Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:14

Wel vol blijven houden natuurlijk.....
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:15

tienus63 schreef:
Aanval Uffelte, 1 schaap gedood

Aanvulling en lam gewond.

Citaat:
Al 1,5 jaar vraag ik ………. hoe het met z'n schapen gaat.....maar nu was het raak

#poedersuiker
#winkelsteeg
#mooiedorpjeUffelte

[ Afbeelding ]
Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Bron app alert meldingen wolven in westerveld

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon. U helpt hier dierenhouders enorm mee.

Er blijkt ook een lam gewond geraakt te zijn.
https://www.facebook.com/share/p/gpueH4 ... tid=WC7FNe

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:16

tienus63 schreef:
Je zou ze hoofdelijk aansprakelijk moeten kunnen stellen!
Misschien dat ze dan feiten kunnen onderscheiden in hun fantasie.

ja, alle die dat nu na de aanvallen op de kinderen en de 2 honden nog beweren zouden ze inderdaad aansprakelijk moeten stellen.
Net als de mensen met weidedieren die er alles aan geprobeerd hebben de wolf buiten te houden, die zouden die lui ook eens aansprakelijk moeten gaan stellen, wolf kon toch niet binnen?!

kijk dat die pannenkoeken dat in 2015 nog niet verwachtte oke...maar het nu nog steeds vol houden?!

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:34

Zichtmelding Dronten
Citaat:
Dronten Flevoland
25-08-2024
07.55 uur

Wolf stak de N307 over richting het kaboutersbos. Gezien door een jager.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/NZjNmn ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:46

Zichtmelding twee wolven Biezenmortel NB
Citaat:
Biezenmortel Noord Brabant
25-08-2024
09.00 uur

Vanochtend zijn er mogelijk 2 wolven gezien thv de Loonse en Drunense duinen.

Melding is niet bij ons gemeld maar komt uit een facebookgroep dus lage betrouwbaarheid.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/NNKKmM ... tid=WC7FNe

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:52

Interessant draadje op X van Wolven in Nederland.

https://x.com/WolvenInNL/status/1827250981379133702

Wolven in Nederland is een samenwerking van verschillende belanghebbende partijen . Aan de PVDD gelinkte clubjes zoals de Faunabescherming en Animal rights horen daar dus NIET bij.

https://www.wolveninnederland.nl/over-ons

In een dicht bevolkt land als Nederland is het zo of zo al heel lastig om met wolven samen te leven. Maar de PVDD en de aan hun verbonden clubjes maken dat niet makkelijker. De reactie van Erik-prive slaat de spijker op zijn kop.
https://x.com/Erikpriv2/status/1827263656846913918

Alles wijst erop dat deze extremistische aan de PVDD verbonden clubjes een hele andere agenda hebben dan samenleven met de wolf tot een succes te maken. I

edere pro wolver met een beetje gezond verstand en een normaal IQ zal begrijpen dat het voor de toekomst van de wolf noodzakelijk is om iets tegen een probleemwolf te doen. En dat weten ze bij Animal Rights ook dondersgoed. Het wordt steeds duidelijker en duidelijker dat deze organisaties een ander doel hebben dan voor dieren op te komen. Maar zolang er mensen zijn die er in trappen kunnen deze clubs door gaan.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:15

Als je ziet wat AR weer aan het licht brengt met het vreselijke dierenleed van eenden, dan wil ik niet zeggen dat ze enkel maar slecht zijn. We moeten dan ook uitkijken niet te verzanden in complottheorieën.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:16

Stichting Wijs met Wolven.
Iedereen is welkom om mee te lezen en berichten te posten op hun Facebookpagina. Maar houdt het respectvol en onderbouwt.

Citaat:
GLUREN BIJ DE BUREN

Sinds de reeks incidenten in het gebied van de Utrechtse Heuvelrug en Landgoed Den Treek-Henschoten merken wij dat we steeds meer bezoekers op onze pagina hebben die vinden dat wolven in een geürbaniseerd landschap, oftewel stadstaat Nederland alle ruimte moeten krijgen. We merken ook dat sommige van deze bezoekers het wolven reclame- en marketingverhaal van bepaalde organisaties in Nederland hier komen brengen. Soms in eigen woorden vertaald, soms door middel van spreuken en tegeltjeswijsheden en soms met linkjes naar andere berichten, zonder verdere toelichting.
Daarover willen we het volgende aangeven: Natuurlijk is iedereen van harte welkom om op onze pagina mee te lezen en te reageren. Ook als je een andere mening hebt, kan dat hier gewoon gezegd worden. Mits je taalgebruik netjes en respectvol is en je op een serieuze manier in gesprek wil. Dat waarderen wij zelfs! Wij blokkeren dan ook in principe niemand, wij voeren graag een goed gesprek. Dus van harte welkom!
Echter, als je komt om te trollen en de bedoeling hebt om de serieuze zaken die aan de orde komen met misplaatste lachsmileys te vervuilen dan willen we je graag een tip geven: Doe dat nou niet! Je kunt je tijd beter besteden! Wij zijn namelijk geen wolvenhaters! En wij zijn ook niet van gisteren. Wij hebben regelmatig contact met bekende wetenschappers en beschermers van wolven over de hele wereld. En ook zij houden hun hart vast over wat er in “Experiment The Netherlands” gebeurt.
Wie echt begrijpt wat er nodig is om dieren (en wolven) te beschermen weet dat wat er in Nederland gaande is, daar juist helemaal niets mee te maken heeft! Die prikt door de gladde en zoetgevooisde reclamecampagne heen. En die zal dus ook geen aandacht schenken aan mensen die dezelfde praatjes herhalen op onze pagina met de bedoeling om hier te trollen.
Dus…van harte welkom om hier mee te lezen en serieuze reacties te plaatsen en vragen te stellen. Daar gaan wij ook serieus op in. Maar verspil onze kostbare tijd en je eigen tijd nou niet met het liedje dat ondertussen grijsgedraaid is. En bedenk goed waar je je energie in steekt, want met elke reactie op onze berichten, wordt onze pagina meer zichtbaar op de tijdlijnen op Facebook. Dus op het moment dat je reclame komt maken voor wolven in Nederland, maak je eigenlijk reclame voor ons. Dat is dan onze bijvangst!

#wolvencrisis #wijsmetwolven #dewolfgezienopdeveluwe #praatjesvullengeengaatjes #trollen #WolveninNederland

https://www.facebook.com/share/p/mXHK35 ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:23

Kaja schreef:
Als je ziet wat AR weer aan het licht brengt met het vreselijke dierenleed van eenden, dan wil ik niet zeggen dat ze enkel maar slecht zijn. We moeten dan ook uitkijken niet te verzanden in complottheorieën.

Dit zijn excessen die de sector niet moet tolereren!
Volk wat het pluimvee zo meent te moeten vangen moet een schop tussen de benen krijgen.
Of van die idioten die pluimvee dusdanig in een hoek drijven dat de dieren onderop stikken.
Familie van mij hielp ook wel eens met kippen vangen 30 jaar geleden. Dat waren boerenzoons uit veeteelt sector, maar zij hebben ook weleens lieden van een ‘professionele’ ploegen de schuur uit geschopt omdat de kippen teveel op elkaar gingen zitten.
Er zijn vangploegen die de dus om verkeerde redenen aannemen.
Zoveel mogelijk bedrijven in een nacht en flink cashen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:38

Kaja schreef:

Van die eendenzaak weet ik te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen.
Alleen kan ik een organisatie die in het verleden al meermaals heeft laten zien het niet al te nauw met de waarheid te nemen en regelmatig aantoonbare leugens heeft verspreid niet meer heel serieus nemen.

Ze zullen het ongetwijfeld weleens bij het rechte eind hebben gehad. Dat maakt ze nog niet betrouwbaar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 15:48

Betrouwbaar zijn ze nooit geweest. Om zieltjes te winnen hebben ze nogal eens een leugentje voor bestwil nodig.
En nu met het wolven gebeuren valt dat meer mensen op en ik kan dat alleen maar toejuichen.
Hopelijk gaan ze eens wat vaker wel de waarheid verkondigen. Want ja helaas er is dan nog genoeg te doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:21

Kaja schreef:

Dierenrechtenorganisaties doen zeer veel goeds. Ze brengen mishandelingen naar buiten. Dit gedoe met die wolven is gewoon giftig. Door pro-wolfers worden hele groepen die er helemaal geen verstand van hebben meegesleept en gaan zo een verkeerde weg op, terwijl ze op zich wel goede bedoelingen hadden. Voordat die wolventoestand een splijtzwam werd.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:22

tienus63 schreef:
Zichtmelding Dronten
Citaat:
Dronten Flevoland
25-08-2024
07.55 uur

Wolf stak de N307 over richting het kaboutersbos. Gezien door een jager.

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/NZjNmn ... tid=WC7FNe

Ik vind deze toch wel spannend. Tweede zichtmelding daar in een paar maanden.
Dat is bij een aangelegd stuk bos, gericht op kinderen. Ik kom er ook graag met mijn 2 kinderen van 2 en 5 jaar, je hebt een route door het bos en grote speeltuin die helemaal omringd is door bos. Als een wolf iets zou willen, is het daar makkelijk te krijgen in de vorm van een kind..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:28

tienus63 schreef:
Zichtmelding twee wolven Biezenmortel NB
Citaat:
Biezenmortel Noord Brabant
25-08-2024
09.00 uur

Vanochtend zijn er mogelijk 2 wolven gezien thv de Loonse en Drunense duinen.

Melding is niet bij ons gemeld maar komt uit een facebookgroep dus lage betrouwbaarheid.

[ Afbeelding ]

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/NNKKmM ... tid=WC7FNe

Zoals in de bron gemeld werd, lage betrouwbaarheid.
In de reacties onder het bericht in de bron wordt inmiddels gemeld dat het om wolfshonden zou gaan.

Ik zou het prettig vinden als een ieder die een wolfsgrauwe hond, wolfshond, husky of een hond die verward zou kunnen worden met een wolf, zijn hond een duidelijke halsband of tuigje aandoet.
Om zo vergissingen zoveel mogelijk te voor komen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:54

Loretta schreef:
Kaja schreef:

Van die eendenzaak weet ik te weinig om daar iets zinnigs over te zeggen.
Alleen kan ik een organisatie die in het verleden al meermaals heeft laten zien het niet al te nauw met de waarheid te nemen en regelmatig aantoonbare leugens heeft verspreid niet meer heel serieus nemen.

Ze zullen het ongetwijfeld weleens bij het rechte eind hebben gehad. Dat maakt ze nog niet betrouwbaar.

Er zijn beelden van, dus er valt weinig te ontkennen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 17:04

anjali schreef:
Kaja schreef:

Dierenrechtenorganisaties doen zeer veel goeds. Ze brengen mishandelingen naar buiten. Dit gedoe met die wolven is gewoon giftig. Door pro-wolfers worden hele groepen die er helemaal geen verstand van hebben meegesleept en gaan zo een verkeerde weg op, terwijl ze op zich wel goede bedoelingen hadden. Voordat die wolventoestand een splijtzwam werd.

Vooralsnog blijft het een verhaal met meerdere kanten, meerdere meningen.
Mensen die tegen de wolf zijn, zullen zeggen wat een intens dierenleed en verdriet brengt de wolf met zich mee. Mensen die voor de wolf zijn, zullen zeggen je bent als eigenaar van een dier verplicht om je dieren zo goed als mogelijk weg te houden van roofdieren als de wolf.

Moet je een kant kiezen? Is er een middenweg? Wie zegt dat er een verkeerde weg is?
Als je kippen worden opgevreten door een hermelijn, krijg je dan een schadevergoeding? En wie z’n schuld is het dan? Blijft een schadevergoeding van de overheid altijd bestaan?
Omdat het nieuw is, blijft het varen in het donker. Polarisatie hebben we zelf in de hand.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 19:43

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:03

Die Frank is een aparte hoor. Hij had die wolven ook namen gegeven. Onder andere ook die wolf die destijds in Ede aangereden is op de N weg.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:05

Heeft die ook een naam verzonnen voor de wolf op de UH die nu gevangen en gerenderd mag worden?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:09

tienus63 schreef:
[ Afbeelding ]
Wat een beheer van de edelherten op de Veluwe door Natuurmonumenten.
Zonder kalveren is het uitsterfbeleid.

Bron Frank Theunissen op X @ftheunissen3

Van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/e56t43 ... tid=WC7FNe

Dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving, met zo een enorme plaat voor de kop, helpen de natuur naar de kl*ten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 07:57

Ik werk in de thuiszorg dus ik kom overal en nergens.
Afgelopen nacht in Maarn, aan de bosrand/ heide/ open gebied.
Had mn auto wat verder dan het huis gezet dus moest 100 meter lopen.
Ik stuur nog als grapje naar vriendinnen 'nou als ik maar niet opgegeten wordt'

Kom ik vanochtend bij mn auto

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:08

Dit is niet meer grappig.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:05

Dat is best schrikken!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:22

Wie op de valreep nog aangetekende brief of desnoods brief afgeven op gementehuis en af de brief af laten tekenen op het gemeentehuis met datum van vandaag of morgen, succes!!!

Tip vermeld niet je telefoonnummer in de brief, vraag ontvangstbevestiging en vergeet niet kopie van het noodbevel mee te sturen, zonder dat wordt je bezwaarschrift niet in behandeling genomen!!

tienus63 schreef:
Noodbevel Den Treek
Citaat:
30 juli 2024/Leusden/Utrecht
Wie zwijgt stemt toe en stemmen wij toe?
Het artikel 175 word hier illegaal gebruikt, dit is alleen voor oproer of rampen
Afsluiten van aan NP mag alleen de minister bepalen
Wie gaat er een bezwaarschrift indienen?
Denk niet, dit is niet de regio waar ik woon. Lukt het Utrecht zullen meer gemeentes/provincies dit gaan doen!!

Noodbevel Den Treek

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... xMGQIGvF-g

Voorbeeld bezwaarschrift/screenshot 3

Nuttige tips: Hoe kan ik bezwaar maken tegen een beslissing van de overheid?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... v5cv67z1Hg

[ [url=m/PUezHV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xtVG9l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oEjKfo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/yNZnLka5uRBWL5ny/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:36

Aanval Luttelgeest Fl
Citaat:
26 augustus 2024/Luttelgeest/Noordoost Polder/Flevoland
Aanval op schapen
2 schapen gedood
7 schapen geëuthanaseerd 2 schapen met keelbeet
BIJ12 is geweest

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding