Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:21

Ok bos zal niks worden vandaag aangezien ze takkeweer opgeven, en ik ga echt niet voor mijn lol in de regen rijden.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:08

tja angst dat hij losbreekt heb ik nu ook wel een beetje, eerst maakte dat niet heel veel uit, maar nu zit ik vlak naast de snelweg, denk niet dat ik daar met hem ga wandelen

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:35

Yep herken de verhalen hier volledig.
Ook ik ben een angsthaas. Tot 2 jaar geleden durfde ik bijna overal op te stappen maar na een nare val was dat opeens voorbij, vooral met buitenrijden.
Ik kan me best goed redden buiten ook als een paard problemen maakt maar toch heb ik opeens geen vertrouwen meer in mijn eigen kunnen. Ik ga al problemen maken terwijl ze er nog niet eens zijn: wat als paard schrikt, wat als ze ervandoor wil, wat als ze bokt, wat als er een motorfiets aankomt etc. ect. Ook als er veel wind staat, het heel fris is of als er veek verkeer is dan krijg ik de zenuwen. Echt onwijs irritant! Zit dan echt met knikkende knietjes en droge mond op het paard! Vaak is het over trouwens na het eerste galopje maar toch ....soms breng ik mijn stress over op het paard en dan krijg ik dus echt problemen!.
Ik rij nu sinds een half jaar op een bijrijdpaard, echt een heel braaf dier met soms wat kuren omdat ze nog jong is, 4,5. Zelfs met haar heb ik nog de buitenrijstress. Ik probeer toch gewoon naar buiten te blijven gaan omdat ik bang ben dat als ik het een paar keer oversla dat ik dan nooit meer durf. IK moet zeggen dat als ik dan weer terugben op stal dan ik echt heel blij ben dat ik het heb gedaan (of dat ik weer veilig thuis ben??).
Ik ga nu dus maar altijd mee met andere paarden, liefst ervaren paarden met goede ruiters, nooit alleen. Ik voel me dan meer op mijn gemak en mijn paard ook. Maar ik zou zo graag helemaal zonder zorgen in mijn eentje op stap gaan met haar. Ik weet dat het moet kunnen, aan het paard ligt het niet, het is zo'n beetje de liefste en kalmste van stal! Pff kon ik die stress en paniek maar gewoon uitzetten, zo jammer, vroeger durfde ik alles..
Komende zomer ga ik proberen wat meer alleen met haar weg te gaan, dan kies ik een dag uit dat het 30 graden is en dat we het allebei te warm hebben om stress te hebben. De rest van de dagen ga ik lekker met de begeleide buitenritten mee, lekker in een grote groep met de instructeur erbij, laffe haas die ik ben :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:21

Helemaal niet laf.
Ik vind het soiso wat onverantwoord om alleen met een paard naar buiten. (zeker met een jonkie die onervaren is in het verkeer)
Dan kan je nog zo;n dooie hebben.. YOU never know..
En tis ook veel gezelliger met zn 2en of 3en :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:23

Ik ga bijna altijd alleen naar buiten. :o

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:25

Haha ik vroeger ook hoor!
Maar mijn Oh zo brave (bijrijd)tinker die noooit wat doet.. Schoot dus wel op de kletter waardoor we dus over de weg vlogen en bijna onder een camper lagen met zn 2en..
Sinds dien ben ik niet zo'n fan van alleen naar buiten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:26

Dat kan je ook met iemand erbij gebeuren. :j

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:09

Joah dat klopt, maar als je dan 1 koel paard hebt zal die niet zo snel op de kletter gaan en dus die van mij ook niet :P

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:43

En het is altijd handig om iemand bij je te hebben die hulptroepen kan inroepen als je in een boom hangt :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:53

Net een heerlijke buitenrit gemaakt, in de wind ( :+ )! Nog wel aan het touw, maar ik heb vandaag weinig spanningsmomentjes gehad :) Zelfs nog even gedraafd.

Ik ga binnenkort eens naar De Tuinen voor de Bach druppels :)

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:04

Heel goed! Gewoon toch lekker blijven doen. Ik kan nauwelijks naar buiten door Rhinovirus. Dunea heeft de meeste duinpaden in Den Haag afgesloten. Balen want het is lekker weer eigenlijk. Er is ook altijd wat he..

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:12

Ik heb de eigenaresse gesmst en van haar mochten we gewoon naar buiten. Bij ons is het virus nog niet echt. Alle wedstrijden e.d. zijn wel afgelast, maar het heerst hier gelukkig niet! (drenthe).

Ja, het is heerlijk weer :)

Morgen ook weer even trainen, weet nog niet wat ik ga doen eigenlijk. Er zijn zoveel mogelijkheden!

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:04

Hier nog een angsthaas!
Eigenlijk altijd al geweest... Maar zeker na een vervelende val van m'n eerst eigen pony, toen was 't helemaal gedaan. We hebben haar uiteindelijk verkocht, combinatie was er gewoon niet meer. Toen een jaar geloof ik niet gereden, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan he...
Weer voorzichtig begonnen op een manege en na enkele maanden kon ik Edelweis gaan verzorgen. Met haar had ik gelijk een soort "klik", ze was echt geen makkelijke pony, maar ben op haar nooit zo erg bang geweest, in ieder geval geen knikkende knieën en geen paniekaanvallen.
Helaas is Edelweis in december overleden (op 27 jarige leeftijd) en op dat moment bleef m'n gezelschapsshet alleen over. Nu wilde het toeval dat zij me "verliefd" had gemaakt op de Shetlander, was toen ook al met haar aan het langeteugelen en heb na een maand de beslissing genomen om een tweede Shet erbij te kopen.
Sommige mensen noemen me misschien een lafaard, dat ik het ontloop, maar ik heb zonder rijden ook erg veel plezier.
Maar ik sluit het ook zeker niet uit hoor, dat ik ooit weer op een paardenrug klim, ik verwacht eerlijk gezegd ooit wel weer "kriebels" :j

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 00:10

Edelweis1984 schreef:
....Sommige mensen noemen me misschien een lafaard, dat ik het ontloop, maar ik heb zonder rijden ook erg veel plezier.

Denk dat je hier niemand zult vinden die je zo noemt (tenzij grappend want we noemen onszelf immers ook angsthazen ;) ). Ik heb een hele poos met een tweespan shetlanders gemend en geloof me daar zit genoeg power in en er hebben mensen bij mij op de wagen gezeten die de nagels nog net niet in de bekleding achterlieten ;)

Goed bezig Laura :)

Hier een grote stap voorwaarts, de pony's komen op een 7 minuten wandelen van ons huis te staan :) Ik kan er gewoon niet omheen dat mijn grootste probleem is dat ik te weinig met Cos doe, mede door de afstand. Nu kan ik elke dag met hem bezig zijn en ik hoop dat dit mij een enorme boost gaat geven.

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:57

nathalie2302 schreef:
Edelweis1984 schreef:
....Sommige mensen noemen me misschien een lafaard, dat ik het ontloop, maar ik heb zonder rijden ook erg veel plezier.

Denk dat je hier niemand zult vinden die je zo noemt (tenzij grappend want we noemen onszelf immers ook angsthazen ;) ). Ik heb een hele poos met een tweespan shetlanders gemend en geloof me daar zit genoeg power in en er hebben mensen bij mij op de wagen gezeten die de nagels nog net niet in de bekleding achterlieten ;)

Haha, nee, jullie hoeven je niet aangesproken te voelen hoor ;)
Maar woon op een klein "plattelandsdorp", veel mensen met paarden en krijg wel eens de vraag wanneer ik nu weer "een echt paard" ga kopen _O-
Maar ik trek me er ook he-le-maal niks van aan hoor, ik heb een hoop plezier van m'n "kleintjes" :P

Herken trouwens de smoezen wel die hier voorbij komen.
Ik durfde soms niet eens te rijden wanneer er andere paarden (of zelfs koeien) in de wei/paddock naast de bak liepen. Stel je voor dat ze opeens iets geks doen en mijn pony mee zou gaan doen...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:06

Heerlijk het is weer mooi weer,en dus zakt mijn angst verder weg.Dus vanochtend had ik er echt zin in,gezadeld en om half tien reed ik hier van het pad af richting 80km kruizing..............met een glimlach op mijn snoet! Twee kruizingen,vele honden ,auto's hardlopers en fietsers verder kwam ik na twee uur moe maar voldaan terug.Zie je wel ik kan het wel! Nathalie 2302 ik hoop dat je Cos nu meer aandacht gaat geven,bij mij is het echt andersom.......zomers ga ik soms wel twee x per dag even naar de pony's toe knuffelen,borstelen en rijden [10 minuten fietsen] en terwijl als ze s'winters achter het huis staan ik ze soms weken alleen maar voer en een aai bezorg.........nou werkt het zonnetje natuurlijk ook wel mee dat is toch aangenamer om bij de pony's rond te hangen dan dikke vorst en kou.......

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:16

Edelweiss: ik heb ook twee shetters hoor :) niets mis mee hoor!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:58

Heerlijk buitengereden. Alleen vond paardlief het leuk om een sprintje te nemen en was er geen rem meer. :\

En als er een vogel weg sprong vond hij het leuk om een bok te geven. :(

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 15:21

Somebitch schreef:
Heerlijk buitengereden. Alleen vond paardlief het leuk om een sprintje te nemen en was er geen rem meer. :\

En als er een vogel weg sprong vond hij het leuk om een bok te geven. :(

Je klinkt er nog 'cool' onder, was dat ook zo toen het gebeurde? Hij was niet echt in een 'angsthaas-motiverende' bui dus...

Binky nog immer goed bezig... *\o/* *\o/* och in de winter vind ik het ook al snel goed hoor, maar het is toch wel erg fijn dat, nu het mooie weer eraan komt, ze zo dichtbij staan. Moet zelf voeren/mesten straks dus zal er toch een keer of 2-3 per dag heen gaan (en de hond moet hoe dan ook uit ;) ) en dat is wel een verschil met (regelmatig) 1 keer in de week zoals het de afgelopen tijd ging...
Bovendien vind ik zelf al de klusjes rondom het paard geweldig (ja, zelfs uitmesten :D) en ik mis dat op volpension

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:38

Uhmm op het moment zelf dacht ik poedersuiker hoe stop ik hem nu en ik was bang dat hij met mij erop naar huis zou sjezen.

Daarna heb ik even gestapt en tegen mezelf gezegd dat ik moest gaan draven, toen ging hij wel hard in draf maar bleef bij me dus toen was het al snel weer goed. Een bok geven vind ik niet zo heeel erg. Maar ervandoor gaan wel. :o

Zal wel even duren voordat ik weer een gallopje probeer buiten.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:45

Knap van je Somebitch! Ik voel mijn hart al kloppen als ik je verhaal lees :')

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:27

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Bij onze stal hebben we een hockeyvereniging als buren. We hebben al eens ballen op het dak van de rijhal gehad ook wel eens door het dak (waarna alle paarden in de binnenbak aan de kletter gingen). Zowieso is het als er getraind wordt redelijk lawaaierig en hoor je natuurlijk regelmatig een harde plok. Overdag reageert mijn paard daar absoluut niet op, maar 's avonds is het toch wel een ander verhaal. Sinds we nu weer aan het lessen zijn met hem is hij gelukkig een stuk meer gefocusd op ons, veel minder kijkerig en schrikkerig. Ikke helemaal blij en ontspannener met het rijden in de buitenbak.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:19

Mijn hart klopte ook goed hoor. :=

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:38

Mss rare vraag hier
Maar hoeveel biks voeren julie je paard? en musli oid?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:09

Romanoff schreef:
Mss rare vraag hier
Maar hoeveel biks voeren julie je paard? en musli oid?

Helemaal niks, nada, noppes.... :)