Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:59

Eef33 schreef:
Earth schreef:
Zo jammer dat ik zulke slechte verhalen lees over Sans Souci, want op het oog hebben ze leuke dieren staan. Maar de prijs is al een beetje te goed om waar te zijn.
Die darco daar bijv, ziet eruit als een superleuk dier, die ik dacht te herkennen vanbokt...?

Ik ben een maand geleden ongeveer daar geweest. Hele aardige meiden maar hadden niet iets staan wat ik zocht. Paarden zien er wel wat slechter uit als op de foto's (veel wondjes en littekens).
Darco stond er toen ook al maar daar ben ik niet op geweest omdat werd aangegeven dat hij wel erg sensibel en kijkerig is. Dus wellicht dat hij daarom nog te koop staat...

Het paard komt niet door de klinische keuring. Lichte bemerking klopt niet. Paard dat ik vandaag liet keuren daar, is kreupel… en de DA heeft hem afgekeurd. Paard had pijn aan zijn knie en voetzool. Achterberg was dik, zijn rug gevoelig en liep onregelmatig.
Is nu in prijs verlaagd met lichte bemerking. Idem bij Darko. Dan ben je voor mij geen eerlijke handelaar.

Babootje

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:24

Ik heb op die site gekeken. Bij Darko kun je op het filmpje al zien dat hij niet rad is.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:02

Babootje schreef:
Ik heb op die site gekeken. Bij Darko kun je op het filmpje al zien dat hij niet rad is.

Nou was ik ook even nieuwsgierig dus ook even gekeken .. echt vreselijk dat ze een paard zo te koop aanbieden .

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:04

moniek21 schreef:
Babootje schreef:

Nou was ik ook even nieuwsgierig dus ook even gekeken .. echt vreselijk dat ze een paard zo te koop aanbieden .

Hier ook even gekeken, ik heb er niet veel verstand van maar hier zie ik zelfs dat dit paard niet lekker loopt en niet lekker in z'n lijf zit.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:16

moniek21 schreef:
Babootje schreef:

Ik werd ook nieuwsgierig.. Dier wat totaal niet vanuit achter gereden wordt, rem erop en dus gaat krabbelen. Daarnaast ook erg scheef in het lijf en bij de ruiter op het eerste filmpje ook gebrek aan stukje techniek om het dier correct op te leiden. Geen idee hoe foto's en klinische beeld verder zijn, maar indien acceptabel kun je dit wellicht met de juiste kennis en kunde best oplossen. De prijs is er ook naar, maar het kost je wel een stukje 'revalidatie' zeg maar om hem op te kunnen lappen, mits hij klinisch genoeg in orde is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:30

Padoertj ik zie meer. En dit is na mijn inziens niet op te lossen met rijden. Van achter maakt hij takt fouten die komt er op de volte niet doorheen. Lijkt ook meer van bovenaf te komen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:34

Ik vind hem vooral heel slap over de benen. Alsof ze zwabberen ofzo. Kan het niet uitleggen :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 15:36

Moet zeggen dat ik dit ook wel vaker zie bij Spanjaarden... Maar met dit dier is idd wel iets mis...

Sneu dat het dan een prijspakkertje wordt en dat ze niet goed zorg dragen voor het dier.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:47

Dit is niet 1,2,3 op te lossen. Ik vindt het duur betaald als je toch de gok waagt. Het staat niet zomaar in de omschrijving lijkt mij.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:48

Ja vind het nog veel geld voor een paard wat de klinische keuring door komt. Wel zonde want het is wel een knap dier om te zien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:50

Wat vinden jullie?
Vriendin wil een paard kopen. Vijfjarige met op de straalbenen 2/3. Verder klinisch top in orde.

Wat zou het paard waard zijn?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:50

linda_arnold schreef:
ruitje schreef:
Noordzweden zou ik mij eerst maar eens goed in verdiepen, dat zijn koudbloeden gefokt om kneiterhard te gaan. Daar kan 70% van de mensen helemaal niks mee joh :o . Ik snap mijn god niet waar de populariteit vandaan komt, ik lees het heel vaak. Ik denk omdat ze er weinig zijn :') .

Voor mij viel de lichte type Noord Zweed vooral in de uiterlijke kenmerken positief op tov de Franse draver. Het is de uitstraling waar ik destijds warm voor draaide, maar hoe je het ook wendt of keert een gekoerste of koers getrainde draver Zweeds of niet Zweeds heeft extra aandacht nodig. Daar redt je het niet op het uiterlijk, die conclusie had ik inderdaad destijds ook getrokken.

Die tendens zie je nu ook bij de ladingen Ierse volbloeden en Spanjaarden die nu op poppen. Aantrekkelijke prijzen, leuk als eerste paard en over een jaar of 2 vindt je ze met een extra rugtas terug op de verkoopsites. Het ligt lang niet altijd aan de paarden.

Ik heb dan liever geen draver, omdat ik de tijd en de energie niet heb ze door te rijden en de galop erin te rijden ( vandaar de wens voor een ouder paard) maar als hij goed en bevestigd is door gereden. Relaxt kan stappen, draven én makkelijk galoppeert zowel recht uit als in de bak wordt het interessanter

Juist die bevestigde dravers zijn er niet zoveel en wellicht komt dat inderdaad wel omdat ze soms in te onervaren handen vallen na hun koers trainingen/carrière.

Dit slaat de spijker op zijn kop.
Ik ben echt weg van volbloeden maar wordt er zoo verdrietig van hoe veel er mee rond stuntelen. Zijn ook altijd de mensen die ze er niet specifiek om gekocht hebben. Ze willen er dan iets van maken wat ze niet zijn. Ook hele leuke matches gemaakt trouwens!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:55

PSvanLot schreef:
Wat vinden jullie?
Vriendin wil een paard kopen. Vijfjarige met op de straalbenen 2/3. Verder klinisch top in orde.

Met zo weinig info weinig van te zeggen en ook doel van koper

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:57

Julia schreef:
Mooie post Oji. Helemaal mee eens. Wij zoeken een leuke D pony in de springrichting. Dus hier ook voorkeur voor Connemara of New forest pony’s. Mogen pit hebben en groen zijn.

Maar poeh wat valt de markt me tegen als koper. Had wat bijna gekocht maar helaas was de verkopende partij niet helemaal transparant geweest over de gezondheid van de pony, wat het verhaal ineens compleet veranderde. Daardoor last minute helaas moeten cancelen. Afgelopen weekend 600 km gereden om een pony te zien die op internet en aan de telefoon ook als gezond werd benoemd (inclusief goede foto’s volgens verkopende partij) maar daar ineens meerdere bemerkingen bleek te hebben en was afgekeurd. Het plezier is er wel een beetje af zo..

Ik weet wel een 9 jarige new forest merrie staan met prima papier. Staat nog niet online. Geen concours ervaring. Mocht iemand het iets lijken stuurmaar pb.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:09

StalNollie schreef:
PSvanLot schreef:
Wat vinden jullie?

Met zo weinig info weinig van te zeggen en ook doel van koper

Paard is röntgen goed op die twee foto’s na. Doel is als dressuurpaard voor amateursport.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:25

@PSvanlot hou oud? Afstamming? Niveau?
Geschikt voor beginner?

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met Stal Chavaleh?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:28

Derma schreef:
Geschikt voor beginner?

Het is niet mijn paard. Een vriendin wil het kopen.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:37

PSvanLot schreef:
Derma schreef:
Geschikt voor beginner?

Het is niet mijn paard. Een vriendin wil het kopen.

Nee dat had ik gelezen, maar een 5 jarige zonder papier is een heel andere prijs dan een kwpner met super papier, vandaar de vragen.
Alleen de hoe oud was wat overbodig :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:55

PSvanLot schreef:
Paard is röntgen goed op die twee foto’s na. Doel is als dressuurpaard voor amateursport.

Dan nog ligt het aan meerdere factoren, grootte, afstamming, africhting, bouw, geslacht, evt kleur enz...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:23

2 op het straalbeen koop ik gewoon, een 3 wil ik weten wat het een 3 maakt.
Vorm afwijkend? Of is er iets van beginnende artrose te zien?
Vorm afwijking bij bv een paard die echt vol in de sport loopt en klinisch helemaal goed is kan ik ook over heen stappen. Maar dan kan het soms wel uitsluiting van dat been in de verzekering zijn. Maar dat zou mij niet veel uitmaken.

Artrose vorming of een andere activiteit in of rondom het bot zou ik niet doen op die leeftijd.

Zou het vooral heel goed overleggen met mijn VA wat er precies te zien is en wat het verdere beeld daarbij is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:27

c_alsemgeest schreef:
2 op het straalbeen koop ik gewoon, een 3 wil ik weten wat het een 3 maakt.
Vorm afwijkend? Of is er iets van beginnende artrose te zien?
Vorm afwijking bij bv een paard die echt vol in de sport loopt en klinisch helemaal goed is kan ik ook over heen stappen. Maar dan kan het soms wel uitsluiting van dat been in de verzekering zijn. Maar dat zou mij niet veel uitmaken.

Artrose vorming of een andere activiteit in of rondom het bot zou ik niet doen op die leeftijd.

Zou het vooral heel goed overleggen met mijn VA wat er precies te zien is en wat het verdere beeld daarbij is.

Dat vind ik dus ook, er worden nu door nog een andere dierenarts foto's gemaakt en beoordeeld.
De foto's zijn al door verschillende veeartsen gezien en ze vinden allemaal wat anders.

Hopelijk kunnen ze een setje super scherpe foto's maken en is de discussie beslecht.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:19

Ik heb die Darco niet gezien bij die stal, maar hoe durven ze 37k voor die Jumbo vragen? Die loopt ook niet goed van achteren. De gallop is pijnlijk om naar te kijken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:28

Ik kan niet goed rijden, maar als ik bepaalde ruiters op die paarden zie: dan zou mijn paard ook niet prettig rondlopen. :x

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:25

Phonix schreef:
Ik heb die Darco niet gezien bij die stal, maar hoe durven ze 37k voor die Jumbo vragen? Die loopt ook niet goed van achteren. De gallop is pijnlijk om naar te kijken.

Die galop probeert ze te verzamelen zonder activiteit… dan krijg je dit, denk dat als hij eerst lekker naar voor gereden wordt het al een heel ander beeld geeft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:55

Phonix schreef:

Ik weet wele je bedoeld, maar die loopt niet niet-rad...
Hij is nog heel slap van achter en wordt niet van achter naar voren gereden waardoor je een gebroken galoppade krijgt. Dat vertekend gigantisch.
Denk dat dit meer aan zijn grootte, de rijderij en nog niet sterk genoeg ligt, dan dat er iets mis is.