Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kay_CMoll schreef:Mijn merrie heet C-Moll. Niet echt handig als je 't snel uitspreekt. Klinkt erg bizarHebben er dan maar Moll, Mollie of Molleke van gemaakt.. Nog steeds niet optimaal, maar 't is al makkelijker!
Emma1D schreef:Leorah schreef:Iedereen heeft natuurlijk de allermooiste pony of het allerbeste paard op stal staan, en dat is ook logisch, want je wilt een paard die past bij jouw wensen en karakter.
Eindelijk heb je je droompaard gevonden, maar dan blijkt hij/zij een gruwelijke naam te hebben (hoe had zijn/haar fokker het kunnen bedenken).
Natuurlijk ben je beretrots als Harry/Frits of Mientje eindelijk van jou is en heb je al snel een veel mooiere (roep)naam voor hem/haar bedacht.
En daar was ik nu net benieuwd naar, welke naam schuilt er achter die mooie, passende naam van jouw paard/pony?
Ik zal zelf eens beginnen:
Onze pony heette dus officieel "Harry" toen hij bij ons kwam (nu Goliath).
We hadden een schimmelmerrie die op papier "Toronto" heette (nu Topanga)
Mn oude ruin heette "Marco" (tegenwoordig heet hij bij zn huidige eigenaar Monarch)
Maar Harry is toch een hartstikke mooie naam?
Sorry, je moet het zelf weten en het is niet echt een naam dat zo omgeroepen word bij een wedstrijd succes met al je paarden
, heb het toen maar omgedoopt naar golden diva (roepnaam goldy) want dat paste erg bij haar.

. Thunder eigenlijk ook niet maar ik verzorgde hem eerst een tijdje dus was ik al gewend geraakt aan de naam.