De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:12

Leuk paardje lumkea! Touw met halster heb ik ook gehad voor mijn grote paard.

Ben zelf al twee dagen ziek dus Fin is uitbesteed aan een vriendin en die zorgt goed voor hem dus hoef me er geen zorgen over te maken.

meisje2000

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:13

Beterschap finley

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:53

Thnx ben eigenlijk nooit ziek maar zet nu goed door...

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:54

Zo, het weer was goed vandaag, eindelijk droog n zelfs zonnig! Dus ik ben even met Iris bezig geweest, stukje gewandeld met hoofdstel en daaroverheen een halster waar ik haar aan vast had. Daarna nog even een stukje geprobeerd te longeren. Was voor haar de eerste keer en viel me niets tegen. Paar rondjes op de ene hand gedraafd en een paar rondjes op de andere hand. Op de laatste kant ook nog 2 rondjes in stap (vond ze heel moeilijk). Voor de eerste keer was ik erg tevreden!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:57

Ben even bij Harley geweest vanmiddag. Hij gedroeg zich nogal anders ....
Sinds het nieuwe halster laat ik het halster uit als hij in de stal staat. Dit omdat het vorige halster een schuurplek (nog niet volledig kaal) veroorzaakt heeft en ik wil dat er terug mooi haar op kan groeien.
Maar ik wou hem zijn halster omdoen. En bij het dichtdoen van de riem die achter de oren gaat werd meneer erg lastig. Hij hapte naar mijn hand, heb hem even gerust gesteld, halster dichtgemaakt en hem mee naar een wei genomen.
Eenmaal op de wei probeerde ik achter zijn oren te kriebelen, maar van zodra ik mijn hand rustig naar die richting bracht hapte hij naar mij of begon hij te steigeren.
Heb me even boos gemaakt ivm het steigeren en daarna zijn schouder geaaid toen hij weer rustig stond. Halstertouw losgeklikt en mocht hij even in de wei lopen.
Hierbij schudde hij ook geregeld met zijn hoofd alsof hij het halster niet meer verdraagt achter zijn oren.

Kan er pijn opduiken rond de kaak/oren door het wisselen van de tanden?

Owja, op de poetsplaats de meetlat (plooibare bouwlat) erlangs gezet en volgens de stalbaas is hij 1m41/42 groot.
Maar hoe ik ook kijk bij mij blijf ik toch echt duidelijk 1m38 zien. Ik weet het dus niet meer hoe groot hij werkelijk is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:58

Donja schreef:
Zo, het weer was goed vandaag, eindelijk droog n zelfs zonnig! Dus ik ben even met Iris bezig geweest, stukje gewandeld met hoofdstel en daaroverheen een halster waar ik haar aan vast had. Daarna nog even een stukje geprobeerd te longeren. Was voor haar de eerste keer en viel me niets tegen. Paar rondjes op de ene hand gedraafd en een paar rondjes op de andere hand. Op de laatste kant ook nog 2 rondjes in stap (vond ze heel moeilijk). Voor de eerste keer was ik erg tevreden!

Super, zou willen dat het bij mij zo soepeltjes ging.
Heb wel de handicap van het ontbreken van een bak natuurlijk :')

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:04

Ik had dit ook niet verwacht... Maar wel blij mee.
Ik heb een paddock/bak van 20 x 32 m Maar momenteel is het een blubberbende.. daarom ook niet eerder wat gedaan, maar was het zo zat, dat ik vandaag de stoute schoenen (nou ja, regenlaarzen) heb aangetrokken en het maar aquatherapie noem :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:07

Donja wat fijn dat het longeren zo goed ging! Fin was daar ook een snelle leerling mee.
Sinds de zomer hebben we een longeercirkel dat maakt het nog makkelijker.

Marijke is hij je niet gewoon aan het uittesten? En die riem achter zijn oren zou ik niet eens losmaken gewoon alleen het klipje. Zou niet achter alles iets zoeken

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:14

Super dat Iris het zo goed deed! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:17

oh ik maak nooit het klipje los maar wel altijd die riem achter de oren. Anders denkt Harley dat ik hem het hoofdstel wil aandoen want als ik het halster over de oren wil doen dan doet hij zijn mond open omdat hij het bit verwacht. Klinkt gek, maar is werkelijk zo. :')

Zijn oren aanraken vind hij niet plezant maar zo erg reageren met happen en steigeren heeft hij dus nog nooit gedaan. Heb het in de wei ook gefilmd, moet het enkel nog uploaden.

Gisteren ben ik niet op stal geweest en zover ik kon zien is hij ook niet buiten gezet geweest (was te zien aan het halster die nog op de plaats hing waar ik die gehangen had).

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:24

Donja fijn dat het zo goed ging, grappig een naamgenoot!

Beterschap Finley ziek zijn is niet leuk gelukkig doet iemand anders je paardje , maar je mist haar dan natuurlijk wel.

Lola is nu ongeveer 115 cm denk dat ze nog ietsje groter word maar niet veel.

Ja inderdaad wat een nattigheid hè hier is het ook waterballet voor de paardjes!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:32

Het filmpje. Het hoofdschudden is iets wat hij normaal niet doet.
Het moment dat hij wegrent is wanneer ik mijn hand uitstak richting zijn hoofd.

Heb ook een filmpje van in de piste, daarop schud hij ook met zijn hoofd.
Ik ken Harley en weet dus goed genoeg wanneer hij zich abnormaal gedraagt.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:50

Art_Ificious schreef:
Het filmpje. Het hoofdschudden is iets wat hij normaal niet doet.
Het moment dat hij wegrent is wanneer ik mijn hand uitstak richting zijn hoofd.

Heb ook een filmpje van in de piste, daarop schud hij ook met zijn hoofd.
Ik ken Harley en weet dus goed genoeg wanneer hij zich abnormaal gedraagt.
[ Video ]

Het ziet er voor mijn gevoel ook niet echt uit als spelen inderdaad, maar wat het kan zijn, geen idee..
Maar wat is ie toch knap zeg <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:54

Als ik het filmpje zo zie En naar zijn halster kijk vind ik het te strak zitten zou hem zeker 1 gat losser doen want dit kan nooit lekker zitten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:00

F_inley schreef:
Als ik het filmpje zo zie En naar zijn halster kijk vind ik het te strak zitten zou hem zeker 1 gat losser doen want dit kan nooit lekker zitten.

In de wei met halster vind ik altijd gevaarlijk dus zou hem dan gewoon af laten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:03

Hmm 1 gaatje zal moeten kunnen, hoewel ik dat de eerste dag had maar dan zat de neusriem erg los en was ik bang dat hij met zij hoef erachter kon blijven. Neusriem staat tevens wel op het kleinste gaatje (wat te zien is aan de lange overschot).

Verder deed hij maandag t/m woensdag niet lastig, gisteren ben ik niet geweest en in tussentijd heeft hij dus ook van woensdag 16u tot vanmiddag het halster niet aan gehad. Lijkt me dus sterk dat het daardoor zou komen.

Azmay, paarden worden hier altijd op de wei gezet met halster aan. Anders moet de stalbaas met halsters liggen sleuren ook.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:22

Dat betekend dat hij twee dagen op stal heeft gestaan? Tja dan kan het ook joligheid zijn.

Maar ik ga niks meer zeggen want word er een beetje moe van dat alles wat gezegd word word afgedaan met nee dat kan het niet zijn of een ander tegen woord.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:26

F_inley schreef:
Dat betekend dat hij twee dagen op stal heeft gestaan? Tja dan kan het ook joligheid zijn.

Maar ik ga niks meer zeggen want word er een beetje moe van dat alles wat gezegd word word afgedaan met nee dat kan het niet zijn of een ander tegen woord.

Ook mijn idee, paard moet haast wel te veel energie hebben.
Dat gooien met het hoofd doet een paard bij ons ook voor de fun.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:29

Ja heeft op stal gestaan 2 dagen. Als het regent komen ze niet buiten namelijk. Maar Harley uit zijn joligheid door te bokken en rennen in de wei. Heb ik ook genoeg filmpjes van .

Happen en steigeren is ook voor de fun als ik hem achter de oren aanraak? Lijkt me niet, en als dat zo blijft haal ik er een arts bij.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:38

En als je nou het stuk achter zijn oren wat verder naar achteren legt zodat het niet tegen zijn oren aankomt. Zou dat verschil kunnen maken voor hem. Moet je hem wel een gaatjes groter maken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:48

Kan ik doen, maar zoals ik al gezegd heb hapt en steigert hij ook als ik dat gebied wil aanraken en hij dus geen halster aan heeft.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:50

Art_Ificious schreef:
Ja heeft op stal gestaan 2 dagen. Als het regent komen ze niet buiten namelijk. Maar Harley uit zijn joligheid door te bokken en rennen in de wei. Heb ik ook genoeg filmpjes van .

Happen en steigeren is ook voor de fun als ik hem achter de oren aanraak? Lijkt me niet, en als dat zo blijft haal ik er een arts bij.

Dat is dan jou verantwoordelijkheid om hem uit zijn box te halen en in de paddock bak te zetten. Vind dat je geen enkel paard jong of oud twee dagen op stal kan laten staan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:53

Happen hoeven ze bij mij sowieso niet te proberen. Pijn of niet.

Kan ook goed joligheid zijn inderdaad. Helemaal niet vreemd dat ze dan met de kop schudden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:00

Kon gisteren zelf niet door de pijn in mijn schouder. Vandaag met moeite gegaan, hij trekt gelukkig niet aan het touw als ik hem vast heb.
Jolig of niet, dat zal ik morgen weten hoe hij dan reageert.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:15

Happen en stijgeren is idd een no go al gaat die half dood van de pijn.

En als je zelf niet kan regel je toch iemand anders? Heb inmiddels ook al twee dagen iemand anders bij Fin lopen zou het niet over mij hart kunne verkrijgen dat hij binnen blijft staan