De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 12:28

xHaithi schreef:
Zou die persoon met dat paard ook al effectief mensen hebben gevonden om dat dier 'gratis' bij te houden in de winter? Het beleren is blijkbaar nog niet gelukt want dat staat er nog altijd bij :')

Vind ik niet zo gek, beest krijgt geen rust en stabiliteit aangeboden. En dat zijn nou net de hoofdpunten om een paard goed te beleren en door te rijden.

Anouk_H

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:03

Zou iemand een linkje kunnen pb'en? Ben benieuwd om wrlke advertentie het gaat :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:40

myk_en_shant schreef:
xHaithi schreef:
Zou die persoon met dat paard ook al effectief mensen hebben gevonden om dat dier 'gratis' bij te houden in de winter? Het beleren is blijkbaar nog niet gelukt want dat staat er nog altijd bij :')

Vind ik niet zo gek, beest krijgt geen rust en stabiliteit aangeboden. En dat zijn nou net de hoofdpunten om een paard goed te beleren en door te rijden.

Of niemand heeft het willen doen tot nu toe. Als een paard weggaat om te beleren moeten ze vaak ook van stal veranderen. Dat is meestal ook slechts enkele maanden. Op zich lijkt mij dit geen probleem voor het beleren zelf gezien dit vaker wordt gedaan. Dat het dier in het algemeen weinig stabiliteit krijgt is sowieso een feit, en als je zo laat leuren met een beest en er zelf zo weinig voor over hebt stel ik me al vragen bij de situatie aan het thuisfront.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:57

(Gaat over die Tinker toch?)
Ook de opmerking 'niet voor beginners' erbij :')

Tsja, mensen die graag een eigen paard of pony willen maar geen geld voor de aanschaf gespaard hebben, zullen zoiets wel leuk vinden... en dan in de zomer weer een andere. Wel lekker makkelijk. Al denk ik dat je dan niet zo snel een onbeleerde pony neemt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:52

Druppie7711 schreef:
Zou iemand een linkje kunnen pb'en? Ben benieuwd om wrlke advertentie het gaat :D

Markt aanklikken en hij staat vrij bovenaan, kan niet missen

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:35

Ik snap die uitleg van die longeerbak niet.
Is diegene dan van plan om het paard de hele winter in een longeercirkel te zetten, als de gemeente het wel had goedgekeurd? En het paard staat dus altijd alleen? :?
Sneu voor zo'n paard. Op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar had diegene beter gesierd.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:47

Ik had me al aangeboden :D , maar ze willen niet verkopen |o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:49

T blijft toch wel beetje sneu

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:51

Yup, zo mooie tink, zo sneu leventje.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:30

Op zo'n manier kun je natuurlijk wel mooi goedkoop alleen in de goede periode van het jaar een paard hebben. Het is niet alleen sneu voor het paard maar ook voor het kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:22

Inderdaad. Ik ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar bijstaat...
Hopelijk wordt hij wel enigzins opgevoed. Met een jonge Tinker op mijn stal werd niks gedaan. Eigenaren zijn overigens ook toen de staleigenaar op vakantie was met schulden vertrokken. Zo sneu...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 23:51

Echt zonde en vooral sneu.
Arme paard.
In diverse delen van het land heb je er paard rond de 170 per maand vol pension staan.
Als dat niet meer kan verdien je geen paard.
Want wat als het dier in de zomer de dierenarts nodig heeft?
Dat kost wel meer dan een half jaar stal geld.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 06:22

Of wat nou als rr iemand mee akkoord gaat en gaat beleren... En dat doet diegene zelf, 0,0 verstand en gaat totaal fout en paard word 1 groot chaotisch probleem.. En dan? :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:18

Of het paard komt kreupel terug.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 09:15

volgens mij is dit paard al meerdere malen uitgebreid besproken hier in het topic en op de rest van Bokt.
Wat ik van alle verhalen heb begrepen dat hij/zij ooit al ingereden is geweest door een van de mensen die hem in de winter had maar dat dat niet goed was gegaan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 22:38

Ik zag vandaag een jaarling te koop staan op Facebook, waar vervolgens iemand op reageert met vraag of die jaarling zadelmak is....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:57

nicole_floor schreef:
Ik zag vandaag een jaarling te koop staan op Facebook, waar vervolgens iemand op reageert met vraag of die jaarling zadelmak is....

|o 8)7

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:06

nicole_floor schreef:

Jazeker, en ook al M-klaar

_-:(

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:52

Mer1980 schreef:
nicole_floor schreef:

|o 8)7

Zo heb ik dus een paard gehad wat inderdaad zadelmak is gemaakt op 1,5 en vanaf 2 jaar fanatiek gereden is.
Daar kwam ik een aantal jaar na aankoop achter(kwam toen in contact met diverse oude eigenaars).
Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat dit paard al heel jong volledig stuk was in de rug.

Er zijn dus gekken die het wel doen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 12:40

ijssnuiver schreef:
Zo heb ik dus een paard gehad wat inderdaad zadelmak is gemaakt op 1,5 en vanaf 2 jaar fanatiek gereden is.
Daar kwam ik een aantal jaar na aankoop achter(kwam toen in contact met diverse oude eigenaars).
Ik hoef jullie vast niet te vertellen dat dit paard al heel jong volledig stuk was in de rug.

Jep. Er rijdt er hier in de buurt eentje rond die zijn paard op 1,5 jarige leeftijd zadelmak heeft gemaakt omdat hij over de 180 dreigde te worden, en dan zou inrijden zo moeilijk gaan....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:42

Ania schreef:
ijssnuiver schreef:

Jep. Er rijdt er hier in de buurt eentje rond die zijn paard op 1,5 jarige leeftijd zadelmak heeft gemaakt omdat hij over de 180 dreigde te worden, en dan zou inrijden zo moeilijk gaan....

Gut...ben ik weer ouderwets ingesteld... heb altijd geleerd dat paarden die zo groot worden, vaak nog een jaartje extra nodig hebben om sterker te worden. Is zeker achterhaald :+
Nou ja, als deze stuk is, neem je gewoon weer een nieuwe :o

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:56

ijssnuiver schreef:
Mer1980 schreef:
|o 8)7

Ik las vroeger graag de Volbloed-boekenreeks van Joanna Campbell. Daarin worden paarden zadelmak gemaakt in de lente van het jaar dat ze 2 worden, en doen ze ook mee aan paardenrennen. Ik vraag me af of die jonge zadelmakmaakleeftijd ook de reden is dat ze het altijd maar een paar jaar doen.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:47

Paard verkocht en aanbetaling gehad en nu kan ze ineens rest niet betalen gelukkig wel een koopcontract opgesteld maar wij gaan hem nu waarschijnlijk morgen ophalen maar wat als ze onraad ruikt en hem dan weghaald zou ik dan aangifte van diefstal kunnen doen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:52

Als je daar zo bang voor bent zou ik je bericht maar weer weghalen, want als ze die leest is ie geheid weg.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:52

Dat heb ik ook gehad ooit Esprit, en bij het ophalen werd ik voor en achter ingesloten door grote bouwmachines met bouwvakkers en moest de politie erbij komen om mij mijn paard mee te laten nemen. Ga dus aub niet alleen!