Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:05

als iemand er een miljoen voor over heeft, zal het paard ookw el naar een heel goed plekje gaan ;)
dus ja.
maar ik heb makelijk praten, want ik heb geen paard

SaBiNa_S

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:09

Noway :)

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:14

Nooit neverr!! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:22

Als ik geld als water zou hebben tja, wat maakt een miljoen dan uit?
Maar in mijn huidige situatie zou mijn leven er een stuk makkelijker op worden en san vind ik heus wel weer een nieuw maatje.
Die heb ik na het overlijden van mijn 1e pony ook gevonden dus waarom na verkoop niet?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:23

Ben het wederom helemaal met je eens.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:18

Tendance, ik weet niet welke kant je op wil...
Je leest volgensmij alleen maar wat je wil zien.

Mijn paard gaat niet weg voor een miljoen :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:04

Laaavo schreef:
Tendance, ik weet niet welke kant je op wil...
Je leest volgensmij alleen maar wat je wil zien.

Mijn paard gaat niet weg voor een miljoen :)

Ik snap jouw bericht niet helemaal. Geef alleen aan, dat ik het wederom eens ben met Stef. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar jij met DIT bericht naartoe wil.
Ik lees niet alleen wat ik wil lezen, anders zou ik niet ingaan op berichten, die ik officieel naar jouw idee niet zou willen lezen.
Of is dat alleen maar, omdat je ook nog even iets wil zeggen?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:12

mijn verstand zegt, weg doen die handel, kan je genoeg anderen voor kopen

MAAR ik wil geen andere, ook al is de mijne soms eigenwijs, kwakkelt ze fysiek soms ook al is ze nog jong en gaat dit alleen maar verergeren. Ze laat me nooit in de steek op de cruciale momenten. Ze vertrouwt mij blindelings en geeft dit vertrouwen terug. DAT is me meer waard dan geld, ik zou er zelf een boterham voor laten moest het nodig zijn.
Ik heb voldoende paarden gereden en verzorgd om te weten dat dit iets waardevol is en ik niet bij eender welk ander paard zal tegenkomen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 09:48

Ben het ook niet helemaal met het etensverhaal eens. Hoewel mijn paard ook iedereen aardig vindt die haar voert, hoor :). Maar ze is vrij mensgericht. Ze vindt veel mensen aardig maar als ik er een tijdje niet ben zakt ze wel in. Komt ook wel omdat ik haar meer aandacht geef dan anderen :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:16

Dus zei ik ook. Voeding en aandacht zijn de 2 zaken, die onafhankelijk van elkaar ervoor zorgen dat je paard/ pony je lief vindt.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 10:20

Ja, en ik kom hem persoonlijk nog brengen ook :D

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:01

als ze daar een mooie plek heeft met iemand die net zo veel van dr houd als ik, JA!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:05

_Arwen_ schreef:
Ben het ook niet helemaal met het etensverhaal eens. Hoewel mijn paard ook iedereen aardig vindt die haar voert, hoor :). Maar ze is vrij mensgericht. Ze vindt veel mensen aardig maar als ik er een tijdje niet ben zakt ze wel in. Komt ook wel omdat ik haar meer aandacht geef dan anderen :)

Hier zeg je het al... Als een ander net zo veel aandacht geeft, zullen de meeste paarden daar echt geen seconde wakker van liggen

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:51

stef schreef:
_Arwen_ schreef:

Hier zeg je het al... Als een ander net zo veel aandacht geeft, zullen de meeste paarden daar echt geen seconde wakker van liggen

Maar als je de hele dag door aandacht krijgt van iemand die elke dag met een net passend-schurend zadel aan komt zetten, gaan ze je na een tijdje toch niet zo aardig meer vinden....

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:52

Haha voor een miljoen zeker, wat dacht jij!!!! Daar koop ik wel weer een fijne jongen voor!!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:54

Koste totilas niet iets van 15 miljoen..? %)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:56

Ja natuurlijk is mijn paard te koop voor een miljoen. Ze mogen ze allemaal hebben voor een miljoen.

Alleen mijn kind krijgen ze niet. Voor niks niet. Voor de rest is alles te koop voor dat geld.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:58

@ laaavoo..

lijkt mij tog als je een nieuw paard/pony koopt voor een miljoen
dat je voor die paar honderd eurie ook wel een splinternieuw zadel laat aanpassen tog ;)
(doe je bijna met elk paard/pony, mits er al een passend zadel bij zit)

ps. ik zou m ook weg doen hoor voor een miljoen, dan krijgen ze ook zn maatje er gratis bij hahah en icl trailer

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:00

Jajaaja, mee eens. maar je hebt mensen... :roll:
Maar dit was even naar aanleiding van een comment *Weet niet meer van wie* die iets zij van:
Paarden vinden standaard iedereen die ze eten en aandacht geven aardig...

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:02

hahaha ja dat is 9 van de 10 het geval..
maar een zadel is anders daan aandacht of eten :P

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:06

Jaaa, ik probeerde te zeggen dat zelfs als je genoeg aandacht, liefde en eten geeft, zoiets stoms de band met je paard kan verzieken... |o

:#

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:08

in dit soort topics vind ik het altijd opvallend dat de mensen die 'nee, nooit' zeggen over het algemeen de eigenaren zijn van de paarden die in het economisch verkeer het minste waard zijn. Eigenaren van paarden die bij verkoop wel echt serieus geld opleveren, denken er vaak wat genuanceerder over.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:13

Voor 1 miljoen gaat er een mooie strik om heen en mogen ze hem ophalen. Tuurlijk ben ik gek op mijn paardje, maar het zou mijn leven een stuk makkelijker maken en ook een hoop problemen oplossen. Trouwens als iemand er € 50.000,00 op biedt mag hij ook mee hoor.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:14

FloortjeM schreef:
in dit soort topics vind ik het altijd opvallend dat de mensen die 'nee, nooit' zeggen over het algemeen de eigenaren zijn van de paarden die in het economisch verkeer het minste waard zijn. Eigenaren van paarden die bij verkoop wel echt serieus geld opleveren, denken er vaak wat genuanceerder over.

Ja, klopt wel volgens mij :Y)

Maar welke conclusie kunnen we hieruit trekken...? :o

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:51

FloortjeM schreef:

Dat zijn dan ook vaak mensen die hun paard voor de sport hebben en die er duidelijk voordeel in zien om een duurder (beter) sportpaard te kunnen kopen voor dat miljoen. Niet dat ze niet van hun paard houden, maar als de sport heel belangrijk voor je is, is dat toch een extra factor waar je aan moet denken. Misschien hebben zij ook meer paarden zien komen en gaan.

Iemand die zijn/haar paard heeft als een soort van 'huisdier' hecht er misschien op een andere manier waarde aan. Die ondervindt er minder voordeel van om het paard te verkopen. Voor mij bestaat er geen betere pony dan die van mij, omdat ik niet de sport in wil en dit echt mijn beste maatje is. Ik zou echt geen andere karakter eigenschappen of betere bewegingen willen in mijn paard.