[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:57

Lieve Dreamy@....je hoeft geen topruiter te zijn voor dit paard,echt niet.Alleen iets zekerder worden van jezelf.En ik vermoed dat jullie dan gewoon een top combinatie worden!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:07

geerke schreef:
Lieve Dreamy@....je hoeft geen topruiter te zijn voor dit paard,echt niet.Alleen iets zekerder worden van jezelf.En ik vermoed dat jullie dan gewoon een top combinatie worden!

Kijk, dat zijn oppeppende woorden :D
En ze heeft nog gelijk ook....

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:09

Ik zou hem zo lekker laten doorrijden door je stalgenootje of eventueel een springruiter tot hij in alle gangen goed bevestigd is. En er dan zelf weer op gaan rijden. Grote kans dat er niks meer aan de hand is en je hem gewoon fijn zelf kunt houden. Veel succes!

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:42

Ik volg je topic ook al een tijdje. Vond het jammer dat je Fiego ging verkopen. Ook ik denk echt dat jullie een top combi worden en zijn op het moment dat Fiego wat meer is doorgereden. En jij wat zekerder wordt van jezelf, en vooral van jullie samen als combi :)
Ik zou het zeker een kans geven.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:00

Wat ontzettend geweldig om te lezen dit!!
Vind het zo leuk voor je dat het goed gaat. En anders idd dat meisje er nog een paar keer op en hup dan jij!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:18

Kijk dat zijn mooie berichten!

Nog even een tip waar je misschien wat aan hebt. Wat je hebt gezien met die springruiter was dat zij direct een doel had, namelijk springen. Ook dat is iets wat je paard ook echt ziet en snapt. En vaak ook leuk vind! Het geeft jullie beide een doel. Dus probeer daar wat mee te doen. Een klein hindernisje of iets anders om je focus op te hebben kan echt een wereld van verschil uitmaken.

Ik ben benieuwd hoe jullie verder ontwikkelen... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:25

Ik wil juist zeggen, doe vooral rustig aan. Pas echt als ie lekker rustig de baan door gaat jij erop. Niet weer te snel willen want dan kan het alleen maar weer tegen vallen. ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 23:28

Joolien schreef:
Ik wil juist zeggen, doe vooral rustig aan. Pas echt als ie lekker rustig de baan door gaat jij erop. Niet weer te snel willen want dan kan het alleen maar weer tegen vallen. ;)

Dat ben ik zelf zeker van plan :j ik ga er idd pas op als ie veeeel meer bevestigd is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:47

Lijkt me een strak plan!
Zou toch zonde zijn als dat verkeerd uitpakt en je weer van onder af aan kunt beginnen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:06

Wat fijn dat er bij Fiëgo een knopje is omgegaan!! En ook super fijn dat je stalgenoot je wil helpen en er nu op rijd. Heel erg leuk om zo'n positieve post te lezen! +:)+
en wat de toekomst brengt zullen we wel zien ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 09:07

Zij vindt het helemaal geweldig :D en Fie duidelijk ook. Ben benieuwd wat Menke ons vandaag gaat brengen :)

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:16

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:46

Ik heb een tijd zitten meelezen. Toch is het goed, zoals het gegaan is. Vaak zie je als een combi niet klikt en het paard te koop staat, dat alle spanning er af gaat. En wonderwel gaat het dan vaak wel goed. Ik ken meerdere paarden die te koop hebben gestaan, jaren geleden. En nog steeds lekker met de eigenaar van toen heerlijk in de rondte rijden. Succes hoor.

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:22

Wat een leuke verrassing! Heerlijk te lezen dat je er nu echt zelf weer plezier in hebt en dat hij je weer wat vertrouwen geeft ( en jij hem!).

Mijn dochter, die haar paard onder begeleiding beleert, heeft de volgende spreuk op een groot blad geschreven: "ruiter word je met vallen en opstaan, ruiter blijf je door te blijven opstaan." Het is een quote van een Belgische wielrenner, maar ze heeft het woord renner vervangen door ruiter en ik vind het ook prachtig uitgedrukt.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:36

Wat super zeg! Goed dat het nu zo goed gaat! +:)+

Geniet lekker van hem hem en pas als je echt niet meer kunt wachten er zelf weer op op. Oh ik vind dit zo tof om deze update te lezen, het is jullie echt gegund!!! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:00

Dreamy, volg je topic al een tijdje omdat ik jullie 'kende' uit het beleertopic (alleen zat ik daar maar kort in).
Top om te lezen dat het toch zomaar de andere kant uit gaat, het is jullie zo gegund om er samen toch nog te komen!

Met mijn prinses heb ik ook strubbelingen. Volledig door mij; met het verlies van umoyax ben ik een stuk van mezelf verloren en heel onzeker geworden. De eerste 4 keer heb ik er zelf ook niet opgezeten, maar daarna kreeg ik een schop onder mn kont van de juf en ben ik er toch op geklommen. Hoewel ik er elke keer heel nerveus op stapte merkte ik wel dat Nas daar steeds beter mee om kon gaan. Afgelopen woensdag hebben we, bij wijze van 'therapie', zelfs zonder zadel gereden!! We zijn er nog lang niet maar het gaat steeds beter en ik leer haar langzaam vertrouwen en vind mezelf terug.

Ook als onzekere ruiter met een jong, gevoelig paard kun je er komen! Blijf je gevoel volgen en zorg dat je mensen om je heen verzamelt die je er doorheen kunnen slepen.

Ik duim dat jullie er toch nog samen doorheen komen in elk geval :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 15:45

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties! Vandaag hebben we les gehad van Menke, laten we zeggen dat ze zelfs los gedraafd heeft! Ik zal later een uitgebreidere update geven :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:55

Gaaf Cher!!!

Ik zou zeggen: Ga zo door, en kijk het daarna nog even aan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:47

Fijn dat je zo'n oplossing hebt kunnen vinden, ook voor Fiego heel fijn.

En misschien doelen stellen en straight to the point en geen gemaar, ik denk dat dat voor hem wel werkt. Ik hoop dat je snel zelf weer erop zit!

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:09

Hééé wat een leuk nieuws lees ik hier! Ik hoop lekker mee dat de knop is omgedraaid en jij er snel ook weer eens op kan :j

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:31

Wat leuk voor jullie!!
Gaat zeker de goede kant op! :)

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:34

Gefeliciteerd!! :D

Hoe is het nu met Fiëgo?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:06

geerke schreef:

Helemaal mee eens
Oh ja, van harte ts!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 14:40

xFloortjeh schreef:
Gefeliciteerd!! :D

Hoe is het nu met Fiëgo?

Bedankt voor de felicitaties :D

Met Fiëgo gaat het prima! :) Menke is langs geweest en vond dat we prima bezig waren.
Onder haar begeleiding heeft zij ook los gereden en gedraafd en hier gaan wij nu samen mee verder.
Menke zullen we erbij houden voor begeleiding vanaf de grond, maar dit zal niet meer zo vaak zijn. We gaan nu eerst kilometers maken :j

Heb een paar leuke filmpjes van afgelopen dagen, zal ze straks eens achter elkaar zetten en hier plaatsen :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:19

Ben benieuwd!!

Is het knopje soms omgegaan bij hem? :D