sterregoud schreef:Wat heftig, Wintu dat je dichtbij de aanval zat. En dat die eigenaar de 2 overgebleven stiertjes niet in veiligheid brengt.
Ik sprak iemand over wolven, en diegene noemde mij hypocriet als ik wel ( af en toe) iets van vlees eet, en toch tegen de wolf ben. Misstanden in slachthuizen werden aangehaald om de mensen allemaal schuldig te bevinden, en de wolf is dan ‘ goed’. Zou zogenaamd de orde herstellen , en ook alleen maar eten wat die nodig heeft.
Voorheen best een aardig iemand, maar ik weet niet wat te zeggen.
Ik ben enkele jaren vegetarisch geweest en eet nu meestal 1 keer per week iets als biologisch rundvlees. Dus echt met mate en bewust.
Maar de voorlichtingspraatjes omtrent de wolf zijn zo hardnekkig. De mens moet een stapje terug doen, en de natuur ruimte gunnen.
Dat er in de praktijk lieve jonge Schotse runderen, en Spaanse runderen uit elkaar getrokken worden, en dan vervolgens uren of langer onnoemelijk veel pijn lijden is blijkbaar goed ? Omdat de wolf goed is ?
Ik weet gewoon niet meer wat te zeggen.
Er is een muur van veronderstellingen en aannames omtrent natuur, biodiversiteit en de wolf, waar je niet meer doorkomt.
Ik snap precies wat je bedoeld. Er is niet tegenop te komen, de vergelijkingen slaan kant nog wal, het is vechten tegen de bierkaai en het helpt allemaal niet. Mensen zijn onwetend en romantiseren de boel te veel. Die mensen staan er ver af.... en helaas bepalen die de boel veelal. Het is allemaal zo ontmoedigend, je wordt er gewoon een beetje wanhopig van, want je kan niks