nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:08

zeg is eerlijk... die ponys hadden nu allang op een vaste plek kunnen staan. Er waren/zijn al wat mensen die een VASTE plek voor ze hebben...........
maar ZIJ gunnen het een paar mensen gewoon niet terwijl ze daar een mega goed leven krijgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:12

De paarden zijn toch van HAAR?
ze houdt ze voorlopig, ze gaat later opzoek naar een plekkie.

gunnen jullie háár de paarden niet ofzo?
Ik hoop eigelijk van harte dat ze ze kan houden!

En idd, wegens omstandigheden zijn er mensen die niet meer met elkaar door zee kunnen :)
It's hard...maar die mensen moeten zich hierbij neerleggen.

Weetje, waarom verdedig ik me hier eigelijk :)
Vind het ook zéér kinderachtig dat er nu mensen gaan mailen onder valse namen....

Ik laat het hierbij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:15

@Jolliegirl,
Ze heeft zelf eerst de paarden van hand gedaan!! En tuurlijk hopen wij dat ze daar kunnen blijven, want ze hadden het bij haar ontzettend goed.
De paarden zijn van haar, maar er is een mondelinge overeenkomst overeen gekomen.

Ik hoop niet dat je Rockwitch bedoelt, die heeft veel moeite gedaan om een goed plekje te vinden voor alle paardjes.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 24-09-09 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:15

Maar waarom niet nu op zoek gaan naar een nieuw plekje? Ze had ze eerst toch ook weggedaan?

Dit heeft niks te maken met misgunnen, iedereen hier wil juist het beste voor de paarden. En denk dat ze nu het beste af zijn op vaste plek.

Jolliegirl

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:18

het wordt straks allemaal uitgelegd.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:19

JIJ bent degene die kinderachtig is.....met jullie misselijke geintjes achter de schermen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:20

Maar waarom moet alles 'straks'?

Ik lees al een hele tijd en hoor dat woord steeds vaker langs komen :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:22

Ik laat het even uit eerste hand komen, is wat vertrouwelijker :)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:23

Omdat ik eerst heb zitten twijfelen of ik het uberhaupt wel zou plaatsen..

Er kunnen wel genoeg mensen zijn die zich aanbieden, maar ik weet niet of het slim is om Roiba nu al weer te verplaatsen..
Er zijn twijfels of ze misschien drachtig is..
Volgende week zal er een dierenarts komen om te controleren, dus dan heb ik daar pas zekerheid over..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:24

Zo, nu tevreden?
uit eerste hand...

En nu ben ik weg hier... ik verlaag mij niet meer tot dit niveau.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:26

Bedankt voor je berichtje tatjalove :)

Maar is het niet slimmer om haar nu te verhuizen naar een vaste plek dan dat je haar straks misschien weg moet doen als ze tegen de bevalling aan zit? Denk overigens niet dat het erg is om een drachtige merrie te vervoeren en (nog 1x) te verhuizen :)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:26

snap er echt geen zak van. Mensen zitten in crisis willen liever geen paard of pony ook al is ie voor nopes. En dan bieden mensen zich aan en JULLIE gaan er niet eens op in....
Tsssss wat nou straks........ik vind jullie in en in triest en zwak.

Tuurlijk laat jij het eerst uit de hand lopen, lekker makkelijk he.....zielig hoor en zeer onvolwassen

Heb jij dan geld etc om voor 3 te kunnen zorgen terwijl je niet eens voor 2 kon zorgen, kom op zeg. Denk eens aan het welzijn van het dier. Als je er niet voor kunt zorgen moet je ze ook niet aanschaffen.......terwijl je WIST dat anderen ze al konden plaatsen

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:27

Ik wil eerst zekerheid hebben of ze drachtig is of niet, lijkt me ook wel fijn om daar als nieuwe eigenaar op voorbereid te zijn ;)
Als het zo is is ze al minimaal 5 maanden..

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:28

Heb er 5 waar ik WEL voor kan zorgen :D
Reden dat ze weg moeten heeft daar helemaal niks mee te maken..
Maar ik reageer niet meer op jou in dit topic..
Zou zonde zijn als het hierdoor weer op slot gaat, niet? :)

JuravelOX schreef:
snap er echt geen zak van. Mensen zitten in crisis willen liever geen paard of pony ook al is ie voor nopes. En dan bieden mensen zich aan en JULLIE gaan er niet eens op in....
Tsssss wat nou straks........ik vind jullie in en in triest en zwak.

Tuurlijk laat jij het eerst uit de hand lopen, lekker makkelijk he.....zielig hoor en zeer onvolwassen

Heb jij dan geld etc om voor 3 te kunnen zorgen terwijl je niet eens voor 2 kon zorgen, kom op zeg. Denk eens aan het welzijn van het dier. Als je er niet voor kunt zorgen moet je ze ook niet aanschaffen.......terwijl je WIST dat anderen ze al konden plaatsen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:29

tatjalove schreef:
Omdat ik eerst heb zitten twijfelen of ik het uberhaupt wel zou plaatsen..

Er kunnen wel genoeg mensen zijn die zich aanbieden, maar ik weet niet of het slim is om Roiba nu al weer te verplaatsen..
Er zijn twijfels of ze misschien drachtig is..
Volgende week zal er een dierenarts komen om te controleren, dus dan heb ik daar pas zekerheid over..

Om het dan even heel nuchter te bekijken ( uit mezelf dan )
Je deed de paarden weg om persoonlijke redenen, je haalde ze ook weer terug. Ik denk dat die persoonlijke redenen nog niet opgelost zijn. Kan altijd maar is zo'n korte periode ga ik daar nu even niet vanuit.
Je 'denkt' dat een drachtig is, oke kan...... Maar hou er dan wel rekening mee dat je met een jaar nog een extra hebt lopen.
Dit is niet een aanval. Ik hoop nog steeds dat je ze zelf kan houden.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:29

Mensen discussie over die 2 paarden liever niet meer hier voeren, want het topic gaat definitief op slot dan ;)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:31

IK geef gewoon mijn mening. Ik val niemand aan. Bekijk het gewoon vanaf het oogpunt wat beschreven word.
Zou van de gekken zijn als ze het topic op slot gooien......

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:31

Is al 2 keer eerder gebeurd :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:32

JuravelOX schreef:
IK geef gewoon mijn mening. Ik val niemand aan. Bekijk het gewoon vanaf het oogpunt wat beschreven word.
Zou van de gekken zijn als ze het topic op slot gooien......

Jij valt mij aan via pb... erg kinderachtig :)
je moet gewoon niet zo doordrammen en eens luisteren naar wat tatja zegt....
Duidelijk toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:33

Ik mail niet onder valse namen.
Als ik wat wil weten/melden doe ik dat wel onder mijn eigen naam.

Ik hoop van harte dat bekend blijft waar de pony's zijn en waar ze evt. heen gaan.
Er zijn veel mensen emotioneel betrokken bij de pony's.
(ook mensen en de DA die ze hebben opgevangen in Roemenië).

Veel mensen hebben op de achtergrond gewerkt om die beestjes naar Nederland te krijgen. Zowel Roemenen als Nederlanders.
- wordt er toestemming verleend door Roemenië om ze te exporteren
- worden er paspoorten afgegeven.
- zijn de bloedproeven ok
- komen ze de grens over.
Het heeft veel tijd, geld en vooral stress gekost.
Daarom gaat het aan ons hart hoe het gaat met de paardjes en gunnen we ze een goed tehuis.
Rockwitch en ik zijn nog bij haar wezen kijken en ze hadden het beide prima naar hun zin bij Tatjalover en als ze daar kunnen blijven is dat top.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 24-09-09 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:34

Mensen, kunnen jullie nou even volwassen reageren?

Bij deze, mocht er ooit nood aan de man komen bij welk van de Roemeense paarden dan ook, ik bied nog een opvangplek aan.

Waar ik benieuwd naar was, staat Javi nou bij Annemarie op stal? Eind november heb ik daar een weekend lang een cursus, staat hij er dan nog?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:34

@ JuravelOX

pagina 44

Leo schreef:
[mod]Dit topic kan weer open, omdat het zonde is als jullie hier niet meer over de Roemeense paarden kunnen bijpraten. Ik wil wel verzoeken om verdere discussie en speculatie rondom de verkoop van de twee paarden naar de handelsstal achterwege te laten. Die is er nu voldoende geweest, en er is inmiddels een oplossing gekomen. Alvast bedankt.

Leo schreef:
[mod]Wederom gaat dit topic nu op slot. Het is jammer dat dit zo moet lopen, maar op deze manier gaat het absoluut niet werken.
We gaan nu bekijken hoe we het anders aan kunnen pakken, zodat het topic voor een laatste keer open kan.

Leo schreef:
[mod]In overleg heropenen we dit topic wederom. Om herhaling van de laatste keer te voorkomen, wijs ik nog eens naar de moderatoropmerking die ik heb geplaatst bij de vorige opening. De discussie over de twee verkochte paarden is er nu genoeg geweest, en daarom wil ik verzoeken deze te beperken. De berichten die sinds de laatste heropening zijn geplaatst, hebben we verwijderd. Als de reacties hier weer escaleren, zullen we het topic definitief sluiten. We hopen dat dit nu weer een topic kan worden over het wel en wee van de hele groep Roemeense paarden.

Niet duidelijk genoeg??

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:38

Ik voer geen discussie, ik probeer uit te leggen waarom wij ons zo betrokken voelen bij de paardjes.
Dat geldt voor alle Roemeense paardjes die naar Nederland zijn gekomen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:10

zie dat weer open is (vraagt zich wel af voor hoe lang :+ )

zijn er nog fotos van de andere paarden ?

en fijn dat javi nog steeds vooruit gaat!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:23

ja, is inderdaad erg fijn dat ze zo vooruit gaat! Ik wet niet of ze eind november daar nog staat..... was eigenlijk gepland voor een maand, maar zeker weten doen we niets :D

Met Irisje gaat het ook steeds iets beter, en ben erg trots op haar!
Amy is een schat van een pony, en is een echte knuffelaar!