[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 22:26

Oefendressuur op z'n Frums...

Afbeelding

:')

Onderdeel 12, aanspringen in galop, is bij de bakdeur. Die stond open en er liep een paard langs. Jawel, een heus paard. Vanaf dat punt was het redden wat er nog te redden viel. :P

Anoniem

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:28

Ach nog best netjes!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:30

Maar ik zie ook 7's en 8ten! :) Niet slecht hoor! Het is nog een jong paard en dan ook nog eens met handicap. Zijn maar weinig combinaties in een zelfde situatie die je dat nadoen. Daar mag je best trots op zijn! :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:31

Grappig trouwens dat op zijn protocol ook gewoon "frummel" staat... :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 22:33

Ja :+ Ik had met zijn moeder wel eens dat ik me afvroeg met welk paard ik in hemelsnaam op de startlijst stond. Uiteindelijk heb ik haar sportnaam in haar roepnaam veranderd. :P

Was hij gezond, dan was Fairview beter, maar voor een spastisch propje vind ik een gekke naam wel passend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:38

Frummel past idd beter :j

-kruipt de meeleeshoek weer in-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:39

Potverdrie wat doet zo'n paard daar dan ook :') .
Ik vind het ook heel netjes en dat eerste deel is zelfs veel meer dan netjes en gezien de bijzondere omstandigheden is het echt too +:)+ *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:41

Maareh... Frum doet het toch maar weer mooi! :D

Er kan nog veel aan verbeterd wellicht maar je bent toch maar weer mooi een heel eind met hem gekomen zo :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:13

Toen ik je post van vanochtend las had ik niet verwacht dat je het aandurfde om te gaan starten. Super dat je het toch gedaan hebt en dat het zo gegaan is. Op deze manier komt er zeker een tijd dat hij veranderingen aan het gewone iets makkelijker gaat behappen, niet alleen als je er naast loopt, maar ook als je erop zit. Gelijk ook maar L, op naar de volgende keer ( liefst over niet al te lange tijd en wat minder goed weer zodat de bakdeur dicht is ;) ).

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:33

Dat is heel netjes! heb je het gevoel dat je instructrice ook objectief is geweest?

aangezien ik me kan heugen dat je ergens een keer zoiets gezegt zou hebben, dat omdat ze de geschiedenins van Frummel kennen ze misschien wat coulanter waren met beoordelen? niet dat wij(meelezers) het daar toen mee eens waren:D

Ik wil natuurlijk helemaal niet afdoen aan de prestatie en Frums overwinning op een aantal bakkabouters :+

maar het is zeker een mooie protocol en nog wel in het L idd *\o/*

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:07

Nou, dat hebben jullie dan toch netjes gedaan! Een goede start, spanning op enkele onderdelen maar wel steeds weer goed genoeg opgepakt om weer voldoendes te rijden. Jullie hebben jezelf toch overwonnen. En als je met enkele flinke storingen toch 186 punten rijdt bij een jury die zowel een 3 als een 8 kan geven heb jet de basis dus voor elkaar. Ik zie het nogal eens minder en dan speelt er geen handicap mee ;) En meer wordt er nu niet verwacht....
Compliment!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:08

De instructrice zat heel ietsje hoog, zei ze. Als ze iemand op 180-181 had, dan had dat ook net 178-179 kunnen zijn. Maar ze houdt verder geen rekening met zijn ataxie. Ze vindt dat hij veel balans heeft en dat je het alleen merkt met halthouden en achterwaarts. Hij raakt zo uit balans dat hij met halthouden 9 van de 10 keer een beetje opzij valt, dus ik sta meestal scheef. Daarbij heeft hij ook de tic met zijn hoofd. Nu was het een heel klein beetje scheef en dan geeft ze me ook rustig die 5. Halsstrekken deed hij keurig en dan weet ik ook wel zeker dat ik een 8 krijg. Bijna niemand doet dat heel goed en dan valt het positief op. Daarin merk ik eigenlijk ook niet meer dat het een halfjaar geleden nog niet kon met Frum.

We gaan zien wat er gebeurt als de jury van niets weet, want morgen loopt Frum zijn eerste proefje. Als ik de ring door kom. :D Ik moet L, dus de oefendressuur was nog wel zo handig.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:16

Nou, je krijgt in elk geval goede en eerlijke feedback dus je weet waar je staat.
Veel succes zaterdag en je zal de enige niet zijn die met enigszins knikkende knieën binnenrijdt maar de laatste keer heeft dat je er ook niet van weerhouden je proef netjes uit te rijden. En lukt het dit keer niet dan kan je het altijd later weer proberen. Bakkabouters gaan ook wel eens op vakantie, hoor!
Go for it!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:51

Ooooh nou dat valt heel erg mee, die paar puntjes dat is gewoon per mening/persoon verschillend zeg maar. dat is wel heel fijn!

hij is ook heel erg vooruitgegaan, soms moet je daar idd even bij stil staan. nog niet zo heel lang geleden dacht je nooit op je eigen fokproduct te kunnen rijden, en nu..... nu rijd je zelf nette punten in de L!! nou en dat het net iets anders gaat dan "normaal" als jullie er maar lol in hebben!
Ben heel benieuwd hoe jullie gaan morgen :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:59

Wauw torrie, echt starten en zo'n fijn oefenrondje! :) wat goed!!! Toppers!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:00

Dat zijn super punten voor een oefenrondje.
Succes morgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:00

@Lorette: voor jullie dus ook een spannend weekend; heel veel succes, morgen! Zet 'm op met toppertje Frum <3 <3 *\o/*

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:11

Thanks!

Dat klopt, Manon!! Het is ook wat, dat wedstrijdgedoe. :P Bij mij is het gelukkig alleen een gemeentekampioenschap waar ik weer gewoon onder het zadel heen kan. Bij jullie is het wat spannender, denk ik!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:37

@Lorette: ik ben idd al wat hyper en dochter zei vanmorgen ook al dat ze het toch wel heel spannend vond, maar we zijn al voorbereid dat we wss gediskwalificeerd gaan worden, zo'n eerste keer, door het e.o.a. kleine "niet geweten" regeltje. Maar daar gaat het niet om; dan mogen we toch de 6 hindernissen rijden en dat vindt dochter zou zo ontzettend leuk, hahaha.
Als het kon zou ze de dressuur overslaan, die is niet zo eenvoudig voor zo'n jonge menster i.c,m. haar hete donder. Die kan ze beter met Romeo doen, maar de kegels en de hindernissen; daar zijn ze een heel leuk team <3 <3 *\o/* .

Maar meer on topic: is echt niet meer of minder spannend, hoor :D.
Ik duim morgen voor jullie!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:53

Heee Manon, gaat jou dochter starten in het mennen? Wat leuk zeg! Kleine meisjes worden groot... Jullie ook veel succes dan!
*en waar kan ik een verslagje teruglezen straks?*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:08

@Martie: ja, dit weekend hun debuut; spannend :o :D ; ze zijn nogal veelzijdig. Ik zal je laten weten hoe het bevallen is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 23:19

Een officiele L1-proef. (Ja, zijn sportnaam is Frummel. :P ) Jury weet uiteraard niets van zijn ataxie. Dan is dit de uitslag.

Afbeelding

En een 2e prijs. :) En dat voor het jongste paard en het enige paard dat zijn debuut maakte.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 20-09-14 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:20

Wauw wat ontzettend goed!! Je zult wel zweven! Wat een prachtig resultaat. *\o/*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:26

Jeeeetje wat gaaf!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 00:07

Volgens mij zit jij nu met je zwakke rug op een enorme roze wolk!!! Super hoor, heerlijke jij en Frum!