend jaar wel weer ga beginnen met lessen op een ander jong paard om mezelf scherp te houden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:15

Daarom blijf ik nou ook nog doorlessen bij mij op de manege, zodat ik daar op de jonge paarden kan blijven rijden en zo (hopelijk) blijf leren en er later profijt van heb. Ik rij op het moment op een kruising tussen een KWPN en een konik en dat is echt een draak :+ Maar ik leer er ontzettend veel van, ook over mezelf. Ze is best gevoelig en dus een hele goede spiegel voor mij, zo weet ik precies wanneer ik niet duidelijk genoeg ben, of wanneer ik teveel van haar begin te vragen :j

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:28

Ik wil je manege niet afkraken hoor, want misschien heb je geluk met een manege met die kwalitatief goede lessen geeft. Maar ben je niet bang dat je 'verkeerde' dingen aangeleerd hebt gekregen? Heb je wel eens met een bijrijdpaard van een niet manege instructeur les gehad en merkte je dan verschil? Ik heb namelijk vroeger een tijdje op een manege gereden en daarna van andere instructeurs les gehad waar ik echt weer dingen moest afleren. Kan natuurlijk dat ik pech heb gehad toen.

Die kruising lijkt me overigens echt gaaf! Heb er een op bokt gezien en die vond ik prachtig.