Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:04

Ja precies. Dat is het gevaar van verzamelen in galop als paard nog niet de kracht heeft en ook heen activiteit meer heeft als je terugrijdt. Wordt dan 4 takt of bijna kruising draf galop.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:09

Maar voor die prijs wil je toch dat hij het kunt doen? Of in iig normaal gallop op film

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:23

Phonix schreef:
Maar voor die prijs wil je toch dat hij het kunt doen? Of in iig normaal gallop op film

Heb je weleens een jong, groot paard opgeleid?
Het is vrij logisch met die grootte en leeftijd.
Heeft niks met de prijs te maken... geef het tijd en wellicht een andere ruiter en hij gaat het waarschijnlijk wel kunnen.
Dat een beest nog slungelig en slap is, betekend niet dat het geen goed paard kan worden. Kracht moeten ze met de tijd en goede training krijgen.
Ik zou een filmpje vragen van een stuk galop waarbij ze hem langer/ronder laten en meer naar voren rijden... dan kan je het goed zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik steek mijn hand niet in het vuur dat hij helemaal niks mankeert, maar het ziet er meer uit als een jeugdig/slap paard die iets te weinig van achter naar voor gereden wordt.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 11-02-22 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:24

Hij is in een jaar ook flink door geprijsd. Vorig jaar vroegen ze 12k minder.
Vind het wel echt een gaaf paard <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:25

Ja hoe meer hij kent, hoe duurder hij wordt...
Maar de stap is wel groot :+

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:29

c_alsemgeest schreef:
Phonix schreef:

Heb je weleens een jong, groot paard opgeleid?
Het is vrij logisch met die grootte en leeftijd.
Heeft niks met de prijs te maken... geef het tijd en wellicht een andere ruiter en hij gaat het waarschijnlijk wel kunnen.
Dat een beest nog slungelig en slap is, betekend niet dat het geen goed paard kan worden. Kracht moeten ze met de tijd en goede training krijgen.
Ik zou een filmpje vragen van een stuk galop waarbij ze hem langer/ronder laten en meer naar voren rijden... dan kan je het goed zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik steek mijn hand niet in het vuur dat hij helemaal niks mankeert, maar het ziet er meer uit als een jeugdig/slap paard die iets te weinig van achter naar voor gereden wordt.

Nee gelukkig niet. Met mijn 1.60 kom ik waarschijnlijk niet eens in de zadel. Haha

Zag nu dat ze een heleboel video’s heb toegevoegd, waar hij wel beter loopt. Zou dan die oude weghalen als ze het beest serieus wilt verkopen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:35

Ik vind dat je nu erg negatief de advertentie aan het afkraken bent zonder inhoud.
Eerst was hij niet goed, toen te duur en nu is de advertentie niet goed.
Wat maakt jou dat uit?
Ik zie zo veel advertenties waar ik vraagtekens bij heb, of met een ruiter die het paard geen recht toe doen... beetje onzin om dat allemaal hier te gaan bespreken.

Ik denk ook dat veel mensen die in die categorie zoeken ook wel weten hoe het werkt en door slapheid en rijderij heen kunnen kijken.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:45

Ik ga meelezen. Wij gaan deze zomer 1 van onze 2 New Forest pony's verkopen |( . Ik ga hem vreselijk missen, maar mijn dochter wordt echt te groot. We hikken er allebei erg tegenaan, zo'n fijn dier. We gaan dus dan op zoek naar een paard. Maar vind maar weer eens zo'n fijne.

Springpaard, liefst net zadelmak. Of nog onbeleerd, dan laten we hem zelf zadelmak maken. Ik wil me dus al wel wat in karakters van bepaalde lijn verdiepen want ik wil graag een type dat koel in het hoofd is, makkelijk in de hand. Wel lekker voorwaarts. Gewoon een fijn paard voor de basis springsport. Hoeft noet persé een paard te zijn voor de hogere/internationale sport oid.

Ik overweeg evt te kopen via een veiling, maar dat vind ik toch ook wel spannend. Hebben jullie daar ervaring mee?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:54

c_alsemgeest schreef:
Ik vind dat je nu erg negatief de advertentie aan het afkraken bent zonder inhoud.
Wat maakt jou dat uit?
Ik zie zo veel advertenties waar ik vraagtekens bij heb, of met een ruiter die het paard geen recht toe doen... beetje onzin om dat allemaal hier te gaan bespreken.

Ik denk ook dat veel mensen die in die categorie zoeken ook wel weten hoe het werkt en door slapheid en rijderij heen kunnen kijken.

Die Jumbo vind ik dan nog 1 van de meer aardige paarden. Ik vind hem ook niet kreupel. Wel een aanleuningsprobleem en traag. (op het laatste wedstrijdfilmpje). Een wat flegmatiek paard. Niet wat ik zou zoeken.
Op de 2020 filmpjes vond ik m nog erg scheef. Op de nieuwere filmpjes is hij niet van achterop gefilmd
Er zijn er ook van rond die prijs waar ik wel pijn van in mn ogen krijg ook in de hogere prijscategorie.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:26

Er staan momenteel wel een aantal leuke te koop, dus wij hebben nu wel even genoeg opties haha. Wij gaan morgen naar 2 pony's kijken, ik hoop alleen dat ik fit geneog ben...

Er staat ook een koudbloed draver te koop!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:55

c_alsemgeest schreef:
Wat maakt jou dat uit?

Het zijn vaak de mensen zonder echte kennis die dit soort dingen roepen, schijtirritant :=
Heb ik het trouwens over het niet goed lopen van een paard.

Mocht iemand trouwens een bijzondere kwaliteitsvolle D pony weten hoor ik het graag!

De C wordt verkocht, geweldige (wedstrijd)pony, echte leermeester, mocht er iemand geïnteresseerd zijn.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:11

c_alsemgeest schreef:
Wat maakt jou dat uit?

Jeetje doe eens rustig aan. Ben je opgestaan met de verkeerde voet of zo?

Ik zeg toch eerlijk dat ik die andere filmpjes niet eerst zag. Op de eerste filmpje vindt ik hem niet fijn lopen en helemaal voor een paard die 7 is en z2 rijdt. En dan vindt ik de prijs erg aan de hooge kant ja. Ik vindt het alleen jammer voor hun dat het paard niet verkocht wordt omdat de eerste video dat je kijkt op hun pagina is die waar hij niet fijn loopt. Niks negatiefs aan, is gewoon slim zijn met verkopen.

Niet iedereen bent een expert zoals jij ;)

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:46

Koekie73 schreef:
Ik ga meelezen. Wij gaan deze zomer 1 van onze 2 New Forest pony's verkopen |( . Ik ga hem vreselijk missen, maar mijn dochter wordt echt te groot. We hikken er allebei erg tegenaan, zo'n fijn dier. We gaan dus dan op zoek naar een paard. Maar vind maar weer eens zo'n fijne.

Springpaard, liefst net zadelmak. Of nog onbeleerd, dan laten we hem zelf zadelmak maken. Ik wil me dus al wel wat in karakters van bepaalde lijn verdiepen want ik wil graag een type dat koel in het hoofd is, makkelijk in de hand. Wel lekker voorwaarts. Gewoon een fijn paard voor de basis springsport. Hoeft noet persé een paard te zijn voor de hogere/internationale sport oid.

Ik overweeg evt te kopen via een veiling, maar dat vind ik toch ook wel spannend. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik weet niet hoe oud je dochter is maar qua veiling zou ik zelf terughoudend zijn.. Je kan ze op voorhand wel eens bekijken maar is toch moeilijker inschatten welk karakter je in huis haalt denk ik.. Welk voordeel zie je zelf in een veiling?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:56

Wij zochten afgelopen najaar een veulen en op de veiling werden bekeken veulens (soms geselecteerd voor een betere veiling, maar in elk geval met een rapportje van de dierenarts) nog voordeliger afgeslagen dan het matige veulen om de hoek op Marktplaats moest kosten. Meerdere avonden hebben we vol spanning de veilingen bijgewoond, maar van bieden is het niet gekomen. We hebben uiteindelijk een minder veulen gekocht voor meer geld. Blijkbaar was een veiling niet onze manier van kopen... Gevoel en emotie winnen het bij ons van de verantwoorde koop, dat blijkt maar weer. :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:13

Phonix schreef:
c_alsemgeest schreef:
Wat maakt jou dat uit?

Jeetje doe eens rustig aan. Ben je opgestaan met de verkeerde voet of zo?

Ik zeg toch eerlijk dat ik die andere filmpjes niet eerst zag. Op de eerste filmpje vindt ik hem niet fijn lopen en helemaal voor een paard die 7 is en z2 rijdt. En dan vindt ik de prijs erg aan de hooge kant ja. Ik vindt het alleen jammer voor hun dat het paard niet verkocht wordt omdat de eerste video dat je kijkt op hun pagina is die waar hij niet fijn loopt. Niks negatiefs aan, is gewoon slim zijn met verkopen.

Niet iedereen bent een expert zoals jij ;)

Ik ben de rust zelve :+
Ik vind alleen de manier hoe jij de advertentie analyseert gewoon niet kloppen, en niet netjes. Dus dat geef ik aan. Het is geen aanval ofzo hoor :')

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:26

Wij kopen en verkopen regelmatig via de veiling
Zeker jonge dieren, met keuringsrapport wat je ook nog door eigen arts kunt laten beoordelen voor de veiling.
Tot nu toe qua koop niet teleurgesteld

Qua verkoop weleens een paard niet gegund.
Maar goed na de veiling kijkers op de veiling uiteindelijk toch kopers geworden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:31

_Lorette_ schreef:
Wij zochten afgelopen najaar een veulen en op de veiling werden bekeken veulens (soms geselecteerd voor een betere veiling, maar in elk geval met een rapportje van de dierenarts) nog voordeliger afgeslagen dan het matige veulen om de hoek op Marktplaats moest kosten. Meerdere avonden hebben we vol spanning de veilingen bijgewoond, maar van bieden is het niet gekomen. We hebben uiteindelijk een minder veulen gekocht voor meer geld. Blijkbaar was een veiling niet onze manier van kopen... Gevoel en emotie winnen het bij ons van de verantwoorde koop, dat blijkt maar weer. :P

Mee eens... ik ben ook zo iemand die zich laat opdrijven in een veiling setting. Niks voor mij, al vind ik het kijken zonder bieden wel leuk :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:41

Even los van bovenstaand gesprek een vraag als dat mag :) welke sites zijn goed om in de gaten te houden? Ik kijk nu vooral op Marktplaats. Ehorses staat wel wat op, zijn er verder nog sites, FB pagina’s wellicht?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:42

Op facebook zijn weer veel pagina's verwijderd. 'Paard en pony maatje' is nu de enige naar mijn weten, maar staat niet superveel op.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:14

Mloes schreef:
Even los van bovenstaand gesprek een vraag als dat mag :) welke sites zijn goed om in de gaten te houden? Ik kijk nu vooral op Marktplaats. Ehorses staat wel wat op, zijn er verder nog sites, FB pagina’s wellicht?

Indien je ook in België wil kijken: 2ehands.be

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:30

Earth schreef:
Op facebook zijn weer veel pagina's verwijderd. 'Paard en pony maatje' is nu de enige naar mijn weten, maar staat niet superveel op.

Ja, paarden boven de 10 jaar kan ik ook niet meer vinden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:42

c_alsemgeest schreef:
_Lorette_ schreef:

Mee eens... ik ben ook zo iemand die zich laat opdrijven in een veiling setting. Niks voor mij, al vind ik het kijken zonder bieden wel leuk :D

Kijken is altijd leuk. Ook om wat ervaring op te doen.
Maar same here hoor. Het kopen van onbeleerde paarden vind al genoeg gokken.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:45

Lieser schreef:
Earth schreef:

Ja, paarden boven de 10 jaar kan ik ook niet meer vinden.

Nieuwe stal voor paarden en pony’s ouder dan 10 is bij mij nog gewoon actief

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:47

Earth schreef:

Ik ben lid van enkele pagina's waar elke dag meerdere op worden gezet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:54

Sporthorses.nl staat ook veel op.
En ik kijk altijd bij stallen op hun eigen site... daar staan ook vaak paarden op die niet in advertenties staan.