[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:30

ik heb nu een aantal meningen gelezen deze merrie is vorig jaar naar de keuring geweest en werdt ster verklaard met 75 punten voor exterieur en 80 punten voor springen.Ze liep op de centrale keuring van Overijssel op kop van haar groep en werdt hiermee voorlopig keur verklaard ze werdt uiteindelijk in de finale 7de van Overijssel.Ze heeft een paar weken geleden nog mee gedaan aan de vsn selectie ze mocht niet door naar de finale maar heeft wel een bovengemiddeld gescoord.
Wij zijn er ontzettend blij mee en gaan haar nu klaar maken voor de wedstrijden en voor de zomer een ibop test.
Dit jaar hebben we ook weer een leuk paard waar we hoge verwachtingen van hebben voor de keuring maar die loopt nu nog lekker dag en nacht buiten.Het is er 1 met ontzettend veel wit waar ik zelf niet van hou maar een goed paard heeft geen kleur.
Laatst bijgewerkt door urobi op 09-01-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:41

Vroeger vond ik ook dat elk paard Z moet kunnen lopen nu deel ik die mening gewoon niet meer, niet elk paard heeft het vermogen het te kunnen aanleren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 12:42

Zo heb de dame lekker gelongeerd en daarna het land in gedaan bah wat een weer zeg :(
Dus gewapend met de volle hals deken ging ze heerlijk een rondje weiland en stond ze net elkekr kuil te eten, ze lijkt tevreden.
alvast 1 met dr mooie hoofdstel (slechte kwaliteit want en donker en druilerig weer is geen goede combi)
Afbeelding

Ik wist als dat de merrie ster/voorl keur was dus heb maar niets gezegd :D

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:00

ik wilde het er eerst bij zetten dat er sommige waren die haar wel kende maar wist wel dat jij niks zou zeggen ben dan toch benieuwd hoe er hierover geoordeeld wordt in vergelijking met de keuring aangezien ze dat in dit topic zo goed kunnen.En de (experts) er wel tussen uit kunt halen die hun mening erover geven

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 13:07

Ik heb ook nog wel een slechte stand foto net gemaakt voor het longeren, niet geweldig maar geeft een beeld van dr :D
Afbeelding

En 2 prachtige mobiele bewogen longeer foto als ik iets niet kan is het wel en longeren en een telefoon stil houden heb hem zelfs laten vallen :=
Afbeelding

Afbeelding

@urobi,
Ik wist wat je opzet was toen ik de foto zag dus heb inderdaad niets gezegd, ik wist dat het een zeer bovengemiddeld dier was :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:12

nu nog de kunde het bovengemiddelde eruit te halen en daar speelt ook karakter van het paard mee.

Gaaf hoofdstel Seven, paard zelf is niet mijn type maar ik hou ook van veel wit en aangezien ik paar jaar tegen paard aan moet kijken...was dat toch mijn vereiste.
Moet Urobi in de gaten houden :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:15

Ik vind je paard geweldig Seven! Hoofdstel vind ik persoonlijk niet zo mooi :) Althans, niet op haar!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:16

op een standfoto alleen kan je een paard niet keur waardig verklaren maar dat terzijde. mooi dat het dier keur is!

Seven nieuwe aanwinst? jong dier of lang niks gedaan?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:16

Vind het een prachtig paard, maar hoofdstel vind ik ook niet zo passen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:18

urobi schreef:
Ik zou het weleens aan willen horen wat jullie van onze merrie vinden.
Ze is nog niet te koop misschien als ze echt in de sport loopt dat we haar dan wel verkopen maar dat is nu nog niet aan de orde.
Zonder op internet te gaan zoeken of ze al naar de keuring of zoiets geweest is wil ik weleens een oordeel horen wat ik vertel is dat ze nu 4 jaar is en springgefokt het is een Lupicor x Cantos(elite) x Zeus
[ Afbeelding ]

heb je die nog maar pas gekocht ?
ik meende deze namelijk wel op het internet te koop te hebben gezien :o?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 13:20

Ik vind het hoofdtel juist wel mooi staan bij dr :D

Dier is gewoon bereden Goos, ze word 7 jaar

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:20

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:21

tita schreef:
nu nog de kunde het bovengemiddelde eruit te halen en daar speelt ook karakter van het paard mee.

Gaaf hoofdstel Seven, paard zelf is niet mijn type maar ik hou ook van veel wit en aangezien ik paar jaar tegen paard aan moet kijken...was dat toch mijn vereiste.
Moet Urobi in de gaten houden :D

ik kan je wel een foto laten zien van toen ze veulen was.ze was als veulen 4de van overijssel en mocht in ermelo destijds aantreden bij de beste veulens.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:23

besita schreef:
urobi schreef:
Ik zou het weleens aan willen horen wat jullie van onze merrie vinden.
Ze is nog niet te koop misschien als ze echt in de sport loopt dat we haar dan wel verkopen maar dat is nu nog niet aan de orde.
Zonder op internet te gaan zoeken of ze al naar de keuring of zoiets geweest is wil ik weleens een oordeel horen wat ik vertel is dat ze nu 4 jaar is en springgefokt het is een Lupicor x Cantos(elite) x Zeus
[ Afbeelding ]

heb je die nog maar pas gekocht ?
ik meende deze namelijk wel op het internet te koop te hebben gezien :o?

we hebben haar zelf gefokt.Ik heb haar een aantal maanden geleden even op een duitse site gehad maar toen was ze nog niet zadelmak.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:38

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:49

Die 2e vind ik wel apart, die eerste spreekt mij totaal niet aan. Die laatste is ook wel fijn. Stop eens met editten Nicole :').

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:51

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:53

Nynke1 schreef:
Die 2e vind ik wel apart, die eerste spreekt mij totaal niet aan. Die laatste is ook wel fijn. Stop eens met editten Nicole :').

Sorry :') Is gewoon veel makkelijker en anders ben ik helemaal irritant als ik telkens nieuw bericht nieuw bericht nieuw bericht :P

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:53

Cayenne schreef:
Melanie, ik ben je eisen een beetje kwijt, maar is dit niet wat voor jou? http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... OwoLndT-ZQ
Springfilmpje is niet heel handig genomen, maar wel aansprekend dier.

Bij mij werkt het filmpje niet? Ik vind het wel een leuk dier zo op de foto!
(ik heb zelf ook een vincenzo :) dus ben wel benieuwd naar het filmpje eigelijk)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:54

@Nicole: jij weet wel wat mooi is

Ik heb nu een stuk of wat friezen op mn lijstje staan die ik ga bezichtigen!! Woehoe het begint nu wat te lopen maaaaaar de friezen mensen zijn NATUURLIJK vanaf donderdag tm zondag te vinden op de hengstenkeuring.
Dus ik meot even geduld hebben tot volgende week, vanavond ga ik nog wel bij 2 friezen hier in de buurt kijken.Ben benieuwd!
Een man belde mij gister want hij had gehoord van een kennis (die ik smiddags had gebeld) dat ik een fries zocht.ACh zo moet het balletje wat gaan rollen, want hier in Friesland genoeg friezen.

@Seven: blijf het een fantastisch paard vinden en zit met smart te wachten op rijfotos!Vind eht ook zo leuk te lezen hoe blij je met haar bent.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:55

Marus schreef:
@Nicole: jij weet wel wat mooi is

Ik heb nu een stuk of wat friezen op mn lijstje staan die ik ga bezichtigen!! Woehoe het begint nu wat te lopen maaaaaar de friezen mensen zijn NATUURLIJK vanaf donderdag tm zondag te vinden op de hengstenkeuring.
Dus ik meot even geduld hebben tot volgende week, vanavond ga ik nog wel bij 2 friezen hier in de buurt kijken.Ben benieuwd!
Een man belde mij gister want hij had gehoord van een kennis (die ik smiddags had gebeld) dat ik een fries zocht.ACh zo moet het balletje wat gaan rollen, want hier in Friesland genoeg friezen.

@Seven: blijf het een fantastisch paard vinden en zit met smart te wachten op rijfotos!Vind eht ook zo leuk te lezen hoe blij je met haar bent.

:D

Waarom ga je zelf niet naar het HK? Misschien vind je daar nog wel een gave 3 jarige hengst, dan wel niet bereden maar vaak gaan ze ook weg als ze niet door de eerste heen komen..

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:57

En Melanie is als het goed is voorzien, hangt nog ff van de keuring af geloof ik.

@nicole; de meeste hengsten die daar wroden aangeboden zullen vast en zeker boven mijn budget zitten..... |(

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:59

Marus schreef:
En Melanie is als het goed is voorzien, hangt nog ff van de keuring af geloof ik.

@nicole; de meeste hengsten die daar wroden aangeboden zullen vast en zeker boven mijn budget zitten..... |(

Nee heb je en Ja kan je krijgen :) genoeg die na zo keuring liever kwijt dan rijk zijn.. plus het is altijd een gezellig dagje/dagen

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:00

Dat is zeker waar, maar het begint donderdag overdag en dan zijn het de hengsten die door gaan naar d 2e bezichtiging en daarbij ik moet werken.....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 14:02

:D tis ook gewoon een schatje echt een knuffel merrie.

Had met het kwpn al eens gebeld voor de uphill of er een inspecteur kan kijken naar dr en kreeg nu net tel terug met de gegevens van een inspecteur die hier om de hoek woont eens kijken of die wil komen kijken en zowel bloem als up wil beoordelen :j

Edit: hij komt binnenkort even kijken ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door Seven op 09-01-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt