Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:39

Wat loopt ze leuk.

Ja, vrij weinig te melden vanaf hier.

Behalve deze leuke foto die op de site van de fokkers van Pop en Fflur staat <3
Afbeelding
Onze eerste ontmoeting. Hier was Pop echt nog een Popje <3

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:41

Wat lief <3

Myrth97

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:51

Afbeelding

Niet heel duidelijk, maar ik ben 1m56 en pebbles is 1m35. Heb van andere mensen ook kleinere gereden, maar vind 1m35 wel echt het minimum.

Nu hopen dat haar veulen groter wordt :) (al is ze met 5 maanden al 1m15, dus ik verwacht het wel).

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:07

Mooie foto zeg!!

Mijn nieuwe pony is 1.49, dus ik hoor er niet meer bij haha.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 05:30

Afbeelding
Afbeelding

Mini rondje buiten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:46

Wat een schattig popje <3

Hier ook weinig te melden, al dagen grauw weer, niks aan zo.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:03

Jee, dat is net mijn uitzicht!

Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:45

Haha lijkt inderdaad aardig marocje
Spatter haha ja he

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:48

Hier nog een groot (165) mens met een pony (146) arabierenkruising :), en dat gaat prima. Hoewel ik daar nog niet 100% eerlijk op kan antwoorden want hij moet nog ingereden worden, maar uit ervaring kan dit best. Leuk topic! Ik ga zeker vaker mee kletsen

Afbeelding

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:03

Hier mijn uitzicht haha

Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:33

WoW drico heerlijk uitzicht

Afbeelding
Deze is van vandaag

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:35

Oh heerlijk zo!

Hier gisteren buiten gereden maar met een paard, dus telt niet als ik die post haha.

Maar ook ander nieuwtje, Fflur kan 'flemen' of 'lachen' op commando!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:35

Hier ook een nieuw avontuur aangegaan haha aangezien we nog geen zadel hebben waar hopelijk vrijdag verandering in komt heb ik vandaag.. voor het eerst in 10 jaar zonder zadel gereden.. ehrm nou ja gereden een paar rondjes rond gestapt. Zowel ik en paard moeten beiden nog enorm onze balans vinden en hij zorgd soms iets te goed voor me.. als ik bijvoorbeeld aan mijn neus krab staat hij al stil '' Baas je valt!!'' hahah echt zo lief. Vond het wel erg onwennig zo met een bbp mischien nog eens proberen als we wat meer in de spier staan en we beiden wat meer aan elkaar gewend zijn en wat meer balans hebben ;p Verder natuurlijk super trots op hem dat hij zo braaf was, en zoals een vriendin al zij.. liever met bbp stilstaan neiging dan ren neigingen hahah daar gaf ik haar groot gelijk in.
En hij eet idd zijn teugel op waar hij los staat... hij laat ook altijd zichzelf uit en maakt zichzelf los om dan met uiteinde van touw in zijn mond te staan met een uitdrukking van .. kijk ik kan ook los staan hoor... het is een echte clown haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 09:40

Lekker ittheclown ziet er goed uit hoor.

Ik heb straks les met pablo eens kijken hoe dat gaat.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:22

Wat een heerlijke foto's allemaal. Lekkere wollies!

Heb mijn dame haar jas gedeeltelijk uit gedaan haha.

Hier ook wat Oortjes foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En met d'r kale buik :D

Zonder zadel is wel lekker warm!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:01

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:28

Ik zit bij die van mij nog te twijvelen met scheren .. van de week in de roundpen droop het zweet van zijn borst maar dat was ook wel opeens weer een warme dag.. bah bah moeilijk, ik wacht het maar eventjes af. Inmiddels wel een zadel gekocht ! Als het goed is komt die woensdag of donderdag , hij liep toch wel enorm fijn onder boomloos dus het is een barefoot londen geworden, jammer genoeg nog niet bruin want die verzendtijd is redelijk lang.. zo een 3 maanden dus voor nu een tweedehandsje en dan gaan we gewoon lekker beginnen met verder rijden en dan zien we wel of we uiteindelijk bij de londen blijven want dan moet er natuurlijk een bruine komen.. aangezien al mijn hoofdstellen bruin zijn en ik bruin persoonlijk gewoon mooier vind ;p

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:47

De les ging super goed,
Steigeren onder de man en vanaf de grond. Alleen lukte dat laatste mij zelf niet maar nikki wel.

Voetjes Spaanse pas ging ook goed en spagaat en buiging gedaan.
Ben helemaal trots op hem.

In zijn enthousiasme heb ik wel perongeluk een paar keer hoef tegen mijn knie gehad dat was niet fijn.
Dus nu wat vocht erin en gevoelig. 

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:06

Wat gaaf Fabske!
Is je zadel binnen gekomen ittheclown? Boomloos lijkt me echt heerlijk zitten :)

Ik ben in het weekend gaan wandelen met Brego, hij vond het maar wat spannend en was een echte beschermheer hihi

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:45

Hangt ervan af welke boomloos, de combi moet goed zijn. (Das uiteraard met een boomzadel net zo)
Ik heb een Ghost, zit heerlijk!Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:33

We hebben na een pas sessie gekozen voor een Barefoot London , ook de cherokee geprobeert omdat ik die prachtig vind, maar helaas zat die voor mij minder fijn. De ghost en een trekker hebben we op zijn rug gelegd maar we merkten met aansingelen al dat die wat naar voren trokken, iets wat de london helemaal niet deed, de cherokee overgens ook niet, dus op de trekker en de ghost heb ik ook niet gereden.Als het goed is komt hij vanmiddag hier aan dus zit nu al een beetje in de zenuwen hahaha.

In vergelijk met een boom is boomloos tenminste barefoot wat breder en je voelt veel meer de bewegingen van je paard, hij moest er ook aan wennen wouw eerst niet lopen omdat hihet vreemd vind met wat aanmoedeging en een klein tikje was het even een bokje en toen had hij zoietz van.. he !! ik kan hier in bewegen en toen ging hij als een gek door de bak draven hahah echt leuk om te voelen dat hij het zo fijn vind.

Dus hopelijk is dat met deze die komt ook zo, al gaf de verkoper aan dat ze er weinig mee gereden hebben dus we shall see , heb er zin in om aan het werk te gaan hij word wat draakig.. met longeren in de bak ook dus het word tijd dat hij onder het zadel lekker aan het werk kan.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:21

Aangezien veel dames behoorlijk fanatiek zijn of jonge paarden hebben.
Wat voor dromen hebben jullie om te doen met je paarden.
Wat wil je nog doen of bereiken??

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:15

Ohh zoiezo is een doel.. kunnen galloperen in de bak buiten heb ik een galopje gemaakt dat ging wel aardig behalve een rem die het niet perfect deed, maar in de bak zou echt fijn zijn.

En ik zou ook enorm graag een keer een endurance beginners klassen willen doen.. en een oefencrosje hahah genoeg om van te dromen.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:53

Leuke dromen ben benieuwd hoe dat bij de rest zit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:01

Ik heb idd ook een passessie gedaan, bij Lilianne (teteltee). Wou kijken voor een London, RWC, eventueel Ghost.

Bij mijn pony zou qua bouw ed Ghost het beste uitkomen begreep ik, maar wilde toch wat proberen. Ghost quilty zat wel lekker, maar vond zonder zweetbaden niks. Toch Barefoot geprobeerd: London zat veel te groot, en voelde alsof er een Stoel op zijn rug was gezet. Zat veel te breed. De RWC zat wel lekker, pony liep ook goed onder, maar was toch net een slag te groot voor hem. Dus toch de Ghost Roma piccolo geprobeerd en die zat heerlijk! Ik voelde mijn pony zo goed! Dus ook eindelijk hoe scheef ie was..