Ik was laatst op buitenrit, kom ik drie oude vrouwtjes tegen. Nou ze vonden mijn verzorgpaardje helemaal leuk!
"Wat is hij mooi en chique!" zegt eentje.
Tsja. Chique. Hij is heel lief en stoer hoor! Maar chique?
Minoes
Geplaatst: 13-05-13 10:21
Eline_S_S schreef:
Vanmiddag een jongen uit mn klas helemaal geshokkeerd dat er een veulen aan de piemel van een paard zat te likken. Jeetje wat heb ik hem uitgelachen zeg! Ik helemaal lachend uitleggen dat daar de tepels van een merrie zitten. We hebben er echt een half uur om staan lachen.
DaphneG
Geplaatst: 14-05-13 18:29
Afgelopen weekend met het hele gezin op buitenrit M'n vader rijdt 1 keer per jaar en reed vroeger op onze kwpner Arme hij, begint hij het net te leren, stappen we over op western *Probeert bit met kinriem en al in de mond van z'n paard te proppen *Ivm belasting moest iedereen opstappen vanaf verhoging, stopt hij alsnog voet in de beugel vanaf het bankje *verloor paar keer de teugels tijdens galop (dat is even wennen he 2 teugels?) *paard loopt de bosjes in 'Hoho even niet doen paard!' *Eerste rustige galopje van 25 km per uur 'Jeetje zag je ons gaan? Wat een snelheid!'
ik zei eens tegen iemand dat blesco en flint als een 'zetel' zitten (echt super goed in draf) antwoord: "mag ik die dan eens lenen om in mijn living te zetten?
krijg ik wel een hele grappig bericht op fb over een exzeeemdeken dat ik te koop heb: Hoi! Ik ken eigenlijk niets van paarden en ben op zoek naar een vliegendeken voor een koe met zonneallergie. Ik weet totaal niet wat je hier nog voor wil hebben. Groetjes
Ik heb ook wel eens via marktplaats een paardendeken voor een koe gekocht Het was toen -10 buiten en die koe had een coli-infectie.. Ze heeft het uiteindelijk helaas toch niet gehaald.. Maar de deken gebruiken we nog met enige regelmaat bij koeien die ziek raken in de winter!
Ja dat klopt! Pigment beschermt tegen de zon, maar in de witte delen van de koe is de huid roze. Daarnaast beschermt wit haar ook nog eens voor geen meter.
Zelfde geldt voor paarden met verbrande neusjes - die hebben dus een bles en dus een roze neus.
Mok werkt ook mín of meer zo - je ziet mok vaak op de witte voetjes (soms ook wel op de niet-witte hoor) omdat daar het vocht als een soort brandglas kan gaan werken wanneer de zon erop schijnt. (Niet dat dat de enige oorzaak van mok is.)
Wauw Fleur, weer wat geleerd. Maar dan moet je wel echt een brede deken hebben of niet?
Elise wat voor maat deken hadden jullie daarvoor dan?
De maat durf ik niet te zeggen.. Hij ligt bij mijn (ex-)werkgever momenteel (Meedhuizen) en ik zit in Vleuten dus kan het ook nog niet voor je nakijken.. Het is al een jaar of 6 terug dat ik hem gekocht heb
Ik heb een deken die mijn pony tot zijn knieën komt (zo een lekker lange deken die in het model als normale dekens 200 gram is, met er onder een vulling loze balk van zo'n 30 cm, Zou best een koe kunnen bedekken. 185 lang
Het liefst op de goede momenten namelijk dat er een ziek paard voor de neus staat. Nee hoor, daar heb ik alle vertrouwen in! Wanneer er wat gebeurt begin ik inmiddels door te krijgen dat ik er wel eentje ben van het meteen handelen (en dan, wanneer je met je duim een bloeding dicht staat te drukken, je pas bedenken hoe je nu vanaf die plaats bij een verbandgaasje kunt komen zonder barbapappa armen).
Vanmiddag was er iemand bang dat 1 van mijn 2 jarige ziek was... Hij was al even bij ons en zei toen een beetje "benauwd"... Uhm ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat dier niet helemaal in orde. Ze ligt al een hele tijd compleet plat! Dier lag heerlijk te soezen in de zon en stond vervolgens na een tijdje weer op om heerlijk verder te grazen
Maleficent
Geplaatst: 15-05-13 18:23
Niet raar maar ik vond het wel schattig;
We waren in het bos aan het rijden komt er een hoogbejaarde vrouw voorbij met d'r rollator, wij galoppeerde over het ruiterpad ( zit -+ 5 meter begroeiing tussen het voet pad en het ruiterpad ) horen we d'r zuchten tegen haar ( ook hoog bejaarde ) man: Wat is dat toch mooi he, dat geluid van ijzers over de weg
En ook een jongetje van een jaar of 7 op de heide dat er zeker van was dat Donna een cowboypaard was ( zwarte overo ) Zo schattig Heb 'm maar niet verteld dat Donna meestal gewoon Engels gereden word ( en soms western dus hij had een ergens wel gelijk )
Ik had laatst ook wat grappigs meegemaakt hopelijk kan ik het ook nog grappig opschrijven Mijn paard is in de opbouw fase na een 3 dubbele beenblessure (lang verhaal) Goed, het was heel warm dus nadat ik begonnen was in de binnenbak toch maar besloten verder te gaan in de buitenbak. Niet zo slim met zo'n nerveus paard, bodem is nieuw en zwaar moet nog veel regen op vallen, en geen slof om gedaan aangezien die binnen toch braaf genoeg is. Buitenbak betreed en in de bak ernaast waren ze de spullen aan het opruimen van de kinderochtend dus zeilen werden opgevouwen, Altaire staat doodsangsten uit voor de paardenvoetbal en de kinderen van de pensioneigenaar waren in die bak ernaast gaan voetballen. Altaire ging dus de hele tijd over de rooie en ik ging alles behalve recht over de hoefslag. Nadat ik klaar was liep ik naar de uitgang en op dit moment schrok die van elk banketstaaf dingetje. Fietste een jongen langs nou toen had die het helemaal gehad en sprong ervandoor en bokken, ik hield hem niet meer dus liet hem los. Op dat moment zegt het meisje wat achter de fiets aan loopt heel verbaasd en droog "Laat jij je paard zomaar loslopen?" Ze kon het echt niet begrijpen dat ik zomaar uit het niets mijn paard los liet lopen. De mensen langs de kant hielden het niet meer van het lachen de uitdrukking op het meisje haar gezicht
laatst had ik mn oppaskindje die gek van paarden is meegenomen naar mn fjordje. Komen we daar aan zegt ze tegen mij: maar dat is helemaal geen fjord. Dus ik vraag aan haar; waarom dan niet? Zegt zei: deze heeft lange manen en fjorden hebben een boog. Dus ik uitleggen dat dat geknipt word.. maar ze wilde me niet geloven..