de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:44

Heerlijk dat iedereen zo fijn gaat en het beleren zo goed gaat ook. Wij moeten nog even wachten op groen licht van de osteo en dierenarts, hopelijk krijg ik binnenkort ook groen licht voor het 'echte' onder de man beleren.

Aan de longe heeft hij dikke pret en gaat het ook steeds fijner, erg blij ermee !

Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:46

Hij echt hengst geworden om te zien Chey. Erg mooi.

Nog een keer KWPN aanbieden?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:23

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:26

Leuk filmpje. Ziet er heel braaf uit.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:12

JudArthos schreef:
caro29 schreef:
@ gomir up to date is een goede keuze :-)

Mij. Drie jarige is nog steeds braaf. Alleen met opstappen steeds een pas achteruit gaan. Zo irritant. Vrijdag voor het eerst een sprongetje gedaan al kon je het geen springen noemen. Heb uiteindelijk tot 50 cm een kruisje gebouwd maar meneer bleef er overheen draven alsof het een drafbalk was. 1x leek het op een sprong. Ben benieuwd hoe hij het doet als het hoger wordt. Hij was in elk geval totaal niet onder de indruk

Gigi loopt juist met het afstappen.. niet zo handig :')
Kan het springen niet een deel balans en kracht zijn?
Een andere 3 jarige hier heeft ook veel moeite om over hindernissen te komen onder de mens namelijk

Ik heb vandaag een steiltje gebouwd en toen kon meneer wel gewoon erover springen. Max 6x erover. Paar keer kruisje en toen een steil. Vandaag ook gelijk van stal gehaald, bij de stal opgestapt en naar de bak gereden. Niet eerst gelongeerd en hij was braaf. Ik ben er wel achtergekomen dat de bak wel nog afgesloten moet worden :j
Leuk om te lezen dat de anderen ook zo braaf zijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:03

Wat een knapperd Chey!

Fijn dat alle paarden braaf zijn.

Ik heb vandaag voor het eerst met singeltje gelongeerd. Paar flinke bokkensprongen, maar verder viel het mee, dus erg blij met de stap vooruit. Had haar nog niet eerder zien bokken aan de longe, maar ik hoop van harte dat ze dat niet onder het zadel gaat doen..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:42

Die van mij kan in de wei of paddock behoorlijk tekeer gaan. Voordat ik wist dat ze braaf onder het zadel was, hield ik m'n hart echt vast. Maar ze dit het nooit onder het zadel of aan de longe. Gelukkig niet, hahaha

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:20

Brave 3 jarige allemaal, hier nog een!

Vandaag was ik Giga aan het rijden met stalgenootje en ze stelde voor de grap een paardenwissel voor, tjah je gaat er maar opzitten maar het is op eigen risico, 3 jaar en heeft nog niemand anders opgezeten, ze was hartstikke braaf :) en ook wel gaaf om ze dan eens onder een ander te zien lopen ipv alleen zelf te voelen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:38

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:04

Caro top dat ie nu goed oppakte!

Brave jaargang volgens mij :) Wij hebben 3 drie-jarigen en ze zijn stuk voor stuk gewoon echt braaf!

Gister met grande even gekeken hoe hij reageerd oo een changementje :D Hij springt ze perfect!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:23

een keer wisselen is altijd goed en erg leerzaam!

Ik doe changementen ook altijd al heel jong en spelenderwijs, pluk je later alleen maar de vruchten van.
Mijn zesjarige merrie loopt ZZ-licht en springt de wissels super, mist nooit en is voor haar de normaalste zaak van de wereld!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:26

Grande gaat de springsport in dus ik blijf ze ook wel meenemen in training, maar ik ben het met je eens dat het voor de dressuur ook alleen maar handig is!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 09:57

Ik heb gisteren weer heerlijk gereden. Ik kan merken dat ze met dit weer wat frisser wordt maar daardoor super alert op m'n beenhulp. Gelukkig wel super braaf.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:10

Wissels jong leren verschilt wel heel erg per paard hoor. Er moeten toch eerst een aantal voorwaarden zijn. Daarbij maak je gauw meer kapot dan je lief is. Je moet echt weten wat je doet.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:49

Deze ochtend is er iemand langs geweest om Guapa op de vrachtwagen te krijgen en met succes :D we hebben met zo'n stick gewerkt en na wat basis en veel geduld aan de vrachtwagen liep ze er zo op! We hebben haar er een 5tal keer op en af geladen. Wat een fijn gevoel om haar er zo op te zien lopen :j
Nu hopen dat ze het zo blijft doen als ik het alleen moet doen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:07

Die van mij is superbraaf maar heeft wel 2 eigenaardigheden. Deken op en opzadelen kan je niet doen vanaf de kant dat je ook opstapt. Doodsbang via die kant. Net als afzadelen en deken er aan die kan afhalen. Longeersingel kan wel van die kant op. Snap het niet want de beleerder zei dat hij van via beide kanten opzadelde.
Wissels staan hier nog niet op het programma. Hij heeft wel al veel balans in draf en galop. Hij begint nu net lekker het bit te accepteren en in een stap een beetje naar beneden te komen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:18

Dat is best bijzonder caro. Mijn eerste paard heeft heel lang dingen aan de rechterkant eng gevonden maar links is toch de kant waar je het meeste doet en wat ze dan ook meestal niet zo spannend vinden.

Ik ben vandaag voor het eerst naar een vreemde locatie geweest. Hij vond het best spannend maar ik heb zonder hulp kunnen opzadelen, longeren en opstappen. Daarna vanuit de longeercirkel naar de binnenbak gestapt en dan wil hij het liefst achter de begeleider kruipen maar wat doet hij het stoer! Binnenbak was 2 rondjes een beetje eng maar daarna alsof hij er al jaren loopt. Blij met deze stap!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:53

Apart Caro! Ik doe bij de mijne nu bewust alles aan beide kanten. Toen ik voor het werst aan de rechterkant ging lopen had ze ook zoiets van, jaa, daahaag! Nu ga ik niet lopen. Gaat nu goed. Vaak doen en veel belonen, dan gaat het steeds beter.

Vandaag voor het eerst peeskappen om gedaan. Ben daar normaal niet zo van, maar zoals het een echte fries betaamt, maait ze met haar voorbenen en achter tikt ze ook nogal eens aan. Peeskappen vond ze even gek, morgen ook maar achterbenen proberen. Maar ze is nog steeds razendsnel met haar achterbenen, dat gaat nog steeds niet helemaal vanzelf.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:19

Het rijden gaat met Gigi op bepaalde punten nog moeizaam, ze wil nog wel eens in verzet gaan met het sturen/inbuigen en ze vind druk op het bit nog altijd een beetje gek :/
Overgangen gaan daarentegen steeds beter, en ze krijgt al steeds meer balans :)

Peeskappen heb ik vorige week geprobeerd, ze heeft er nieteens naar omgekeken :')

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:28

Vandaag heel fijn gereden met Guapa :) heb ook alleen haar benen kunnen afspuiten. De tips die we deze ochtend gekregen hebben, hebben al goed geholpen :j eigenlijk best een aanrader om met een jong paard te volgen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:31

Morgen ga ik weer op Guus rijden. Ga ik ook bepalen of ik hem zaterdag terug haal of dat ie nog een week blijft.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:05

Fijn van camionladen en rijden Nathalie!!
Doe ook grondwerk met Galant. Helpt echt veel!

Caro: proberen regelmatig iets langs beiden kanten te doen... raar dat hij zo bang is inderaad langs links!

Vandaag voor de 3e keer op verplaatsing gaan rijden. Ging heel fijn. Tot we aan de rechtergalop kwamen. Die ging plots ff niet meer :p normaal links. Maar die gaat nu makkelijk. Trailer laden om terug te gaan heeft wel 5min geduurd. Hij had plots niet zoveel zin meer ;)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:22

Ik wou dat die van mij met 5 min er op stond :D
Mijn 3 jarige gaat ook leuk.
Alleen veel moeite met linkergalop .
Galop recht lijkt hij alleen te kennen.
Ben nog op zoek naar een leuke cc naam
Voor een zwarte ruin

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:32

Gewoon z'n stamboeknaam.

Vind het altijd leuk als er iets van de stam waar het paard uit komt erin zit.
Tenminste,...voor een merrie.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:36

Suzanne F. schreef:
Wissels jong leren verschilt wel heel erg per paard hoor. Er moeten toch eerst een aantal voorwaarden zijn. Daarbij maak je gauw meer kapot dan je lief is. Je moet echt weten wat je doet.

het is daarom ;)